Ghost: IMPERA

Svar
Skraevadottir

Ghost: IMPERA

Legg inn av Skraevadottir »

Neste fredag slippes den nye plata til Ghost, IMPERA.

Noen som gleder seg? Jeg gjør i hvert fall det. Ghost er jo et unikt band med en utrolig appell i både det musikalske og i tekstene, selv om jeg ikke er satanist eller noe sånt. Liker alle platene de har gitt ut så langt, med de to siste, Meliora og Prequelle, som favorittene. Det har kommet ut et par singler på Spotify, først "Call Me Sunshine" og så "Twenties" (den siste kom vel nettopp). Jeg liker førstnevnte veldig godt; det er en typisk Ghost-låt, som kombinerer hardrock med pop og litt okkulte saker i teksten. "Twenties", derimot, har jeg ikke helt fått fot for. Den er helt annerledes, noe som i og for seg er bra, men jeg syns rett og slett at den ikke er så veldig bra foreløpig. Minner litt om Marilyn Manson. Jeg håper imidlertid at albumet blir bra. Liker gjerne de litt lengre og mer progga låtene til Ghost best, så en kan jo satse på at det er noe av dette på albumet. Det er i hvert fall ikke uvanlig at jeg liker andre låter enn singlene best.

Dere kan jo dele tankene deres her når dere får hørt litt sjæl. Det er jo litt høytid på en eller annen forskrudd måte når Ghost kommer ut med noe nytt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: tor mar 03, 2022 4:05 pm Neste fredag slippes den nye plata til Ghost, IMPERA.

Noen som gleder seg? Jeg gjør i hvert fall det. Ghost er jo et unikt band med en utrolig appell i både det musikalske og i tekstene, selv om jeg ikke er satanist eller noe sånt. Liker alle platene de har gitt ut så langt, med de to siste, Meliora og Prequelle, som favorittene. Det har kommet ut et par singler på Spotify, først "Call Me Sunshine" og så "Twenties" (den siste kom vel nettopp). Jeg liker førstnevnte veldig godt; det er en typisk Ghost-låt, som kombinerer hardrock med pop og litt okkulte saker i teksten. "Twenties", derimot, har jeg ikke helt fått fot for. Den er helt annerledes, noe som i og for seg er bra, men jeg syns rett og slett at den ikke er så veldig bra foreløpig. Minner litt om Marilyn Manson. Jeg håper imidlertid at albumet blir bra. Liker gjerne de litt lengre og mer progga låtene til Ghost best, så en kan jo satse på at det er noe av dette på albumet. Det er i hvert fall ikke uvanlig at jeg liker andre låter enn singlene best.

Dere kan jo dele tankene deres her når dere får hørt litt sjæl. Det er jo litt høytid på en eller annen forskrudd måte når Ghost kommer ut med noe nytt.
Jeg er faktisk totalt uenig og er egentlig i ferd med å gi opp dette bandet. Veldig mye kjedelig pop-rock de siste årene. Det var noen sanger på Prequelle som var bra, men skjønte aldri greia med at f.eks Dance Macabre liksom skulle være bra. Savner det Ghost som ga ut Opus Eponymous og Infestissumam. Synes de blir mindre og mindre innovative.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tir mar 08, 2022 8:46 pm
Skraevadottir skrev: tor mar 03, 2022 4:05 pm Neste fredag slippes den nye plata til Ghost, IMPERA.

Noen som gleder seg? Jeg gjør i hvert fall det. Ghost er jo et unikt band med en utrolig appell i både det musikalske og i tekstene, selv om jeg ikke er satanist eller noe sånt. Liker alle platene de har gitt ut så langt, med de to siste, Meliora og Prequelle, som favorittene. Det har kommet ut et par singler på Spotify, først "Call Me Sunshine" og så "Twenties" (den siste kom vel nettopp). Jeg liker førstnevnte veldig godt; det er en typisk Ghost-låt, som kombinerer hardrock med pop og litt okkulte saker i teksten. "Twenties", derimot, har jeg ikke helt fått fot for. Den er helt annerledes, noe som i og for seg er bra, men jeg syns rett og slett at den ikke er så veldig bra foreløpig. Minner litt om Marilyn Manson. Jeg håper imidlertid at albumet blir bra. Liker gjerne de litt lengre og mer progga låtene til Ghost best, så en kan jo satse på at det er noe av dette på albumet. Det er i hvert fall ikke uvanlig at jeg liker andre låter enn singlene best.

Dere kan jo dele tankene deres her når dere får hørt litt sjæl. Det er jo litt høytid på en eller annen forskrudd måte når Ghost kommer ut med noe nytt.
Jeg er faktisk totalt uenig og er egentlig i ferd med å gi opp dette bandet. Veldig mye kjedelig pop-rock de siste årene. Det var noen sanger på Prequelle som var bra, men skjønte aldri greia med at f.eks Dance Macabre liksom skulle være bra. Savner det Ghost som ga ut Opus Eponymous og Infestissumam. Synes de blir mindre og mindre innovative.
Helt enig i at poprocklåtene gjerne er de svakeste, og "Dance Macabre" er kanskje den svakeste. Men du glemmer at det er noen låter som er litt i den leia på de to første albumene også. Jeg syns rett og slett at de beste låtene på Meliora og Prequelle, som f. eks "Mummy Dust", "Absolution" og "Deus In Absentia" fra førstnevnte, og "Faith", "Miasma", "Pro Memoria" og "Helvetesfönster" fra sistnevnte, er sterkere enn alle låtene på de to første albumene. "Faith" er jo mye, mye hardere enn alle låtene på Opus Eponymous og Infestissumam, og det er også "Mummy Dust". Der kan man jo også ta med tunge "Cirice" og "From the Pinnacle to the Pit". Jeg kan være enig i at de to første kanskje er litt jevnere, men de mangler litt av den punchen de to siste har på sitt beste. Hvis jeg skal ha noe jeg kan skru opp volumet til 11 på, så blir det gjerne noe fra de to siste platene, eventuelt tittellåta "Infestissumam" eller "Year Zero".

Så jeg tror egentlig vi er litt enige og litt uenige. ;)

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: tir mar 08, 2022 9:32 pm
GiPazzini_85 skrev: tir mar 08, 2022 8:46 pm
Skraevadottir skrev: tor mar 03, 2022 4:05 pm Neste fredag slippes den nye plata til Ghost, IMPERA.

Noen som gleder seg? Jeg gjør i hvert fall det. Ghost er jo et unikt band med en utrolig appell i både det musikalske og i tekstene, selv om jeg ikke er satanist eller noe sånt. Liker alle platene de har gitt ut så langt, med de to siste, Meliora og Prequelle, som favorittene. Det har kommet ut et par singler på Spotify, først "Call Me Sunshine" og så "Twenties" (den siste kom vel nettopp). Jeg liker førstnevnte veldig godt; det er en typisk Ghost-låt, som kombinerer hardrock med pop og litt okkulte saker i teksten. "Twenties", derimot, har jeg ikke helt fått fot for. Den er helt annerledes, noe som i og for seg er bra, men jeg syns rett og slett at den ikke er så veldig bra foreløpig. Minner litt om Marilyn Manson. Jeg håper imidlertid at albumet blir bra. Liker gjerne de litt lengre og mer progga låtene til Ghost best, så en kan jo satse på at det er noe av dette på albumet. Det er i hvert fall ikke uvanlig at jeg liker andre låter enn singlene best.

Dere kan jo dele tankene deres her når dere får hørt litt sjæl. Det er jo litt høytid på en eller annen forskrudd måte når Ghost kommer ut med noe nytt.
Jeg er faktisk totalt uenig og er egentlig i ferd med å gi opp dette bandet. Veldig mye kjedelig pop-rock de siste årene. Det var noen sanger på Prequelle som var bra, men skjønte aldri greia med at f.eks Dance Macabre liksom skulle være bra. Savner det Ghost som ga ut Opus Eponymous og Infestissumam. Synes de blir mindre og mindre innovative.
Helt enig i at poprocklåtene gjerne er de svakeste, og "Dance Macabre" er kanskje den svakeste. Men du glemmer at det er noen låter som er litt i den leia på de to første albumene også. Jeg syns rett og slett at de beste låtene på Meliora og Prequelle, som f. eks "Mummy Dust", "Absolution" og "Deus In Absentia" fra førstnevnte, og "Faith", "Miasma", "Pro Memoria" og "Helvetesfönster" fra sistnevnte, er sterkere enn alle låtene på de to første albumene. "Faith" er jo mye, mye hardere enn alle låtene på Opus Eponymous og Infestissumam, og det er også "Mummy Dust". Der kan man jo også ta med tunge "Cirice" og "From the Pinnacle to the Pit". Jeg kan være enig i at de to første kanskje er litt jevnere, men de mangler litt av den punchen de to siste har på sitt beste. Hvis jeg skal ha noe jeg kan skru opp volumet til 11 på, så blir det gjerne noe fra de to siste platene, eventuelt tittellåta "Infestissumam" eller "Year Zero".

Så jeg tror egentlig vi er litt enige og litt uenige. ;)
Tror du ikke at denne "punchen" kan være at de siste platene har et mye mer grandiost/ pompøst lydbilde enn de første som er litt mer minimalistiske? Jeg synes at de har utviklet et altfor "sterilt" lydbilde de siste årene utifra hele "poenget" med dette bandet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tir mar 08, 2022 10:27 pm
Skraevadottir skrev: tir mar 08, 2022 9:32 pm
GiPazzini_85 skrev: tir mar 08, 2022 8:46 pm

Jeg er faktisk totalt uenig og er egentlig i ferd med å gi opp dette bandet. Veldig mye kjedelig pop-rock de siste årene. Det var noen sanger på Prequelle som var bra, men skjønte aldri greia med at f.eks Dance Macabre liksom skulle være bra. Savner det Ghost som ga ut Opus Eponymous og Infestissumam. Synes de blir mindre og mindre innovative.
Helt enig i at poprocklåtene gjerne er de svakeste, og "Dance Macabre" er kanskje den svakeste. Men du glemmer at det er noen låter som er litt i den leia på de to første albumene også. Jeg syns rett og slett at de beste låtene på Meliora og Prequelle, som f. eks "Mummy Dust", "Absolution" og "Deus In Absentia" fra førstnevnte, og "Faith", "Miasma", "Pro Memoria" og "Helvetesfönster" fra sistnevnte, er sterkere enn alle låtene på de to første albumene. "Faith" er jo mye, mye hardere enn alle låtene på Opus Eponymous og Infestissumam, og det er også "Mummy Dust". Der kan man jo også ta med tunge "Cirice" og "From the Pinnacle to the Pit". Jeg kan være enig i at de to første kanskje er litt jevnere, men de mangler litt av den punchen de to siste har på sitt beste. Hvis jeg skal ha noe jeg kan skru opp volumet til 11 på, så blir det gjerne noe fra de to siste platene, eventuelt tittellåta "Infestissumam" eller "Year Zero".

Så jeg tror egentlig vi er litt enige og litt uenige. ;)
Tror du ikke at denne "punchen" kan være at de siste platene har et mye mer grandiost/ pompøst lydbilde enn de første som er litt mer minimalistiske? Jeg synes at de har utviklet et altfor "sterilt" lydbilde de siste årene utifra hele "poenget" med dette bandet.
Jeg skjønner hva du mener, men jeg vil si at dette gjelder særlig debuten kontra resten. Jeg syns den skiller seg like mye eller mer ut produksjonsmessig fra Infestissumam som Meliora fra Infestissumam. Men ja, det er ingen tvil om at sounden har blitt mer gjennomprodusert, men da først og fremst med Prequelle. Det kan være positivt eller negativt, alt etter hvilket lydbilde man foretrekker og hvordan det kler det musikalske som ligger i bånn; for meg funker begge deler, og jeg syns også at Ghost kler begge deler. Men jeg syns variasjonen i låtmaterialet er mye større på de to siste platene enn på de to første, og i sær den første. På Opus Eponymous er det en god del av låtene som ligner hverandre; det positive er at det skaper en helhet, det negative er at det er få låter som stikker seg ut fra mengden. På Prequelle er det langt større variasjon, med de lange, progga instrumentalene ("Miasma", "Helvetesfönster"), de grandiose låtene ("Pro Memoria", "Life Eternal", "See The Light"), de radiovennlige låtene ("Dance Macabre", "Witch Image") og headbangerne ("Rats", "Faith"). For meg funker denne variasjonen veldig bra, og jeg syns ikke det går for mye på bekostning av et helhetlig inntrykk heller, selv om jeg personlig ikke er så glad i radiorocklåtene. Men igjen så er det like mange slike låter på de to første platene, bare at de er litt mindre glossy i produksjonen, kanskje. Den eneste plata som egentlig ikke har noen slike låter, er Meliora. Det er den plata som er råest og tøffest i både låtmateriale og produksjon, spør du meg. Er ikke mye "glossy" uttrykk over "From The Pinnacle To The Pit" og "Cirice", for eksempel. For meg er bare lyden bedre. Likevel har jeg kanskje har flest avspillinger totalt på Prequelle fordi det er noen låter der jeg elsker og som jeg har hørt ekstremt mange ganger.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da har jeg hørt gjennom plata noen ganger siden fredag. Alt i alt er dette en skuffelse, selv om det er godt håndverk. Hvis man ser på de fire første platene som helhet, så er de en blanding av teatralske og okkulte låter blanda med beinhard rock/metall, lengre progressive låter, og enkelte litt mer radiovennlige eller arenavennlige låter. Problemet her er at sistnevnte kategori har tatt nesten helt over, og da føles det litt for pent som helhet.

IMPERA har en uprega 80-tallssound og en innafor der igjen en typisk AOR-sound som kan få tankene til å løpe i retning av band som Treat (som for øvrig er fra Sverige) eller Winger. Noen låter er ganske bra, som f. eks "Watcher In The Sky" (dette er platas beste) og "Respite On The Spitalfields"; andre, som (særlig) "Griftwood" og "Spillways" blir for slappe og uengasjerende, og "Kaisarion" blir for mye pop. Motvekta er de korte instrumentalene, som fortsatt har det litt mer symfoniske eller teatralske preget, og de litt hardere låtene, som "Call Me Little Sunshine", "Hunter's Moon" og "Twenties". De to første er de eneste låtene som kunne gått inn på noen av de andre Ghost-albumene sånn soundmessig. "Twenties" er nok den hardeste, og den har vokst litt på meg, men den føles fortsatt mer som Marilyn Manson enn Ghost. Alt i alt er dette utvilsomt hørbart, men det er nok bare halvparten av låtene jeg kommer til å høre på mye framover, så det hadde for min del holdt med en EP.

Skraevas vurdering: 6/10

EP-forslag:
1. Imperium (1:40)
2. "Call Me Little Sunshine" (4:44)
3. "Hunter's Moon" (3:16)
4. "Dominion" (1:22)
5. "Watcher In The Sky" (5:48)
6. "Respite On The Spitalfields" (6:42)

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Ghost klinker til nok en gang med et konge album. Respite On The Spitalfields er nok favoritten fra albumet så langt. Gleder meg til å se dem i Spektrum i april. Kan se for meg at mange av nylåtene kan være gøye live.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Må si at albumet har vokst litt på meg siden jeg skrev anmeldelsen. Da først og fremst låta "Kaisarion", som nå føyer seg inn i rekka av de låtene jeg liker godt. Jeg syns imidlertid fortsatt at "Spillways" og "Darkness At The Heart Of My Love" er litt meh, mens "Griftwood" liker jeg ikke i det hele tatt. Men spørs om jeg ikke må justere albumet opp til en 7er snart. Ellers må jeg bare si at "Watcher In The Sky" er helt konge. En av de beste låtene fra Ghost ever? Jeg vil si ja.

Men jeg savner fortsatt det okkulte i sounden her, selv om enkelte av låtene har noen elementer som ligner litt, også i tekstene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Skraevadottir skrev: søn mar 13, 2022 9:28 am men det er nok bare halvparten av låtene jeg kommer til å høre på mye framover, så det hadde for min del holdt med en EP.

Dette er egentlig inntrykket mitt hva gjelder det meste av nye album som har kommet ut de siste 10 årene. Hva er det med disse artistene som ikke klarer å lage fullverdige album mer? Ofte bruker de jo lengre tid enn før også da inntektene fra turnering er såpass mye viktigere enn platesalg. Mister de momentum?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tir mar 15, 2022 10:45 am
Skraevadottir skrev: søn mar 13, 2022 9:28 am men det er nok bare halvparten av låtene jeg kommer til å høre på mye framover, så det hadde for min del holdt med en EP.

Dette er egentlig inntrykket mitt hva gjelder det meste av nye album som har kommet ut de siste 10 årene. Hva er det med disse artistene som ikke klarer å lage fullverdige album mer? Ofte bruker de jo lengre tid enn før også da inntektene fra turnering er såpass mye viktigere enn platesalg. Mister de momentum?
Tja, det kan jo være. Syns det fortsatt er mange bra album som blir gitt ut, men det hører til sjeldenhetene at samme band eller samme artist greier å holde kreativiteten oppe så lenge. Etter hvert så kjører man seg enten fast i et spor eller skal prøve på noe helt nytt for å unngå førstnevnte utfall. Da blir det en sjelden gang hit, men ofte miss. Får håpe at Ghost ikke kjører seg fast; det virker jo som om det er det Tobias Forge ønsker å unngå her ved å adoptere og utvikle en annen sound. Tekstene er fortsatt gode og ligger i det filosofiske, samfunnskritiske og semi-okkulte.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Huff, dette blir bare verre og verre dess mer man hører på det. Hvil i fred, Ghost.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GiPazzini_85 skrev: tor apr 07, 2022 1:16 am Huff, dette blir bare verre og verre dess mer man hører på det. Hvil i fred, Ghost.
Utrolig, men for meg er det faktisk motsatt. Jeg har begynt å få litt fot for dette og har justert det opp til en 7er. Det er etter å ha hørt gjennom albumet 27 ganger på 27 dager (enkeltlåter to eller tre ganger så mye). Jeg savner fremdeles det okkulte og det noe råere uttrykket fra tidligere utgivelser, men en del av låtene jeg mislikte til å begynne med har virkelig vokst, og tekstene er jo prima vare om man setter seg litt inn i dem.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Skal sjekkes ut. Har ikke rukket å bli fan av de enda, noe som gjelder mange nye band for meg, men jeg har et par musikknerder i min krets som digger de nesten over alt på jord. I tillegg er musikkquizz masteren min opptatt av de og har de med titt og ofte. Altså en grunn for å holde seg oppdatert når den er heder og ære😁

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

For meg er Ghost et nytt bekjentskap. Skjønt nytt og nytt. Kun de siste årene jeg har blitt ordentlig glad i den slags musikk.

Og jeg må si at jeg er egentlig motsatt av dere i tråden her. For meg er IMPERA deres beste album, mens de gamle albumene er kjedelige. Meliora fra 2015 er kanskje nærmest for min del, men jeg finner glede i nesten alle låtene på IMPERA.

Så for meg har altså Ghost gått i riktig retning. Legger ved denne tweeten (ikke meg) som oppsummerer en av mine favoritter fra det nye albumet:




IMPERA: 9/10.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: tor apr 14, 2022 3:54 pm For meg er Ghost et nytt bekjentskap. Skjønt nytt og nytt. Kun de siste årene jeg har blitt ordentlig glad i den slags musikk.

Og jeg må si at jeg er egentlig motsatt av dere i tråden her. For meg er IMPERA deres beste album, mens de gamle albumene er kjedelige. Meliora fra 2015 er kanskje nærmest for min del, men jeg finner glede i nesten alle låtene på IMPERA.

Så for meg har altså Ghost gått i riktig retning. Legger ved denne tweeten (ikke meg) som oppsummerer en av mine favoritter fra det nye albumet:




IMPERA: 9/10.
Interessant, det, lok1. Jeg er faktisk litt overraska over at du ikke liker Prequelle, da jeg vil si at det albumet ligner litt mer på Impera enn det Meliora gjør. Men men, det handler vel til syvende og sist om melodiene. De to albumene er i hvert fall mine favoritter fra Ghost-katalogen, selv om jeg liker alle albumene. Impera vokser forresten stadig på meg, ikke langt unna at det er oppe på en 8er nå. Men jeg syns fortsatt at "Griftwood" er en møkkalåt og at "Spillways" og "Darkness at the Heart of My Love" er helt på det jevne. "Twenties" har jeg faktisk fått litt fot for. Favoritten er fremdeles "Watcher in the Sky", foran "Respite on the Spitalfields" og "Kaisarion".

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skraevadottir skrev: tor apr 21, 2022 9:26 am Interessant, det, lok1. Jeg er faktisk litt overraska over at du ikke liker Prequelle, da jeg vil si at det albumet ligner litt mer på Impera enn det Meliora gjør. Men men, det handler vel til syvende og sist om melodiene. De to albumene er i hvert fall mine favoritter fra Ghost-katalogen, selv om jeg liker alle albumene. Impera vokser forresten stadig på meg, ikke langt unna at det er oppe på en 8er nå. Men jeg syns fortsatt at "Griftwood" er en møkkalåt og at "Spillways" og "Darkness at the Heart of My Love" er helt på det jevne. "Twenties" har jeg faktisk fått litt fot for. Favoritten er fremdeles "Watcher in the Sky", foran "Respite on the Spitalfields" og "Kaisarion".
Jeg hadde jo fordelen å vurdere Impera til kun den skiva og ikke til hvordan Ghost har vært før. Har ikke hørt alt av Ghost, men har nå en spilleliste som er setlisten til lørdagens konsert (https://www.setlist.fm/setlist/ghost/20 ... 619ec.html). Og syns alle fire låter fra det nye albumet er knall. Så kommer jo "Rats", "Mary on a Cross", "He Is" og "Square Hammer" som er de fire jeg har hørt mest av Ghost. Gleder meg til konsert, bare så dumt jeg ikke fikk ståplass.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: lør apr 23, 2022 1:14 pm
Skraevadottir skrev: tor apr 21, 2022 9:26 am Interessant, det, lok1. Jeg er faktisk litt overraska over at du ikke liker Prequelle, da jeg vil si at det albumet ligner litt mer på Impera enn det Meliora gjør. Men men, det handler vel til syvende og sist om melodiene. De to albumene er i hvert fall mine favoritter fra Ghost-katalogen, selv om jeg liker alle albumene. Impera vokser forresten stadig på meg, ikke langt unna at det er oppe på en 8er nå. Men jeg syns fortsatt at "Griftwood" er en møkkalåt og at "Spillways" og "Darkness at the Heart of My Love" er helt på det jevne. "Twenties" har jeg faktisk fått litt fot for. Favoritten er fremdeles "Watcher in the Sky", foran "Respite on the Spitalfields" og "Kaisarion".
Jeg hadde jo fordelen å vurdere Impera til kun den skiva og ikke til hvordan Ghost har vært før. Har ikke hørt alt av Ghost, men har nå en spilleliste som er setlisten til lørdagens konsert (https://www.setlist.fm/setlist/ghost/20 ... 619ec.html). Og syns alle fire låter fra det nye albumet er knall. Så kommer jo "Rats", "Mary on a Cross", "He Is" og "Square Hammer" som er de fire jeg har hørt mest av Ghost. Gleder meg til konsert, bare så dumt jeg ikke fikk ståplass.
Veldig bra setliste, med godbiter som "From the Pinnacle to the Pit", "Devil Church", "Faith", "Helvetesfönster", "Year Zero", "Miasma" og "Mummy Dust", i tillegg til de du nevner. Kult at de tar seg tid til flere instrumentaler. Litt synd at de ikke skal spille "Watcher in the Sky", som er en mye tøffere og bedre låt enn "Spillways". Have fun! Jeg har ikke mulighet til å dra.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

En kompis og jeg pleier å ha rockekvelder (mest metalkvelder, egentlig) og i går hadde vi Ghost som tema. Hørte gjennom alle de fem platene i kronologisk rekkefølge og diskuterte låtene. Det kan anbefales!

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Konserten i Spektrum var helt fantastisk!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: søn mai 01, 2022 4:30 pm Konserten i Spektrum var helt fantastisk!
Ikke misunnelig i det hele tatt, lok1!

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

lok1 skrev: søn mai 01, 2022 4:30 pm Konserten i Spektrum var helt fantastisk!
Var temmelig bra ja, men bleknet litt i forhold til Tool mandagen før. Uansett veldig fornøyd, med ett unntak.....

Hvorfor tok de med coveren av Enter Sadman??? Den kunne de med fordel droppet for eget materiale. Ghuleh/Zombie Queen hadde vært helt fantastisk :D

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

TheOpiate skrev: ons mai 04, 2022 7:56 am Hvorfor tok de med coveren av Enter Sadman??? Den kunne de med fordel droppet for eget materiale. Ghuleh/Zombie Queen hadde vært helt fantastisk :D
https://www.revolvermag.com/music/why-g ... ender-kids

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Hadde alikevel ikke trengt å puttet den inn i setlisten på den pågående turneen. Jævlig antiklimaks av en sang når de har så mye bra eget materiale

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»