Filmer å se frem til

Svar
trønderen

Re: Filmer å se frem til

Legg inn av trønderen »

Saliph skrev: tir mar 29, 2022 9:40 pm 1. The Killer med Michael Fassbender, regissert av Fincher og skrevet av Andrew Kevin Walker (Se7en). Filming er ferdig og filmen slippes vel forhåpentligvis i løpet av året (Netflix).
Oi! Det høres ut som en fantastisk kombo. Denne skal jeg få med meg!

trønderen

Legg inn av trønderen »

Er det bare jeg som gleder seg til Jurassic World Dominion? Jeg må innrømme at jeg elsker alle filmene, selv om jeg "objektivt sett" ser mange svakheter, spesielt forrige film.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Har og Scorseses "Killer Of The Flower Moon" ,og hvis filmen er like bra som boka,gleder jeg meg
-en annen er Ari Astars (Hereditary og Midsommar) nye med Joaquin Phoenix "Disappointment Blvd"

The Kwames

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Usikker på når den slippes, men definitivt en av de nyere filmene/dokumentarene som en virkelig ønsker å se fremover:

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det spys ut filmer om andre verdenskrig i stort tempo både i Norge og i utlandet. Det er vel og bra, men personlig kunne jeg tenke meg å se mer om hendelser og kriger før 2.verdenskrig. Det er mye spennende å ta av bare i Norge.. Er litt mett av andre verdenskrig akkurat nå. Hvorfor er det så lite om det?

Nå skal det lages en film om operation "Mincemeat" på Netflix. Traileren ser spennende ut, men skulle ønske det gikk litt mer tid mellom disse filmene.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Frank.N.Steen skrev: tor mar 31, 2022 11:56 am Usikker på når den slippes, men definitivt en av de nyere filmene/dokumentarene som en virkelig ønsker å se fremover:
Det der blir spennende å se.
Vet du hvor den blir mulig å streame?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

bundetrente skrev: søn apr 10, 2022 10:06 pm Det der blir spennende å se.
Vet du hvor den blir mulig å streame?
Ja, denne er definitivt ei man virkelig ser frem til, og vil gjerne ha stående i musikkhylla i hop med alle skivene deres. Men når den slippes/kan streames, er jeg veldig usikker på.
Ser at filmen skal forhåndsvises denne uka (faktisk i dag), på ei filmfestival, Wisconsin Film Festival, og mulig ting tar seg opp fremover, når distributører osv, har fått ting i orden. Men slikt kan jo ta tid, og håper at man ikke ender opp med for lang ventetid.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

ElGuaje skrev: man mar 28, 2022 9:44 pm The Northman har fått «rated R», så kan vel forvente litt blod og gørr her.
Birger Vestmo i Filmpolitiet gir den terningkast 5. Jeg pleier nesten bestandig å bli skuffet over de filmene han gir gode karakterer så dette lover ikke godt.

Hardbarket vikingdrama

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: man apr 11, 2022 7:13 pm
ElGuaje skrev: man mar 28, 2022 9:44 pm The Northman har fått «rated R», så kan vel forvente litt blod og gørr her.
Birger Vestmo i Filmpolitiet gir den terningkast 5. Jeg pleier nesten bestandig å bli skuffet over de filmene han gir gode karakterer så dette lover ikke godt.

Hardbarket vikingdrama
Morten Ståle Olsen er sikkert rett rundt hjørnet og annulerer den påstanden igjen med en terningkast to eller tre.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Chromeback skrev: Morten Ståle Olsen er sikkert rett rundt hjørnet og annulerer den påstanden igjen med en terningkast to eller tre.
Morten Ståle Nilsen tipper jeg du mener, altså han i VG? :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: man apr 11, 2022 7:25 pm
Chromeback skrev: Morten Ståle Olsen er sikkert rett rundt hjørnet og annulerer den påstanden igjen med en terningkast to eller tre.
Morten Ståle Nilsen tipper jeg du mener, altså han i VG? :)
Nilsen ja, sel sagt. Synes det ble feil :lol:

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

The Black Phone ser interessant ut, med Ethan Hawke som ond barnemorder.

Orphan har en prequel på vei, og Isabelle Fuhrman skal repetere rollefiguren sin. Virkelig spent på hvordan man skal håndtere de skrudde aldersparadoksene det vil medføre.

Everything Everywhere All at Once har fått alle til å sikle. Promotion ser interessant ut, selv om jeg fremdeles vet fint lite om hva den handler om.

The Unbearable Weight of Massive Talent må være det foreløpige høydepunktet innen Cagesploitation med N. Cage som seg selv i en slags metarolle(?). Kan virkelig bli noe for seg selv.

Nope av Jordan Peele. Synes ikke mannen helt lever helt opp til all hypen, men jeg kjeder meg ikke akkurat heller.

Scream 6 skal være ute om temmelig nøyaktig ett år. Man kaster ikke bort tiden der gitt.

Ser forresten at mesterverket 365 Days får en oppfølger om et par uker.

Brukeravatar
Artaxerxes
Innlegg: 1868
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Artaxerxes »

Sankaa skrev: ons feb 16, 2022 8:47 pm Og gleder meg til Batman. Er Joaquin Phoenix sin Joker med i dette universet?
Kan jo bli interessant. Joaquin Phoenix er 34 år eldre enn han som spilte Bruce Wayne i Joker, så når Bruce Wayne har blitt en 25 år gammel Batman pusher han jo 60, og vil neppe være noe særlig til motstander i nærkamp... men bortsett fra Bane og Killer Croc er det jo få av Batmans motstandere som kan måle seg med ham på det feltet.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Hitherto skrev: tir apr 12, 2022 12:02 am The Black Phone ser interessant ut, med Ethan Hawke som ond barnemorder.

Orphan har en prequel på vei, og Isabelle Fuhrman skal repetere rollefiguren sin. Virkelig spent på hvordan man skal håndtere de skrudde aldersparadoksene det vil medføre.

Everything Everywhere All at Once har fått alle til å sikle. Promotion ser interessant ut, selv om jeg fremdeles vet fint lite om hva den handler om.

The Unbearable Weight of Massive Talent må være det foreløpige høydepunktet innen Cagesploitation med N. Cage som seg selv i en slags metarolle(?). Kan virkelig bli noe for seg selv.

Nope av Jordan Peele. Synes ikke mannen helt lever helt opp til all hypen, men jeg kjeder meg ikke akkurat heller.

Scream 6 skal være ute om temmelig nøyaktig ett år. Man kaster ikke bort tiden der gitt.

Ser forresten at mesterverket 365 Days får en oppfølger om et par uker.
Takk. The northman har premiere i morgen. Jeg har bestilt billetter til en visning etter påske

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Artaxerxes skrev: tir apr 12, 2022 11:13 am
Sankaa skrev: ons feb 16, 2022 8:47 pm Og gleder meg til Batman. Er Joaquin Phoenix sin Joker med i dette universet?
Kan jo bli interessant. Joaquin Phoenix er 34 år eldre enn han som spilte Bruce Wayne i Joker, så når Bruce Wayne har blitt en 25 år gammel Batman pusher han jo 60, og vil neppe være noe særlig til motstander i nærkamp... men bortsett fra Bane og Killer Croc er det jo få av Batmans motstandere som kan måle seg med ham på det feltet.
Ganske klart at Pheonix sin Joker ikke er en del av Reeves sitt univers, spørs om han noen gang kommer til å være i et univers med Batman.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hitherto skrev: tir apr 12, 2022 12:02 am Orphan har en prequel på vei, og Isabelle Fuhrman skal repetere rollefiguren sin. Virkelig spent på hvordan man skal håndtere de skrudde aldersparadoksene det vil medføre.
Nysgjerrig på denne, ser ikke helt hvordan handlingen skal gå her.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fortsettelsen "alle" har ventet på, av kult-tv filmen Dark Night of the Scarecrow (1981), slippes i mai, og virker å være en skikkelig "godbit".
Dark Night of the Scarecrow 2 (2022)

Saliph

Legg inn av Saliph »

Morten Ståle Nilsen elsker Michael Mann. Det er grunn nok til å respektere fyren i min bok.

Brukeravatar
Artaxerxes
Innlegg: 1868
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Artaxerxes »

MatsEn89 skrev: tir apr 12, 2022 2:48 pm Everything Everywhere All at Once har fått alle til å sikle. Promotion ser interessant ut, selv om jeg fremdeles vet fint lite om hva den handler om.
Det lille jeg vet om denne filmen indikerer at det kan være en film det er like greit å vite fint lite om før man ser den, utover at den har fått gode kritikker.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Chromeback skrev: man apr 11, 2022 7:35 pm
sertono skrev: man apr 11, 2022 7:25 pm
Chromeback skrev: Morten Ståle Olsen er sikkert rett rundt hjørnet og annulerer den påstanden igjen med en terningkast to eller tre.
Morten Ståle Nilsen tipper jeg du mener, altså han i VG? :)
Nilsen ja, sel sagt. Synes det ble feil :lol:
Nå står ikke verden til påske, Nilsen var imponert han også gitt. :)

Nei, den vikingtiden var jammen ikke noen piknik i parken du.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: lør apr 16, 2022 10:46 am
Chromeback skrev: man apr 11, 2022 7:35 pm
sertono skrev: man apr 11, 2022 7:25 pm

Morten Ståle Nilsen tipper jeg du mener, altså han i VG? :)
Nilsen ja, sel sagt. Synes det ble feil :lol:
Nå står ikke verden til påske, Nilsen var imponert han også gitt. :)

Nei, den vikingtiden var jammen ikke noen piknik i parken du.
Nå er det bare å løpe, denne filmen kan umulig være verdt å få med seg nå :lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

Spennende prosjekt: https://www.nrk.no/nordland/innspilling ... 1.15931300

Det bør få dagens sytpeiser til å snurpe igjen breiflabben sin en stakket stund.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

bundetrente skrev: søn apr 10, 2022 10:06 pm Det der blir spennende å se.
Vet du hvor den blir mulig å streame?
Kan nok bli litt venting (men den som venter på noe godt, vel, må nok ha litt is i magen), ettersom det er ikke så altfor mye info å spore opp. Men fant nå denne interessante lengre artikkelen/omtalen av King Crimson at 50 dokumentaren, og hvor det blir hintet om at den skal slippes ut på kino/streaming til høsten (håper inderlig også ei DVD/Blu-ray vil bli planlagt, gjerne spekka med masser av bonus features).

Når dato eksakt, vites ikke, men skal forsøke å følge med litt utover, for denne er lett i toppsiktet av årets må se filmer (for min del da).

Et lite utdrag fra nevnte artikkel/omtale:

In the Court of the Crimson King, Toby Amies’ fantastic new film about prog rock pioneers King Crimson, is like no other rock documentary that has come before it. 

And that, Music Lovers, is a very good thing. 

Bruford, who left Yes at the height of their fame in 1972 and continued with Crimson incarnations through 1984, launches some of the most quotable moments in the film.  He joined because King Crimson was “the dream band viewed from the outside, the band that could do anything.” He continues: “Like Miles Davis, you find the most interesting people you can find, throw them in the recording studio and throw away the key.  You might get something interesting… if they haven’t killed each other!”

Lezah

Legg inn av Lezah »

Eneste filmen jeg virkelig venter på, er Kung Fury 2.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lezah skrev: tor apr 28, 2022 12:02 pm Eneste filmen jeg virkelig venter på, er Kung Fury 2.
Den hadde jeg nesten "glemt" bort. Begynner jo å bli en del år siden, førstefilmen ble utgitt. Men skal Arnold fortsatt bidra? Gikk vel rykter om at han skulle spille skurk/president, men så var han jo linka for en mindre evighet, også i det å være med i remaken av kult-splætteren The Toxic Avenger, av Troma Studios. Men tipper at det er vel snart et tiår siden, så nei, Kung Fury 2 skal selvsagt sees (uavhengig om Arnie er med, eller ei), når den tid kommer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Frank.N.Steen skrev: tor apr 28, 2022 12:06 pm
Lezah skrev: tor apr 28, 2022 12:02 pm Eneste filmen jeg virkelig venter på, er Kung Fury 2.
Den hadde jeg nesten "glemt" bort. Begynner jo å bli en del år siden, førstefilmen ble utgitt. Men skal Arnold fortsatt bidra? Gikk vel rykter om at han skulle spille skurk/president, men så var han jo linka for en mindre evighet, også i det å være med i remaken av kult-splætteren The Toxic Avenger, av Troma Studios. Men tipper at det er vel snart et tiår siden, så nei, Kung Fury 2 skal selvsagt sees (uavhengig om Arnie er med, eller ei), når den tid kommer.
Det fins bilder av Arnold i forbindelse med filmen, tror han fremdeles er onboard men det har tatt sin tid fra den første ble laget. Fassbender er liksom med også, vet ikke helt om jeg syns han passer like bra som Arnold. Men angivelig heter karakteren hans Colt Magnum, så må få en fair sjanse.

Imdb ble mer oppdatert her for ikke så lenge siden, etter å ha vært "stillestående" i et par år: https://www.imdb.com/title/tt5765844/?ref_=nv_sr_srsg_0

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lezah skrev: tor apr 28, 2022 12:14 pm Det fins bilder av Arnold i forbindelse med filmen, tror han fremdeles er onboard men det har tatt sin tid fra den første ble laget. Fassbender er liksom med også, vet ikke helt om jeg syns han passer like bra som Arnold. Men angivelig heter karakteren hans Colt Magnum, så må få en fair sjanse.

Imdb ble mer oppdatert her for ikke så lenge siden, etter å ha vært "stillestående" i et par år: https://www.imdb.com/title/tt5765844/?ref_=nv_sr_srsg_0
Virker hvert fall som Arnold har funnet seg godt til rette, bakom skrivebordet i det Hvite Hus, og David Hassellhoff som Hoff 9000, det gjør jo at ens forventninger blir raskt skrudd opp, et par hakk til.
Foruten Fassbender, er vel "røkla" ikke av typen kjentfolk (for min del), men kanskje like greit, ettersom for mye kjendis cameos, kan raskt få ei lei og motsatt effekt. Men håper selvsagt at Kung Fury 2 vil bli en toppers underholdningsfilm, og de andre bildene fra IMDb lover jo mye av den slags.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Frank.N.Steen skrev: tor apr 28, 2022 12:22 pm
Foruten Fassbender, er vel "røkla" ikke av typen kjentfolk (for min del), men kanskje like greit, ettersom for mye kjendis cameos, kan raskt få ei lei og motsatt effekt. Men håper selvsagt at Kung Fury 2 vil bli en toppers underholdningsfilm, og de andre bildene fra IMDb lover jo mye av den slags.
Absolutt, jeg ble faktisk litt bekymret av Fassbender. For ny, for stort navn...Preget av å være en B/C-film er så viktig her at masse kjendiser kan ikke flakse rundt omkring. Arnold er så ikonisk mtp 80 talls-filmer at det går bra, emn utover det bør det ikke være en gjeng kjente folk her imo.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Da jeg så fjase-filmen Dr Strange viste de jo "trailern" til Avatar 2. Jeg like enern veldig godt, og har trua på at Cameron (som tross alt har laget verdens 2 beste oppfølgere før) klarer det igjen.
Traileren sier kanskje ikke så mye, but but:


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Joker 2 er visst en greie nå. Le Deux.

Kan ikke helt skjønne hvordan dette skal gå, men men.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»