Fjordkraft Ligaen

Svar
Smurfejonny
Innlegg: 316

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av Smurfejonny »

CliffC skrev: fre apr 22, 2022 10:23 pm Forøvrig har Oilers-spillere scoret mer for Storhamar i denne serien enn det Storhamar selv har klart. De har avgjort ikke hatt matchvinnere verken framover eller i form av en keeper som jeg trodde var noen hakk bedre.

Men, alt er selvsagt dommerens feil.
Når en ser hva dommerne har prestert i sluttspillet er svaret delvis ja, men Storhamar har heller ikke vært gode nok i finalene. Men Stavanger skulle aldri vært i en finale hvis dommerne hadde gjort jobben sin.

Reddington

Legg inn av Reddington »

CliffC skrev: fre apr 22, 2022 10:23 pm Forøvrig har Oilers-spillere scoret mer for Storhamar i denne serien enn det Storhamar selv har klart. De har avgjort ikke hatt matchvinnere verken framover eller i form av en keeper som jeg trodde var noen hakk bedre.

Men, alt er selvsagt dommerens feil.
Er vel ingen som sier at alt er dommerens feil, men det er jo skandaløs dømming på et viktig tidspunkt i kampen. Dersom Storhamar rir av de første 10 minuttene av 2. per kan Oilers fort begynne å stresse, og det åpner seg mer opp. Dømmingen på 1–1 gir Oilers energi, og er samtidig et frustrasjonsmoment for SIL.

Kampavgjørende - og man må ha vært fast inventar på Oilers-kamper siden 2011 for å mene noe annet.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 10:25 pm Men Stavanger skulle aldri vært i en finale hvis dommerne hadde gjort jobben sin.
Oilers ER i finalen. Hva du måtte mene om dette er veldig irrelevant.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 10:17 pm
TAdams6 skrev: fre apr 22, 2022 9:31 pm
Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 9:11 pm

Det er vanskelig å vinne når dette blir mål
Jeg forstår de som mener det ikke burde være mål, samtidig har dommeren en god forklaring. Hoff er først/foran og blir tatt. Men om det burde blitt mål? Jeg er ikke rett mann å si det. Men synes heller ingen kan være klokkeklare på at det ikke burde være mål. Den er i gråsonen og dommerne har sett den på film fra alle vinkler. De kan reglene bedre enn meg. Hvis regelen er slik de sier så gjør de rett.

Deilig seier igjen for Oilers.
Oilers vinner skuddstatistikken 38-18, så ufortjent var det ikke. Var heller dårlig uttelling for Oilers. Det var også 1-1 målet som er omdiskutert, så stillingen var 1-1. Helt åpent for begge lag. Synes Storhamar bør ha annet fokus enn bare dommere etter hver eneste kamp. De henger rett og slett ikke med skikkelig. Om det er sykdommen hos flere spillere, eller om de ikke har bred nok stall til å henge med vet jeg ikke. Men Sparta ga Oilers tøffere motstand i semifinalen.
Hoff går inn i Solem og Solem er sterkere. Det er en skandale at det er mål. Stavanger fikk momentum etter det og var klart best. Dommerne har avgjort denne serien på lik linje som de dømte Sparta nord og ned i semien. Hadde dommeren gjort jobben sin i semien hadde Storhamar møtt Sparta i finalen.
Jeg har ingen fasit på den situasjonen. Men vi ser det litt forskjellig. Hoff kommer foran Solem og blir lagt i bakken. Det gjelder å komme først, da får man fordelen. Solem tar Hoff som kommer foran. Slik jeg ser det og slik dommerne ser det.

Jeg er ikke i tvil om akkurat det. Det jeg er i tvil om er om det skal dømmes mål når målet omtrent er ute av stilling. Der er jeg usikker. Men at Hoff er tøff og kommer foran Solem er lett å se.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: lør apr 23, 2022 12:24 pm Jeg er ikke i tvil om akkurat det. Det jeg er i tvil om er om det skal dømmes mål når målet omtrent er ute av stilling. Der er jeg usikker. Men at Hoff er tøff og kommer foran Solem er lett å se.
I følge Edvartsen (dommeren) så er det innført en ny regel som sier at mål ut av stilling i seg selv ikke har noe å si for situasjonen. Det som er avgjørende er hvem som har skylda for at målet kom ut av stilling.

Edvartsen er forøvrig av den oppfatning at Solem kom i naturlig bane, mens det var Hoff som skar litt ut, dvs at Storhamar ble snytt i situasjonen. Personlig er jeg ikke i stand til å konkludere her, men det er påfallende hvor skråsikre mange er. Dommeren har utøvd et skjønn i situasjonen, men jeg klarer ikke å se at denne skjønnsutøvelsen er direkte feil, kun diskutabel.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: lør apr 23, 2022 12:24 pm
Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 10:17 pm
TAdams6 skrev: fre apr 22, 2022 9:31 pm

Jeg forstår de som mener det ikke burde være mål, samtidig har dommeren en god forklaring. Hoff er først/foran og blir tatt. Men om det burde blitt mål? Jeg er ikke rett mann å si det. Men synes heller ingen kan være klokkeklare på at det ikke burde være mål. Den er i gråsonen og dommerne har sett den på film fra alle vinkler. De kan reglene bedre enn meg. Hvis regelen er slik de sier så gjør de rett.

Deilig seier igjen for Oilers.
Oilers vinner skuddstatistikken 38-18, så ufortjent var det ikke. Var heller dårlig uttelling for Oilers. Det var også 1-1 målet som er omdiskutert, så stillingen var 1-1. Helt åpent for begge lag. Synes Storhamar bør ha annet fokus enn bare dommere etter hver eneste kamp. De henger rett og slett ikke med skikkelig. Om det er sykdommen hos flere spillere, eller om de ikke har bred nok stall til å henge med vet jeg ikke. Men Sparta ga Oilers tøffere motstand i semifinalen.
Hoff går inn i Solem og Solem er sterkere. Det er en skandale at det er mål. Stavanger fikk momentum etter det og var klart best. Dommerne har avgjort denne serien på lik linje som de dømte Sparta nord og ned i semien. Hadde dommeren gjort jobben sin i semien hadde Storhamar møtt Sparta i finalen.
Jeg har ingen fasit på den situasjonen. Men vi ser det litt forskjellig. Hoff kommer foran Solem og blir lagt i bakken. Det gjelder å komme først, da får man fordelen. Solem tar Hoff som kommer foran. Slik jeg ser det og slik dommerne ser det.

Jeg er ikke i tvil om akkurat det. Det jeg er i tvil om er om det skal dømmes mål når målet omtrent er ute av stilling. Der er jeg usikker. Men at Hoff er tøff og kommer foran Solem er lett å se.
At målet er ute av stillig har ingenting å si så lenge skuddet hadde gått i mål hvis målet var på plass. Hoff presser seg inn foran Solem, dermed går Hoff inn i linjen til Solem og er den som lager situasjonen, da skal det ikke dømmes mål. Hadde Solem gått inn i banen til Hoff og vært den som lagde situasjonen skal det være mål. Her er det klart at det er Hoff som lager situasjonen og dermed skulle det ikke vært mål.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Smurfejonny skrev: fre apr 22, 2022 10:17 pm Dommerne har avgjort denne serien på lik linje som de dømte Sparta nord og ned i semien. Hadde dommeren gjort jobben sin i semien hadde Storhamar møtt Sparta i finalen.
:lol: :lol: :lol:

CliffC

Legg inn av CliffC »

Skal bli spennende å se hvem inntektene fra årets TV-aksjon går til. Er det krigsofrene fra Ukraina eller dommerofrene fra Hamar som ligger best an?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Greg Mauldin, for en mann!

Snart 40 år gammel men kjører på som en tyveåring og scorer i sin kamp #1000 :D 👍

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Grattis til Oilers, ble lekestue det her.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Ingen tvil om at dette var den soleklart letteste finaleserien Oilers har vært i. De 7 foregående triumfene har 6 endt med 4-2 i kamper, mens den siste endte 4-3. I samtlige var det situasjoner som veldig lett kunne vippe det i motstanders favør. I år derimot var det forsåvidt slik at jeg hele tiden fryktet at hamarsingene skulle få fart på skøytene og ta dette hjem, men det viste seg å være falsk alarm. De var rett og slett aldri i nærheten.

Mauldin ble TV 2s profil, hvilket er greit nok. Ellers kunne også L. Hoff, Whitney, Henriksen og Holm også gjerne fått dette, slik jeg ser det. I motsatt ende er nok Karlsen den største skuffelsen i dette sluttspillet, uten at det betyr noe nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn apr 24, 2022 10:11 pm Ingen tvil om at dette var den soleklart letteste finaleserien Oilers har vært i. De 7 foregående triumfene har 6 endt med 4-2 i kamper, mens den siste endte 4-3. I samtlige var det situasjoner som veldig lett kunne vippe det i motstanders favør. I år derimot var det forsåvidt slik at jeg hele tiden fryktet at hamarsingene skulle få fart på skøytene og ta dette hjem, men det viste seg å være falsk alarm. De var rett og slett aldri i nærheten.

Mauldin ble TV 2s profil, hvilket er greit nok. Ellers kunne også L. Hoff, Whitney, Henriksen og Holm også gjerne fått dette, slik jeg ser det. I motsatt ende er nok Karlsen den største skuffelsen i dette sluttspillet, uten at det betyr noe nå.
Ble faktisk litt kjedelig finaleserie. Storhamar bare klaget på dommer istedet for å stille opp på isen og etterhvert ble det klarere og klarere hvem som var best. Selvfølgelig deilig å vinne og Tommy Kristiansen sa det var en av de deiligste gulla han hadde vunnet. Men for oss supportere så er det kjekkere når det blir 4-2 eller 4-3 i kamper og aller helst avgjort på hjemmeis. Men vi skal ikke klage og bli høye på oss selv. Seier er seier og det er faktisk 5 år siden sist Oilers vant. Det betyr at dette var første seier til Todd Bjorkstrand. Covid-19 har nok gjort at det ikke har blitt seier tidligere.

Storhamar holdt ikke inn i finalene, men de viser med det å komme til finalen at de har et godt fundament, et godt grunnlag. En viss herremann med navn Thoresen skal ta over som trener. Det blir ikke enklere i årene som kommer å vinne og slå Storhamar.

Spent på kabalen med spillere inn og ut hos Oilers. De må styrke seg til neste sesong for å kunne kopiere dette.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: man apr 25, 2022 7:13 pm Men for oss supportere så er det kjekkere når det blir 4-2 eller 4-3 i kamper og aller helst avgjort på hjemmeis. Men vi skal ikke klage og bli høye på oss selv. Seier er seier og det er faktisk 5 år siden sist Oilers vant. Det betyr at dette var første seier til Todd Bjorkstrand. Covid-19 har nok gjort at det ikke har blitt seier tidligere.
Personlig klager jeg ikke på at de for engangs skyld ikke gjorde det spennende. Tvert i mot er jeg veldig glad for dette, til tross for at det selvsagt føles bedre når det er mer tette oppgjør, og man etter hvert kan slippe lettelsen løs. Aberet med slike oppgjør er at vi like gjerne kan tape, og i år var det ekstra viktig å få spikret en triumf, både med tanke på at det er lenge siden og at laget tross alt har vært suverent best.

Å få hjerteinfarkt en gang i blant er muligens sunt, men det kan umulig være bra å få det hver gang Oilers spiller en viktig kamp. Det er således greit at vi ble spart for dette denne gangen.

Det er ellers mulig at vi kunne vunnet i en av covid-sesongene (spesielt i 2020), men dette er uansett et åpent spørsmål.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: man apr 25, 2022 7:13 pm Spent på kabalen med spillere inn og ut hos Oilers. De må styrke seg til neste sesong for å kunne kopiere dette.
De fleste norske har vel kontrakt. Av utlendingene går vel Kissel på norsk kvote neste år, da han har vært her i 8 år (om dette fortsatt gjelder). Kvoten skal vel muligens også skjæres ned til 5 (med forbehold om at jeg husker rett). Burton og Lefeve, og muligens Whitney, kunne vært aktuelle å ha med videre. Boardson tror jeg bør oppgraderes, selv om han har gjort et bra sluttspill. det samme gjelder selvsagt overflødige Thompson.

Mauldin? Tja, lett å bli blendet. Han er uansett 40 år og ganske skadeutsatt. Spørsmålet er om han vil være like bra en sesong til?

Jeg synes ellers at siddis-kontingenten har steppet bra opp, og håper at ATH fortsetter i samme spor og at Paulsen og Strandborg tar ytterligere steg. Mulig også at noen kan komme bakfra, men har ikke helt oversikt. De har også Haugom på "gress"., men spørsmålet er om det er plass til ham pr i dag?

CliffC

Legg inn av CliffC »

I følge EP er det Paulsen, M. Hoff og Søberg av de norske som ikke har kontrakt utover denne sesongen. Jeg tipper at man forlenger med Paulsen og at Hoff reiser. Han fikk jo omtrent ikke istid i sluttspillet. Søberg vil muligens klubben fornye med, men hundre prosent sikker er jeg ikke. Jeg er heller ikke sikker på om spilleren selv vil. Han har tross alt vært i klubben noen år nå.

Det bør uansett være noe fornyelsen fra en sesong til en annen, selv om det ikke er bra med for mye av dette heller.

FightingVikes

Legg inn av FightingVikes »

Bonsaksen klar for Frisk :-D

Downlight

Legg inn av Downlight »

FightingVikes skrev: ons mai 04, 2022 2:13 pm Bonsaksen klar for Frisk :-D
Da er det bare å vente på at Zuccarello også kommer om en tid.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

FightingVikes skrev: ons mai 04, 2022 2:13 pm Bonsaksen klar for Frisk :-D
Kult at det kommer flere solide spillere til norske ligaen.
Veldig kult at han velger Frisk foran Vålerenga
Liker at flere og flere klubber satser og får fasiliteter.

Downlight

Legg inn av Downlight »

TAdams6 skrev: ons mai 04, 2022 9:36 pm
FightingVikes skrev: ons mai 04, 2022 2:13 pm Bonsaksen klar for Frisk :-D
Kult at det kommer flere solide spillere til norske ligaen.
Veldig kult at han velger Frisk foran Vålerenga
Liker at flere og flere klubber satser og får fasiliteter.
Hva skjer egentlig i Vålerenga?
Roy Johansen måtte gå, Kenneth Larsen måtte gå. Espen Knutsen har nå over lengre tid vist at han ikke duger som trener.
Hvem er trener for neste sesong, hvem er sportssjef?
Skjønner godt at Frisk er en mere attraktiv klubb med en god og strukturert organisasjon og et stort sponsornettverk som kan bidra med jobbmuligheter for spillerne.
Lett å forstå at Bonsaksen velger Frisk. Får håpe at han hever laget sportslig, men er litt i tvil.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Det er dessverre mange såkalte ledere i Vålerenga som er høye på seg selv og ikke setter hensynet til klubben først.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jacob Bergkund tilbake til Storhamar.

Enormt bra signering. Var det 4 år han signerte for?

En meget god sesong i DEL og 3 i KHL siden han reiste fra Storhamar sist.

Fort en favoritt til toppscorer tittelen

CliffC

Legg inn av CliffC »

Signeringen av Berglund gjør at jeg vurderer Storhamar som muligens størst favoritt i år. Han har i flere år prestert i høye ligaer, og har således ingen "hull" i CV-en. I tillegg har som kjent klubben fått en suksessgarantist i boksen, som nok vet å få ut potensialet i laget.

Så får vi jo se hvor mye spilleren Thoresen har igjen i beina. Selvsagt er han mer enn god nok fortsatt, men han blir definitivt ikke bedre med årene. Om de skal få utbytte av den kapasiteten han har og har hatt må det nok skje snart.

AllElite

Legg inn av AllElite »

CliffC skrev: man aug 08, 2022 8:04 pm Signeringen av Berglund gjør at jeg vurderer Storhamar som muligens størst favoritt i år. Han har i flere år prestert i høye ligaer, og har således ingen "hull" i CV-en. I tillegg har som kjent klubben fått en suksessgarantist i boksen, som nok vet å få ut potensialet i laget.

Så får vi jo se hvor mye spilleren Thoresen har igjen i beina. Selvsagt er han mer enn god nok fortsatt, men han blir definitivt ikke bedre med årene. Om de skal få utbytte av den kapasiteten han har og har hatt må det nok skje snart.
Berglund er en massiv forsterkning, men de andre Storhamar har hentet inn ser ikke all verden ut på papiret. Kan selvsagt vise seg å være motsatt.
Brukbart fornøyd med hva Oilers har hentet inn, men skulle gjerne sett Jarrett Burton bli med videre.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Treningskamp mellom Stjernen og Oilers i Stjernehallen i aften. Stjernen har allerede slått Frisk etter straffer på borteis, mens det er første treningskamp for Oilers. Det er bare 14 dager til CHL-match i Østerrike for bortelaget, så disse tre gjennomkjøringskampene blir viktige.

Stjernens lineup:

Heier - Tillman - Nystuen
Piccinich - Dostie - Stormli
Hansen - Myklebust - Hermansson
D.E. Byrkjeland - Hafsmoe - K.B. Byrkjeland

Davies - Erkleiv
Mikkelsen - Gunnarsson
Haugen - Rønnild
Andersen

Oilers' lineup:

Kissel - Gervais - Bittner
Hoff - Beck - Karlsen
Mauldin - Berg-Paulsen - Tommy
Hurrød - Strandborg - Henriksen
Faret

Ulriksen - Lefebvre
Sveum - Klavestad
Aarthun - Rokseth
Higson

Stort sett fullt mannskap for Oilers, men drøye 2 meter Østby mangler. God kamp!

Kampen kan for øvrig sees her

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Ahlholm tilbake i vif, da har de hentet Didrik og Ahlholm denne sommeren. Kan fort bli litt temperatur i noen av kampene nå.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Smurfejonny skrev: man sep 12, 2022 9:18 pm Ahlholm tilbake i vif, da har de hentet Didrik og Ahlholm denne sommeren. Kan fort bli litt temperatur i noen av kampene nå.
Ahlholm er nå dømt for kroppskrenkelse etter hendelsen på trening hos Storhamar, bot 12000 samt saksomkostninger på 4500. Var heller ikke helt fornøyd med Vålerenga da han gikk til Storhamar i 2019.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Downlight skrev: tir sep 13, 2022 9:02 am
Smurfejonny skrev: man sep 12, 2022 9:18 pm Ahlholm tilbake i vif, da har de hentet Didrik og Ahlholm denne sommeren. Kan fort bli litt temperatur i noen av kampene nå.
Ahlholm er nå dømt for kroppskrenkelse etter hendelsen på trening hos Storhamar, bot 12000 samt saksomkostninger på 4500. Var heller ikke helt fornøyd med Vålerenga da han gikk til Storhamar i 2019.
God spiller men etterhvert mye bagasje.
Passer vel egentlig inn i Vålerenga. Et par drittsekker som han og Didrik er alltid godt å ha i eget lag. Tror det er smart av Vålerenga sålenge det ikke blir noe intriger internt.

Downlight

Legg inn av Downlight »

3 tidligere Frisk Asker spillere i aksjon i Østerrike i går. Viktor Granholm og Tobias Fladeby for Graz 99ers og Michael Haga for Black Wings Linz. 4-0 til Graz, Granholm og Fladeby med ett mål hver.

Klang

Legg inn av Klang »

Anstendighet er ofte et fremmedord i idrett. Alt handler om å vinne og å tjene penger, og da er det ikke så nøye hvem man signerer og vinner med.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»