Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Nordlys

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Nordlys »

Spent på hvordan Glimt setter opp laget uten Saltnes. Får Hugo endelig sjansen i det som jeg tror er hans beste posisjon, venstre indreløper?

boombis

Legg inn av boombis »

Du tenker Hugo-Hagen-Fet nå?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ja, det ville jo vært naturlig ikke? A. Konradsen har jo også kommet inn for Hugo på høyre stort sett om det er han som kommer inn.
Sist redigert av Nordlys den ons apr 27, 2022 8:57 pm, redigert 2 ganger totalt.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

boombis skrev: ons apr 27, 2022 8:37 pm Du tenker Hugo-Hagen-Fet nå?
Litt OT, men er det noen som vet hva klubben ga for Fet i sin tid?

boombis

Legg inn av boombis »

rufsen88 skrev: ons apr 27, 2022 8:53 pm
boombis skrev: ons apr 27, 2022 8:37 pm Du tenker Hugo-Hagen-Fet nå?
Litt OT, men er det noen som vet hva klubben ga for Fet i sin tid?
3 kanner kaffe og en pakke blå 3...

neida, var vel snakk om en opsjon i sin tid på under en million, mer enn det vet jeg ikke.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

boombis skrev: ons apr 27, 2022 8:55 pm
rufsen88 skrev: ons apr 27, 2022 8:53 pm
boombis skrev: ons apr 27, 2022 8:37 pm Du tenker Hugo-Hagen-Fet nå?
Litt OT, men er det noen som vet hva klubben ga for Fet i sin tid?
3 kanner kaffe og en pakke blå 3...

neida, var vel snakk om en opsjon i sin tid på under en million, mer enn det vet jeg ikke.
Takker. Satser på det ble sendt noen liter pærebrus også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Hvor står det noe om hvilken straff Boniface fikk? Finner ikke noen link.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

2 gule og rødt er en kamp

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... -i-viking/

Jeg må si jeg frykter Viking. Måten de identifiserte Brekalo på og tidligere Stensness og Bell er meget imponerende scoutingarbeid. Det virker som de bruker statistikk aktivt. Brekalo ble hentet for en million!

Glimt er på ingen måte dårlige på sin spillerlogistikk, men når de er så konsentrerte på det norske og skandinaviske markedet er det en viss fare for at de taper terreng over tid.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Fint, forhåpentligvis ferdig med dette. Orker ikke gjennomgå hvor forbanna svakt det er at den situasjonen på Aspmyra gir Knutsen utestengelse mot Roma + 2, og er vel ferdig med at Saltnes var en idiot, og at Viking spilte fotball rett fra Mad Max. Ferdig, ferdig.

Gleder meg til cupfinalehelg i Oslo, konsert, god stemning og forhåpentligvis en fin fotballkamp med to angripende lag!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ser på cupfinalen i 93. Dæven steike så god Tom Kåre Staurvik va!

hauge23

Legg inn av hauge23 »

rdzzl skrev: tor apr 28, 2022 5:06 pm Fint, forhåpentligvis ferdig med dette. Orker ikke gjennomgå hvor forbanna svakt det er at den situasjonen på Aspmyra gir Knutsen utestengelse mot Roma + 2, og er vel ferdig med at Saltnes var en idiot, og at Viking spilte fotball rett fra Mad Max. Ferdig, ferdig.

Gleder meg til cupfinalehelg i Oslo, konsert, god stemning og forhåpentligvis en fin fotballkamp med to angripende lag!
Det blir spennende å se om Glimt kan konsentrere fokus om spillet sitt igjen. Roma og Viking satset på å bringe Glimt ut av fokus og lyktes med det. Romas mafiametoder og Vikings sklitaklende balkangerilja i 120 var det som skulle til. Med litt uflaks kunne Glimt fått halve laget sitt båret ut på båre under kampen mot Viking. Nå bør dommerne sette seg ned for å finne ut hva det er de egentlig driver med.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

leedsforalltid skrev: ons apr 27, 2022 9:48 pm 2 gule og rødt er en kamp
Kunne fått en ekstra for protester og at han ikke forlot banen med en gang. Men det har nok ikke skjedd her.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

hauge23 skrev: tor apr 28, 2022 6:16 pm
rdzzl skrev: tor apr 28, 2022 5:06 pm Fint, forhåpentligvis ferdig med dette. Orker ikke gjennomgå hvor forbanna svakt det er at den situasjonen på Aspmyra gir Knutsen utestengelse mot Roma + 2, og er vel ferdig med at Saltnes var en idiot, og at Viking spilte fotball rett fra Mad Max. Ferdig, ferdig.

Gleder meg til cupfinalehelg i Oslo, konsert, god stemning og forhåpentligvis en fin fotballkamp med to angripende lag!
Det blir spennende å se om Glimt kan konsentrere fokus om spillet sitt igjen. Roma og Viking satset på å bringe Glimt ut av fokus og lyktes med det. Romas mafiametoder og Vikings sklitaklende balkangerilja i 120 var det som skulle til. Med litt uflaks kunne Glimt fått halve laget sitt båret ut på båre under kampen mot Viking. Nå bør dommerne sette seg ned for å finne ut hva det er de egentlig driver med.
Ja, Bodø skal si seg veldig heldige. For en sutre-gjeng nord-Norge generelt har blitt, bare sutre unger og pappagutter










Ps: jeg tuller litt. Sendt fra en pappagutt fra Bærum

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Boniface, må han stå over cup-finalen ?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Big George skrev: fre apr 29, 2022 12:57 am Boniface, må han stå over cup-finalen ?
Neppe.
Som regel er rødt kort = 1 kamp, som da sones i serien.
Kan få en kamp til i karantene dersom protester etter kortet er voldsomme/ ufine eller nekter å forlate banen, men da skal det som regel litt til.
Uansett soner man kun i serien ved 1 eller 2 kampers karantene.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.tv2.no/a/14754768/

Glimt diskuterte mulighetene for å få til en overgang for Isak Dybvik Määttä (helvetes navn med norsk tastatur) med AaFK før sesongen. Glimt var villige til å betale 6-7 millioner kroner. Fikk blankt avslag fra Aalesund. RBK var også interesserte, men ikke på samme prisnivå.

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

Tror vi må få opp engasjementet i denne klubbtråden. Når tråden etter helgens vikingkamp er over halvparten så lang, 25 sider som vår egen klubbtråd er det litt trist etter mitt syn. Eller?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Nesj. Vi gidder ikke å pjatte så mye. Her er det straight to the point. Resten lar vi være. Synes det er bra når tråden inneholder interessant Glimt-nytt og noen korte diskusjoner om det er noe konkret å diskutere. Langt bedre det enn enkelte andre klubbtråder som er helt uleselige. Unnlater å nevne navn...

Også håper jeg vi fortsetter å være flinke til å ikke sitere overstående innlegg. Det er de helt nazi på på Glimtforum, og med god grunn! :)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: fre apr 29, 2022 5:58 pm Nesj. Vi gidder ikke å pjatte så mye. Her er det straight to the point. Resten lar vi være. Synes det er bra når tråden inneholder interessant Glimt-nytt og noen korte diskusjoner om det er noe konkret å diskutere. Langt bedre det enn enkelte andre klubbtråder som er helt uleselige. Unnlater å nevne navn...

Også håper jeg vi fortsetter å være flinke til å ikke sitere overstående innlegg. Det er de helt nazi på på Glimtforum, og med god grunn! :)
Nei, det er ikke særlig smart :lol:

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

netrebske skrev: fre apr 29, 2022 7:05 pm
Nordlys skrev: fre apr 29, 2022 5:58 pm Nesj. Vi gidder ikke å pjatte så mye. Her er det straight to the point. Resten lar vi være. Synes det er bra når tråden inneholder interessant Glimt-nytt og noen korte diskusjoner om det er noe konkret å diskutere. Langt bedre det enn enkelte andre klubbtråder som er helt uleselige. Unnlater å nevne navn...

Også håper jeg vi fortsetter å være flinke til å ikke sitere overstående innlegg. Det er de helt nazi på på Glimtforum, og med god grunn! :)
Nei, det er ikke særlig smart :lol:
Ey?! Hva er det du ikke skjønner?!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Er det ingen interesse hos Bodø/Glimt til å fremskynde noen seriekamper fra sommerens kamper? Slik at man kan optimalisere forberedelsene til Europa? På meg virker det som at de har lyst til å spille lørdag-tirsdag/onsdag-lørdag gjennom hele sommeren.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Det gikk jo sykt bra sist Glimt ønsket å optimalisere forberedelsene til Europa.

Neida, de har vel for så vidt sagt at de liker å spille ofte når de er i sesong, men skal vel ikke se bort ifra at man søker om noe flytting.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Nordlys skrev: tor apr 28, 2022 6:14 pm Ser på cupfinalen i 93. Dæven steike så god Tom Kåre Staurvik va!
Han var en stor inspirasjon for meg i min barndom. Husker at jeg prøvde å kopiere skuddene hans på trening. Ikke så lett da.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Bjørka skrev: fre apr 29, 2022 11:25 pm Det gikk jo sykt bra sist Glimt ønsket å optimalisere forberedelsene til Europa.

Neida, de har vel for så vidt sagt at de liker å spille ofte når de er i sesong, men skal vel ikke se bort ifra at man søker om noe flytting.
Poenget er at den datoen som er satt av til dette formålet kommer halvannen uke etter cupfinalen. 11./12.mai altså. Etter denne datoen er det ikke ledige datoer med mindre dere får motstandere til å spille under landslagspausen. Og da kan de ikke presses til det slik som de kan på de 2 nevnte datoene.
Slike endringer i terminlisten skal varsles i god tid.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: fre apr 29, 2022 11:09 pm Er det ingen interesse hos Bodø/Glimt til å fremskynde noen seriekamper fra sommerens kamper? Slik at man kan optimalisere forberedelsene til Europa? På meg virker det som at de har lyst til å spille lørdag-tirsdag/onsdag-lørdag gjennom hele sommeren.
Virker ikke akkurat noen fordel for Glimt å ha lang pause mellom kampene...
Kan være like så greit å bruke perioden fram mot e-cupen på å få spillet til å fungere med moderat kampprogram, med god tid til trening og terping. Når man har fått i gang spillet, så er det like greit med tett program.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva driver dere med der oppe i nord? En jævla dårlig finale var det, liten spilleglede og det pene raske småspillet vi er vant til å se ble effektivt stoppet.

Blir ikke noe seriegull med sånt spill.

dani07

Legg inn av dani07 »

Solbakken må selges. Han er definisjonen på Toxic. Herregud for et opplegg. Han må inn å høre på sin egen episode av 4-3-3 der han sier han var en humørspiller. For alt han er er sur og grinete om dagen.

Klager på alle og leverer til stryk selv

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

2-3 dårlige kamper på rad nå. Nøkkelspillere har sjekka ut. Har ikke hatt noe problem å skape sjanser å mål på både høyt og lavt press. Dette er ikke "fantastisk" taktisk genistrek av motstandernes trenere. Dette er underpeformance av episke proporsjoner. Kk må riste litt realitetsorientering i enkelte av disse spillerne. Kjør benkspillerne istedenfor å få ut klippekortspillere som ikke leverer. Ikke forbanna på at man taper mot Viking og Molde, men hvordan vi taper. Jobb for hverandre og for laget. At nøkkelspillere ikke yter og ballwatcher tjener ikke laget....

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Har hørt om Boniface lenge, men er han så god ? Fantastisk fysikk, og bra teknikk, ja, men fotballforståelse og disiplin ? Var en episode hvor Bonicace til Saltnes sin store irritasjon beholdt ballen feilvendt på Molde sin banehalvdel. Saltnes var rettvendt, og kunne faktisk spilt Solbakken alene med keeper. Boniface beholdt altså ballen feilvendt ??? Det der er faktisk noe vi som trenere har lært spillere på 9-10 år. La den rettvendte spilleren på motstanders banehalvdel få ballen. Han kan komme i fart, han ser motstanders mål og han ser medspillere i bedre posisjoner fremover på banen. Det er sjelden man ser denne type håpløse taktiske valg på dette nivået.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»