Diverse sjakknyheter

Svar
Brukeravatar
Jompa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 16 times

Diverse sjakknyheter

Legg inn av Jompa »

Romanov vil fremover representere Norge

Har vært lagkamerat med Carlsen i Vålerenga. Mange russere som har meldt overgang som dere ser.

Brukeravatar
ms_8
Has thanked: 84 times
Been thanked: 52 times

Legg inn av ms_8 »

Heila greia her verker berre merkeleg. Lurer på kor mange av desse som faktisk er statsborgere i landa dei no representerer.

https://www.vg.no/sport/i/9KVP6d/blir-n ... d-er-fryst

Ser også saken i VG og tenker dette framstår mest som eit slags kjøp frå Russland til Norge. Han innrømmer sjølv at han ikkje vil snakke om konflikten og heller ikkje bytte statsborgerskap med mindre noko helt spesielt skjer. Eg forstår at mannen vil spele sjakk og representere eit land, men dette framstår dessverre mest som eit forsøk på å slippe saksjonane.

Brukeravatar
sertono
Has thanked: 40 times
Been thanked: 78 times

Legg inn av sertono »

Virker som om Karjakin blir utestengt fra alle turneringer i USA og Europa, uvisst hva som skjer med Nepo (sier Grønn).

Nigel Short versus Karjakin

Brukeravatar
sertono
Has thanked: 40 times
Been thanked: 78 times

Legg inn av sertono »

Karjakin in action. Om noen skulle være i tvil:

gir sin fulle støtte til krigføringen i Ukraina.

Brukeravatar
lok1
Sted: Republikken
Has thanked: 33 times
Been thanked: 77 times

Legg inn av lok1 »

Jeg skjønner bare ikke hvordan Simen Agdestein kunne stå å grine på talerstolen på sjakktinget når Unibet-avtalen skulle diskuteres, men i denne saken så er det rett og si ja til det som egentlig er en form for sportsvasking.

Brukeravatar
PowersIave
Has thanked: 38 times
Been thanked: 12 times

Legg inn av PowersIave »

sertono skrev: tor mar 10, 2022 7:49 pm Karjakin in action. Om noen skulle være i tvil:

gir sin fulle støtte til krigføringen i Ukraina.
Blir greit å slippe Karjakin i fremtidige turneringer. En fryktelig kjedelig spiller, og det viser seg at han er totalt usmakelig som person også

KjetilHelle
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Legg inn av KjetilHelle »

Er no godt og se kem som er idioter altså. Greit nok; det er farlig og kritisere; men man kan velge og holde kjeft også. Som f.eks han kombinert løperen (som eg først trudde, Anders Bye parodi fra "Bye og Rønning".

Brukeravatar
GoingKronos  
Has thanked: 61 times
Been thanked: 221 times
Kontakt:

Legg inn av GoingKronos »

Karjakin utestengt i et halvt år:

Brukeravatar
PowersIave

Legg inn av PowersIave »

GoingKronos skrev: man mar 21, 2022 2:05 pm Karjakin utestengt i et halvt år:

Den kunne godt vært lenger. 60 år f.eks

nometalhorse
Has thanked: 147 times
Been thanked: 152 times

Legg inn av nometalhorse »

Her forklarer Carlsen hvorfor han trolig gir fra seg VM-tittelen
Magnus Carlsen (31) sier trolig fra seg verdensmestertittelen – uten å ha tapt. Her forklarer han hvorfor.
https://www.aftenposten.no/sport/sjakk/ ... m-tittelen

Alt kan skje, for ingen vet hvor Magnus hopper....

Brukeravatar
PowersIave

Legg inn av PowersIave »

nometalhorse skrev: man apr 18, 2022 9:54 pm Her forklarer Carlsen hvorfor han trolig gir fra seg VM-tittelen
Magnus Carlsen (31) sier trolig fra seg verdensmestertittelen – uten å ha tapt. Her forklarer han hvorfor.
https://www.aftenposten.no/sport/sjakk/ ... m-tittelen

Alt kan skje, for ingen vet hvor Magnus hopper....
Fryktelig kjedelig om det skulle være tilfelle. Jeg har et lite håp om at han tar en til, men jeg er slett ikke sikker. Carlsen virker å være sikker på hva han vil. Det er noe eget med vm-matchen, samtidig skjønner jeg det er en stor byrde.

nometalhorse
Has thanked: 147 times
Been thanked: 152 times

Legg inn av nometalhorse »

chess.com hadde noen kritiske artikler rundt Russland og invasjonen av Ukraina, og når de ikke klarte å sperre bare disse sidene så sperret de likegodt all tilgang til chess.com.

Flott land dette vi har som nabo i nord.
https://www.chess.com/news/view/chess-c ... -by-russia

Brukeravatar
Jompa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 16 times

Legg inn av Jompa »

Grand Chess Tour vil fremover inkluderes som kvalifisering til kandidatturneringene for 2024 og 2026. To spillere vil dermed kvalifisere seg via GCT for 2023 og 2025. Nå har dette stort sett vært invitasjonsturneringer, så det reiser jo noen spørsmål om dette er en fair måte å gjøre det på.

Svar

Gå tilbake til «Sjakk»