Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Svar
Folk_flesk

Re: Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Legg inn av Folk_flesk »

ulefos skrev: tir apr 19, 2022 5:41 pm Rødt har sakffet seg et nytt problem, denne gang med en av de viktigste personene i det var Rødt, selveste Pål Steigan sprer konspirasjonsteorier og støtter Russlands krigføring i Ukraina

politisk kvarter i dag

det kom ganske ubeleilig for Moxnes & Co
Steigan var en viktig person i AKP-ML (grunnlegger), men har aldri hatt noen fremtredende rolle i Rødt. Det er til og med uklart om han i det hele tatt er medlem av partiet.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Folk_flesk skrev: tir apr 19, 2022 6:49 pm
ulefos skrev: tir apr 19, 2022 5:41 pm Rødt har sakffet seg et nytt problem, denne gang med en av de viktigste personene i det var Rødt, selveste Pål Steigan sprer konspirasjonsteorier og støtter Russlands krigføring i Ukraina

politisk kvarter i dag

det kom ganske ubeleilig for Moxnes & Co
Steigan var en viktig person i AKP-ML (grunnlegger), men har aldri hatt noen fremtredende rolle i Rødt. Det er til og med uklart om han i det hele tatt er medlem av partiet.
https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-ka ... t/75835478

Tror ikke dette hjelper for Rødt og Moxnes dette svaret, Eivor Evenrud i Oslo derimot som jo er hvor Rødt drar inn flest stemmer hjelper nok litt på andre veien, men Rødt taper helt klart velgere på dette på kort sikt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

https://www.dagbladet.no/nyheter/propag ... t/75893251

Dette blir bare verre og verre for Rødt.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Canucks skrev: ons apr 20, 2022 9:17 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/propag ... t/75893251

Dette blir bare verre og verre for Rødt.
Det kan som det påpekes her straffe seg:

https://www.dagbladet.no/meninger/kan-o ... t/75895281

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

olek1970 skrev: ons apr 20, 2022 9:19 pm
Canucks skrev: ons apr 20, 2022 9:17 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/propag ... t/75893251

Dette blir bare verre og verre for Rødt.
Det kan som det påpekes her straffe seg:

https://www.dagbladet.no/meninger/kan-o ... t/75895281
Fordelen for Rødt, og forsåvidt også andre partier er at velgere har gullfiskhukkomelse,og det er enda lenge til neste valg.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Lav takhøyde i Rødt, gitt...

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Rødt har aldri hatt noen erfaring med eksklusjonssaker, så at de får en slik i fanget er ikke noe Moxnes hadde planlagt for. Han kan nå velge mellom å konfronterte Steigan, Kari Jackassson og resten av gjengen eller ikke foreta seg noe. Gjør han det første vil han vise de reformerte kreftene
som han selv tilhører, handlekraft. Men det er ikke alle som tilhører den reformerte fløyen som nødvendigvis støtter dette heller og er kritiske til at Rødt skal være et parti som ekskluderer museumsvoktere.

Moxnes har nok kommet over sin hittil største test som partileder.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Steigan har vel sagt fra seg alle verv, og har ingen aktiv rolle i Rødt? For meg virker det drøyt å ekskludere medlemmer pga at de har "feil" meninger.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

OrmenLange skrev: ons apr 20, 2022 11:40 pm Steigan har vel sagt fra seg alle verv, og har ingen aktiv rolle i Rødt? For meg virker det drøyt å ekskludere medlemmer pga at de har "feil" meninger.
Tror ikke det ender med eksklusjon heller. Som det står i Dagbladet kan det være snakk om flere andre (kanskje 8 stk) som er medeiere i dette selskapet. Så da må han pælme ut en hel bråte, med alt det bråket det kan medføre. Bedre å sitte rolig i båten her.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

En kommunist er medlem av et kommunistisk parti. Jeg klarer ikke å se hva som problemet.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Canucks skrev: ons apr 20, 2022 9:20 pm
olek1970 skrev: ons apr 20, 2022 9:19 pm
Canucks skrev: ons apr 20, 2022 9:17 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/propag ... t/75893251

Dette blir bare verre og verre for Rødt.
Det kan som det påpekes her straffe seg:

https://www.dagbladet.no/meninger/kan-o ... t/75895281
Fordelen for Rødt, og forsåvidt også andre partier er at velgere har gullfiskhukkomelse,og det er enda lenge til neste valg.
Ja, det er jo strøm- og energikrisen stjerneeksempelet på. Folk klager til krampa tar dem om strømnspisene på Facebook, likevel, Arbeiderpartiet skal de stemme på. Og Høyre. For noen naut.

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

OrmenLange skrev: ons apr 20, 2022 11:40 pm Steigan har vel sagt fra seg alle verv, og har ingen aktiv rolle i Rødt? For meg virker det drøyt å ekskludere medlemmer pga at de har "feil" meninger.
Det er forskjell på feil meninger, og landsforræderi.

det samme som det er forskjell på nasking og voldtekt.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Baguette skrev: tor apr 28, 2022 11:00 am
OrmenLange skrev: ons apr 20, 2022 11:40 pm Steigan har vel sagt fra seg alle verv, og har ingen aktiv rolle i Rødt? For meg virker det drøyt å ekskludere medlemmer pga at de har "feil" meninger.
Det er forskjell på feil meninger, og landsforræderi.

det samme som det er forskjell på nasking og voldtekt.
Har Steigan gjort landsforræder av seg på steigan.no?

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

OrmenLange skrev: tor apr 28, 2022 11:21 am
Baguette skrev: tor apr 28, 2022 11:00 am
OrmenLange skrev: ons apr 20, 2022 11:40 pm Steigan har vel sagt fra seg alle verv, og har ingen aktiv rolle i Rødt? For meg virker det drøyt å ekskludere medlemmer pga at de har "feil" meninger.
Det er forskjell på feil meninger, og landsforræderi.

det samme som det er forskjell på nasking og voldtekt.
Har Steigan gjort landsforræder av seg på steigan.no?
I en domstol, heller tvilsomt.

I realiteten av å rødmale nyhetsbildet vi lever i nå i fin Stalin rødt, så kan han godt bli kalt landsforræder i mine øyne.

Jeg er omtrent nesten aldri med Rødt om noe som helst, men att de kaster den idioten som er verre enn Rødt på hauet ut, skal de få applaus for.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

Baguette skrev: tor apr 28, 2022 1:52 pm
OrmenLange skrev: tor apr 28, 2022 11:21 am
Baguette skrev: tor apr 28, 2022 11:00 am

Det er forskjell på feil meninger, og landsforræderi.

det samme som det er forskjell på nasking og voldtekt.
Har Steigan gjort landsforræder av seg på steigan.no?
I en domstol, heller tvilsomt.

I realiteten av å rødmale nyhetsbildet vi lever i nå i fin Stalin rødt, så kan han godt bli kalt landsforræder i mine øyne.

Jeg er omtrent nesten aldri med Rødt om noe som helst, men att de kaster den idioten som er verre enn Rødt på hauet ut, skal de få applaus for.
Har du lest noe av "rødmalingen" på steigan.no da?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Baguette skrev: tor apr 28, 2022 1:52 pm I realiteten av å rødmale nyhetsbildet vi lever i nå i fin Stalin rødt, så kan han godt bli kalt landsforræder i mine øyne.
Som jeg sa over her, en kommunist er en kommunist. Om de støtter Russland, Kina eller andre sosialistiske land er det ingen forskjell. Kommunister flest har støttet Russland i alle år, hvorfor skal det være en forskjell bare for at Russland viser sitt sanne ansikt? Som vi andre har sett i alle år. Det er noen i Norge jeg kanskje kunne kalle landsforrædere, som vil gi bort landet vårt til andre, men kommunistene er ikke en av de.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

ehall skrev: tor apr 28, 2022 5:15 pm
Baguette skrev: tor apr 28, 2022 1:52 pm I realiteten av å rødmale nyhetsbildet vi lever i nå i fin Stalin rødt, så kan han godt bli kalt landsforræder i mine øyne.
Som jeg sa over her, en kommunist er en kommunist. Om de støtter Russland, Kina eller andre sosialistiske land er det ingen forskjell. Kommunister flest har støttet Russland i alle år, hvorfor skal det være en forskjell bare for at Russland viser sitt sanne ansikt? Som vi andre har sett i alle år. Det er noen i Norge jeg kanskje kunne kalle landsforrædere, som vil gi bort landet vårt til andre, men kommunistene er ikke en av de.
Kan du forklare meg hva som er sosialistisk med Russland og komgjerne med eksempler. PS! Jeg snakker om Russland i 2022, ikke Sovjetunionen som opphørte å eksistere i 1991, for 31 år siden. Kom med noen dagsferske eksempler på hvor Russland fører en sosialistisk politikk.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

startelver skrev: ons jan 26, 2022 8:25 pm Det er en historisk dag for alle som ønsker endringer. Rødt setter nye rekorder og med dagens måling ville Rødt hatt 18 representanter på stortinget istedenfor 8 . Nesten 10% av Norges stemmeberettigete ville stemt Rødt!

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... _row1_pos1

Bilde
Ja, nå er det Rødt sin tur å komme med spenstige løfter. Og mer til alt. Betaler seg i form av velgere tiltrekkes partier som er mest kritisk til sittende regjering og Rødt har sekken full av opposisjonpenger. Rødt har kanskje lært av Vedum som fikk mange velgere til å stemme på Sp, på denne måten.
Jeg synes Rødt har fått ufortjent mye oppmerksomhet etter valget. Partiet har null innflytelse på Stortinget, men media følger partiet tett. Den oppmerksomheten utnytter ledelsen i partiet til fulle.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Morromann skrev: fre apr 29, 2022 5:22 am
ehall skrev: tor apr 28, 2022 5:15 pm
Baguette skrev: tor apr 28, 2022 1:52 pm I realiteten av å rødmale nyhetsbildet vi lever i nå i fin Stalin rødt, så kan han godt bli kalt landsforræder i mine øyne.
Som jeg sa over her, en kommunist er en kommunist. Om de støtter Russland, Kina eller andre sosialistiske land er det ingen forskjell. Kommunister flest har støttet Russland i alle år, hvorfor skal det være en forskjell bare for at Russland viser sitt sanne ansikt? Som vi andre har sett i alle år. Det er noen i Norge jeg kanskje kunne kalle landsforrædere, som vil gi bort landet vårt til andre, men kommunistene er ikke en av de.
Kan du forklare meg hva som er sosialistisk med Russland og komgjerne med eksempler. PS! Jeg snakker om Russland i 2022, ikke Sovjetunionen som opphørte å eksistere i 1991, for 31 år siden. Kom med noen dagsferske eksempler på hvor Russland fører en sosialistisk politikk.
Det er kanskje mer slik at sosialistisk politikk over en viss styrkegrad har en tendens til å føre til ustabile samfunn som før eller senere kollapser, og det er dette vi ser etterdønningene av i dag? Det er derfor mange sosialister/kommunister gjerne sier at verden aldri har sett et ekte sosialistisk samfunn til nå, men så er det dette med hvor mange egg og hvor mange menneskeskjebner de skal være nødt til å knekke før denne omeletten deres omsider kommer på bordet.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Pernille skrev: tor mai 12, 2022 6:42 pm
Morromann skrev: fre apr 29, 2022 5:22 am
ehall skrev: tor apr 28, 2022 5:15 pm

Som jeg sa over her, en kommunist er en kommunist. Om de støtter Russland, Kina eller andre sosialistiske land er det ingen forskjell. Kommunister flest har støttet Russland i alle år, hvorfor skal det være en forskjell bare for at Russland viser sitt sanne ansikt? Som vi andre har sett i alle år. Det er noen i Norge jeg kanskje kunne kalle landsforrædere, som vil gi bort landet vårt til andre, men kommunistene er ikke en av de.
Kan du forklare meg hva som er sosialistisk med Russland og komgjerne med eksempler. PS! Jeg snakker om Russland i 2022, ikke Sovjetunionen som opphørte å eksistere i 1991, for 31 år siden. Kom med noen dagsferske eksempler på hvor Russland fører en sosialistisk politikk.
Det er kanskje mer slik at sosialistisk politikk over en viss styrkegrad har en tendens til å føre til ustabile samfunn som før eller senere kollapser, og det er dette vi ser etterdønningene av i dag? Det er derfor mange sosialister/kommunister gjerne sier at verden aldri har sett et ekte sosialistisk samfunn til nå, men så er det dette med hvor mange egg og hvor mange menneskeskjebner de skal være nødt til å knekke før denne omeletten deres omsider kommer på bordet.
I all verden, snakker om god dag mann økseskaft. Jeg stilte et veldig enkelt og konkret eksempel på hvor Russland i 2022 førte en sosialistisk politikk. Det svarte du overhodet ikke på i det hele tatt; du svarte kun på hva du synes om sosialistiske samfunn; noe som er greit nok, men du svarte overhodet ikke på spørsmålet ditt. Nå var det forøvrig ikke deg jeg spurte uansett men det var nå et god dag mann-økseskaft-svar likevel.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Pernille skrev: tor mai 12, 2022 6:42 pm
Morromann skrev: fre apr 29, 2022 5:22 am
ehall skrev: tor apr 28, 2022 5:15 pm

Som jeg sa over her, en kommunist er en kommunist. Om de støtter Russland, Kina eller andre sosialistiske land er det ingen forskjell. Kommunister flest har støttet Russland i alle år, hvorfor skal det være en forskjell bare for at Russland viser sitt sanne ansikt? Som vi andre har sett i alle år. Det er noen i Norge jeg kanskje kunne kalle landsforrædere, som vil gi bort landet vårt til andre, men kommunistene er ikke en av de.
Kan du forklare meg hva som er sosialistisk med Russland og komgjerne med eksempler. PS! Jeg snakker om Russland i 2022, ikke Sovjetunionen som opphørte å eksistere i 1991, for 31 år siden. Kom med noen dagsferske eksempler på hvor Russland fører en sosialistisk politikk.
Det er kanskje mer slik at sosialistisk politikk over en viss styrkegrad har en tendens til å føre til ustabile samfunn som før eller senere kollapser, og det er dette vi ser etterdønningene av i dag? Det er derfor mange sosialister/kommunister gjerne sier at verden aldri har sett et ekte sosialistisk samfunn til nå, men så er det dette med hvor mange egg og hvor mange menneskeskjebner
Dette var kanskje relevant i forhold til Sovjet, som faktisk hevdet å være et sosialistisk samfunn. Men dagens Russland har jo aldri hevdet å være dette og ingen seriøse personer med et minimum av kunnskap har noen sinne kalt dem det heller. Men understreker nå at jeg snakker om nettopp det - seriøse personer med et minimum av kunnskap.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm Dette var kanskje relevant i forhold til Sovjet, som faktisk hevdet å være et sosialistisk samfunn. Men dagens Russland har jo aldri hevdet å være dette og ingen seriøse personer med et minimum av kunnskap har noen sinne kalt dem det heller. Men understreker nå at jeg snakker om nettopp det - seriøse personer med et minimum av kunnskap.
Folk med et minimum av kunnskap forstår nok at dagens Russland er gårsdagens sosialistiske drøm.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Nåtidens Russland er vel ett autoritært kleptokrati.

Kina på sin side er autoritært og stats-kapitalistisk.

Sosialistisk har de ikke vært på år-tier.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm Men understreker nå at jeg snakker om nettopp det - seriøse personer med et minimum av kunnskap.
Og det er bare ytre babord som har kunnskap. Spesielt om (tidligere) sosialistiske land, som aldri egentlig er sosialistiske.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Pernille skrev: tor mai 12, 2022 8:43 pm
Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm Dette var kanskje relevant i forhold til Sovjet, som faktisk hevdet å være et sosialistisk samfunn. Men dagens Russland har jo aldri hevdet å være dette og ingen seriøse personer med et minimum av kunnskap har noen sinne kalt dem det heller. Men understreker nå at jeg snakker om nettopp det - seriøse personer med et minimum av kunnskap.
Folk med et minimum av kunnskap forstår nok at dagens Russland er gårsdagens sosialistiske drøm.
Ok, du har bestemt deg for å spille dum, så da er det ingen løsning her.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 9:31 pm da er det ingen løsning her.
Disse "løsningene" til deg og dine meningsfeller tror jeg verden klarer seg veldig fint foruten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Pernille skrev: tor mai 12, 2022 9:39 pm
Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 9:31 pm da er det ingen løsning her.
Disse "løsningene" til deg og dine meningsfeller tror jeg verden klarer seg veldig fint foruten.
Så nå prøver du å være visjonær og snakke på vegne av verden midt oppe i dumskapen? Imponerende.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm
Pernille skrev: tor mai 12, 2022 6:42 pm
Morromann skrev: fre apr 29, 2022 5:22 am

Kan du forklare meg hva som er sosialistisk med Russland og komgjerne med eksempler. PS! Jeg snakker om Russland i 2022, ikke Sovjetunionen som opphørte å eksistere i 1991, for 31 år siden. Kom med noen dagsferske eksempler på hvor Russland fører en sosialistisk politikk.
Det er kanskje mer slik at sosialistisk politikk over en viss styrkegrad har en tendens til å føre til ustabile samfunn som før eller senere kollapser, og det er dette vi ser etterdønningene av i dag? Det er derfor mange sosialister/kommunister gjerne sier at verden aldri har sett et ekte sosialistisk samfunn til nå, men så er det dette med hvor mange egg og hvor mange menneskeskjebner
dagens Russland
Er milevis til høyre for alt av norske partier som noensinne har sittet med makt i Norge, vi snakker velferdstat som er omtrent ikke tilstedet, og skattenivåer som er rene skatteparadis for de kjemperike, som sammen med null kontroll, korrupsjon etc. er med på og forklare hvorfor Russland er et paradis for de super rike, og har fått såpass med oligarker.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Canucks skrev: tor mai 12, 2022 10:08 pm
Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm
Pernille skrev: tor mai 12, 2022 6:42 pm

Det er kanskje mer slik at sosialistisk politikk over en viss styrkegrad har en tendens til å føre til ustabile samfunn som før eller senere kollapser, og det er dette vi ser etterdønningene av i dag? Det er derfor mange sosialister/kommunister gjerne sier at verden aldri har sett et ekte sosialistisk samfunn til nå, men så er det dette med hvor mange egg og hvor mange menneskeskjebner
dagens Russland
Er milevis til høyre for alt av norske partier som noensinne har sittet med makt i Norge, vi snakker velferdstat som er omtrent ikke tilstedet, og skattenivåer som er rene skatteparadis for de kjemperike, som sammen med null kontroll, korrupsjon etc. er med på og forklare hvorfor Russland er et paradis for de super rike, og har fått såpass med oligarker.
Er redd forsøket på voksenopplæring igjen vil strande på mottakeren. Men fint at du prøvde iallefall.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Canucks skrev: tor mai 12, 2022 10:08 pm
Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm dagens Russland
Er milevis til høyre for alt av norske partier som noensinne har sittet med makt i Norge, vi snakker velferdstat som er omtrent ikke tilstedet, og skattenivåer som er rene skatteparadis for de kjemperike, som sammen med null kontroll, korrupsjon etc. er med på og forklare hvorfor Russland er et paradis for de super rike, og har fått såpass med oligarker.
Det er da heller ingen som påstår at dagens Russland er sosialistisk. Herlighet. Noldusen du siterer sliter med både det ene og det andre, ikke minst leseforståelsen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»