Tromsø I.L

Svar
chelsea8

Re: Tromsø I.L

Legg inn av chelsea8 »

Kent-Are Antonsen på vei til Lillestrøm?

https://www.nordlys.no/er-i-dialog-med- ... 34-1591256

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

chelsea8 skrev: søn mar 27, 2022 8:26 am Kent-Are Antonsen på vei til Lillestrøm?

https://www.nordlys.no/er-i-dialog-med- ... 34-1591256
Det går vel på at vi klarte oss bra i høst uten han, og at han ikke lenger er bankers på laget. Men i en tynn stall så er en spiller som er så anvendelig som Kent-Are utrolig viktig, og i tillegg er han en leder i gruppa og går alltid først inn i krigen - og jeg syns vel troppen mangler litt den typen spillere. Men sikkert et spørsmål om penger, er vel en av de med høyest lønn og fort siste sjanse for å få et millionbeløp for han.

urbeka

Legg inn av urbeka »

En fantasyvenn av meg står i et Gundersen-Jenssen-dilemma og lurer litt på hva de som følger laget tett tenker om dette - er Gundersen sikrere på minutter og vil f.eks. Jenssen roteres mer med Øyvann?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

urbeka skrev: lør apr 02, 2022 2:26 pm En fantasyvenn av meg står i et Gundersen-Jenssen-dilemma og lurer litt på hva de som følger laget tett tenker om dette - er Gundersen sikrere på minutter og vil f.eks. Jenssen roteres mer med Øyvann?
Litt sent for fantasy i dag, men jeg tror Øyvann er den som får mest spilletid av de tre og så tror jeg Gundersen blir å spille mer enn Jenssen når han blir helt matchfit.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TIL har klart å fått finansiert nytt kunstgress som blir lagt i sommer. Utrolig viktig for klubben, dagens kunstgress har vært en fiasko nesten fra dag en og forhåpentligvis blir det bedre suksess denne gangen. Det betyr at hjemmekampen mot Vålerenga sannsynligvis blir omberammet, og første kamp på nytt kunstgress blir mot Strømsgodset.

Itromsø sin sak

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »



Forteller en del om kampen og en del om xG. Fryktelig keeperspill, og når TIL måtte jage mål så kollapset strukturen helt defensivt. TIL har nå sluppet inn 10 mål på 4 kamper, og det var forsvaret som skulle berge oss i år.

Jeg syns jo det er for mye kvalitet i laget til å rykke ned, men kombinasjonen av en spiss som er fryktelig svak som avslutter og at vi har en for høy feilmargin når vi spiller oss ut bakfra gjør oss veldig sårbare. Jeg tror vi bør veksle mer mellom å spille oss ut og slå langt, det vil gjøre oss mer uforutsigbare og øke risikoen for motstander ved å presse høyt.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: søn apr 24, 2022 9:26 pm

Forteller en del om kampen og en del om xG. Fryktelig keeperspill, og når TIL måtte jage mål så kollapset strukturen helt defensivt. TIL har nå sluppet inn 10 mål på 4 kamper, og det var forsvaret som skulle berge oss i år.

Jeg syns jo det er for mye kvalitet i laget til å rykke ned, men kombinasjonen av en spiss som er fryktelig svak som avslutter og at vi har en for høy feilmargin når vi spiller oss ut bakfra gjør oss veldig sårbare. Jeg tror vi bør veksle mer mellom å spille oss ut og slå langt, det vil gjøre oss mer uforutsigbare og øke risikoen for motstander ved å presse høyt.

Hva prøver du egentlig å si her? At det forteller en del om kampen eller om xG?

Jeg så ganske mye av Tromsø-kampen i går, og synes Tromsø har en del veldig bra i spillet sitt. Kunne fått med seg noe borte mot Odd også, som også er en kamp jeg så hele av.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Champis skrev: man apr 25, 2022 11:29 am
Hva prøver du egentlig å si her? At det forteller en del om kampen eller om xG?
At TIL ikke var så dårlig som resultatet gir inntrykk av. Samtidig så er det kun folk som har krypt ut av hullet i gjerdet på Åsgård som mener at TIL burde ha vunnet kampen, så det vises at xG er et begrenset virkemiddel.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bra analyse av baklengsmålene, Helstrup har litt å jobbe med. Heldigvis to uker til neste kamp:


Tormund

Legg inn av Tormund »

Jeg kan gi en enklere analyse av baklengsmålene - En bedre keeper hadde reddet poeng i går.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: man apr 25, 2022 1:30 pm
Champis skrev: man apr 25, 2022 11:29 am
Hva prøver du egentlig å si her? At det forteller en del om kampen eller om xG?
At TIL ikke var så dårlig som resultatet gir inntrykk av. Samtidig så er det kun folk som har krypt ut av hullet i gjerdet på Åsgård som mener at TIL burde ha vunnet kampen, så det vises at xG er et begrenset virkemiddel.

xG viser ganske nøyaktig hva som faktisk ble skapt ut av banespillet, så jeg synes det er et veldig godt verktøy. Og så er det andre parametere i tillegg som avgjør resultater, spesielt i enkeltkamper. Men hvis xG over tid ser sånn ut for Tromsø, så vil de vinne en del kamper.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Champis skrev: man apr 25, 2022 4:43 pm
xG viser ganske nøyaktig hva som faktisk ble skapt ut av banespillet, så jeg synes det er et veldig godt verktøy. Og så er det andre parametere i tillegg som avgjør resultater, spesielt i enkeltkamper. Men hvis xG over tid ser sånn ut for Tromsø, så vil de vinne en del kamper.
Si det til Brann, som rykket ned tross at de vel var på øvre halvdel når det kom til xG. Grunnen er jo enkel, er man dårlig i begge bokser taper man fotballkamper. Om Molins kommer til en sjanse eller om Moses kommer til en sjanse er to helt forskjellige ting, Molins trenger kanskje to gode sjanser for å score, Moses kunne stått å skutt enda uten å fått mål på Sarpsborg.

TIL tapte selvsagt helt fortjent mot et lag som var bedre på alt i går.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Denne er fin. Mye greier med matta til TIL for tiden. I går gikk vannet på midt i kampen og nå dette. Den skal vel byttes ut snart?


LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Tinkler skrev: man apr 25, 2022 11:50 pm Denne er fin. Mye greier med matta til TIL for tiden. I går gikk vannet på midt i kampen og nå dette. Den skal vel byttes ut snart?

Snø må man jo nesten forvente der oppe, men Alfheim-matta har vel i "alle år" hatt et rykte på seg for å være elendig.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: man apr 25, 2022 5:13 pm
Champis skrev: man apr 25, 2022 4:43 pm
xG viser ganske nøyaktig hva som faktisk ble skapt ut av banespillet, så jeg synes det er et veldig godt verktøy. Og så er det andre parametere i tillegg som avgjør resultater, spesielt i enkeltkamper. Men hvis xG over tid ser sånn ut for Tromsø, så vil de vinne en del kamper.
Si det til Brann, som rykket ned tross at de vel var på øvre halvdel når det kom til xG. Grunnen er jo enkel, er man dårlig i begge bokser taper man fotballkamper. Om Molins kommer til en sjanse eller om Moses kommer til en sjanse er to helt forskjellige ting, Molins trenger kanskje to gode sjanser for å score, Moses kunne stått å skutt enda uten å fått mål på Sarpsborg.

TIL tapte selvsagt helt fortjent mot et lag som var bedre på alt i går.

Du må gjerne bedrive cherry-picking og finne et lag som rykket ned selv om de lå høyere på xG-tabellen. Uten at det endrer faktum. Dessuten tror jeg du droppet å lese setningen hvor jeg skrev at det også er andre parametere som spiller inn på resultater.

Jeg har aldri sagt at ikke Sarpsborg vant fortjent. Det er alltid fortjent når et lag vinner, uansett om motstander-laget brenner 10 straffespark. Det laget som scorer flest fortjener å vinne. Poenget er at Tromsø garantert vil vinne mange kamper hvor xG er lik som mot Sarpsborg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Champis skrev: tir apr 26, 2022 12:37 am
Jeg har aldri sagt at ikke Sarpsborg vant fortjent. Det er alltid fortjent når et lag vinner, uansett om motstander-laget brenner 10 straffespark. Det laget som scorer flest fortjener å vinne.
Nei, det er fullstendig absurd å hevde. Selvsagt taper man ufortjent innimellom.

Everenga

Legg inn av Everenga »

GoingKronos skrev: tir apr 26, 2022 9:16 am
Champis skrev: tir apr 26, 2022 12:37 am
Jeg har aldri sagt at ikke Sarpsborg vant fortjent. Det er alltid fortjent når et lag vinner, uansett om motstander-laget brenner 10 straffespark. Det laget som scorer flest fortjener å vinne.
Nei, det er fullstendig absurd å hevde. Selvsagt taper man ufortjent innimellom.
Nei det gjør man ikke med mindre man blir bortdømt. Å sette ballen i mål er en del av spillet og klarer man ikke det så fortjener man heller ikke å vinne.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Everenga skrev: tir apr 26, 2022 10:44 am
Nei det gjør man ikke med mindre man blir bortdømt. Å sette ballen i mål er en del av spillet og klarer man ikke det så fortjener man heller ikke å vinne.
Fotball har masse tilfeldigheter i seg, et lag kan ha en avslutning i løpet av kampen som går via en spiller og i mål - og dermed vinne på ren flaks. Å tro at hver eneste kamp avgjøres på dyktighet er ganske crazy å hevde.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: tir apr 26, 2022 9:16 am
Champis skrev: tir apr 26, 2022 12:37 am
Jeg har aldri sagt at ikke Sarpsborg vant fortjent. Det er alltid fortjent når et lag vinner, uansett om motstander-laget brenner 10 straffespark. Det laget som scorer flest fortjener å vinne.
Nei, det er fullstendig absurd å hevde. Selvsagt taper man ufortjent innimellom.

Nå må du bestemme deg. Enten så er det målene som teller, eller så er det ikke det. For min del, så mener jeg at hvis du scorer flere enn motstanderen, så vinner du fortjent. Har man brent mye sjanser, så er det ikke godt nok. Men det betyr ikke at man ikke kan diskutere kampene og innholdet i den allikevel. Og ikke minst vurdere alle faser av spillet. For er man gode her over tid, så vil man få uttelling for det.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: tir apr 26, 2022 11:28 am
Everenga skrev: tir apr 26, 2022 10:44 am
Nei det gjør man ikke med mindre man blir bortdømt. Å sette ballen i mål er en del av spillet og klarer man ikke det så fortjener man heller ikke å vinne.
Fotball har masse tilfeldigheter i seg, et lag kan ha en avslutning i løpet av kampen som går via en spiller og i mål - og dermed vinne på ren flaks. Å tro at hver eneste kamp avgjøres på dyktighet er ganske crazy å hevde.

Og allikevel er du så motstander av xG-konseptet, som tross alt viser hva lagene skaper. Forunderlig...

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Champis skrev: tir apr 26, 2022 3:15 pm
Og allikevel er du så motstander av xG-konseptet, som tross alt viser hva lagene skaper. Forunderlig...
Jeg er ikke motstander av xG, bare at enkelte bruker det helt feil og får ut feil kunnskap av et ganske begrenset datapunkt. I stede for å si at Brann var dårlige i begge bokser så holdt folk på å syte over hvor mye uflaks Brann hadde i fjor.

Og at TIL har "vunnet" xG-statistikken hver kamp denne sesongen betyr altså ikke at vi har fått dårlig betalt, det betyr at vi er spillemessig på høyde eller bedre enn de fleste lag i divisjonen, men har klare svakheter som gjør at vi taper kamper. Men strengt tatt kunne man sett det ut av kampene uten å se til xG, og mitt inntrykk er jo at mange som bruker xG som bevis gjør det for at det er så enkelt og lite tidkrevende enn å faktisk se kamper og vurdere det som skjer.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: tir apr 26, 2022 3:30 pm
Champis skrev: tir apr 26, 2022 3:15 pm
Og allikevel er du så motstander av xG-konseptet, som tross alt viser hva lagene skaper. Forunderlig...
Jeg er ikke motstander av xG, bare at enkelte bruker det helt feil og får ut feil kunnskap av et ganske begrenset datapunkt. I stede for å si at Brann var dårlige i begge bokser så holdt folk på å syte over hvor mye uflaks Brann hadde i fjor.

Og at TIL har "vunnet" xG-statistikken hver kamp denne sesongen betyr altså ikke at vi har fått dårlig betalt, det betyr at vi er spillemessig på høyde eller bedre enn de fleste lag i divisjonen, men har klare svakheter som gjør at vi taper kamper. Men strengt tatt kunne man sett det ut av kampene uten å se til xG, og mitt inntrykk er jo at mange som bruker xG som bevis gjør det for at det er så enkelt og lite tidkrevende enn å faktisk se kamper og vurdere det som skjer.

Ja, enig i at det viktigste er det man ser i kampene, selv om det ikker alt man ser med det blotte øyet. Og man kan helt klart som regel se hvordan kampen har vært, og hvor mye som har blitt skalt begge veier. Men noen blir veldig ofte preget av resultatet i etterkant, og vurderer kampen nesten utelukkende ut fra det.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hvordan tror dere det går under kampen? Selv har jeg tippet under 2.5 til 1.92 i odds. Men heia Tromsø

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

vadefugl skrev: tor mai 12, 2022 6:00 pm Hvordan tror dere det går under kampen? Selv har jeg tippet under 2.5 til 1.92 i odds. Men heia Tromsø
Mikkelsen ute, så det er en stor svekkelse. Så klarer ikke å være spesielt optimistisk.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det blir utsolgt og mulig ny publikumsrekord på mandag, men det er avhengig av at bortefeltet fylles opp sånn brukbart. Kommer det mange sørover?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »




Kamptråd! viewtopic.php?t=3164

.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Får ta turen å se en solid hjemmeseier på søndag, uavgjort igjen ville vel gjort dette til tidenes kjedeligste nesten-sesong. Det lukter Mikkelsen show, og så har de signert en spennende og teknisk atlet fra Kjelsås som kan bli bra. Optimisten i meg sier 4-0. Kitolano 2x, Mikkelsen og Moses putter.

Kanskje litt vel optimistisk, siden hvis alle de der hadde skårt samtidig, så hadde TIL vært ganske greit på øvre halvdel. Dog er det dårlig motstand, og det det føles ut som om det vil løsne gradvis mer og mer på hjemmebane nå.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Moses selges og Paintsil kommer ikke før i Januar, litt skeptisk til å hente inn en ung backup spiss med 5 kamper spilt siden 2020 som erstatning.. får håpe det er gjort god research.

Da blir det 4-0 med Mikkelsen og Kitalono med 2x hver i stedet.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Dere får låne en topptrent spiller fra Norges beste lag som har vært ekstremt god på trening, men vært uheldig med små skader hver gang han skule få sjangsen.

Ta godt vare på han og ikke send han tilbake dårligere trent etter endt låneopphold.

Myhre

Legg inn av Myhre »

JonSnow skrev: lør aug 13, 2022 2:55 pm Dere får låne en topptrent spiller fra Norges beste lag som har vært ekstremt god på trening, men vært uheldig med små skader hver gang han skule få sjangsen.

Ta godt vare på han og ikke send han tilbake dårligere trent etter endt låneopphold.
Lover jo godt, det eneste som mangler for topp 6-8 er en jevn målskårer egentlig. Kanskje bra scouting av TIL igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»