Baneheiadrapene

Svar
Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Re: Baneheiadrapene. Var Viggo uskyldig?

Legg inn av B.E. »

GoingKronos skrev: tor mai 12, 2022 12:23 pm Der har du virkelig en konspirasjonsteori.
Kall det hva du vil.

Faktum er at det er stor sannsynlighet for at de har visst om dette. Både fra den ene eller andre veien. Naivt å tro noe annet.

Det er langt flere som har hatt kjennskap til denne kvinnen enn kun politiet, Andersen og kvinnen selv. Det er omtrent umulig at dette ikke har lekket ut til folk som er spesielt interessert i denne informasjonen. Og det er også normalt at advokater får relevante opplysninger i en sak.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

B.E. skrev: tor mai 12, 2022 12:42 pm
GoingKronos skrev: tor mai 12, 2022 12:23 pm Der har du virkelig en konspirasjonsteori.
Kall det hva du vil.

Faktum er at det er stor sannsynlighet for at de har visst om dette. Både fra den ene eller andre veien. Naivt å tro noe annet.

Det er langt flere som har hatt kjennskap til denne kvinnen enn kun politiet, Andersen og kvinnen selv. Det er omtrent umulig at dette ikke har lekket ut til folk som er spesielt interessert i denne informasjonen. Og det er også normalt at advokater får relevante opplysninger i en sak.
Men det gir jo absolutt ingen mening at forsvaret til VK skulle ha sittet på denne informasjonen i årevis uten å bruke den til noe! Er du enig i det? Så hvorfor tror du dem har visst om dette??

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

CrimsonKing skrev: tor mai 12, 2022 12:53 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 12:42 pm
GoingKronos skrev: tor mai 12, 2022 12:23 pm Der har du virkelig en konspirasjonsteori.
Kall det hva du vil.

Faktum er at det er stor sannsynlighet for at de har visst om dette. Både fra den ene eller andre veien. Naivt å tro noe annet.

Det er langt flere som har hatt kjennskap til denne kvinnen enn kun politiet, Andersen og kvinnen selv. Det er omtrent umulig at dette ikke har lekket ut til folk som er spesielt interessert i denne informasjonen. Og det er også normalt at advokater får relevante opplysninger i en sak.
Men det gir jo absolutt ingen mening at forsvaret til VK skulle ha sittet på denne informasjonen i årevis uten å bruke den til noe! Er du enig i det? Så hvorfor tror du dem har visst om dette??
Nei, jeg er ikke enig. Kan være gode grunner til de ikke har brukt informasjonen tidligere. Og hvorfor stiller du spørmål om noe jeg allerede har svart på i teksten du siterer?

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

B.E. skrev: tor mai 12, 2022 1:03 pm
CrimsonKing skrev: tor mai 12, 2022 12:53 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 12:42 pm

Kall det hva du vil.

Faktum er at det er stor sannsynlighet for at de har visst om dette. Både fra den ene eller andre veien. Naivt å tro noe annet.

Det er langt flere som har hatt kjennskap til denne kvinnen enn kun politiet, Andersen og kvinnen selv. Det er omtrent umulig at dette ikke har lekket ut til folk som er spesielt interessert i denne informasjonen. Og det er også normalt at advokater får relevante opplysninger i en sak.
Men det gir jo absolutt ingen mening at forsvaret til VK skulle ha sittet på denne informasjonen i årevis uten å bruke den til noe! Er du enig i det? Så hvorfor tror du dem har visst om dette??
Nei, jeg er ikke enig. Kan være gode grunner til de ikke har brukt informasjonen tidligere. Og hvorfor stiller du spørmål om noe jeg allerede har svart på i teksten du siterer?
Du har svart at du er sikker på at de har hatt kjennskap til dette fordi det er visstnok lett tilgjengelig. Men dette har jo en fullstendig logisk brist. Det gir absolutt ingen mening at forsvaret skulle sitte på denne informasjonen. Da hadde de selvsagt brukt det for alt det var verdt for å frikjenne VK for mange år siden. Regner med du selv ser denne logiske bristen og synes det er morsomt å bare sitte og trolle.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

B.E. skrev: tor mai 12, 2022 1:03 pm
CrimsonKing skrev: tor mai 12, 2022 12:53 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 12:42 pm

Kall det hva du vil.

Faktum er at det er stor sannsynlighet for at de har visst om dette. Både fra den ene eller andre veien. Naivt å tro noe annet.

Det er langt flere som har hatt kjennskap til denne kvinnen enn kun politiet, Andersen og kvinnen selv. Det er omtrent umulig at dette ikke har lekket ut til folk som er spesielt interessert i denne informasjonen. Og det er også normalt at advokater får relevante opplysninger i en sak.
Men det gir jo absolutt ingen mening at forsvaret til VK skulle ha sittet på denne informasjonen i årevis uten å bruke den til noe! Er du enig i det? Så hvorfor tror du dem har visst om dette??
Nei, jeg er ikke enig. Kan være gode grunner til de ikke har brukt informasjonen tidligere. Og hvorfor stiller du spørmål om noe jeg allerede har svart på i teksten du siterer?
Hvilke gode grunner? Jeg ser ikke en eneste god grunn. Det ville vært helt idiotisk å ikke bruke dette.
Så ja, det må kun være en konspirasjonsteori som kan forklare hvorfor forsvaret ikke skulle ha brukt denne informasjonen.

Forøvrig ser jeg at du nå har skiftet argumentasjon. Fra å påstå at dette var lett tilgjengelig informasjon for forsvarerne i politiets systemer, til kun å påstå at det "er langt flere som har hatt kjennskap til denne kvinnen".

Noe du selvfølgelig ikke vet noe om.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Pårørende om Sjødin for et par år siden:

– Mye hadde vært annerledes med seriøse advokater, og ikke prosessløver som markedsfører seg selv.

Vet ikke om jeg skal le eller gråte av det utsagnet.

pølsa
Innlegg: 781

Legg inn av pølsa »

[/quote]Nei, jeg er ikke enig. Kan være gode grunner til de ikke har brukt informasjonen tidligere. Og hvorfor stiller du spørmål om noe jeg allerede har svart på i teksten du siterer?[/quote]

Hvordan i alle dager skulle forsvarerne til VK kunne vite noe om dette da Politiet sender dette til gjenopptagelsekommisjonen:

"Det foreligger ingen opplysninger om at Andersen tidligere har forgrepet seg verken mot voksne eller barn, eller at han har opptrådt truende eller voldelig"

Dette er en så stygg sak som det nesten er umulig å tro. Og at det i det hele tatt finnes noen som fremdeles står på at VK har hatt noe med saken å gjøre er nærmest betenkelig sånn som sakens utvikling har vært å spesielt nå de siste dagene.

En ting er sikkert at ny rettssak mot VK kan vi bare glemme og for en fadese det ville gitt Agder politidistrikt, her blir det rett på frifinnelse på VK og straffeforfølge Andersen for drap nummer 2.

Så vil nok Agder politidistrikt stå med lua i hånda å bare beklage alt som har skjedd om litt tid...

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

pølsa skrev: tor mai 12, 2022 2:18 pm
Nei, jeg er ikke enig. Kan være gode grunner til de ikke har brukt informasjonen tidligere. Og hvorfor stiller du spørmål om noe jeg allerede har svart på i teksten du siterer?
Hvordan i alle dager skulle forsvarerne til VK kunne vite noe om dette da Politiet sender dette til gjenopptagelsekommisjonen:

"Det foreligger ingen opplysninger om at Andersen tidligere har forgrepet seg verken mot voksne eller barn, eller at han har opptrådt truende eller voldelig"

Dette er en så stygg sak som det nesten er umulig å tro. Og at det i det hele tatt finnes noen som fremdeles står på at VK har hatt noe med saken å gjøre er nærmest betenkelig sånn som sakens utvikling har vært å spesielt nå de siste dagene.

En ting er sikkert at ny rettssak mot VK kan vi bare glemme og for en fadese det ville gitt Agder politidistrikt, her blir det rett på frifinnelse på VK og straffeforfølge Andersen for drap nummer 2.

Så vil nok Agder politidistrikt stå med lua i hånda å bare beklage alt som har skjedd om litt tid...
Ja, mye enig, pølsa. Men det er mange som har visst om denne kvinnen, for hun har også vært i helsevesenet og søkt erstatning fra staten. Til og med to ganger, for første gang trodde de henne ikke.

Men hun skal også ha hevdet dette:

"Kvinnen har forklart at Andersen, overfor henne, ga uttrykk for at han ble tvunget til å voldta henne."

Dette minner jo mistenkelig om noe av det som hevdes å ha skjedd i Baneheia flere år før hun kom med historien.

En annen ting kan også være at Kristiansen faktisk var en slags pådriver som mange hevder, både den gang og i Baneheia.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

:lol: :lol:

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Nåværende politimester i Agder Politidistrikt, Kjerstin Askholt, sier nå at dem burde informert om voldtektssaken. Men hun går ikke noe inn på hvem, hva, hvorfor.
Toppsak på tv2.no nå: https://www.tv2.no/nyheter/14787697/

pølsa
Innlegg: 781

Legg inn av pølsa »

[/quote]
"Kvinnen har forklart at Andersen, overfor henne, ga uttrykk for at han ble tvunget til å voldta henne."

Dette minner jo mistenkelig om noe av det som hevdes å ha skjedd i Baneheia flere år før hun kom med historien.

En annen ting kan også være at Kristiansen faktisk var en slags pådriver som mange hevder, både den gang og i Baneheia.
[/quote]

Helt ærlig du kan da virkelig ikke mene dette?? Skal VK påvirke Andersen til å gjøre voldtekt og drap uten at han er tilstede?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

CrimsonKing skrev: tor mai 12, 2022 3:15 pm Nåværende politimester i Agder Politidistrikt, Kjerstin Askholt, sier nå at dem burde informert om voldtektssaken. Men hun går ikke noe inn på hvem, hva, hvorfor.
Toppsak på tv2.no nå: https://www.tv2.no/nyheter/14787697/
Skikkelig satt inn støtet nå Tv2. Lurer på hva Inge D. Hanssen tenker, var rimelig forfjamsa når saken ble gjenåpnet :lol:

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

pølsa skrev: tor mai 12, 2022 3:23 pm "Kvinnen har forklart at Andersen, overfor henne, ga uttrykk for at han ble tvunget til å voldta henne."

Dette minner jo mistenkelig om noe av det som hevdes å ha skjedd i Baneheia flere år før hun kom med historien.

En annen ting kan også være at Kristiansen faktisk var en slags pådriver som mange hevder, både den gang og i Baneheia.
Helt ærlig du kan da virkelig ikke mene dette?? Skal VK påvirke Andersen til å gjøre voldtekt og drap uten at han er tilstede?
[/quote]

Er vel ikke umulig det. Andersen hevder jo å ha blitt truet av Kristiansen i Baneheia.

pølsa
Innlegg: 781

Legg inn av pølsa »

Asbjørn Hansen kunne sikkert ikke fortsette med troverdighet i Åsted Norge heller :)

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

B.E. skrev: tor mai 12, 2022 3:39 pm
pølsa skrev: tor mai 12, 2022 3:23 pm "Kvinnen har forklart at Andersen, overfor henne, ga uttrykk for at han ble tvunget til å voldta henne."

Dette minner jo mistenkelig om noe av det som hevdes å ha skjedd i Baneheia flere år før hun kom med historien.

En annen ting kan også være at Kristiansen faktisk var en slags pådriver som mange hevder, både den gang og i Baneheia.
Helt ærlig du kan da virkelig ikke mene dette?? Skal VK påvirke Andersen til å gjøre voldtekt og drap uten at han er tilstede?
Er vel ikke umulig det. Andersen hevder jo å ha blitt truet av Kristiansen i Baneheia.
[/quote]
Du evnet i alle fall å ta med hevder, endelig er du på sporet av noe

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

– Er det riktig at politiet har holdt disse opplysningene tilbake, så er det svært alvorlig, sier Marius Dietrichson.

Han er leder i forsvarergruppen i Advokatforeningen, og er ikke nådig i kritikken mot politiet.

– Saken må granskes. For vi må aldri komme dit hen at vi bare sitter og ser på at sentrale uskylds-bevis blir holdt tilbake av politiet overfor de dommerne som skal avgjøre en anklage, og som her domfelle den tiltalte til et liv i fengsel. Det må vi aldri akseptere.


https://www.nrk.no/sorlandet/politiet-o ... 1.15964905

NRK mer og mer på ballen også. Når kommer VG? Milli er kanskje mest opptatt av å lete etter sim-kort på Grønland?

pølsa
Innlegg: 781

Legg inn av pølsa »

B.E. skrev: tor mai 12, 2022 3:39 pm
pølsa skrev: tor mai 12, 2022 3:23 pm "Kvinnen har forklart at Andersen, overfor henne, ga uttrykk for at han ble tvunget til å voldta henne."

Dette minner jo mistenkelig om noe av det som hevdes å ha skjedd i Baneheia flere år før hun kom med historien.

En annen ting kan også være at Kristiansen faktisk var en slags pådriver som mange hevder, både den gang og i Baneheia.
Helt ærlig du kan da virkelig ikke mene dette?? Skal VK påvirke Andersen til å gjøre voldtekt og drap uten at han er tilstede?
Er vel ikke umulig det. Andersen hevder jo å ha blitt truet av Kristiansen i Baneheia.
[/quote]

Hevder ja, hevder. Absolutt ingenting av bevis som støtter opp under det, er det. Så fremt ingenting kan støttes opp mot det han sier så kan man vanskelig ta det for noe annet enn at han ikke snakker sant. Nei, bur Andersen inne å kast nøkkelen, sånne personer har vi virkelig ikke bruk for. Håper for guds skyld han ikke har spredd sine gener.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Usikker på om de er lov til å spekulere i sline ting. Men når/hvis VK blir frikjent og når/hvis JHA blir tiltalt må det vel være en skyhøy selvmordrisiko!!??

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

seriemester2013 skrev: tor mai 12, 2022 3:49 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 3:39 pm
pølsa skrev: tor mai 12, 2022 3:23 pm "Kvinnen har forklart at Andersen, overfor henne, ga uttrykk for at han ble tvunget til å voldta henne."

Dette minner jo mistenkelig om noe av det som hevdes å ha skjedd i Baneheia flere år før hun kom med historien.

En annen ting kan også være at Kristiansen faktisk var en slags pådriver som mange hevder, både den gang og i Baneheia.
Helt ærlig du kan da virkelig ikke mene dette?? Skal VK påvirke Andersen til å gjøre voldtekt og drap uten at han er tilstede?
Er vel ikke umulig det. Andersen hevder jo å ha blitt truet av Kristiansen i Baneheia.
Du evnet i alle fall å ta med hevder, endelig er du på sporet av noe
[/quote]

Jeg bruker faktisk hevder to ganger i to forskjellige poster du og pølsa siterer, uten at du evnet å oppfatte det. Gratulerer :lol:

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

pølsa skrev: tor mai 12, 2022 3:57 pm Nei, bur Andersen inne å kast nøkkelen, sånne personer har vi virkelig ikke bruk for. Håper for guds skyld han ikke har spredd sine gener.
Tror det blir vanskelig å få til noe forvaringsdom på JHA dessverre - fordi hans forsvarere kan bare vise til at han har vært fri mann siden 2016 (?) uten nye (kjente) kriminelle handlinger. Så da blir det vanskelig å slå i bordet med at samfunnet fortsatt må vernes mot han.

Elgordo

Legg inn av Elgordo »

Politimesteren i Agder innrømmer nå at statsadvokatene burde fått vite om overgrepsanklagene mot Baneheia-dømte Jan Helge Andersen.

– Ut ifra den kunnskapen jeg har i saken nå, så er jeg enig med statsadvokaten at det burde vært en del av vår påtegning, sier politimester i Agder Kjerstin Askholt.

Begynner ikke dette å nærme seg en skandale? Er det mer disse myndighetspersonene holder skjult?

https://www.nrk.no/sorlandet/politiet-o ... 1.15964905

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Elgordo skrev: tor mai 12, 2022 4:27 pm Politimesteren i Agder innrømmer nå at statsadvokatene burde fått vite om overgrepsanklagene mot Baneheia-dømte Jan Helge Andersen.

– Ut ifra den kunnskapen jeg har i saken nå, så er jeg enig med statsadvokaten at det burde vært en del av vår påtegning, sier politimester i Agder Kjerstin Askholt.

Begynner ikke dette å nærme seg en skandale? Er det mer disse myndighetspersonene holder skjult?

https://www.nrk.no/sorlandet/politiet-o ... 1.15964905
Det nærmer seg ikke en skandale. Det har vært en skandale siden 13. September 2000.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ser Discovery-dokumentaren for andre gang. Tore Pettersen eller hva advokaten het har sluppet billig unna.

storpeder

Legg inn av storpeder »

MatsEn89 skrev: tor mai 12, 2022 7:02 pm Ser Discovery-dokumentaren for andre gang. Tore Pettersen eller hva advokaten het har sluppet billig unna.
Han gjorde flere feil, især at han ikke kontaktet egen sakkyndig til å se på DNA-beviset, samt lot seg overkjøre om mobilbeviset, men ellers pekte han på det meste:
-lanserte muligheten for at JHA var alene om drapene og at DNA-sporet var forurenset
-pekte på at politiet «serverte VK på et sølvfat til JH» i første avhør
-påpekte at JHA oppførte seg mistenkelig alene i Baneheia kvelden før
-mente mobilbeviset ikke gav tid nok for VK til å være delaktig slik JHA beskrev det

Prosedyrene hans var ikke så aller verst, men som det ble sagt den gangen: «selv ikke Jesus ville fått Viggo frikjent».

Det er en grunn til at Jahr, etter å ha sett litt mer nøye på det, er langt mindre kritisk til Pettersen i bok nr 2 enn han var i bok nr 1.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Han kunne kalt inn flere vitner som hørte lyder i Baneheia på vesentlige tidspunkt?

Han ga Viggo inntrykk av å jobbe med gjenopptagelse, men gjorde jo ikke det. Det var det jeg reagerte på i dokumentaren - ganske frekt/slapt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Han konfronterte vel ikke JHA tilstrekkelig med mobilbeviset, sier dokumentaren.

Men det hadde ikke hjulpet nei. Når juryen ble instruert til å tolke DNA-beviset som 100 % sikkert, var saken avgjort i Viggos disfavør.

Sånn sett veldig mange parter som har skyld og jeg skjønner at Pettersen av alle ikke har blitt negativt singlet ut. Bare ble litt revet med av dokumentaren.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

CrimsonKing skrev: tir mai 10, 2022 12:49 am Når jeg tenker meg om så var det vel en ladd rifle, ikke hagle. Hvorfor var ikke dette offentlig kjent under rettsakene? Kan det ha sammenheng med at Agder Politi Distrikt ville opprettholde et bilde av at JHA var troverdig? Nå spekulerer jeg selvsagt. Sannsynligvis glemte de nok bare å informere pressen om dette.
Det var et salonggevær.

Men hvorfor hadde han et ladd gevær bak senga? Kan han ha følt seg truet av noen?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

B.E. skrev: tor mai 12, 2022 7:34 pm
CrimsonKing skrev: tir mai 10, 2022 12:49 am Når jeg tenker meg om så var det vel en ladd rifle, ikke hagle. Hvorfor var ikke dette offentlig kjent under rettsakene? Kan det ha sammenheng med at Agder Politi Distrikt ville opprettholde et bilde av at JHA var troverdig? Nå spekulerer jeg selvsagt. Sannsynligvis glemte de nok bare å informere pressen om dette.
Det var et salonggevær.

Men hvorfor hadde han et ladd gevær bak senga? Kan han ha følt seg truet av noen?
Hvis han følte seg truet av noen, hvorfor forklarte han ikke bare det for politiet?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Harduetforslag skrev: tor mai 12, 2022 7:48 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 7:34 pm
CrimsonKing skrev: tir mai 10, 2022 12:49 am Når jeg tenker meg om så var det vel en ladd rifle, ikke hagle. Hvorfor var ikke dette offentlig kjent under rettsakene? Kan det ha sammenheng med at Agder Politi Distrikt ville opprettholde et bilde av at JHA var troverdig? Nå spekulerer jeg selvsagt. Sannsynligvis glemte de nok bare å informere pressen om dette.
Det var et salonggevær.

Men hvorfor hadde han et ladd gevær bak senga? Kan han ha følt seg truet av noen?
Hvis han følte seg truet av noen, hvorfor forklarte han ikke bare det for politiet?
Vet ikke. Hva forklarte han til politiet?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

storpeder skrev: tor mai 12, 2022 7:10 pm
MatsEn89 skrev: tor mai 12, 2022 7:02 pm Ser Discovery-dokumentaren for andre gang. Tore Pettersen eller hva advokaten het har sluppet billig unna.
Han gjorde flere feil, især at han ikke kontaktet egen sakkyndig til å se på DNA-beviset, samt lot seg overkjøre om mobilbeviset, men ellers pekte han på det meste:
-lanserte muligheten for at JHA var alene om drapene og at DNA-sporet var forurenset
-pekte på at politiet «serverte VK på et sølvfat til JH» i første avhør
-påpekte at JHA oppførte seg mistenkelig alene i Baneheia kvelden før
-mente mobilbeviset ikke gav tid nok for VK til å være delaktig slik JHA beskrev det

Prosedyrene hans var ikke så aller verst, men som det ble sagt den gangen: «selv ikke Jesus ville fått Viggo frikjent».

Det er en grunn til at Jahr, etter å ha sett litt mer nøye på det, er langt mindre kritisk til Pettersen i bok nr 2 enn han var i bok nr 1.
Han hadde ikke all verdens til gjennomslagskraft, og samtidig undervurderte han samarbeidet mellom advokaten til Jan Helge og politiet. Han burde definitivt sørget for en egen sakkyndig for DNA-beviset, gjennomgang av rapporten fra Spania, referanseprøver. Sistnevnte kom jo som en stor overraskelse på meg, siden det ikke er blitt stilt spørsmål rundt dette så antar jeg jo at samtlige har tatt det som en selvfølge at det er blitt utført? Hadde de vært klar over dette så hadde de vel insistert på nye tester, resultatene ifbm politiets etterforskning hadde jo vært ganske så viktige for begjæringen om gjenåpning. Avhørene av Jan Helge burde i langt større grad blitt problematisert, samt mobilbeviset og tidsrommet det er snakk om, for ikke å snakke om hvordan Jan Helge måtte tilpasse forklaringene sine når mobilbeviset ble kjent.

Et annet spørsmål er vel om det hadde spilt noen rolle, jeg tviler sterkt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»