Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Soldado

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: tor apr 28, 2022 7:01 pm Jeg kom med et motargument angående hva du skrev om Hazard, at han er så profesjonell. Er så spent på svaret, eller tar du en 'peraleks' og ignorerer ? ;)
Ikke meningen å ignorere, men har vært på reise.

Jeg registrerer at du mener han er pesten sjøl når det kommer til, ja, alt egentlig. Respekterer det, selv om jeg syns det blir litt unyansert. Min teori - uten at jeg har fryktelig mye å basere det på annet enn skadehistorikk - er at det er fysikken som har satt en stopper for belgieren, og at sommerkilo og alt annet er en konsekvens at det.

At han smilte og lo sammen med Chelsea-spillerne i fjor etter CL-exit tar jeg på ingen måte tungt. Han jublet da vitterlig når Chelsea ble sendt ut i årets sesong, og virket megahappy med seriegullet i år.

Bale derimot … Der har vi - som du helt korrekt påpeker - fått igjen uendelig mye mer på fotballbanen. Men en lignende nedadgående kurve skal du lete lenge etter. Fra å være blant verdens beste, til å mure seg inne på benken/tribunen, til at knapt noen klubber vil ta i fyren selv når han er skadefri.

For en trist sorti for waliseren.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Real Madrid, under Perez, har gjort enormt med tabber og feil opp gjennom årene. Spesielt mellom 2003-2014.

Vi får bare håpe de lærer at å kjøpe spillere som nærmer seg 30, som har hatt en lang karriere med mye suksess, er russisk rulett med fire patroner i tønna. Da tenker jeg først og fremst på milliardoverganger og langtidskontrakter verdt opp €100 mill.

En annen ting Perez og RM må gjøre, er å kvitte seg med / fase ut de eldre spillerne som kun pila peker nedover på.

Man var lur med Varane. Kreditt til det. Og Ramos. Nå er det Toni Kroos som må selges, gjerne sammen med Casemiro. Hazard og Jovic må klubben gjøre ALT de kan for å bli kvitt i sommer. Bale, Marcelo og Isco skal selvfølgelig ikke bli tilbudt nye kontrakter.

Mariano har ingenting å gjøre i klubben heller. En Championship spiller. Carvajal må få en konkurrent.

Det jeg er redd, er at de fleste spillerne i klubben pdd vil være der også neste sesong, utenom de kontrakten går ut på. Så kommer det kanskje en fisk eller to inn da, men de vil være langt de aller beste, selv om de har fått karvet seg til en plass i semi denne sesongen, utrolig nok.

startelver

Legg inn av startelver »

Apropos veteraner, det ryktes CR7 tilbake i sommer, men vi får tro det er typisk tabloidstoff.

https://www.espn.com/soccer/blog-transf ... his-summer

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har ikke ord!

Skal vi kalle det for flaks? Flyt ? Nei det er de siste vanvittige minuttene av kampen som snur dette.
Og Rodrygo og Benz selvsagt.

For en vanvittig kamp av veteranene, og herlig innsats av unggutta som kommer inn.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Mest ufortjente finale, MEN! samtidig mest fortjente finale! Å slå ut de tre oljeklubbene PSG, Chelsea og City er helt sykt! Karma. HALA MADRID!

Mine Pool fans ville heller møte Madrid i finalen enn City (pga City er gode), men tror faktisk ikke Madrid er bedre å møte i CL finale enn City. De skal få kamp!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Casimiro får bare ta en dobbel Nelson på Salah etter et kvarter i finalen. Dommer ser ikke det gule kortet og kampen er avgjort.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Det er så deilig, og det er så viktig å slå ut alle jukseklubbene. Statement.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Utrolig! For en flyt. Men samtidig helt enormt det man gjør etter 1-1. Når det tennes håp i dette laget er de enorme.

Syns alle gjør en ok pluss kamp i dag. Carvajal er faktisk BB for meg. God kontroll bakover og nest sist på stort sett alt Madrid skaper. Snakk om revansje. Nacho gjør også en kjempekamp.

Ellers er (nesten dessverre) Casemiro fortsatt veldig viktig i slike kamper.

Rodrygo og Camavinga med fantastiske innhopp som vanlig. Camavinga bør starte finalen. Er ingen grunn til at han ikke kan bruke disse kvalitetene fra første minutt. Rodrygo er jeg mer usikker på.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Lost for words egentlig, føles diggere enn CL-finalene før også med den spinnville comebacken.

Jeg kan ikke tro at vi er i en CL-finale, hadde null tro på dette når Mbappe glapp i fjor og vi skulle inn i enda en sesong med temmelig tunge bein på midtbanen.

Også er det bare så deilig å slå Pep ut av enda en CL-semifinale.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Og Mbappe, SER DU DETTE!!?? PÅ TIDE Å SIGNERE KONTRAKT HER!

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

peraleks skrev: ons mai 04, 2022 11:54 pm Også er det bare så deilig å slå Pep ut av enda en CL-semifinale.
Korriger meg gjerne, men når var det man slo ut Pep ut av en CL-semi sist?

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Knaxern skrev: ons mai 04, 2022 11:57 pm
peraleks skrev: ons mai 04, 2022 11:54 pm Også er det bare så deilig å slå Pep ut av enda en CL-semifinale.
Korriger meg gjerne, men når var det man slo ut Pep ut av en CL-semi sist?
Mot Bayern, da Ramos hærja i Munchen

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knaxern skrev: ons mai 04, 2022 11:57 pm
peraleks skrev: ons mai 04, 2022 11:54 pm Også er det bare så deilig å slå Pep ut av enda en CL-semifinale.
Korriger meg gjerne, men når var det man slo ut Pep ut av en CL-semi sist?
13/14, 5-0 Real Madrid vs Bayern Munchen.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Ramos004 skrev: ons mai 04, 2022 11:59 pm Mot Bayern, da Ramos hærja i Munchen
peraleks skrev: ons mai 04, 2022 11:59 pm 13/14, 5-0 Real Madrid vs Bayern Munchen.
Ah, stemmer. Tenkte hele tiden det var Jupp, men han ga seg jo etter treblen.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Fantastisk å se engasjementet til Marcelo på sidelinjen den siste måneden. Skulle sikkert gjerne spilt, men skjønner sin rolle og elsker klubben høyere enn noen annen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: tor mai 05, 2022 12:18 am Fantastisk å se engasjementet til Marcelo på sidelinjen den siste måneden. Skulle sikkert gjerne spilt, men skjønner sin rolle og elsker klubben høyere enn noen annen.
Rett å slett nydelig å se på gutta der, den jublingen og Vinicius Jr som virkelig elsker hvert øyeblikk her, tror jeg knapt har sett en mann kysse klubb-emblemet såpass mye.

Bale ellers totalt fraværende, ser ut til at klubben har gitt fyren free pass til å gjøre hva han enn driver med og bare ser kontrakten ut nå.
Kan vel si det slik at jeg tviler på at Bale blir invitert på testimonial-kamper for klubben i fremtiden.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Du store all verden for en fotballkamp. Hva skal man si? Det er en x-faktor over Real Madrid i Europa.

peraleks

Legg inn av peraleks »

De to kjøpene fra Brasil begynner forresten å se temmelig kjekke ut nå, jeg vet ikke hva det er med Rodrygo men hans evner til å score mål er faktisk helt hinsides.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Og Camavinga dere.19 år. For en spiller han kan bli på midten for Real.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Soldado skrev: tor mai 05, 2022 12:28 am Og Camavinga dere.19 år. For en spiller han kan bli på midten for Real.
Perfekt erstatter for Kroos

Koffer

Legg inn av Koffer »

Veldig, veldig bra.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Må jo hylle Mendy også som klarerer på strek på stillingen 0-1. Mathcvinner-klarering det der.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Soldado skrev: tor mai 05, 2022 12:28 am Og Camavinga dere.19 år. For en spiller han kan bli på midten for Real.
For en overgang, totalpakke på €40m er jo «ingenting» i dagens marked.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Alle tre jukselagene ut på rekke og rad. En seier for fotballen. Nå kan de to største fotballlagene gjennom historien gjøre opp seg i mellom slik fotball skal være. Ekte lag. Ekte fotball.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Chromeback skrev: tor mai 05, 2022 7:37 am
Soldado skrev: tor mai 05, 2022 12:28 am Og Camavinga dere.19 år. For en spiller han kan bli på midten for Real.
For en overgang, totalpakke på €40m er jo «ingenting» i dagens marked.
Blir sammenlignet med både Redondo, Seedorf og Kante.

Kan bli hvilken som helst type midtbanespiller, for et råtalent fysisk og teknisk..

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hetfield skrev: tor mai 05, 2022 9:47 am
Chromeback skrev: tor mai 05, 2022 7:37 am
Soldado skrev: tor mai 05, 2022 12:28 am Og Camavinga dere.19 år. For en spiller han kan bli på midten for Real.
For en overgang, totalpakke på €40m er jo «ingenting» i dagens marked.
Blir sammenlignet med både Redondo, Seedorf og Kante.

Kan bli hvilken som helst type midtbanespiller, for et råtalent fysisk og teknisk..
Defintivt et råtalent av de sjeldne, egentlig litt vanskelig å forstå at han kun er 19 år. Kommer gang på gang inn og ikke bare imponerer, men er ofte helt avgjørende for Real på å snu kampbildene i disse kampene de henter seg inn igjen.

Kan jo forstå at man kanskje ønsker å holde igjen en 19-åring litt nå i starten av karrieren, men kan ikke skjønne annet enn at han skal være bankers i en startoppstilling neste år.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Camavinga kom altså inn på tampen etter at PSG avslo bud på 2 mrd. for Mbappé. Sommeren etter sitter vi altså igjen med begge - og det for en brøkdel av prisen.

Få inn Aurélien Tchouaméni på midten også, så har man egentlig løst det store midtbaneproblemet. Da gjenstår egentlig bare ny stopper + backer.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: tor mai 05, 2022 10:26 am
Hetfield skrev: tor mai 05, 2022 9:47 am
Chromeback skrev: tor mai 05, 2022 7:37 am

For en overgang, totalpakke på €40m er jo «ingenting» i dagens marked.
Blir sammenlignet med både Redondo, Seedorf og Kante.

Kan bli hvilken som helst type midtbanespiller, for et råtalent fysisk og teknisk..
Defintivt et råtalent av de sjeldne, egentlig litt vanskelig å forstå at han kun er 19 år. Kommer gang på gang inn og ikke bare imponerer, men er ofte helt avgjørende for Real på å snu kampbildene i disse kampene de henter seg inn igjen.

Kan jo forstå at man kanskje ønsker å holde igjen en 19-åring litt nå i starten av karrieren, men kan ikke skjønne annet enn at han skal være bankers i en startoppstilling neste år.
Vanvittig signering, helt fantastisk å tenke på hvor mange år man har foran seg med Cama på midtbanen.

Angående Kroos.
Kontrakten hans går ut i Juni 2023, klubben ønsker å gi han 1 år til, men Kroos ønsker en ny langtidskontrakt(of course), all den tid dette ikke ser ut til å være aktuelt for RM kan Kroos dra allerede til sommeren.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: tor mai 05, 2022 1:03 pm

Angående Kroos.
Kontrakten hans går ut i Juni 2023, klubben ønsker å gi han 1 år til, men Kroos ønsker en ny langtidskontrakt(of course), all den tid dette ikke ser ut til å være aktuelt for RM kan Kroos dra allerede til sommeren.
Bare å selge om det er tilfellet. Har selvsagt forståelse for at Kroos ønsker å sikre seg i det som fort kan være hans siste veivalg, men hensynet til klubben tillater ikke det. Han får gjøre som Modric (signere ettårskontrakter og gjøre seg fortjent til fornyelse) eller dra.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Chromeback skrev: tor mai 05, 2022 7:37 am
Soldado skrev: tor mai 05, 2022 12:28 am Og Camavinga dere.19 år. For en spiller han kan bli på midten for Real.
For en overgang, totalpakke på €40m er jo «ingenting» i dagens marked.
Nå gikk vel kontrakten hans ut seks eller tolv måneder før Madrid brukte nesten en halv milliard på han med overgang/kontrakt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»