Rosenborg - Klubbtråd

Svar
FranciscoM

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av FranciscoM »

qbah skrev: man mai 09, 2022 11:13 am
bønna1/2 skrev: man mai 09, 2022 9:12 am For dårlig oppvarming, visstnok. Jøss.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/0G8zA ... skremmende
Mye rart man skal høre på. Ikke en gang utsolgt bortefelt og 600 bortesupportere var nok til å bli motiverte og klar for kamp.

Vel vel.
Åpenbart bare bortforklaringer. Skjønner dem godt da, de som er pro-rekdal kjøper jo alt mulig annet tull så hvorfor ikke

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

Nå sier vel også Reka til vg "en halvtime i Sarpsborg og annenomgangen mot Odd som har vært svak."
Dette er oppsummering av de 4 første kampene. Har dere supportere den samme oppfatningen som Reka her?

startelver

Legg inn av startelver »

bønna1/2 skrev: man mai 09, 2022 12:17 pm
startelver skrev: man mai 09, 2022 11:33 am
GoingKronos skrev: man mai 09, 2022 11:09 am

Nei, du kostet deg selv penger - det er du som feilvurderte kampen, og det er ikke Rekdal sin skyld.
Du skjønner ikke ironi heller? Jeg skylder på podcasten Spill Inn da. Og alle andre eksperter.
Ikke er det ironi, ikke er det podcast, og det er heller ikke alle andre eksperter. Innlegget du startet med, er en sedvanlig respons fra deg når kupongen ikke går inn. Ikke ulikt påstander du kommer med underveis i fotballkamper.
Det var faktisk irono, jeg liker å kødde litt. Men det er kanskje ikke så lett å se, får holde meg i Off topic fremover.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

startelver skrev: man mai 09, 2022 11:06 am Så dere mener at siden jeg spile på RBK så tapte dere? Trodde overtro var noe som tilhørte middelalderen.
Jeg har aldri før opplevd noen ta så mye konsekvent feil i sine spådommer som du gjør her inne. Det har kommet til et nivå hvor jeg seriøst forventer at det omvendte av det du melder skal inntreffe.

Så kan jo enhver spekulere i om årsaken er overtro eller konsekvent inkompetanse. Moro er det i alle fall.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

startelver skrev: man mai 09, 2022 1:04 am At det går an å kollapse sånn mot en middelmådig klubb som Godset.
12. Rosenborg
13. Strømsgodset

Velkommen ned til oss dødelige.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Passord123 skrev: man mai 09, 2022 2:03 pm Jeg har aldri før opplevd noen ta så mye konsekvent feil i sine spådommer som du gjør her inne. Det har kommet til et nivå hvor jeg seriøst forventer at det omvendte av det du melder skal inntreffe.

Så kan jo enhver spekulere i om årsaken er overtro eller konsekvent inkompetanse. Moro er det i alle fall.
Dette er et av de største mysteriene på vgd/FD. Man skulle tro at tilfeldighetene i hvert fall noen ganger landet sånn at det ble riktig for startelver, men dengang ei. Selv med brukernavnet gikk det galt. Tror jeg har sett det klaffe for ham en eller to ganger, på alle disse årene.

Fascinerende greier.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Champis skrev: man mai 09, 2022 3:57 am
Folk_flesk skrev: lør mai 07, 2022 5:17 pm
Champis skrev: lør mai 07, 2022 11:00 am


Jeg har sett 6 kamper med Godset. I cupen mot Raufoss var det overkjøring i store perioder, og et under at det ble ekstraomganger. Godset kunne scoret 5 mål før pause. I cupen mot Molde var man gode, og det var en kamp som kunne vippet andre veien, før det ble avgjort mot slutten. Mot Jerv er man det desidert beste laget, og den kampen vinner Jerv maks 1 av 10 ganger. Mot Molde var Godset det beste laget lenge, før Molde scoret en griseheldig mål. Også det en kamp godset burde/kunnet fått poeng i. Borte mot Haugesund var man solide og vant fortjent. Så var man svake mot Sandefjord. Men også der er resultatet litt misvisende. 20-15 i skudd til Godset, som også kom seg inn med ballkontroll 60 ganger på Sandefjord sin tredjedel, mot Sandefjord sine 24. Godset har ikke bare vært gode, men de har i perioder vært gode. I følge xG skulle man hatt 6 poeng, da hadde man vært 1 poeng bak 3. plassen.
Har bare sett dem i cupkampen mot Molde. Da var de iallefall ikke mye å skryte av. Molde virket svake, men vant likevel 3-0.

De var hvert fall gode nok til å overkjøre Rosenborg i dag.
Noe som forøvrig sier mest om sistnevnte. Vi tapte 0-3 mot et lag som tapte 0-5 hjemme mot Sandefjord. Skal egentlig ikke være mulig.

FROG

Legg inn av FROG »

Ingenting er så ferskvare som en fotballkamp skal vis Eggen ha sagt i sin tid, det samme gjelder jo suksess i fotball. RBK bygget en solid kultur i mange mange år, når Eggen forsvant ut forsvant også suksessen sakte men sikkert. Det er jo akkurat det som er det enormt store problemet! Klare å fortsette "kulturen" når en person som er så markant som Eggen måtte gi seg. Ronald Reagan sa at demokratiet kan forsvinne i løpet av en generasjon, om neste ikke følger det opp. Det samme gjelder styringen av en fotballklubb, RBK har mistet styringen og famler rundt. Andre klubber benytter anledningen og overtar. I dag er det Bodø Glimt og Molde. Da Eggen forsvant fra RBK forsvant også kulturen sakte men sikkert. Nå finner de bare ikke tilbake dit de var den gangen. Vil dette endre seg ? Selvfølgelig kan det skje, men det er ikke noe automatikk i det. Rekdal er han rette personen? Neppe, han har ikke i seg den fotballfilosofien som Eggen hadde, og som gav de resultatene. Så spiser RBK opp seg selv, og internt strid gjør at alt det gamle som man bygget på forsvinner. Liverpool i England? Akkurat det samme skjedde i to årtier, Leeds et annet eksempel. Arsenal i England slet stort da Wenger gav seg også. Man.Utd akkurat det samme. Nye trenere inn i en endeløs rekkefølge kan det virke som. Det er å bryte denne trenden som har alt å si! Finne den rette treneren som defineres av hva fotball man skal spille, og ikke gi seg på dette. Så hente spillere som passer inn i dette systemet over litt tid. På Lerkendal har man ikke denne tiden, og det samme gjelder egentlig for Brann :) Da blir det vanskelig. RBK har i alle fall økonomiske muskler de bygget på gammel suksess enn så lenge. Det har ikke Brann. Det vil ikke RBK ha lenge heller om de forsetter slik de gjør nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Akkurat nå spiller et på papiret sterkt RBK 2 bortekamp mot Junkeren.

Tangvik, Røsten, Fiabema og Sæter fra A-stallen, og med Broholm gjorde unna Eliteserie-debuten sin i kampen mot Strømsgodset. I tillegg er det flere andre (Chrupalla, Dahl, Holden og Gaustad) som har trent med a-laget som stilte fra start.

Pauseresultatet: 4-0 til Junkeren.

Rett og slett lite imponerende av unggutta, jeg begynner seriøst å bli bekymret om hva som foregår på treningsfeltet. Og jada, jeg vet at Junkeren er ubeseiret i gruppa fram til nå.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hvem leder RBK 2 nå egentlig?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

FranciscoM skrev: man mai 09, 2022 7:03 pm Hvem leder RBK 2 nå egentlig?
Arnstein Røen, med Basma og Strand som assistenter.

Forøvrig 7-0 til Junkeren nå.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Virker det litt som RBK 2 har dratt med seg tapene fra fjoråret ned i denne divisjonen eller?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Junkeren er jævlig gode når de er gode da. Spilte jevnt med Glimt i cupen i fjor blant annet. Er nok et av lagene med høyest toppnivå i alle avdelingene. Bare synd for dem at de er kronisk ustabile. 7-0 er dog ganske heavy.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Det er ikke mye positivt i klubben for tiden gitt :)

Everenga

Legg inn av Everenga »

Nordlys skrev: man mai 09, 2022 7:55 pm Junkeren er jævlig gode når de er gode da. Spilte jevnt med Glimt i cupen i fjor blant annet. Er nok et av lagene med høyest toppnivå i alle avdelingene. Bare synd for dem at de er kronisk ustabile. 7-0 er dog ganske heavy.
Akkurat den minner meg om Knut Th. Gleditch som kommentator i tidlig CL. United lå under (og tapte tror jeg) for IFK Gøteborg og sidekommentator som jeg ikke husker hvem var sa "og dette laget røk altså for Västre Frölunda i forrige uke" hvorpå Gleditch svarer uten å trekke på smilebåndet "nå skal vi huske at Västre Frölunda har sett sterke ut en stund".

startelver

Legg inn av startelver »

Passord123 skrev: man mai 09, 2022 2:03 pm
startelver skrev: man mai 09, 2022 11:06 am Så dere mener at siden jeg spile på RBK så tapte dere? Trodde overtro var noe som tilhørte middelalderen.
Jeg har aldri før opplevd noen ta så mye konsekvent feil i sine spådommer som du gjør her inne. Det har kommet til et nivå hvor jeg seriøst forventer at det omvendte av det du melder skal inntreffe.

Så kan jo enhver spekulere i om årsaken er overtro eller konsekvent inkompetanse. Moro er det i alle fall.
Her tror jeg du innbiller deg noe, om jeg sier noe , og sier noe annet 1 time senere så tolker du det til at det er feil.
Man har en egen oddstråd for spill , om det postes spådommer underveis i kamper så er alt som skjer helt tilfeldig.

Men bevares bare fortsett å vær overtroisk.

qbah

Legg inn av qbah »

Bryr meg generelt sjelden om hva disse ekspertene sier, men synes de treffer blink ganske bra her.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... g-bekymret

Problemet er enkelt, men likevel vanskelig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

qbah skrev: tir mai 10, 2022 9:29 am Bryr meg generelt sjelden om hva disse ekspertene sier, men synes de treffer blink ganske bra her.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... g-bekymret

Problemet er enkelt, men likevel vanskelig.
Hva er det Gauseth mener problemet er? Har generelt store problemer med å ta den mannen seriøst.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 9:31 am
qbah skrev: tir mai 10, 2022 9:29 am Bryr meg generelt sjelden om hva disse ekspertene sier, men synes de treffer blink ganske bra her.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... g-bekymret

Problemet er enkelt, men likevel vanskelig.
Hva er det Gauseth mener problemet er? Har generelt store problemer med å ta den mannen seriøst.
At vi har problem med å komme til målsjanser. Dette er ikke nytt, slik har det vært siste 3 år?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

bønna1/2 skrev: tir mai 10, 2022 10:17 am
Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 9:31 am
qbah skrev: tir mai 10, 2022 9:29 am Bryr meg generelt sjelden om hva disse ekspertene sier, men synes de treffer blink ganske bra her.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... g-bekymret

Problemet er enkelt, men likevel vanskelig.
Hva er det Gauseth mener problemet er? Har generelt store problemer med å ta den mannen seriøst.
At vi har problem med å komme til målsjanser. Dette er ikke nytt, slik har det vært siste 3 år?
Ikke en veldig dyptpløyende analyse, med andre ord. Han vurderte jo Viking i fjor vår også. «Vi slapp inn for mange mål». Svært lite om hvorfor.

Jeg var en av dem som ikke hadde så veldig sansen for at RBK hentet Rekdal. Hadde troen på at han kunne bygge et solid RBK igjen. Det kan fortsatt snu selvsagt, men at det har startet trått er det liten tvil om.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det eneste merkelige hva gjelder Rekdal er at RBK-styret ikke skjønte at det ville gå denne veien, men hadde egentlig regnet med at laget ville klare seg enn sånn OK+ i 1-2 år med kjedelig uambisiøs fotball hvor vi berger resultater pga enkeltmannsprestasjoner fra Vecchia, Holse&co før det begynner å lugge på sedvanlig Rekdal-vis og det går ikke mer.

Nå virker det som om vi har hoppet over første akt.

qbah

Legg inn av qbah »

Vært noe info rundt billettsalget til 16. mai ?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Styret har visstnok budsjettert med andreplass.

"Æ sei itj meir".

stikkpillen

Legg inn av stikkpillen »

qbah skrev: ons mai 11, 2022 9:03 am Vært noe info rundt billettsalget til 16. mai ?
Ja, helt utsolgt(Brann Stadion)

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

qbah skrev: ons mai 11, 2022 9:03 am Vært noe info rundt billettsalget til 16. mai ?
Solgt 14k i går kveld


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Blir nok en skuffende 16.mai i år au

qbah

Legg inn av qbah »

TexMurphy skrev: ons mai 11, 2022 10:58 am
qbah skrev: ons mai 11, 2022 9:03 am Vært noe info rundt billettsalget til 16. mai ?
Solgt 14k i går kveld

Bra. Da bør man nærme seg 20 000 på kampdag. Spesielt om godværet kommer på en sjelden visitt.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Mr.Meep skrev: ons mai 11, 2022 11:39 am Blir nok en skuffende 16.mai i år au
Jeg fikk et syn rett etter tapet mot Godset. vi vinner 16 mai. Bankers.

qbah

Legg inn av qbah »

Aldri vært tvil.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg vet det er en filleting som jeg ikke burde henge meg opp i, men slik blir det når det meste Rosenborg er negativt for meg for tiden. Men altså, den hvite tornadoen som brukes over alt i sosiale medier må bort. Det er pinlig at den skal brukes når vi presterer så dårlig som vi gjør.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»