Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Svar
Kapteinhivoghoi

Re: Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

rufsen88 skrev: tir sep 07, 2021 3:56 pm
Kapteinhivoghoi skrev: tir sep 07, 2021 3:39 pm Flott gjenomført treningskamp mot Molde idag, vant 2-0 borte på Aker Stadion. Kampen spilt over 4 x 20 min, og Barmen spilte 2 omganger til godkjent +. Med han og Segeberg som rivjern på midten, tror jeg det skal kunne bli nok seire i høst for et opprykk. Dog fortsetter ineffektiv jobb foran mål, hadde de offensive spillerne våres hatt normal uttelling idag, ville 5-0 seier vært mere passende resultat. Men laget produserte dog sjanser i fleng, mot et overraskende planløst og svakt Molde lag.
Dette høres jo ut som normal uttelling for aafk de siste par årene. Men spøk til side: hvordan gjorde den nye spissen det? (Var det han som trengte ørten sjanser for uttelling?)
Castro, Haugen og vår nye vidunder spiss var i like godt selskap hva forfeilete sjanser angår. Tror ærlig talt vår nye spiss var type panikk kjøp, fordi fysioen vår ikke fikk kloa i den tiltenkte, og dette da ble resultatet.. Vil bli storligen overrasket om denne nye spissen plutselig skulle bøtte inn mål utover høsten.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

glady skrev: tir sep 07, 2021 12:06 pm Er det ingen her inne som har problemer med å se Barmen i Aalesund-drakt? Da mener jeg utover det at man er bekymret for hvilken kultur han bringer med seg.

For meg som Brann-supporter hadde jeg hatt aversjoner mot å se en slik person i Brann-drakt igjen. Jeg er glad for at han ikke lenger representerer min klubb.
Nilsen kjører kanskje fortsatt med litt hardere disiplin hva festing angår?

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Kapteinhivoghoi skrev: tir sep 07, 2021 5:37 pm
rufsen88 skrev: tir sep 07, 2021 3:56 pm
Kapteinhivoghoi skrev: tir sep 07, 2021 3:39 pm Flott gjenomført treningskamp mot Molde idag, vant 2-0 borte på Aker Stadion. Kampen spilt over 4 x 20 min, og Barmen spilte 2 omganger til godkjent +. Med han og Segeberg som rivjern på midten, tror jeg det skal kunne bli nok seire i høst for et opprykk. Dog fortsetter ineffektiv jobb foran mål, hadde de offensive spillerne våres hatt normal uttelling idag, ville 5-0 seier vært mere passende resultat. Men laget produserte dog sjanser i fleng, mot et overraskende planløst og svakt Molde lag.
Dette høres jo ut som normal uttelling for aafk de siste par årene. Men spøk til side: hvordan gjorde den nye spissen det? (Var det han som trengte ørten sjanser for uttelling?)
Castro, Haugen og vår nye vidunder spiss var i like godt selskap hva forfeilete sjanser angår. Tror ærlig talt vår nye spiss var type panikk kjøp, fordi fysioen vår ikke fikk kloa i den tiltenkte, og dette da ble resultatet.. Vil bli storligen overrasket om denne nye spissen plutselig skulle bøtte inn mål utover høsten.
Høres ut som fysiosjef Melland det ja.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

Aafk-fansen har ved fleire høve avskilta Sigurd Haugen som spiss. Kanskje på tide at får litt velfortent ros? Han har verkeleg imponert i det siste, og det må ein applaudere uansett kva ein har meint før.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

JDeacon skrev: ons sep 22, 2021 7:09 pm Aafk-fansen har ved fleire høve avskilta Sigurd Haugen som spiss. Kanskje på tide at får litt velfortent ros? Han har verkeleg imponert i det siste, og det må ein applaudere uansett kva ein har meint før.
Enig i det. Uvisst hvorfor det har tatt ham flere sesonger å skåre mål, men i år har han virkelig levert varene. Bravo👏

Og hurra for avansement i Ranheimsfjæra i kveld.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

rufsen88 skrev: ons sep 22, 2021 8:57 pm
JDeacon skrev: ons sep 22, 2021 7:09 pm Aafk-fansen har ved fleire høve avskilta Sigurd Haugen som spiss. Kanskje på tide at får litt velfortent ros? Han har verkeleg imponert i det siste, og det må ein applaudere uansett kva ein har meint før.
Enig i det. Uvisst hvorfor det har tatt ham flere sesonger å skåre mål, men i år har han virkelig levert varene. Bravo👏

Og hurra for avansement i Ranheimsfjæra i kveld.
Det var deilig ja! Fantastisk innsats av dei oransje som styrte showet i 2.omg.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Det syder og koker i denn tråden som vanlig. Kampdag i dag, og tangotrøyene leder 2-0 over Sogndal til pause. Men mitt spørsmål er: hvor er det folk diskuterer aafk? For det er helt tydelig at det ikke er her inne.

nappo

Legg inn av nappo »

Og nå har tydeligvis ikke erfaringen med Branok fra i år satt seg:

https://www.smp.no/sport/aafk/i/G3nrb6/ ... ontakt-med

Altså, en spiss som ikke er funnet god nok i en førstedivisjonsklubb?

Blir viktig å treffe med signeringene nå -- selv om det er fint å satse på ungdommen trengs det etablerte forsterkninger også; kan ikke bare seile på å tro at Jerv og et HamKam uten Rekdal ikke skal bite fra seg.


MadBum

Legg inn av MadBum »

Klassesignering!

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Med Grytebust og Lansing som målvakt alternativer er vi godt rustet på den plassen. I forsvar og på midtbane ser det sånn høvelig ok ut. Men vi trenger en skikkelig spiss inn før seriestart, slik at ikke alt henger på Haugen. Vi trenger at han får litt konkurranse om plassen. Er forsiktig optimist for at klubben ikke må slåss mot nedrykk heile sesongen, men kanskje sloss om en plass rundt 9 til 11.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Kapteinhivoghoi skrev: ons feb 16, 2022 10:07 am Med Grytebust og Lansing som målvakt alternativer er vi godt rustet på den plassen. I forsvar og på midtbane ser det sånn høvelig ok ut. Men vi trenger en skikkelig spiss inn før seriestart, slik at ikke alt henger på Haugen. Vi trenger at han får litt konkurranse om plassen. Er forsiktig optimist for at klubben ikke må slåss mot nedrykk heile sesongen, men kanskje sloss om en plass rundt 9 til 11.
Vi har nå fire keepere på førstelaget.

God signering, men stusser litt på at vi hentet en annen keeper for bare en ukes tid siden. Er Lansing eller Mawete på vei ut?

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Om Grytebust kaprer startplassen i mål tipper jeg Lansing får fart på seg rimelig kjapt, som til sommeren f.eks. Tror ikke han er typen til å sitte på benken særlig lenge. Men Mawete må vel begynne å få litt treflis i ræva han og?

Ellers ser det ut til at Castro fort kan ende opp i nedrykksrival Tromsø. Regner med Melland og co ikke kjøper en ny spiss før en er solgt, noe som jo er tradisjonen i AaFK (selv om man passerer ett vindu eller to i mellomtida). Om de klarer å hente en ny spiss før vinduet stenger så trenger vi vel fortsatt mer luftstyrke og fysikk i boksa?

Speakers Corner-saken er ikke tilgitt! Vil forumet gjenoppstå når Vik pakker sakene og drar videre til neste oppdrag? Facebook blir feil på alle måter.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Ikke all verden til aktivitet i denne tråden her. Og synd er det. For i år ser det ut til at Aafk har et lag vi kan være stolte av. Vi vært konkurransedyktige i alle kamper vi har stilt opp i. Vi ble riktignok kjørt ganske hardt mot Viking. Men hvem blir ikke det?

Hva tror folk om kampen i morgen? LSK borte er jo alltid vanskelig med tanke på at de er mer vant med naturgress og slikt. Men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne lage en del trøbbel der. Haugen er jo i kalasform. Balkangjengen vår ser også ut til å ha tilført både kraft og kynisme. Gleder meg til kamp. :)

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Fritz_ skrev: ons apr 27, 2022 10:26 pm Ikke all verden til aktivitet i denne tråden her. Og synd er det. For i år ser det ut til at Aafk har et lag vi kan være stolte av. Vi vært konkurransedyktige i alle kamper vi har stilt opp i. Vi ble riktignok kjørt ganske hardt mot Viking. Men hvem blir ikke det?

Hva tror folk om kampen i morgen? LSK borte er jo alltid vanskelig med tanke på at de er mer vant med naturgress og slikt. Men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne lage en del trøbbel der. Haugen er jo i kalasform. Balkangjengen vår ser også ut til å ha tilført både kraft og kynisme. Gleder meg til kamp. :)
Ang aktivitet så har klubben kjørt en pussig linje med å anklage egne supportere for hets og rasisme, og følgelig stengt forumet som har samlet hundrevis av engasjerte sunnmøringer i flere tiår. Mulig du kjenner historien, Fritz.

Uansett: for å få flere stemmer her inne så må det reklameres for at dette forumet finnes. Det gjøres lettest på facebookgruppa Speaker’s Corner substitutt. Der skriver en veldig liten håndfull hver gang det er kamp. Men that’s it. Regner med folk vil strømme til FD dersom de vet at det finnes alternativer.

Så til kampen: jeg er kronisk aafk-pessimist, og hsr med det liten tro på seier her. Men det samme hadde jeg mot Odd. I morgen møter aafk dog et enda sterkere lag enn Odd. Og det på naturgress. Kan dette gå bra?

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Rainmaker skrev: tir jul 27, 2021 7:57 pm Hadde vært kjekt om noen som hadde kjennskap til brukermassen på Speakers Corner fikk den gjengen inn hit.

Selv kjenner jeg ikke noen der personlig.
Her er nøkkelen.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:03 am
Fritz_ skrev: ons apr 27, 2022 10:26 pm Ikke all verden til aktivitet i denne tråden her. Og synd er det. For i år ser det ut til at Aafk har et lag vi kan være stolte av. Vi vært konkurransedyktige i alle kamper vi har stilt opp i. Vi ble riktignok kjørt ganske hardt mot Viking. Men hvem blir ikke det?

Hva tror folk om kampen i morgen? LSK borte er jo alltid vanskelig med tanke på at de er mer vant med naturgress og slikt. Men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne lage en del trøbbel der. Haugen er jo i kalasform. Balkangjengen vår ser også ut til å ha tilført både kraft og kynisme. Gleder meg til kamp. :)
Ang aktivitet så har klubben kjørt en pussig linje med å anklage egne supportere for hets og rasisme, og følgelig stengt forumet som har samlet hundrevis av engasjerte sunnmøringer i flere tiår. Mulig du kjenner historien, Fritz.
Har fått med meg dette. Helt sykt at de kunne finne på å legge ned Speakers Corner. Jeg var ganske aktiv der selv. Dette har ikke gjort det no enklere for fans å diskutere klubben.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:03 am
Fritz_ skrev: ons apr 27, 2022 10:26 pm Ikke all verden til aktivitet i denne tråden her. Og synd er det. For i år ser det ut til at Aafk har et lag vi kan være stolte av. Vi vært konkurransedyktige i alle kamper vi har stilt opp i. Vi ble riktignok kjørt ganske hardt mot Viking. Men hvem blir ikke det?

Hva tror folk om kampen i morgen? LSK borte er jo alltid vanskelig med tanke på at de er mer vant med naturgress og slikt. Men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne lage en del trøbbel der. Haugen er jo i kalasform. Balkangjengen vår ser også ut til å ha tilført både kraft og kynisme. Gleder meg til kamp. :)
Så til kampen: jeg er kronisk aafk-pessimist, og hsr med det liten tro på seier her. Men det samme hadde jeg mot Odd. I morgen møter aafk dog et enda sterkere lag enn Odd. Og det på naturgress. Kan dette gå bra?
Det er jo akkurat det som gjør kampen i morgen ganske behagelig. Om det skulle bli poeng så er det ren bonus. For vanligvis taper vi på Åråsen. Men en ting er sikkert. De kommer til å ta hensyn til den enorme kontringsstyrken vi har. Jeg tror det er muligheter, men enkelt blir det ikke.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Fritz_ skrev: tor apr 28, 2022 12:05 am
rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:03 am
Fritz_ skrev: ons apr 27, 2022 10:26 pm Ikke all verden til aktivitet i denne tråden her. Og synd er det. For i år ser det ut til at Aafk har et lag vi kan være stolte av. Vi vært konkurransedyktige i alle kamper vi har stilt opp i. Vi ble riktignok kjørt ganske hardt mot Viking. Men hvem blir ikke det?

Hva tror folk om kampen i morgen? LSK borte er jo alltid vanskelig med tanke på at de er mer vant med naturgress og slikt. Men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne lage en del trøbbel der. Haugen er jo i kalasform. Balkangjengen vår ser også ut til å ha tilført både kraft og kynisme. Gleder meg til kamp. :)
Ang aktivitet så har klubben kjørt en pussig linje med å anklage egne supportere for hets og rasisme, og følgelig stengt forumet som har samlet hundrevis av engasjerte sunnmøringer i flere tiår. Mulig du kjenner historien, Fritz.
Har fått med meg dette. Helt sykt at de kunne finne på å legge ned Speakers Corner. Jeg var ganske aktiv der selv. Dette har ikke gjort det no enklere for fans å diskutere klubben.
Sykt er ordet. Og alt under forkledning av hets, sjikane, og rasisme. De ansvarlige skulle vært kjølhalt.

Men ja: om du er i posisjon til å fiske tak i noen gamle brukere som Galiat og guru, så sntar jeg at vi kan få ballen i gang. Men som du skjønner så avhenger den planen av at du vet hvem disse to er :lol:

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Da må vi få reklamert litt både der og på Twitter. Skal se om jeg kan bedrive litt oppsøkende virksomhet etter hvert. Det må jo alle Aafk-fans som kjenner dette forumet gjøre. ;)

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Jeg kjenner identiteten til Galiat gjennom mediaomtale. Men jeg kjenner han ikke, så det blir litt unaturlig å ta kontakt med han. Du har sikkert mer nettverk i Ålesund enn meg. Jeg bor der ikke.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Fritz_ skrev: tor apr 28, 2022 12:09 am
rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:03 am
Fritz_ skrev: ons apr 27, 2022 10:26 pm Ikke all verden til aktivitet i denne tråden her. Og synd er det. For i år ser det ut til at Aafk har et lag vi kan være stolte av. Vi vært konkurransedyktige i alle kamper vi har stilt opp i. Vi ble riktignok kjørt ganske hardt mot Viking. Men hvem blir ikke det?

Hva tror folk om kampen i morgen? LSK borte er jo alltid vanskelig med tanke på at de er mer vant med naturgress og slikt. Men jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne lage en del trøbbel der. Haugen er jo i kalasform. Balkangjengen vår ser også ut til å ha tilført både kraft og kynisme. Gleder meg til kamp. :)
Så til kampen: jeg er kronisk aafk-pessimist, og hsr med det liten tro på seier her. Men det samme hadde jeg mot Odd. I morgen møter aafk dog et enda sterkere lag enn Odd. Og det på naturgress. Kan dette gå bra?
Det er jo akkurat det som gjør kampen i morgen ganske behagelig. Om det skulle bli poeng så er det ren bonus. For vanligvis taper vi på Åråsen. Men en ting er sikkert. De kommer til å ta hensyn til den enorme kontringsstyrken vi har. Jeg tror det er muligheter, men enkelt blir det ikke.
Ja, jeg glemte å si at selv om jeg er kronisk pessimist så blir jeg skuffa om laget ikke overrasker meg og tar poeng. Så der har du meg :lol:

Men i den formen Haugen er i nå så tror jeg faktisk LSK skal passe seg litt. Han har fått sving på sakene etter to-tre sesonger der han ikke har fått vist hva han kan. Det må ha vært frustrerende.

Ellers er Canadija en spiller som har imponert meg i positiv forstand. Spiller med ro og kløkt.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Fritz_ skrev: tor apr 28, 2022 12:12 am Jeg kjenner identiteten til Galiat gjennom mediaomtale. Men jeg kjenner han ikke, så det blir litt unaturlig å ta kontakt med han. Du har sikkert mer nettverk i Ålesund enn meg. Jeg bor der ikke.
Ikke jeg heller. Hvem vil vel bo i konstant 7 grader og regn?

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:13 am
Fritz_ skrev: tor apr 28, 2022 12:09 am
rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:03 am
Så til kampen: jeg er kronisk aafk-pessimist, og hsr med det liten tro på seier her. Men det samme hadde jeg mot Odd. I morgen møter aafk dog et enda sterkere lag enn Odd. Og det på naturgress. Kan dette gå bra?
Det er jo akkurat det som gjør kampen i morgen ganske behagelig. Om det skulle bli poeng så er det ren bonus. For vanligvis taper vi på Åråsen. Men en ting er sikkert. De kommer til å ta hensyn til den enorme kontringsstyrken vi har. Jeg tror det er muligheter, men enkelt blir det ikke.
Ja, jeg glemte å si at selv om jeg er kronisk pessimist så blir jeg skuffa om laget ikke overrasker meg og tar poeng. Så der har du meg :lol:
Ooops. Den er lei. Ikke enkelt å komme godt utav det da med mindre laget tar poeng. :D

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:14 am
Fritz_ skrev: tor apr 28, 2022 12:12 am Jeg kjenner identiteten til Galiat gjennom mediaomtale. Men jeg kjenner han ikke, så det blir litt unaturlig å ta kontakt med han. Du har sikkert mer nettverk i Ålesund enn meg. Jeg bor der ikke.
Ikke jeg heller. Hvem vil vel bo i konstant 7 grader og regn?
Ehh. Bor du i syden du da? Jeg bor på Vestlandet, så får min del av 7 grader og regn uansett.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Fansen var ganske hard med Haugen i begynnelsen. De tok jo ikke feil da han var ganske svak den første tiden. Men den jobben han har gjort for å ta kvantesteg fortjener han all mulig hyllest for. Han ser livsfarlig ut i alt han foretar seg!

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Fritz_ skrev: tor apr 28, 2022 12:17 am Fansen var ganske hard med Haugen i begynnelsen. De tok jo ikke feil da han var ganske svak den første tiden. Men den jobben han har gjort for å ta kvantesteg fortjener han all mulig hyllest for. Han ser livsfarlig ut i alt han foretar seg!
Jepp. Jeg var ganske skuffa over han selv. Men i år er alt glemt. Klarer han å holde dette oppe så er plassen sikra og vel så det:)

Champis

Legg inn av Champis »

rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:13 am
Fritz_ skrev: tor apr 28, 2022 12:09 am
rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:03 am
Så til kampen: jeg er kronisk aafk-pessimist, og hsr med det liten tro på seier her. Men det samme hadde jeg mot Odd. I morgen møter aafk dog et enda sterkere lag enn Odd. Og det på naturgress. Kan dette gå bra?
Det er jo akkurat det som gjør kampen i morgen ganske behagelig. Om det skulle bli poeng så er det ren bonus. For vanligvis taper vi på Åråsen. Men en ting er sikkert. De kommer til å ta hensyn til den enorme kontringsstyrken vi har. Jeg tror det er muligheter, men enkelt blir det ikke.
Ja, jeg glemte å si at selv om jeg er kronisk pessimist så blir jeg skuffa om laget ikke overrasker meg og tar poeng. Så der har du meg :lol:

Men i den formen Haugen er i nå så tror jeg faktisk LSK skal passe seg litt. Han har fått sving på sakene etter to-tre sesonger der han ikke har fått vist hva han kan. Det må ha vært frustrerende.

Ellers er Canadija en spiller som har imponert meg i positiv forstand. Spiller med ro og kløkt.

Canadija er en meget bra spiller. Frekvens og meget godt fotballhodet, god teknisk. Liker han veldig godt, og han kunne godt inn på de aller fleste lag.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Champis skrev: tor apr 28, 2022 12:39 am
rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:13 am
Fritz_ skrev: tor apr 28, 2022 12:09 am

Det er jo akkurat det som gjør kampen i morgen ganske behagelig. Om det skulle bli poeng så er det ren bonus. For vanligvis taper vi på Åråsen. Men en ting er sikkert. De kommer til å ta hensyn til den enorme kontringsstyrken vi har. Jeg tror det er muligheter, men enkelt blir det ikke.
Ja, jeg glemte å si at selv om jeg er kronisk pessimist så blir jeg skuffa om laget ikke overrasker meg og tar poeng. Så der har du meg :lol:

Men i den formen Haugen er i nå så tror jeg faktisk LSK skal passe seg litt. Han har fått sving på sakene etter to-tre sesonger der han ikke har fått vist hva han kan. Det må ha vært frustrerende.

Ellers er Canadija en spiller som har imponert meg i positiv forstand. Spiller med ro og kløkt.

Canadija er en meget bra spiller. Frekvens og meget godt fotballhodet, god teknisk. Liker han veldig godt, og han kunne godt inn på de aller fleste lag.
Når jeg leste at han kom fra S08 uten å bli satset på sp gjorde jeg mine tanker må jeg innrømme. Men så langt har han gjort disse til skamme:)

Champis

Legg inn av Champis »

rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:44 am
Champis skrev: tor apr 28, 2022 12:39 am
rufsen88 skrev: tor apr 28, 2022 12:13 am

Ja, jeg glemte å si at selv om jeg er kronisk pessimist så blir jeg skuffa om laget ikke overrasker meg og tar poeng. Så der har du meg :lol:

Men i den formen Haugen er i nå så tror jeg faktisk LSK skal passe seg litt. Han har fått sving på sakene etter to-tre sesonger der han ikke har fått vist hva han kan. Det må ha vært frustrerende.

Ellers er Canadija en spiller som har imponert meg i positiv forstand. Spiller med ro og kløkt.

Canadija er en meget bra spiller. Frekvens og meget godt fotballhodet, god teknisk. Liker han veldig godt, og han kunne godt inn på de aller fleste lag.
Når jeg leste at han kom fra S08 uten å bli satset på sp gjorde jeg mine tanker må jeg innrømme. Men så langt har han gjort disse til skamme:)

Det man da skal huske på, er at han var tidvis meget god i Sarpsborg, og de ville veldig gjerne beholde han. Men det var en total på økonomi der som gjorde det vanskelig for Sarpsborg. Aalesund hadde råd til å punge ut for én spiller av det kaliberet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»