Gamle datamaskiner og spillkonsoller

Svar
Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Re: Gamle datamaskiner og spillkonsoller

Legg inn av B.E. »

KjetilHelle skrev: tir mai 03, 2022 7:37 pm Blitt fan av og samle på Sega Mega Drive spill fortiden da d passer bra i en samling og er noenlunde rimelige enda.

Pluss over Nintendo er att Sega har bedre fysiske bokser. Super Nintendo spill komplett er umulig og få tak i uten og måtte sprenge banken.
Høy pris på Super Nintendo spill? Plukket opp en hel bærepose for en stund siden med Nintendo64 spill som noen hadde bare kastet. Trodde Nintendo var mer populært enn Sega på den tiden.

startelver

Legg inn av startelver »

B.E. skrev: tir mai 03, 2022 7:50 pm
startelver skrev: tir mai 03, 2022 7:18 pm Jeg hyller Outrun isteden, datidens beste bilspill.
Det var en av pengesluk-automatene, ja. Husker hvor skuffende grafikken på C64 var etter å ha sett Outrun på spilleautomat. Syntes Pitstop II og Test Drive var bedre på C64.
Ja mener å huske den var dårlig på C64.

Men Test Drive ja, den var jo nydelig da. Virker litt primitiv i dag.


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Husker dere Stunts? Der man kunne bygge egne baner med looper og hopp og alskens.

Det kastet jeg vekk enormt mange timer på.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

B.E. skrev: tir mai 03, 2022 7:59 pm
KjetilHelle skrev: tir mai 03, 2022 7:37 pm Blitt fan av og samle på Sega Mega Drive spill fortiden da d passer bra i en samling og er noenlunde rimelige enda.

Pluss over Nintendo er att Sega har bedre fysiske bokser. Super Nintendo spill komplett er umulig og få tak i uten og måtte sprenge banken.
Høy pris på Super Nintendo spill? Plukket opp en hel bærepose for en stund siden med Nintendo64 spill som noen hadde bare kastet. Trodde Nintendo var mer populært enn Sega på den tiden.
Nå snakker eg IKKJE om løse som jo er skapbillig. Men skal du ha komplett i boks, uten skader og manual. Som er en del av samlinga for min del og ikkje bare ha en korg med spill.

Må få brukt min kjære multikonsoll mer fra Retro Freak

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:15 pm Husker dere Stunts? Der man kunne bygge egne baner med looper og hopp og alskens.

Det kastet jeg vekk enormt mange timer på.
Så måtte man ha den juksekoden, som gjorde at Audien var den raskeste bilen. Og lage ekstremt urimelige baner som kompiser skulle prøve å komme seg gjennom.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tir mai 03, 2022 8:17 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:15 pm Husker dere Stunts? Der man kunne bygge egne baner med looper og hopp og alskens.

Det kastet jeg vekk enormt mange timer på.
Så måtte man ha den juksekoden, som gjorde at Audien var den raskeste bilen. Og lage ekstremt urimelige baner som kompiser skulle prøve å komme seg gjennom.
Og det sier du først nå?!

Jeg husker en juksekode jeg brukte mye og det var på GTA 1. var slik opp opp ned venstre opp osv. og da fikk du alle våpen. Så var det om å gjøre å herpe så mye at du fikk FBI i hæla
Sist redigert av PapaSmurf den tir mai 03, 2022 8:20 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:15 pm Husker dere Stunts? Der man kunne bygge egne baner med looper og hopp og alskens.

Det kastet jeg vekk enormt mange timer på.
Jeg husker den ikke nei, men her har du PC-DOS versjonen


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:18 pm Og det sier du først nå?!
Hadde du stunts uten urimelig rask Audi? Hadde man langt nok tilløp, så kunne man hoppe over omtrent halve kartet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tir mai 03, 2022 8:19 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:18 pm Og det sier du først nå?!
Hadde du stunts uten urimelig rask Audi? Hadde man langt nok tilløp, så kunne man hoppe over omtrent halve kartet.
Dessverre ja 😭

startelver

Legg inn av startelver »

Må ha vært forut for sin tid, det å lage sine egne baner var ikke vanlig i 1991.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: tir mai 03, 2022 8:18 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:15 pm Husker dere Stunts? Der man kunne bygge egne baner med looper og hopp og alskens.

Det kastet jeg vekk enormt mange timer på.
Jeg husker den ikke nei, men her har du PC-DOS versjonen

Ah! Minner…

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:20 pm Dessverre ja 😭
Aner ikke hvorfor vi hadde det med den koden, men den kom altså aktivert på den disketten som på en eller annen måte magisk materialiserte seg i vennegjengen, som jo var hvordan spill ble til på den tiden. Audien (tror det var en audi, firkanten med noenlunde audiform, i hvert fall) moste formel1-bilen med den koden aktivert.

Edit: ser på videoen startelver la ut at det faktisk er ment å være en audi, ja.
Sist redigert av Tjaaah den tir mai 03, 2022 8:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

startelver skrev: tir mai 03, 2022 8:11 pm
B.E. skrev: tir mai 03, 2022 7:50 pm
startelver skrev: tir mai 03, 2022 7:18 pm Jeg hyller Outrun isteden, datidens beste bilspill.
Det var en av pengesluk-automatene, ja. Husker hvor skuffende grafikken på C64 var etter å ha sett Outrun på spilleautomat. Syntes Pitstop II og Test Drive var bedre på C64.
Ja mener å huske den var dårlig på C64.

Men Test Drive ja, den var jo nydelig da. Virker litt primitiv i dag.
Jo, virker litt pafft i dag. Men Pitstop II hadde mer flyt i grafikken, eller fps som de kaller det i dag. Og man kunne kjøre to player med delt skjerm. Tror faktisk det var det første bilspillet som kunne kjøre delt skjerm.


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Og Pizza Tycoon. Hvor mange timer kastet jeg ikke bort på det spillet?

Etter diverse fotballspill som Player manager, the manager, Championship Manager, Football Manager og Dino Dinis Kick off må det Pizzaspillet være det jeg spilte mest.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:24 pm Og Pizza Tycoon. Hvor mange timer kastet jeg ikke bort på det spillet?

Etter diverse fotballspill som Player manager, the manager, Championship Manager, Football Manager og Dino Dinis Kick off må det Pizzaspillet være det jeg spilte mest.
Haha, vi har tydeligvis spilt mye av det samme.

Pizza tycoon, verdens beste våpensmuglingssimulator.

Jeg har CM95 end of season på pcen min nå, med sånn dosbox. En kompis ordnet det for meg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tir mai 03, 2022 8:26 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:24 pm Og Pizza Tycoon. Hvor mange timer kastet jeg ikke bort på det spillet?

Etter diverse fotballspill som Player manager, the manager, Championship Manager, Football Manager og Dino Dinis Kick off må det Pizzaspillet være det jeg spilte mest.
Haha, vi har tydeligvis spilt mye av det samme.

Pizza tycoon, verdens beste våpensmuglingssimulator.

Jeg har CM95 end of season på pcen min nå, med sånn dosbox. En kompis ordnet det for meg.
Jeg var skoleflink til tusen helt til jeg ble introdusert for CM. Deretter gikk det kun en vei på skolen. Men jeg er en særdeles høyt dekorert datamanager i fotball.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:31 pm Jeg var skoleflink til tusen helt til jeg ble introdusert for CM. Deretter gikk det kun en vei på skolen. Men jeg er en særdeles høyt dekorert datamanager i fotball.
Største frykten i CM er å møte Red Star i Europaligaen, spiller ingen rolle hvor god du er. Du kommer til å bli fullstendig rævkjørt. PSV er også helt jævlige.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tir mai 03, 2022 8:32 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:31 pm Jeg var skoleflink til tusen helt til jeg ble introdusert for CM. Deretter gikk det kun en vei på skolen. Men jeg er en særdeles høyt dekorert datamanager i fotball.
Største frykten i CM er å møte Red Star i Europaligaen, spiller ingen rolle hvor god du er. Du kommer til å bli fullstendig rævkjørt. PSV er også helt jævlige.
Min store nemesis var alltid Everton. Jeg har tapt så mye mot det laget der at jeg misliker dem irl.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Neste på ønskelista av konsoller

Gamecube
XBox
Playstation
NES
Nintendo 64
Atari 2600
Famicom
Sega Master System
Sega Dreamcast
Sega Saturn
Atari Jaguar
Neo Geo AGS
Turbo-Grafx 16
Vectrex
Colecovision
Intellivision

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:34 pm Min store nemesis var alltid Everton. Jeg har tapt så mye mot det laget der at jeg misliker dem irl.
Mareritt om Daniel Amokachi?

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Tjaaah skrev: tir mai 03, 2022 8:32 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:31 pm Jeg var skoleflink til tusen helt til jeg ble introdusert for CM. Deretter gikk det kun en vei på skolen. Men jeg er en særdeles høyt dekorert datamanager i fotball.
Største frykten i CM er å møte Red Star i Europaligaen, spiller ingen rolle hvor god du er. Du kommer til å bli fullstendig rævkjørt. PSV er også helt jævlige.
Savner gamle gode CM mest. Det man var Sogndal og signerte aldrene VM legender.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tir mai 03, 2022 8:37 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:34 pm Min store nemesis var alltid Everton. Jeg har tapt så mye mot det laget der at jeg misliker dem irl.
Mareritt om Daniel Amokachi?
David Unsworth. Han var overalt mot meg.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

KjetilHelle skrev: tir mai 03, 2022 8:39 pm Savner gamle gode CM mest. Det man var Sogndal og signerte aldrene VM legender.
Mener du CM Norge, som bare var en oversettelse av den engelske versjonen? Hvor det var 20 lag i divisjonene?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:41 pm David Unsworth. Han var overalt mot meg.
Ja, stemmer. Han var også ganske jævlig. Selv slet jeg imidlertid mest med Amokachi når jeg møtte Everton. Scoret noe helt sinnsvakt med mål.

Hvilken formasjon brukte du? Selv sverget jeg til 2-4-4, da det tilsynelatende ikke spilte så mye rolle om jeg hadde backer, eller ikke, så lenge stopperne og keeper var god.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Tjaaah skrev: tir mai 03, 2022 8:42 pm
KjetilHelle skrev: tir mai 03, 2022 8:39 pm Savner gamle gode CM mest. Det man var Sogndal og signerte aldrene VM legender.
Mener du CM Norge, som bare var en oversettelse av den engelske versjonen? Hvor det var 20 lag i divisjonene?

Nei mener CM på tildlig 00 tall. Men mitt første minne var CM2 for pc.

Stoppet med CM da FM kom. Mistet litt lysten etter man begynte i jobb og ble "voksen" tok for mye tid rett slett
Sist redigert av KjetilHelle den tir mai 03, 2022 8:51 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

KjetilHelle skrev: tir mai 03, 2022 8:48 pm Nei mener CM på tildlig 00 tall
Ah, jeg ble værende på midten av 90-tallet med managerspill. Kom meg aldri videre.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

startelver skrev: tir jul 20, 2021 12:13 am Commodore 64

Atari 400
Samlet nabo-ungene rundt et svarthvitt-TV koblet til en Atari 2600 på slutten av 70 tallet. Etter hvert ble det så klart Commodore 64 og andre konsoller jeg ikke husker, samt utallige Game&Watch. Super Nintendo på børjan av 90 tallet, og Game Boy ble dominerende til PC-spill overtok.

Tross alt dette ble 90% av fritiden i barneårene tilbringt utendørs. I dag tør jeg ikke begi meg ut på noen spill. Blir hektet og for usosial, samt at sexlivet kan stå i fare. Ikke bra...

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Tjaaah skrev: tir mai 03, 2022 8:44 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 03, 2022 8:41 pm David Unsworth. Han var overalt mot meg.
Ja, stemmer. Han var også ganske jævlig. Selv slet jeg imidlertid mest med Amokachi når jeg møtte Everton. Scoret noe helt sinnsvakt med mål.

Hvilken formasjon brukte du? Selv sverget jeg til 2-4-4, da det tilsynelatende ikke spilte så mye rolle om jeg hadde backer, eller ikke, så lenge stopperne og keeper var god.
4-2-4 funket bra for meg i FM 05 kom til finalen i VM .. husker ikkje stallen enda.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Mener og erindre stallen som
Myhre - Lundekvam, Hangeland, Riise, Bergdølmo - Riseth, Grindhaug - Kvisvik, Solskjær, Carew og Flo

startelver

Legg inn av startelver »

Knaberaps skrev: tir mai 03, 2022 8:51 pm
startelver skrev: tir jul 20, 2021 12:13 am Commodore 64

Atari 400
Samlet nabo-ungene rundt et svarthvitt-TV koblet til en Atari 2600 på slutten av 70 tallet. Etter hvert ble det så klart Commodore 64 og andre konsoller jeg ikke husker, samt utallige Game&Watch. Super Nintendo på børjan av 90 tallet, og Game Boy ble dominerende til PC-spill overtok.

Tross alt dette ble 90% av fritiden i barneårene tilbringt utendørs. I dag tør jeg ikke begi meg ut på noen spill. Blir hektet og for usosial, samt at sexlivet kan stå i fare. Ikke bra...
Oj, da er vi langt tilbake i tid.

Var det disse spillene du husker fra den tiden ?


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Retro»