Opptøyer i Sverige

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Opptøyer i Sverige

Legg inn av kytec »

startelver skrev: lør mai 07, 2022 4:21 pm Jeg gidder ikke lese alt dere skriver, synes det blir for mye nå. 30 sider holder.
Spesielt med tanke på at enkelte eller (enkel) har skrevet det samme innlegget snart 20 ganger og det ser ikke ut til å ta slutt.

Litt KD-tendenser.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 11:44 pm

På samme måte som man ikke kan konstatere at det ikke er SIAN-sympatisører som står bak steinkastingen på SIAN-demonstrasjonene? Det sies jo at de har medlemmer fra Midtøsten og ytre høyre er jo kjent for å utøve vold mot hverandre. Så du holder døra åpen? Det kan jo også være såkalte "false flag"-aksjoner. Vi vet ikke? Eller hva?
Helt sikker kan man selvfølgelig ikke være på noe som helst som man ikke har fasit på. Tenk om det er noen sian-sympatisører som kler seg ut som sinte motdemonstranter for å prøve å vinne sympati for sian, og desto mindre sympati for motdemonstrantene?

Hva tror du?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

MatsEn89 skrev: lør mai 07, 2022 10:13 pm 🎼It doesnt matter if you are Black and white 🎼
black or white.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 11:44 pm
Guttorm123 skrev: lør mai 07, 2022 11:42 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 11:31 pm
Det sies jo at de (sic: sian) har medlemmer fra Midtøsten og ytre høyre er jo kjent for å utøve vold mot hverandre. Så du holder døra åpen? Det kan jo også være såkalte "false flag"-aksjoner. Vi vet ikke? Eller hva?
He, he, he, her har du nok svaret.

Det er ytre høyre muslimer som er hyrt inn for å gi islam et ufortjent dårlig rykte :lol: :lol: :lol:

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

kytec skrev: søn mai 08, 2022 12:25 am

Det er ytre høyre muslimer som er hyrt inn for å gi islam et ufortjent dårlig rykte :lol: :lol: :lol:
Antirasistisk senter omtalte jo profeten ummah som høyreekstremister.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 3:08 pm
Det får du spørre politiet om. De pleier vel ikke prioritere saker som har bot som strafferamme.
Lurer på hvilken straff han som sparket Fanny fikk?

Hvilken straff fortjente ham, mener du?

Corvus

Legg inn av Corvus »

Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 10:19 pm
Corvus skrev: lør mai 07, 2022 10:17 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 10:12 pm
Whataboutism og relativisering. Hvorfor er dette alltid måten dere imøtegår drapstrusler og sjikane fra ytre høyre?
Pff. Se nå heller til dere på venstresiden hvordan dere flytter fokuset fra de hundrevis av voldelige muslimer i Sverige til en som brenner en bok. Ingenting kan forsvare det de muslimske hordene gjorde i Sverige. Noe helt annet enn å skrive noe sjikane på nettet.
Det er, hvis du leser lenken, ikke bare snakk om å skrive sjikane på nettet. Folk blir oppringt med drapstrusler, de får drapstrusler i posten og på meldinger. Vi vet jo også at overlevende fra terrorangrepet på Utøya har blitt utsatt for ganske massiv hets fra ABB-tilhengere som mener de skulle vært drept.

Men for all del. Bare ignorer dette du. Det passer ikke.
Som sagt, hets er en ting, det man ser i Sverige er noe helt annet. Men det vil du helst ikke snakke om.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Guttorm123 skrev: søn mai 08, 2022 12:30 am
kytec skrev: søn mai 08, 2022 12:25 am

Det er ytre høyre muslimer som er hyrt inn for å gi islam et ufortjent dårlig rykte :lol: :lol: :lol:
Antirasistisk senter omtalte jo profeten ummah som høyreekstremister.
Vil jeg gjerne se en link til. Hvor spinnville er det faktisk mulig å være?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Guttorm123 skrev: søn mai 08, 2022 12:38 am
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 3:08 pm
Det får du spørre politiet om. De pleier vel ikke prioritere saker som har bot som strafferamme.
Lurer på hvilken straff han som sparket Fanny fikk?

Hvilken straff fortjente ham, mener du?
Kjenner han såpass at jeg drister meg til å tippe at svaret er, en diplom.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Corvus skrev: søn mai 08, 2022 12:59 am

Vil jeg gjerne se en link til. Hvor spinnville er det faktisk mulig å være?
Høyreekstremisme i Norge - trender og utvikling:

Den mest markante utviklingen fra vår
forrige rapport er tilsynekomsten av en radikal islamistisk gruppe i Norge, Profetens Ummah, som vi mener løselig kan klassifiseres
sammen med andre høyreekstreme grupper.

https://antirasistisk.no/wp-content/upl ... ng-Web.pdf


Linjene kan trekkes enda lenger tilbake, til Gaza-demonstrasjonene i Oslo i januar 2009. Her handlet det i liten grad om islam, men enkelte av de unge frustrerte mennene som stod bak demonstrasjonene ble senere kjernen i det radikale miljøet som kaller seg «Profetens Ummah» i dag. De prøver gjennom navnet å tilrane seg legitimitet, som representanter for alle verdens muslimer, da det betyr «profetens nasjon».

Antirasistisk Senter identifiserte dette miljøet i rapporten Høyreekstremisme i Norge som utkom i fjor.

https://www.nrk.no/ytring/muslimske-hoy ... 1.10898585

12dd

Legg inn av 12dd »

Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 10:47 am
Karatel skrev: lør mai 07, 2022 10:29 am
Solvgutt1 skrev: fre mai 06, 2022 11:44 pm
Når de brenner Koranen utfor den samme moskeen tre uker på rad så får nok de fleste muslimer i Oslo det med seg. Det er også merkelig at alle disse ekstremistene som har så lyst til å drepe SIAN-medlemmer bare vil gjøre dette under en demonstrasjon. De er jo ikke beskyttet til vanlig. Dessverre for han tjukke narkolangeren.

Jeg har faktisk vært på noen av disse motdemonstrasjonene. De har gått fredelig for seg, som de som oftest gjør, men det er alltid noen der som håper på bråk og de vil alltid sloss med politiet. Gir nesten garn i SIAN og hadde neppe vært der hvis ikke politiet var der.
Det er vel ingen som venter at en flokk muslimer skal stå vakt utenfor en moské 24 timer i døgnet. Hvis SIAN kommer uanmeldt for å brenne Koranen foran den samme moskéen, hvordan kan da motdemonstranter vite når de kommer og om de kommer?

Du er svært så opptatt av det fysiske utseende til denne drepte SIAN-karen: "tjukk," "tjukkas". Hvilken relevans har det om han var tjukk eller slank?
Er ikke så uanmeldt når man står utenfor den samme moskeen på det samme tidspunktet hver uke? Jeg tipper det er en del muslimer i denne moskeen under fredagsbønnen også. Men for all del, bare avfei alt som ikke passer inn i fantasien din om at vi hadde sett massedrap av SIAN-medlemmer uten politiets massive beskyttelse. Faktum er nå en gang det at SIAN har utøvd like mye vold som de har blitt utsatt for på disse demonstrasjonene. All annen vold har vært mellom politi og demonstranter, og at demonstrasjoner uten mye politi til stede har gått fredelig for seg med unntak av volden fra SIAN mot en offentlig tjenestemann. Faktum er også at disse folkene er ubeskyttet og lett tilgjengelig utenfor demonstrasjonene, uten at de har blitt drept av den grunn.

Det var jo en del som nærmest håpet at denne feite narkolangeren var drept av noen fra venstresiden, fordi de da kunne si "se så farlig dette hatet er!". Noen var så entusiastiske at de ikke klarte å holde seg før en visste hva som hadde skjedd. Dessverre for dem var det bare et internt narkooppgjør. Høyreekstremister blir stort sett drept av enten andre høyreekstremister eller noen fra deres kriminelle miljøer.
Har du noen andre eksempler enn den vekterhendelsen på at SIAN har utført vold? Jeg kan ikke komme på noen, men jeg mener å huske at både Fanny og minst 1 annen har blitt slått i forbindelse med "demonstrasjonene deres".

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

kytec skrev: lør mai 07, 2022 11:52 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 3:50 pm
Karatel skrev: lør mai 07, 2022 3:43 pm
Ytringsfriheten har sine begrensninger, også i dagens samfunn. Det er uenighet om hvor grensen skal gå.
Jeg kan bare anta at du er enig i hvor grensen IKKE skal gå.

Dersom jeg går på biblioteket og kjøper en bok for så å brenne denne (min eiendom) så skal det IKKE være ulovlig.

Er du enig?

Spennende på om det kommer et enkelt å klart svar eller snakke rundt grøten som i 99% av svarene dine til andre her på tråden.
Så lenge du ikke brenner den i en en bil, eller på et sted hvor du ikke har lov å brenne bål, så.

12dd

Legg inn av 12dd »

Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 12:09 pm
Knaberaps skrev: lør mai 07, 2022 12:06 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 12:01 pm Ble noen i SIAN truffet av noe som helst i den første?
Hva har det å si? I Trondheim ble en politimann skadet av en stein i nakken. SIAN-medlemmene fikk steiner etter seg. Dette skjer på 98% av demonstrasjonene deres. Dine likesinnede skuffer aldri. Og det er som oftest politiet som får unngjelde for voldsentusiastene.
En politimann ja, men ingen SIAN-medlemmer. Alle siktelser for vold var for vold mot politimenn. Sier det deg ingenting?
Ærlig talt mann. SiAN var voldelige mot vektere, burde ikke det gjelde da? Du maser om den hendelsen hele tiden.( personlig synes jeg det var en ille hendelse og jeg fordømmer disse SIAN svina for den hendelsen). Men vold mot politiet skal liksom ikke gjelde eller ha noe med saken å gjøre? Som om ikke du hadde brukt dette som eksempel om det var en politimann som fikk forsvarsspray i ansiktet? Kom igjen a!!!

Er jeg den eneste som mener at alle voldelige idioter er en gjeng med søppel, eller er man programforpliktet til å forsvare den eller andre basert på politisk ideologi?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Corvus skrev: søn mai 08, 2022 12:58 am
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 10:19 pm
Corvus skrev: lør mai 07, 2022 10:17 pm

Pff. Se nå heller til dere på venstresiden hvordan dere flytter fokuset fra de hundrevis av voldelige muslimer i Sverige til en som brenner en bok. Ingenting kan forsvare det de muslimske hordene gjorde i Sverige. Noe helt annet enn å skrive noe sjikane på nettet.
Det er, hvis du leser lenken, ikke bare snakk om å skrive sjikane på nettet. Folk blir oppringt med drapstrusler, de får drapstrusler i posten og på meldinger. Vi vet jo også at overlevende fra terrorangrepet på Utøya har blitt utsatt for ganske massiv hets fra ABB-tilhengere som mener de skulle vært drept.

Men for all del. Bare ignorer dette du. Det passer ikke.
Som sagt, hets er en ting, det man ser i Sverige er noe helt annet. Men det vil du helst ikke snakke om.
Drapstrusler er hakket forbi hets og hvis man virkelig og genuint hadde vært opptatt av ytringsfriheten så hadde man nok reagert på en annen måte enn "hets er én ting" når barn drapstrues av voksne for deres meninger. Noe som er et ganske vanlig problem i Norge, der høyresiden er en gjenganger.

Man kan godt snakke om det i Sverige, men hva skal man egentlig diskutere? De er pøbler og kriminelle. Mange av dem er kun med for å lage et helvete. De skal straffes. Sånn. Nå har vi snakket om det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:17 am
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 12:09 pm
Knaberaps skrev: lør mai 07, 2022 12:06 pm

Hva har det å si? I Trondheim ble en politimann skadet av en stein i nakken. SIAN-medlemmene fikk steiner etter seg. Dette skjer på 98% av demonstrasjonene deres. Dine likesinnede skuffer aldri. Og det er som oftest politiet som får unngjelde for voldsentusiastene.
En politimann ja, men ingen SIAN-medlemmer. Alle siktelser for vold var for vold mot politimenn. Sier det deg ingenting?
Ærlig talt mann. SiAN var voldelige mot vektere, burde ikke det gjelde da? Du maser om den hendelsen hele tiden.( personlig synes jeg det var en ille hendelse og jeg fordømmer disse SIAN svina for den hendelsen). Men vold mot politiet skal liksom ikke gjelde eller ha noe med saken å gjøre? Som om ikke du hadde brukt dette som eksempel om det var en politimann som fikk forsvarsspray i ansiktet? Kom igjen a!!!

Er jeg den eneste som mener at alle voldelige idioter er en gjeng med søppel, eller er man programforpliktet til å forsvare den eller andre basert på politisk ideologi?
Det skal gjelde, men spørsmålet er jo om disse voldspøblene fra ytre venstre først og fremst vil angripe SIAN, eller om de først og fremst vil angripe politiet.

12dd

Legg inn av 12dd »

Solvgutt1 skrev: søn mai 08, 2022 11:21 am
12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:17 am
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 12:09 pm

En politimann ja, men ingen SIAN-medlemmer. Alle siktelser for vold var for vold mot politimenn. Sier det deg ingenting?
Ærlig talt mann. SiAN var voldelige mot vektere, burde ikke det gjelde da? Du maser om den hendelsen hele tiden.( personlig synes jeg det var en ille hendelse og jeg fordømmer disse SIAN svina for den hendelsen). Men vold mot politiet skal liksom ikke gjelde eller ha noe med saken å gjøre? Som om ikke du hadde brukt dette som eksempel om det var en politimann som fikk forsvarsspray i ansiktet? Kom igjen a!!!

Er jeg den eneste som mener at alle voldelige idioter er en gjeng med søppel, eller er man programforpliktet til å forsvare den eller andre basert på politisk ideologi?
Det skal gjelde, men spørsmålet er jo om disse voldspøblene fra ytre venstre først og fremst vil angripe SIAN, eller om de først og fremst vil angripe politiet.
Begge deler er uansett et problem. Begge deler har også skjedd.

Og skal man være helt ærlig med seg selv så er det ikke akkurat tilfeldig at det er koranen de brenner. Det bor folk i dette landet fra alle verdens hjørner, men det er ingen andre hellige bøker som får unngjelde. Vi har noen utfordringer i dette samfunnet og det er viktig at de blir tatt tak i på en ordentlig måte. Denne skyttergravskrigen i denne tråden gir meg lite tro på noe bedring, det gjelder deg(og ofte meg selv), men pokker også disse idiotene som forsvarer SIAN og bruker ord som fargevann.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:32 am
Solvgutt1 skrev: søn mai 08, 2022 11:21 am
12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:17 am

Ærlig talt mann. SiAN var voldelige mot vektere, burde ikke det gjelde da? Du maser om den hendelsen hele tiden.( personlig synes jeg det var en ille hendelse og jeg fordømmer disse SIAN svina for den hendelsen). Men vold mot politiet skal liksom ikke gjelde eller ha noe med saken å gjøre? Som om ikke du hadde brukt dette som eksempel om det var en politimann som fikk forsvarsspray i ansiktet? Kom igjen a!!!

Er jeg den eneste som mener at alle voldelige idioter er en gjeng med søppel, eller er man programforpliktet til å forsvare den eller andre basert på politisk ideologi?
Det skal gjelde, men spørsmålet er jo om disse voldspøblene fra ytre venstre først og fremst vil angripe SIAN, eller om de først og fremst vil angripe politiet.
Begge deler er uansett et problem. Begge deler har også skjedd.

Og skal man være helt ærlig med seg selv så er det ikke akkurat tilfeldig at det er koranen de brenner. Det bor folk i dette landet fra alle verdens hjørner, men det er ingen andre hellige bøker som får unngjelde. Vi har noen utfordringer i dette samfunnet og det er viktig at de blir tatt tak i på en ordentlig måte. Denne skyttergravskrigen i denne tråden gir meg lite tro på noe bedring, det gjelder deg(og ofte meg selv), men pokker også disse idiotene som forsvarer SIAN og bruker ord som fargevann.
Det har vel skjedd at Thorsen har fått seg et par slag ja, men når noen snakker om at hele SIAN hadde blitt drept uten den massive politibeskyttelsen så tillater jeg meg å tvile på det. Jeg mistenker at politiet ikke akkurat er deeskalerende på mange av disse demoene.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:32 am men pokker også disse idiotene som forsvarer SIAN og bruker ord som fargevann.
Vannet med farge inneholder også konsentrert mentol som er helt ufarlig, men som skaper irritasjon i øynene. Dette ble brukt mot vekteren, ikke pepperspray. Man forsvarer altså ikke SIAN-medlemmets handling ved å påpeke dette.

12dd

Legg inn av 12dd »

Solvgutt1 skrev: søn mai 08, 2022 11:34 am
12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:32 am
Solvgutt1 skrev: søn mai 08, 2022 11:21 am
Det skal gjelde, men spørsmålet er jo om disse voldspøblene fra ytre venstre først og fremst vil angripe SIAN, eller om de først og fremst vil angripe politiet.
Begge deler er uansett et problem. Begge deler har også skjedd.

Og skal man være helt ærlig med seg selv så er det ikke akkurat tilfeldig at det er koranen de brenner. Det bor folk i dette landet fra alle verdens hjørner, men det er ingen andre hellige bøker som får unngjelde. Vi har noen utfordringer i dette samfunnet og det er viktig at de blir tatt tak i på en ordentlig måte. Denne skyttergravskrigen i denne tråden gir meg lite tro på noe bedring, det gjelder deg(og ofte meg selv), men pokker også disse idiotene som forsvarer SIAN og bruker ord som fargevann.
Det har vel skjedd at Thorsen har fått seg et par slag ja, men når noen snakker om at hele SIAN hadde blitt drept uten den massive politibeskyttelsen så tillater jeg meg å tvile på det. Jeg mistenker at politiet ikke akkurat er deeskalerende på mange av disse demoene.
Jeg tror det er ganske lett å finne ut hvor disse folka bor. Nesten rart at de ikke blir angrepet på hjemmebane.
Jeg tror heller ikke majoriteten av de som møter opp på disse demostrasjonene er seriøse praktiserende muslimer.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:44 am
Solvgutt1 skrev: søn mai 08, 2022 11:34 am
12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:32 am

Begge deler er uansett et problem. Begge deler har også skjedd.

Og skal man være helt ærlig med seg selv så er det ikke akkurat tilfeldig at det er koranen de brenner. Det bor folk i dette landet fra alle verdens hjørner, men det er ingen andre hellige bøker som får unngjelde. Vi har noen utfordringer i dette samfunnet og det er viktig at de blir tatt tak i på en ordentlig måte. Denne skyttergravskrigen i denne tråden gir meg lite tro på noe bedring, det gjelder deg(og ofte meg selv), men pokker også disse idiotene som forsvarer SIAN og bruker ord som fargevann.
Det har vel skjedd at Thorsen har fått seg et par slag ja, men når noen snakker om at hele SIAN hadde blitt drept uten den massive politibeskyttelsen så tillater jeg meg å tvile på det. Jeg mistenker at politiet ikke akkurat er deeskalerende på mange av disse demoene.
Jeg tror det er ganske lett å finne ut hvor disse folka bor. Nesten rart at de ikke blir angrepet på hjemmebane.
Jeg tror heller ikke majoriteten av de som møter opp på disse demostrasjonene er seriøse praktiserende muslimer.
Nettopp. Og mitt inntrykk er at politiet ikke alltid gjør en like god jobb med å roe ned situasjonen. Måten de bruker tåregass på virker ganske meningsløs. Innledningsvis er det snakk om noen små, nærmest tilfeldige, spray mot en aggressiv gruppe. Mer enn én gang har denne tåregassen kommet i forkant av vold- og opptøylignende tilstander. Fordi politiet mener de oppfører seg aggressivt ved å riste eller klatre på gjerder.

Mitt inntrykk er at mange er der for å sloss med politiet, men også at enkelte i politiet er der for å sloss med pøbler.

12dd

Legg inn av 12dd »

Guttorm123 skrev: lør mai 07, 2022 1:58 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 1:51 pm
Guttorm123 skrev: lør mai 07, 2022 1:43 pm

Men dette har hun altså ikke gjort.
Jo, det har hun.

"Her ser vi svinet. Se på godt på'n. Se på svinet. Skamløse svinet. Se på'n! Forræder. Se på forræderen."
Disse uttalelsene ble vel fanget på film, og hadde de vært ulovlige, så ville hun vel blitt dømt?
Utvilsomt ulovlig. Jeg har vitnet i flere saker om mindre alvorlige hendelser som har blitt dømt. Har også vært borti tilsvarende saker som har blitt henlangt av diverse grunner, men det er ikke tvil om at de handlingene hennes er juridisk lovstridig.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:49 am

Utvilsomt ulovlig. Jeg har vitnet i flere saker om mindre alvorlige hendelser som har blitt dømt. Har også vært borti tilsvarende saker som har blitt henlangt av diverse grunner, men det er ikke tvil om at de handlingene hennes er juridisk lovstridig.
Jeg vet ikke om dette har vært noen sak, men kanskje denne saken også er blitt henlagt av diverse grunner?

12dd

Legg inn av 12dd »

Knaberaps skrev: søn mai 08, 2022 11:43 am
12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:32 am men pokker også disse idiotene som forsvarer SIAN og bruker ord som fargevann.
Vannet med farge inneholder også konsentrert mentol som er helt ufarlig, men som skaper irritasjon i øynene. Dette ble brukt mot vekteren, ikke pepperspray. Man forsvarer altså ikke SIAN-medlemmets handling ved å påpeke dette.
Pepperspray er også helt ufarlig bortsett fra at det svir. Nei, man forsvarer ikke handlingen ved å påpeke dette, men det har utvilsomt vært folk i denne tråden som unnskylder og forsvarer den hendelsen uten at jeg på nåværende tidspunkt husker brukernavn.

12dd

Legg inn av 12dd »

Guttorm123 skrev: søn mai 08, 2022 11:57 am
12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:49 am

Utvilsomt ulovlig. Jeg har vitnet i flere saker om mindre alvorlige hendelser som har blitt dømt. Har også vært borti tilsvarende saker som har blitt henlangt av diverse grunner, men det er ikke tvil om at de handlingene hennes er juridisk lovstridig.
Jeg vet ikke om dette har vært noen sak, men kanskje denne saken også er blitt henlagt av diverse grunner?
Det kan godt hende. Strafferammen er ikke akkurat veldig høy og spørsmålet er om det er verdt å ta ut tiltale på det. De gangene jeg har vitnet så har forulemping av offentlig tjenestemann vært i tillegg til vold, men aldri som sak alene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: søn mai 08, 2022 11:43 am
12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:32 am men pokker også disse idiotene som forsvarer SIAN og bruker ord som fargevann.
Vannet med farge inneholder også konsentrert mentol som er helt ufarlig, men som skaper irritasjon i øynene. Dette ble brukt mot vekteren, ikke pepperspray. Man forsvarer altså ikke SIAN-medlemmets handling ved å påpeke dette.
Dette middelet er brukt til å utøve en kroppskrenkelse som er en ganske så alvorlig forbrytelse. Måten det har blitt omtalt på av enkelte som "bare" fargevann, oppleves som en bagatellisering av en ganske grov forbrytelse utført mot en offentlig tjenestemann.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:17 am [
Er jeg den eneste som mener at alle voldelige idioter er en gjeng med søppel, eller er man programforpliktet til å forsvare den eller andre basert på politisk ideologi?
Det er mulig enkelte hadde hatt andre fokus, om det hadde vært SIAN og SIAN-sympatisører som var motdemonstranter i en annen sak? Vi vil nok få oppleve høgreekstreme motdemonstranter som lager helvete for meningsmotstandere og demonstranter i fremtiden, men jeg tviler vel på om spørsmålet vil være om disse skal bli nektet å demonstrere, fordi de høgreekstreme tyr til vold mot politiet og sine meningsmotstandere.

Da vil det jo være pøblene som bestemmer hva en ikke kan demonstrere for.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn mai 08, 2022 12:13 pm

Dette middelet er brukt til å utøve en kroppskrenkelse som er en ganske så alvorlig forbrytelse. Måten det har blitt omtalt på av enkelte som "bare" fargevann, oppleves som en bagatellisering av en ganske grov forbrytelse utført mot en offentlig tjenestemann.
Nå omfattes jo pepperspray av våpenloven da, men det betyr kanskje ikke så mye?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: søn mai 08, 2022 12:15 pm Vi vil nok få oppleve høgreekstreme motdemonstranter som lager helvete for meningsmotstandere og demonstranter i fremtiden, men jeg tviler vel på om spørsmålet vil være om disse skal bli nektet å demonstrere, fordi de høgreekstreme tyr til vold mot politiet og sine meningsmotstandere.

Da vil det jo være pøblene som bestemmer hva en ikke kan demonstrere for.
Nei, de sitter stort sett hjemme og drapstruer folk eller planlegger terrorangrep.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

12dd skrev: søn mai 08, 2022 11:17 am
Solvgutt1 skrev: lør mai 07, 2022 12:09 pm
Knaberaps skrev: lør mai 07, 2022 12:06 pm

Hva har det å si? I Trondheim ble en politimann skadet av en stein i nakken. SIAN-medlemmene fikk steiner etter seg. Dette skjer på 98% av demonstrasjonene deres. Dine likesinnede skuffer aldri. Og det er som oftest politiet som får unngjelde for voldsentusiastene.
En politimann ja, men ingen SIAN-medlemmer. Alle siktelser for vold var for vold mot politimenn. Sier det deg ingenting?

Er jeg den eneste som mener at alle voldelige idioter er en gjeng med søppel
Nei du er ikke alene om det. Jeg tror de fleste synes vold er drit uansett hvem som begår den, og håper at de som driver med slikt får den straffen de fortjener, uansett hvem de er og hva de tror på.

Som tidligere sagt, så hører de hjemme i samme søppelbøtte alle sammen, og jeg mener sian hører hjemme i samme søppelbøtte.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: søn mai 08, 2022 12:18 pm
Henningsen skrev: søn mai 08, 2022 12:13 pm

Dette middelet er brukt til å utøve en kroppskrenkelse som er en ganske så alvorlig forbrytelse. Måten det har blitt omtalt på av enkelte som "bare" fargevann, oppleves som en bagatellisering av en ganske grov forbrytelse utført mot en offentlig tjenestemann.
Nå omfattes jo pepperspray av våpenloven da, men det betyr kanskje ikke så mye?
Jo, det betyr en del, for om det hadde blitt brukt pepperspray så hadde man utvidet saken til å gjede brudd på våpenloven i tillegg til kroppskrenkelse.

Det jeg reagerte på var bagatelliseringen av kroppskrenkelsen ved å si at det var bare litt fargevann.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»