Håndballjentene frem mot EM 2022

Svar
kibby

Re: Håndballjentene frem mot EM 2022

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: man apr 25, 2022 5:25 pm
netrebske skrev: man apr 25, 2022 4:21 pm Kari Brattset Dale er gravid med termin i november. Mister da selvsagt EM, men fortsetter karrieren etter barnefødselen 😃
Åpner jo dørene opp for HøgSETH det.
Løke fikk en sønn for to dager siden. Tviler dog at vi ser henne i landslagsdrakt igjen. Det er på tide å se fremover uansett!
Haha, skrev akkurat det samme uten å ha sett denne.

Høgseth eller Løke, please. Men tror som deg vi har sett det siste av Løke på landslaget dessverre.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

kibby skrev: man apr 25, 2022 8:36 pm
larvikognorge skrev: man apr 25, 2022 5:25 pm
netrebske skrev: man apr 25, 2022 4:21 pm Kari Brattset Dale er gravid med termin i november. Mister da selvsagt EM, men fortsetter karrieren etter barnefødselen 😃
Åpner jo dørene opp for HøgSETH det.
Løke fikk en sønn for to dager siden. Tviler dog at vi ser henne i landslagsdrakt igjen. Det er på tide å se fremover uansett!
Haha, skrev akkurat det samme uten å ha sett denne.

Høgseth eller Løke, please. Men tror som deg vi har sett det siste av Løke på landslaget dessverre.
Jeg synes det er litt vanskelig med dette generasjonsskifte. Synes det er gøy at Lunde, Herrem og Løke fortsatt holder såpass godt nivå, og de fortjener å være på landslaget. Samtidig så er det på tide å få inn noe nytt og se fremover. Det er et nytt OL om 2 år..

Alder er absolutt bare et tall altså, man har jo sett såpass mange tilfeller nå hvor det ikke har så mye å si. Dog var jo Linka «for gammel» i følge en viss landslagstrener for noen år siden (ikke bitter), i en alder av 32. Tiltross for storspill i Champions Leauge den høsten.
Skulle man fortsatt den trenden så skal vel snart 80 % av laget vært «valgt bort» til EM.

På målvaktssiden valgte Hergeirsson å bruke Davidsen og Granlund, mens den yngste som hadde fått mest igjen for det ble sittende på tribunen. I en kamp som ikke betydde noe særlig. Granlund er jo inn i varmen, så hun kunne blitt med som rutine i trening f.eks.

Jeg sier ikke at alle skal debutere på landslaget når de er 19. Mange har godt av å spille Europacup med klubber og få erfaringen først.
Samtidig trenger de samspillet, også med de som har litt rutine. Så handler det om at de faktisk må få sjansen. Fauske og Breistøl blant annet har jo bare vært med som fyll i mesterskapene de har «spilt». Det er ikke rart de ikke får satt sitt preg i kamper.
Fauske viste seg godt frem i første kampen, og det hadde vært spennende å se hun sammen med blant annet Oftedal og Mørk også. På bakspillerplassen skulle jeg ønske Hergeirsson faktisk turte å eksprimentere litt mer. Se litt forbi denne «turborekka». Ja de fungerer i stor grad, men vi har sett gang på gang hva som skjer når de ikke gjør det.

Der kom alle tankene på en gang gitt 😂

frizz

Legg inn av frizz »

Trekning av gruppene til EM er klare:

A: Norge, Ungarn, Kroatia, Sveits

B: Danmark, Sverige, Slovenia, Serbia

C: Frankrike, Nederland, Nord-Makedonia, Romania

D: Polen, Montenegro, Tyskland, Spania

Må kunne sies å være en god trekning for Norge. Ingen store kanoner i vår gruppe, selv om både Ungarn og Kroatia kan glimte til på gode dager. Burde likevel være lag vi skal slå. Sveits skal være overkjøring, selv om de har et par habile spillere i Frey og Kündig. Vi slipper også Frankrike og Nederland i mellomrunden, og vi møter vel mest sannsynlig én av disse i semifinale. Gøy med nabooppgjør med både Danmark og Sverige i mellomrunden. Danmark er i en spennende utvikling, og må være favoritten til å ta den andre semifinaleplassen bak Norge.

Hadde for øvrig vært gøy om Slovenia kunne overraske på hjemmebane! De har en førstesekser som kan utfordre de aller beste lagene, selv om det skorter litt på bredden (og målvakt?). Også spennende å se hva Montenegro på hjemmebane kan utrette, synes de begynner å få opp flere gode spillere etter å ha ligget nede noen år.

Merker også at noe "mangler" i disse gruppene, nemlig Russland ikke er med. Alltid gøy (og frustrerende) å møte Dmitrieva, Vyakhireva og Managarova (blant annet). Sånn må det dessverre være.

Gøy med EM blir det uansett! Satser på Hegh Arntzen tar over forsvarsjobben etter Brattset Dale og at det gir plass til Fauske som bakspiller, pluss at Högdahl byttes ut med Novak.

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: tor apr 28, 2022 7:31 pm Merker også at noe "mangler" i disse gruppene, nemlig Russland ikke er med. Alltid gøy (og frustrerende) å møte Dmitrieva, Vyakhireva og Managarova (blant annet). Sånn må det dessverre være.
De har jo gitt seg på landslaget uansett. Men skjønner hva du mener. Og er helt enig!

frizz

Legg inn av frizz »

kibby skrev: fre apr 29, 2022 12:22 am
frizz skrev: tor apr 28, 2022 7:31 pm Merker også at noe "mangler" i disse gruppene, nemlig Russland ikke er med. Alltid gøy (og frustrerende) å møte Dmitrieva, Vyakhireva og Managarova (blant annet). Sånn må det dessverre være.
De har jo gitt seg på landslaget uansett. Men skjønner hva du mener. Og er helt enig!
Dmitrieva var i bruttotroppen til VM ifjor:) Og Vyakhireva hadde pause fra både klubb- og landslag, men har gjort comeback nå

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Jeg begynner å lure på om Heidi Løke får muligheten til å spille EM. Jeg tenker ikke på graviditeten, men på om Hergeirsson vil ta henne med. Vil han ha Løke med i fraværet av Brattset? I mine øyne har ikke Hergeirsson prioritert Løke spesielt når man tenker på Frafjord i sin tid og Brattset i senere tid. Selv når Løke var verdens beste. Jeg er spent.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Feiekost skrev: fre apr 29, 2022 1:19 am Jeg begynner å lure på om Heidi Løke får muligheten til å spille EM. Jeg tenker ikke på graviditeten, men på om Hergeirsson vil ta henne med. Vil han ha Løke med i fraværet av Brattset? I mine øyne har ikke Hergeirsson prioritert Løke spesielt når man tenker på Frafjord i sin tid og Brattset i senere tid. Selv når Løke var verdens beste. Jeg er spent.
Kan ikke forestille meg at Løke kommer tilbake på landslaget.

kibby

Legg inn av kibby »

Har en snikende følelse på at Silje Solberg er gravid. Den følelsen ble styrket etter dagens Instapost. Vi får se.

kibby

Legg inn av kibby »

Katrine Lunde kan forlenge karrieren og avslutte med OL i 2024.

https://www.vg.no/sport/haandball/i/x80 ... -karrieren

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Helt utrolig at Katrine Lunde ønsker å fortsette karrieren. For en sult den dama har.

kibby

Legg inn av kibby »

Camilla Herrem må operere akillesen og blir ute i opptil seks måneder. Hun mister dermed EM. Men satser videre mot VM i 2023 og OL i 2024.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... =row1_pos1

kibby

Legg inn av kibby »

On that note håper jeg han tar med en rutinert spiller, selv om hun har vært ute av landslaget lenge, så skulle jeg gjerne sett Kristin Venn få sjansen i et mesterskap. Eventuelt Sunniva Næs Andersen. Tror det blir litt for tidlig med unge Mina Hesselberg og Rikke Øyerhamn.

kibby

Legg inn av kibby »

Samling for rekruttjentene.

Sofie Ege Grønlund, Storhamar Elite 0/0
Olivia Lykke Nygaard, Fana 0/0
Eli Marie Raasok, Storhamar Elite 0/0
Kristin Venn, Storhamar Elite 2/5
Henrikke Hauge Kjølholdt, Tertnes Elite 0/0
Maja Magnussen, Sola HK 0/0
Live Rushfeldt Deila, Sola HK 0/0
Guro Nestaker, Storhamar Elite 3/1
Eira Aune, Silkeborg-Voel KFUM 0/0
Christine Karlsen Alver, Fana 0/0
Mona Obaidli, Molde HK Elite 0/0*
Emma Holtet, Tertnes Elite 0/0
Kaja Haugseng, Sola HK 2/1
Marthine Svendsberget, Aker Topphåndball 0/0
Kjerstin Boge Solås, Byåsen Elite 14/4
Oda Cathrine Lunne Mastad, Fana 0/0
Kristina Sirum Novak, Sola HK 2/9
Ane Cecilie Høgseth, Storhamar Elite 2/2
Emilie Margrethe Hovden, Storhamar Elite 8/29
Thale Rushfeldt Deila, Molde HK Elite 2/6
Rikke Larsen Øyerhamn, Tertnes Elite 2/3
Mia Solberg Svele, Nykøbing HK 0/0
Celine Solstad, Fana 0/0

*Deltakelse avklares av helseteam i klubb/landslag.

https://www.handball.no/nyheter/2022/05 ... seminaret/

Trodde vi hadde det sett det siste av Hovden på rekruttlandslaget, men den gang ei :(

kibby

Legg inn av kibby »


magick62

Legg inn av magick62 »

kibby skrev: tor mai 19, 2022 11:16 am On that note håper jeg han tar med en rutinert spiller, selv om hun har vært ute av landslaget lenge, så skulle jeg gjerne sett Kristin Venn få sjansen i et mesterskap. Eventuelt Sunniva Næs Andersen. Tror det blir litt for tidlig med unge Mina Hesselberg og Rikke Øyerhamn.
Sunniva Næs Andersen skulle jeg gjerne sett i EM. I CL fikk hun virkelig vist at hun er god på et høyt internasjonalt nivå.

frizz

Legg inn av frizz »

Det gror godt i norsk kvinnehåndball. Juniorjentene vinner VM-gull etter å ha slått storfavoritten Ungarn i finalen! For et mesterskap og for en utvikling dette laget har hatt. Nummer 9 i fjorårets EM, og fikk rundjuling av både Danmark og Ungarn rett før mesterskapet. Spiller finalen uten de kanskje to beste spillerne i Martine Kårigstad Andersen og Rikke Midtfjeld. Disse to, sammen med Susanne Liberg Amundsen og 03-modellene Johanne Nypan, Maja Sæteren og Kaja Røhne er en virkelig lovende førstesekser som kan kjempe seg inn på landslaget om noen år. Også veldig spennende med 187 cm-høye June Krogh i målet, som har levert godt gjennom hele mesterskapet. Frida Brandbu Andersen også lovende og virkelig god i finalen.

Hebbe61

Legg inn av Hebbe61 »

Tydeligvis noe Håndballforbundet ikke tror har allmenhetens interesse når retthighetene ender opp på betalingstv....

kibby

Legg inn av kibby »

Sanna Solberg-Isaksen er gravid, og står dermed naturligvis over EM.

https://www.handball.no/nyheter/2022/07 ... nter-barn/

Med BÅDE Herrem og Solberg-Isaksen ute av EM MÅ det vel bli en plass til Sunniva Næs Andersen!? Men hvem blir den andre? Jeg håper på litt rutine og håper han tar med Kristin Venn. Eller satser han på yngre talenter som Hesselberg eller Øyerhamn? Blir et spennende uttak denne gangen. Solberg-Isaksens forfall skaper også utfordringer i forsvar. Og jeg har en snikende følelse av at vi ikke har hørt de siste forfallene enda…

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

I mine øyne er Næs Andersen selvskreven nå. Har også opparbeidet seg stor internasjonal erfaring gjennom CL. Etter henne synes jeg det er mere åpent.


kibby skrev: tir jul 19, 2022 4:12 pm Sanna Solberg-Isaksen er gravid, og står dermed naturligvis over EM.

https://www.handball.no/nyheter/2022/07 ... nter-barn/

Med BÅDE Herrem og Solberg-Isaksen ute av EM MÅ det vel bli en plass til Sunniva Næs Andersen!? Men hvem blir den andre? Jeg håper på litt rutine og håper han tar med Kristin Venn. Eller satser han på yngre talenter som Hesselberg eller Øyerhamn? Blir et spennende uttak denne gangen. Solberg-Isaksens forfall skaper også utfordringer i forsvar. Og jeg har en snikende følelse av at vi ikke har hørt de siste forfallene enda…

kibby

Legg inn av kibby »

LHK-1990 skrev: fre jul 22, 2022 11:55 pm I mine øyne er Næs Andersen selvskreven nå. Har også opparbeidet seg stor internasjonal erfaring gjennom CL. Etter henne synes jeg det er mere åpent.
Det syns jeg også Venn har gjort gjennom flere år i EHF-cupen for Byåsen og de siste årene Storhamar.

kibby

Legg inn av kibby »

Uvisst om det er 16 eller 18 spillere i det kommende EM (nå som covid liksom er borte), men med kun litt over to måneder igjen til uttaket kommer her min "ønsketropp" på 16. Og ja, jeg vet dette er EMet som kan sikre OL-billetten, men nå syns jeg det er på tide å slippe nyere krefter til og la noen "veteraner" stå over et mesterskap (Kristiansen, Hegh Arntzen f.eks).

Her er min drømmetropp:

Målvakter: Katrine Lunde, Silje Solberg Østhassel

Venstreback: Henny Ella Reistad, Ragnhild Valle Dahl, Thale Rushfeldt Deila

Midtback: Stine Bredal Oftedal, Helene Gigstad Fauske

Høyreback: Nora Mørk, Stine Skogrand (dersom hun kommer i form, hvis ikke: Silje Waade, dersom hun kommer i form; hvis ikke: Moa Högdahl)

Venstrekant: Sunniva Næs Andersen, Kristin Venn

Høyrekant: Marit Røsberg Jacobsen, Emilie Hovden

Strekspillere: Vilde Ingstad, Maren Nyland Aardahl, Ane Høgseth

Medreisende reserver: En av de unge nye målvaktene (hipp som happ, men Grønlund eller Skogstrand f.eks evt. Raasok, selv om hun ikke er den yngste akkurat), Kristine Breistøl, Julie Bøe Jacobsen.

Men dette kommer jo aldri til å skje 😂 Valle Dahl får aldri sjansen, Deila og Fauske kanskje, trolig ikke Venn, og Hovden blir nok vraket til fordel for Aune igjen, og kan Heidi Løke snike seg med og danke ut Ane Høgseth på linja?

Kleshenger

Legg inn av Kleshenger »

kibby skrev: lør jul 23, 2022 1:17 am Uvisst om det er 16 eller 18 spillere i det kommende EM (nå som covid liksom er borte), men med kun litt over to måneder igjen til uttaket kommer her min "ønsketropp" på 16. Og ja, jeg vet dette er EMet som kan sikre OL-billetten, men nå syns jeg det er på tide å slippe nyere krefter til og la noen "veteraner" stå over et mesterskap (Kristiansen, Hegh Arntzen f.eks).

Her er min drømmetropp:

Målvakter: Katrine Lunde, Silje Solberg Østhassel

Venstreback: Henny Ella Reistad, Ragnhild Valle Dahl, Thale Rushfeldt Deila

Midtback: Stine Bredal Oftedal, Helene Gigstad Fauske

Høyreback: Nora Mørk, Stine Skogrand (dersom hun kommer i form, hvis ikke: Silje Waade, dersom hun kommer i form; hvis ikke: Moa Högdahl)

Venstrekant: Sunniva Næs Andersen, Kristin Venn

Høyrekant: Marit Røsberg Jacobsen, Emilie Hovden

Strekspillere: Vilde Ingstad, Maren Nyland Aardahl, Ane Høgseth

Medreisende reserver: En av de unge nye målvaktene (hipp som happ, men Grønlund eller Skogstrand f.eks evt. Raasok, selv om hun ikke er den yngste akkurat), Kristine Breistøl, Julie Bøe Jacobsen.

Men dette kommer jo aldri til å skje 😂 Valle Dahl får aldri sjansen, Deila og Fauske kanskje, trolig ikke Venn, og Hovden blir nok vraket til fordel for Aune igjen, og kan Heidi Løke snike seg med og danke ut Ane Høgseth på linja?
Er vel hipp som happ om det er 16 eller 18 spillere for får være med til EM. Norge trenger egentlig ikke ha med seg flere enn 10-12 stykker uansett da det alltid er noen som blir sittende på benken/ tribunen hele mesterskapet.

Tviler på at Deila kommer på A-landslaget med det første, og tror yngre krefter blir foretrukket foran Venn noe jeg tror er riktig. Tror folk lar seg blende litt av at hun er venstrekant på Norges nest beste lag. Det mest spennende med Venn er egentlig hvor ofte hun får keeperne etter seg for å skyte rundt hodet på dem.

Silje Waade bør skynde seg veldig langsomt, og med tanke på skadehistorikken bør hun kanskje ikke spille på landslaget i det hele tatt lenger. Kan være hun har mange gode år foran seg på klubbnivå, og da burde hun ikke belaste seg for mer enn nødvendig.

kibby

Legg inn av kibby »

Kleshenger skrev: lør jul 23, 2022 2:19 pm
kibby skrev: lør jul 23, 2022 1:17 am Uvisst om det er 16 eller 18 spillere i det kommende EM (nå som covid liksom er borte), men med kun litt over to måneder igjen til uttaket kommer her min "ønsketropp" på 16. Og ja, jeg vet dette er EMet som kan sikre OL-billetten, men nå syns jeg det er på tide å slippe nyere krefter til og la noen "veteraner" stå over et mesterskap (Kristiansen, Hegh Arntzen f.eks).

Her er min drømmetropp:

Målvakter: Katrine Lunde, Silje Solberg Østhassel

Venstreback: Henny Ella Reistad, Ragnhild Valle Dahl, Thale Rushfeldt Deila

Midtback: Stine Bredal Oftedal, Helene Gigstad Fauske

Høyreback: Nora Mørk, Stine Skogrand (dersom hun kommer i form, hvis ikke: Silje Waade, dersom hun kommer i form; hvis ikke: Moa Högdahl)

Venstrekant: Sunniva Næs Andersen, Kristin Venn

Høyrekant: Marit Røsberg Jacobsen, Emilie Hovden

Strekspillere: Vilde Ingstad, Maren Nyland Aardahl, Ane Høgseth

Medreisende reserver: En av de unge nye målvaktene (hipp som happ, men Grønlund eller Skogstrand f.eks evt. Raasok, selv om hun ikke er den yngste akkurat), Kristine Breistøl, Julie Bøe Jacobsen.

Men dette kommer jo aldri til å skje 😂 Valle Dahl får aldri sjansen, Deila og Fauske kanskje, trolig ikke Venn, og Hovden blir nok vraket til fordel for Aune igjen, og kan Heidi Løke snike seg med og danke ut Ane Høgseth på linja?
Er vel hipp som happ om det er 16 eller 18 spillere for får være med til EM. Norge trenger egentlig ikke ha med seg flere enn 10-12 stykker uansett da det alltid er noen som blir sittende på benken/ tribunen hele mesterskapet.

Tviler på at Deila kommer på A-landslaget med det første, og tror yngre krefter blir foretrukket foran Venn noe jeg tror er riktig. Tror folk lar seg blende litt av at hun er venstrekant på Norges nest beste lag. Det mest spennende med Venn er egentlig hvor ofte hun får keeperne etter seg for å skyte rundt hodet på dem.

Silje Waade bør skynde seg veldig langsomt, og med tanke på skadehistorikken bør hun kanskje ikke spille på landslaget i det hele tatt lenger. Kan være hun har mange gode år foran seg på klubbnivå, og da burde hun ikke belaste seg for mer enn nødvendig.
Sant det. Norge bruker jo kun 10-12 utespillere, som du sier...

Deila imponerte i de to A-landskampene hun fikk i april, i hvert fall. Men vi får se. Skjønner tanken angående Venn. Hun er tross alt 28, men levert på et høyt nivå i mange år for både Byåsen og Storhamar både i Norge og Europa. Kanskje tiden er moden for Hesselberg? På den andre siden har hun nettopp kommet fra Follo til Vipers, så spent på om hun "holder nivået". Det gjør i hvert fall Venn.

Enig angående Waade, og blir Skogrand klar syns jeg Skogrand er desidert bedre i begge ender av banen enn Waade. Men Hergeirsson tenker forsvar. Kanskje det blir et superetterlengtet comeback av Boge Solås?

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Angående Heidi Løke så tror jeg at jeg og kibby er enige. Heidi Løke har vært svakere enn tidligere før hun ble gravid. Jeg tror det skal mye til om Løke får en landslagsplass til mesterskapet. Det kommer vel og litt an på hvor hun spiller og i kommende sesong, for hun er jo avhengig av en klubb som er på høyt nivå for å prestere på topp.

frizz

Legg inn av frizz »

kibby skrev: lør jul 23, 2022 1:17 am Uvisst om det er 16 eller 18 spillere i det kommende EM (nå som covid liksom er borte), men med kun litt over to måneder igjen til uttaket kommer her min "ønsketropp" på 16. Og ja, jeg vet dette er EMet som kan sikre OL-billetten, men nå syns jeg det er på tide å slippe nyere krefter til og la noen "veteraner" stå over et mesterskap (Kristiansen, Hegh Arntzen f.eks).

Her er min drømmetropp:

Målvakter: Katrine Lunde, Silje Solberg Østhassel

Venstreback: Henny Ella Reistad, Ragnhild Valle Dahl, Thale Rushfeldt Deila

Midtback: Stine Bredal Oftedal, Helene Gigstad Fauske

Høyreback: Nora Mørk, Stine Skogrand (dersom hun kommer i form, hvis ikke: Silje Waade, dersom hun kommer i form; hvis ikke: Moa Högdahl)

Venstrekant: Sunniva Næs Andersen, Kristin Venn

Høyrekant: Marit Røsberg Jacobsen, Emilie Hovden

Strekspillere: Vilde Ingstad, Maren Nyland Aardahl, Ane Høgseth

Medreisende reserver: En av de unge nye målvaktene (hipp som happ, men Grønlund eller Skogstrand f.eks evt. Raasok, selv om hun ikke er den yngste akkurat), Kristine Breistøl, Julie Bøe Jacobsen.

Men dette kommer jo aldri til å skje 😂 Valle Dahl får aldri sjansen, Deila og Fauske kanskje, trolig ikke Venn, og Hovden blir nok vraket til fordel for Aune igjen, og kan Heidi Løke snike seg med og danke ut Ane Høgseth på linja?
Håper på samme, men tror jeg ville tatt ut noen andre fremfor Thale Deila. For eksempel Martine Kårigstad Andersen som var All Star venstreback når 02-laget vant EM for ikke så lenge siden. Ikke at det kommer til å skje. Vil nok også heller ha med Kristina Novak fremfor Moa Högdahl. Og gjerne en ung spiller fremfor Kristin Venn, SÅ god er hun ikke. Kanskje Susanne Amundsen eller Maria Gald fra 02-laget. Også spent hva som skjer på linja, Ane Høgseth er ung, god og lovende, men hun er ingen forsvarsspiller. Det trenger vi med Kari Brattset, Sanna Solberg-Isaksen og Stine Skogrand ute (og Hegh Arntzen, Breistøl og V. Kristiansen vraket som jeg gjerne ønsker:)).

Tror likevel (og frykter?) laget blir følgende:

MV: Lunde, Solberg (Østhassel?)
VK: Kristin Venn, Sunniva Næs Andersen
VB: Kristiansen, Hegh Arntzen, Breistøl
PM: Oftedal, Reistad
HB: Mørk, Högdahl
VK: Røsberg, Aune
L: Ingstad, Maren Aardahl, Vilde Johansen

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: søn jul 24, 2022 11:23 pm
kibby skrev: lør jul 23, 2022 1:17 am Uvisst om det er 16 eller 18 spillere i det kommende EM (nå som covid liksom er borte), men med kun litt over to måneder igjen til uttaket kommer her min "ønsketropp" på 16. Og ja, jeg vet dette er EMet som kan sikre OL-billetten, men nå syns jeg det er på tide å slippe nyere krefter til og la noen "veteraner" stå over et mesterskap (Kristiansen, Hegh Arntzen f.eks).

Her er min drømmetropp:

Målvakter: Katrine Lunde, Silje Solberg Østhassel

Venstreback: Henny Ella Reistad, Ragnhild Valle Dahl, Thale Rushfeldt Deila

Midtback: Stine Bredal Oftedal, Helene Gigstad Fauske

Høyreback: Nora Mørk, Stine Skogrand (dersom hun kommer i form, hvis ikke: Silje Waade, dersom hun kommer i form; hvis ikke: Moa Högdahl)

Venstrekant: Sunniva Næs Andersen, Kristin Venn

Høyrekant: Marit Røsberg Jacobsen, Emilie Hovden

Strekspillere: Vilde Ingstad, Maren Nyland Aardahl, Ane Høgseth

Medreisende reserver: En av de unge nye målvaktene (hipp som happ, men Grønlund eller Skogstrand f.eks evt. Raasok, selv om hun ikke er den yngste akkurat), Kristine Breistøl, Julie Bøe Jacobsen.

Men dette kommer jo aldri til å skje 😂 Valle Dahl får aldri sjansen, Deila og Fauske kanskje, trolig ikke Venn, og Hovden blir nok vraket til fordel for Aune igjen, og kan Heidi Løke snike seg med og danke ut Ane Høgseth på linja?
Håper på samme, men tror jeg ville tatt ut noen andre fremfor Thale Deila. For eksempel Martine Kårigstad Andersen som var All Star venstreback når 02-laget vant EM for ikke så lenge siden. Ikke at det kommer til å skje. Vil nok også heller ha med Kristina Novak fremfor Moa Högdahl. Og gjerne en ung spiller fremfor Kristin Venn, SÅ god er hun ikke. Kanskje Susanne Amundsen eller Maria Gald fra 02-laget. Også spent hva som skjer på linja, Ane Høgseth er ung, god og lovende, men hun er ingen forsvarsspiller. Det trenger vi med Kari Brattset, Sanna Solberg-Isaksen og Stine Skogrand ute (og Hegh Arntzen, Breistøl og V. Kristiansen vraket som jeg gjerne ønsker:)).

Tror likevel (og frykter?) laget blir følgende:

MV: Lunde, Solberg (Østhassel?)
VK: Kristin Venn, Sunniva Næs Andersen
VB: Kristiansen, Hegh Arntzen, Breistøl
PM: Oftedal, Reistad
HB: Mørk, Högdahl
VK: Røsberg, Aune
L: Ingstad, Maren Aardahl, Vilde Johansen
Ahhh, Vilde Johansen. Hun hadde jeg ikke tenkt på! Regnet med hun var helt ute av dansen da Aardahl ble foretrukket foran henne i VM, etter at Johansen plutselig fikk OL-plass da Løke ble gravid og Ingstad skadet. Når det er sagt syns jeg Høgseth har spilt bra i forsvar tidvis i Storhamar, og også i den første landskampen hun fikk. Men hun har litt samme problem som Løke - høyden. Så hun må stå 2er, og ikke i midten.

Jeg tror det er for tidlig for Kårigstad. Det tror jeg det egentlig er for Novak, Amundsen, Hesselberg, Øyerhamn osv. også. Så jeg er usikker på hva som skjer med den andre venstrekantplassen. Næs Andersen bør være selvskreven. Ser Venn er inne på rekruttsamlingen nå as we speak (sammen med Næs Andersen og Hesselberg på vk).

Ja, på venstreback blir det nok (dessverre) ingen overraskelser i Kristiansen, Hegh Arntzen og Breistøl, men merkelig å hente inn Gigstad Fauske etter 3 år for eventuelt å vrake henne igjen. Vi får se. Syns også Deila imponerte stort da hun fikk sjansen i april, men som du sier blir det nok heller ingen plass for henne heller dessverre. Og Valle Dahl er bare for god til å utelate, men selvfølgelig kun ønsketenkning.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Kristin Venn står over rekruttsamlingen grunnet skade.

kibby

Legg inn av kibby »

Katrine Lunde, Heidi Løke og Camilla Herrem satser frem mot OL 2024.

https://www.tv2.no/sport/h%C3%A5ndball/ ... /15035397/

kibby

Legg inn av kibby »

Med skader og lite kamptrening på både Reistad, Breistøl og Högdahl + en mulig skade på Røsberg Jacobsen kan det bli en interessant tropp som skal spille turnering i Danmark i slutten av september. Tipper det blir en del rekruttspillere, som på vårens kamper mot Nord-Makedonia.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Ingen skade på Røsberg Jacobsen, Kibby.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»