Europa League 21-22

Svar
Real-_-

Re: Europa League 21-22

Legg inn av Real-_- »



Skal ikke være mulig å miste hodet slik mot en uskyldig part. Slå gjerne en motspiller, trener og kjeft på dommeren til du går tom for banneord, men det der er så lavmål som man får det på en fotballbane.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Håper på seier til Eintracht Frankfurt i finalen.
Gamleklubben til min Leedsfavoritt gjennom alle tiår Tony Yeboah.

#AnthonyYeboah#PremierLeaguesBestStrikerEver

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Why? Flickan kaster ballen umiddelbart. Skuffende av Sir David Moyes

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hvor mange kamper er det lov å gi?

For en skammelig oppførsel. Man får bare være glad for at han bommet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Moyes takler ikke press, for et sjokk..

Var en pikk utenfor banen i United-tiden også.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Bare å hylle den her:

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Finale i kveld. En må vel si at Eintracht Frankfurt er favoritter utifra hvor mange storlag de har slått ut på veien til finalen.

Lagene stiller trolig slik i kveld:

Eintracht Frankfurt: Kevin Trapp; Almany Toure, Evan Ndicka, Tuta; Ansgar Knauff, Djibril Sow, Sebastian Rode, Filip Kostic; Daichi Kamada, Jens Petter Hauge; Rafael Santos Borre.

Rangers: Allan McGregor; James Tavernier, Connor Goldson, Calvin Bassey, Borna Barisic; Glen Kamara, John Lundstram, Ryan Jack; Ryan Kent, Joe Aribo, Scott Wright.

jakral

Legg inn av jakral »

Jens Petter Hauge kan løfte europeisk pokal i kveld, ja. Når vant egentlig en nordmann denne turneringen sist? Jeg sliter med å komme på navn. Det har vært mye Spania i toppen av denne turneringen i moderne tid, og der har vi ikke hatt mange spillere i toneangivende klubber.

Dan Eggen tapte finalen for Alaves i denne minneverdige målfesten mot Liverpool i 2001. Valencia vant i 2004 og John Carew var kontraktfestet i klubben, men var selv i Roma på en låneavtale den sesongen. Brede Hangeland tapte finalen for Fulham mot Atletico Madrid i 2010.

Jeg tror vi må helt tilbake til Per Edmund Mordt i 1987 som vant som ubenyttet reserve for IFK Göteborg i finalene mot Dundee United i det som den gangen het UEFA Cupen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

jakral skrev: ons mai 18, 2022 11:28 am Jens Petter Hauge kan løfte europeisk pokal i kveld, ja. Når vant egentlig en nordmann denne turneringen sist? Jeg sliter med å komme på navn. Det har vært mye Spania i toppen av denne turneringen i moderne tid, og der har vi ikke hatt mange spillere i toneangivende klubber.

Dan Eggen tapte finalen for Alaves i denne minneverdige målfesten mot Liverpool i 2001. Valencia vant i 2004 og John Carew var kontraktfestet i klubben, men var selv i Roma på en låneavtale den sesongen. Brede Hangeland tapte finalen for Fulham mot Atletico Madrid i 2010.

Jeg tror vi må helt tilbake til Per Edmund Mordt i 1987 som vant som ubenyttet reserve for IFK Göteborg i finalene mot Dundee United i det som den gangen het UEFA Cupen.
Mtp at det har vært mye "kontinentalt" i UEFA Cupen og Europa League, så sier det ikke rent lite om hvor lite et kontinentalt avtrykk norske spillere har gjort gjennom tidene.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Til sml. har Eriksen, Christensen, Lindeløf og Dolberg/Schøne spilt i 4 forskjellige finaler siden 2015.

Zlatan skadet i semien vel.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Nordmenn er seff hevet over EL og slikt, vi har en drøss CL-vinnere i stedet :)

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

jakral skrev: ons mai 18, 2022 11:28 am Jens Petter Hauge kan løfte europeisk pokal i kveld, ja. Når vant egentlig en nordmann denne turneringen sist? Jeg sliter med å komme på navn. Det har vært mye Spania i toppen av denne turneringen i moderne tid, og der har vi ikke hatt mange spillere i toneangivende klubber.

Dan Eggen tapte finalen for Alaves i denne minneverdige målfesten mot Liverpool i 2001. Valencia vant i 2004 og John Carew var kontraktfestet i klubben, men var selv i Roma på en låneavtale den sesongen. Brede Hangeland tapte finalen for Fulham mot Atletico Madrid i 2010.

Jeg tror vi må helt tilbake til Per Edmund Mordt i 1987 som vant som ubenyttet reserve for IFK Göteborg i finalene mot Dundee United i det som den gangen het UEFA Cupen.
Jeg prøver meg med at Tore Andre Flo vant Cupvinnercupen med Chelsea i 1998, og siden dagens turnering er en sammenslåing av UEFA Cup og Cupvinnercupen så tenker jeg at den kan godtas.

jakral

Legg inn av jakral »

Mulig jeg har glemt en eller to, men dette er vel samtlige nordmenn som har vinnermedaljer i noen av de ymse e-cupene som har eksistert:

1986/87 - Per Edmund Mordt (UEFA-cupen, IFK Göteborg)

1987/88 - Hallvar Thoresen (Serievinnercupen, PSV Eindhoven)
Fikk kamper på høsten '87 som kaptein, men var skadet våren '88. Usikker om han fikk medalje.

1991/92 - Rune Bratseth (Cupvinnercupen, Werder Bremen)

1996/97 - Steinar Pedersen (Champions League, Borussia Dortmund)

1997/98 - Tore André Flo (Cupvinnercupen, Chelsea)

1998/99 - Ole Gunnar Solskjær, Ronny Johnsen, Henning Berg (Champions League, Manchester United)

2004/05 - John Arne Riise (Champions League, Liverpool)

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Vant Heggem UEFA-cupen for Liverpool?

jakral

Legg inn av jakral »

Mysterio19 skrev: ons mai 18, 2022 2:25 pm Vant Heggem UEFA-cupen for Liverpool?
Godt spørsmål. Han var åpenbart i klubben, men skadet og spilte tilnærmet ingenting den sesongen (2000/01). Men hvis Steinar Pedersen regnes som CL-mester, bør kanskje Heggem føres opp på lista som UEFA-cupmester.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

jakral skrev: ons mai 18, 2022 2:40 pm
Mysterio19 skrev: ons mai 18, 2022 2:25 pm Vant Heggem UEFA-cupen for Liverpool?
Godt spørsmål. Han var åpenbart i klubben, men skadet og spilte tilnærmet ingenting den sesongen (2000/01). Men hvis Steinar Pedersen regnes som CL-mester, bør kanskje Heggem føres opp på lista som UEFA-cupmester.
Heggem er UEFA-cupmester, ja.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2465

Legg inn av BrannLFC »

Vinneren ikveld spiller CL garantert neste sesong. Rangers kommer uansett inn i 2.kvalrunde, og får en ny mulighet om de feiler ikveld. Ikke sikkert kvalikken blir noe lettere enn dagens motstander. Frankfurt på sin side er enten i CL neste sesong eller ingenting.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Må si det er fantastisk med en Nordmann i en e-cupfinale. På benken dog ,får satse på ett innhopp og avgjøre kampen mot slutten.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Hyller den første stadionen som kjører Masters regler når det kommer til telefoner.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Får krysse fingrene for en morsom finale

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Heia Eintracht

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

I helvete da Lundstram.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Slipper gult der altså

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Allan McGregor. For en mann.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det er helt utrolig hvordan alle disse Championship- og League One-klubbene aldri fant helt ut av Tavernier. Har vært Rangers beste spiller de siste 4-5 årene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kanonredning av McGregor. Han kan jo holde på i 10 år til.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

GiPazzini_85 skrev: ons mai 18, 2022 9:15 pm Det er helt utrolig hvordan alle disse Championship- og League One-klubbene aldri fant helt ut av Tavernier. Har vært Rangers beste spiller de siste 4-5 årene.
Megajinx.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Dommeren stresser ikke akkurat med å dele ut kort så langt

startelver

Legg inn av startelver »

Rangerslaget ser mye bedre ut enn Frankfurt.

Sett inn Hauge så vi kan få fart på kampen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»