Wien

Svar
DoktorS

Wien

Legg inn av DoktorS »

Noen som har noen hotte tips for Wien?

Jeg har vært der noen dager før og har besøkt en god del av det turister vanligvis besøker der. Schønbrunn, et par musikkmuseer og ikke minst krigsmuseet (der det var ekstra fascinerende å stå mellom bilen der tronfølgeren skutt i Sarajeov og den blodige uniformen hans, som var utstilt på den andre siden - her starter jo mye av Europas blodige historie de siste hundre år... )

Dessuten har jeg spist Tafelspitz to ganger. Snitsel synes jeg fortsatt ikke er godt. Sachertorte har jeg fått i meg. Og jeg har også besøkt Naschmarkt.

Men det er vel noe annet igjen?

annmag

Legg inn av annmag »

DoktorS skrev: lør apr 23, 2022 11:57 am Men det er vel noe annet igjen?
(Du må jo skrive hvor mye tid du har til rådighet da Mister) ;)

To tips:
Den Spanske Rideskolen.
Båttur opp til Bratislava (noen timer der) og ned igjen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

annmag skrev: lør apr 23, 2022 12:40 pm
DoktorS skrev: lør apr 23, 2022 11:57 am Men det er vel noe annet igjen?
(Du må jo skrive hvor mye tid du har til rådighet da Mister) ;)

To tips:
Den Spanske Rideskolen.
Båttur opp til Bratislava (noen timer der) og ned igjen.
Takk - lander onsdag ettermiddag (skal bestille bord på Plachutta for å spise der) - så hele torsdag og fredag, samt lørdag morgen. Lørdag morgen skal brukes til innkjøp av dagligvarer (harry-handel):

annmag

Legg inn av annmag »

DoktorS skrev: lør apr 23, 2022 2:36 pm Takk - lander onsdag ettermiddag (skal bestille bord på Plachutta for å spise der) - så hele torsdag og fredag, samt lørdag morgen. Lørdag morgen skal brukes til innkjøp av dagligvarer (harry-handel):
https://www.srs.at/fileadmin/user_uploa ... EU_NEU.pdf
(Den Spanske Rideskole . nettsted: https://www.srs.at )

(Og båtturen opp til Bratislava er en fin tur)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Takk, om jeg skulle våkne tidlig kan rideskolen være aktuelt... Bratislava blir det litt knapp tid til. Det eneste jeg har bestemt er leigliheten til Mozart. Ellers litt sært - om jeg føler for det, se Gustav Mahlers grav. Dog tror jeg det viktigste blir å rusle rundt, drikke kaffe, spise kake, drikke øl, spise pølser og titte på folk og fe gjennom solbriller fra torsdagen. Onsdag, ved ankomst, er det visst meldt mye regn. Bord er allerede bestilt, så da skal jeg bare spise asparges, Tafelspitz og drikke vin. Dette til orientering.

annmag

Legg inn av annmag »

DoktorS skrev: tir apr 26, 2022 7:20 pm Dette til orientering.
Takk ... med denne infoen senker jeg skuldrene og går fremtiden lyst i møte. :D

(Kos deg på tur)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»