Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Legg inn av ehall »

Canucks skrev: tor mai 12, 2022 10:08 pm Er milevis til høyre for alt av norske partier som noensinne har sittet med makt i Norge, vi snakker velferdstat som er omtrent ikke tilstedet, og skattenivåer som er rene skatteparadis for de kjemperike, som sammen med null kontroll, korrupsjon etc. er med på og forklare hvorfor Russland er et paradis for de super rike, og har fått såpass med oligarker.
Det viser vel bare at ytre venstre og ytre høyre, egentlig er ganske like.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Hetfield skrev: tor mai 12, 2022 8:56 pm Nåtidens Russland er vel ett autoritært kleptokrati.

Kina på sin side er autoritært og stats-kapitalistisk.

Sosialistisk har de ikke vært på år-tier.
Norge er vel hundre ganger mer sosialistisk enn Russland. Og det er jo bra også. Sosialdemokrati er en bra ting og en bra samfunnsmodell.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Pernille skrev: tor mai 12, 2022 8:43 pm
Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm Dette var kanskje relevant i forhold til Sovjet, som faktisk hevdet å være et sosialistisk samfunn. Men dagens Russland har jo aldri hevdet å være dette og ingen seriøse personer med et minimum av kunnskap har noen sinne kalt dem det heller. Men understreker nå at jeg snakker om nettopp det - seriøse personer med et minimum av kunnskap.
Folk med et minimum av kunnskap forstår nok at dagens Russland er gårsdagens sosialistiske drøm.
Forklar.

Folk med et minimum av kunnskap vet at Sovjetunionen gikk i oppløsning i 1991, for snart 21 år siden.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm
Pernille skrev: tor mai 12, 2022 6:42 pm
Morromann skrev: fre apr 29, 2022 5:22 am

Kan du forklare meg hva som er sosialistisk med Russland og komgjerne med eksempler. PS! Jeg snakker om Russland i 2022, ikke Sovjetunionen som opphørte å eksistere i 1991, for 31 år siden. Kom med noen dagsferske eksempler på hvor Russland fører en sosialistisk politikk.
Det er kanskje mer slik at sosialistisk politikk over en viss styrkegrad har en tendens til å føre til ustabile samfunn som før eller senere kollapser, og det er dette vi ser etterdønningene av i dag? Det er derfor mange sosialister/kommunister gjerne sier at verden aldri har sett et ekte sosialistisk samfunn til nå, men så er det dette med hvor mange egg og hvor mange menneskeskjebner
Dette var kanskje relevant i forhold til Sovjet, som faktisk hevdet å være et sosialistisk samfunn. Men dagens Russland har jo aldri hevdet å være dette og ingen seriøse personer med et minimum av kunnskap har noen sinne kalt dem det heller. Men understreker nå at jeg snakker om nettopp det - seriøse personer med et minimum av kunnskap.
De kunnskspsløse vet ikke forskjellen på Russland og Sovjetunionen, de tror det er det samme. Nytter ikke å diskutere med dem.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Hetfield skrev: tor mai 12, 2022 8:56 pm Nåtidens Russland er vel ett autoritært kleptokrati.

Kina på sin side er autoritært og stats-kapitalistisk.

Sosialistisk har de ikke vært på år-tier.
Vel, i Kina er fortsatt privat eiendomsrett meget begrenset. Men det er det ikke i Russland.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Canucks skrev: tor mai 12, 2022 10:08 pm
Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm
Pernille skrev: tor mai 12, 2022 6:42 pm

Det er kanskje mer slik at sosialistisk politikk over en viss styrkegrad har en tendens til å føre til ustabile samfunn som før eller senere kollapser, og det er dette vi ser etterdønningene av i dag? Det er derfor mange sosialister/kommunister gjerne sier at verden aldri har sett et ekte sosialistisk samfunn til nå, men så er det dette med hvor mange egg og hvor mange menneskeskjebner
dagens Russland
Er milevis til høyre for alt av norske partier som noensinne har sittet med makt i Norge, vi snakker velferdstat som er omtrent ikke tilstedet, og skattenivåer som er rene skatteparadis for de kjemperike, som sammen med null kontroll, korrupsjon etc. er med på og forklare hvorfor Russland er et paradis for de super rike, og har fått såpass med oligarker.
I et sosialistisk samfunn ville det ikke vært mulig for slike oligarker å etablere en base. Russland i dag er vel mer populære hos det nye ytre høyre, alt-right enn hos venstresiden. Men det er slitsomt å spørre hva som er sosialistisk med dagens Russland og kun få intetsigende god dag mann økseskaft-ikke-svar tilbake.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Pernille skrev: tor mai 12, 2022 10:24 pm
Canucks skrev: tor mai 12, 2022 10:08 pm
Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm dagens Russland
Er milevis til høyre for alt av norske partier som noensinne har sittet med makt i Norge, vi snakker velferdstat som er omtrent ikke tilstedet, og skattenivåer som er rene skatteparadis for de kjemperike, som sammen med null kontroll, korrupsjon etc. er med på og forklare hvorfor Russland er et paradis for de super rike, og har fått såpass med oligarker.
Det er da heller ingen som påstår at dagens Russland er sosialistisk. Herlighet. Noldusen du siterer sliter med både det ene og det andre, ikke minst leseforståelsen.
Sier en som ikke klarte å svare på hva som er sosialistisk med dagens Russland når jeg spurte men kun svarte økseskaft.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Morromann skrev: fre mai 13, 2022 5:40 am
Pernille skrev: tor mai 12, 2022 8:43 pm
Folk med et minimum av kunnskap forstår nok at dagens Russland er gårsdagens sosialistiske drøm.
Forklar.

Folk med et minimum av kunnskap vet at Sovjetunionen gikk i oppløsning i 1991, for snart 21 år siden.
Hvis du er så uvitende og historieløs at du ikke vet hvorfor dette sosialistiske fyrtårnet som før het Sovjetunionen kollapset og endte opp som i dag så er det virkelig ingen som kan hjelpe deg

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Pernille skrev: fre mai 13, 2022 6:30 am
Morromann skrev: fre mai 13, 2022 5:40 am
Pernille skrev: tor mai 12, 2022 8:43 pm
Folk med et minimum av kunnskap forstår nok at dagens Russland er gårsdagens sosialistiske drøm.
Forklar.

Folk med et minimum av kunnskap vet at Sovjetunionen gikk i oppløsning i 1991, for snart 21 år siden.
Hvis du er så uvitende og historieløs at du ikke vet hvorfor dette sosialistiske fyrtårnet som før het Sovjetunionen kollapset og endte opp som i dag så er det virkelig ingen som kan hjelpe deg
Jesus, er det så jævla vanskelig? "Det sosialistiske fyrtårnet" Sovjetunionen OPPHØRTE å eksistere, OPPHØRTE i 1991 og lever ikke den dag i dag videre som noe som helst og er død, borte, kremert og opphørt og har ikke endt opp som noe annet enn et navn i histoiren.

Og det opprinnelige svaret du ga meg var ikke en påromille av svar på det jeg spurte om men utelukkende god-dag-ma--økeskaft-babling.

Sovjetunionen har ikke dnt opp som noe som helst I DAG fordi det ikke eksisterer. Noe som har dødt har ikke endt opp som noe annet enn et lik, legeme eller aske. Blir like latterlig som å snakke om hva Romerriket har endt opp som. Eller Mayariket eller whatever.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Var Tyskland nazistisk i 1976?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Morromann skrev: fre mai 13, 2022 6:36 am Noe som har dødt har ikke endt opp som noe annet enn et lik, legeme eller aske. Blir like latterlig som å snakke om hva Romerriket har endt opp som. Eller Mayariket eller whatever.
Alle de millionene som måtte leve i bunnløs fattigdom, i et autoritært terrorvelde, som ble drept eller kastet i fengsel for den minste ting, som levde i et evig vanstyrt samfunn med noen få priviligerte på toppen -- er altså bare latterlig å snakke om i dag. Så lenge en kan fortsette å promotere dette tankegodset. Snakk om å være ideologisk hjernevasket.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Morromann skrev: fre mai 13, 2022 5:46 am
Canucks skrev: tor mai 12, 2022 10:08 pm
Folk_flesk skrev: tor mai 12, 2022 8:38 pm
dagens Russland
Er milevis til høyre for alt av norske partier som noensinne har sittet med makt i Norge, vi snakker velferdstat som er omtrent ikke tilstedet, og skattenivåer som er rene skatteparadis for de kjemperike, som sammen med null kontroll, korrupsjon etc. er med på og forklare hvorfor Russland er et paradis for de super rike, og har fått såpass med oligarker.
I et sosialistisk samfunn ville det ikke vært mulig for slike oligarker å etablere en base. Russland i dag er vel mer populære hos det nye ytre høyre, alt-right enn hos venstresiden. Men det er slitsomt å spørre hva som er sosialistisk med dagens Russland og kun få intetsigende god dag mann økseskaft-ikke-svar tilbake.
Russland er faktisk ganske smarte i sin propaganda, og har egne propaganda-medier designet for venstresiden også, som RedFish som eies av RT, hvor de sper på med anti-imperialisme mot NATO og USA, ting som funker godt for folk på venstresiden, samtidig som de sper på med litt pro-russisk propaganda. Så har man RT og Sputnik News som er mer FOX News-aktig og beregnet mer på de på høyre-siden, hvor man fokuserer på culture war,anti-vaxx og er er Tucker Carlson-esque som funker på den fløyen. Så Russisk propaganda mot vesten er faktisk ikke så dårlig som man skulle tro på den måten. De gir dem en hook inn, og har noe for alle forskjellige grupper, også dytter de inn noen rene pro-russiske poster inne i mellom alt som de er enig med.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Pernille skrev: fre mai 13, 2022 6:49 am
Morromann skrev: fre mai 13, 2022 6:36 am Noe som har dødt har ikke endt opp som noe annet enn et lik, legeme eller aske. Blir like latterlig som å snakke om hva Romerriket har endt opp som. Eller Mayariket eller whatever.
Alle de millionene som måtte leve i bunnløs fattigdom, i et autoritært terrorvelde, som ble drept eller kastet i fengsel for den minste ting, som levde i et evig vanstyrt samfunn med noen få priviligerte på toppen -- er altså bare latterlig å snakke om i dag. Så lenge en kan fortsette å promotere dette tankegodset. Snakk om å være ideologisk hjernevasket.
Nettopp. Ikke sosialistisk som du først påsto.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Morromann skrev: fre mai 13, 2022 7:01 am [Mye opparbeidet sinne]
Jeg spurte en ANNEN debattant om hva som er sosialistisk med PUTINS RUSSLAND
Men kjære deg, det er jo du som får full overtenning her og går fullstendig amok, men for å svare helt konkret på spørsmålet ditt med den minste teskjeen som er å oppdrive:

Den autoritære måten å håndtere samfunnet på henger igjen i dag og er nesten på nivå med tidligere Sovjet.

Og dette er og blir sosialismens akilleshæl. Det handler i første rekke om rå makt for å beholde hegemoniet og den ideologiske interessekampen -- hvordan skal de ellers transformere samfunnet i en såpass radikal retning som de ønsker -- og fungerer dermed også som en fjøslykt for den radikale venstresiden som jo alltid er like kompromissløse og dønn overbevist om de har rett og alle andre tar feil. Og med stort sett alltid like uheldig resultat for disse alle andre som må leve under dette åket. Derfor feiler dette samfunnseksperimentet gang på gang, noe altså dagens Russland er et helt konkret eksempel på. Fornøyd?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Pernille skrev: fre mai 13, 2022 10:30 am
Morromann skrev: fre mai 13, 2022 7:01 am [Mye opparbeidet sinne]
Jeg spurte en ANNEN debattant om hva som er sosialistisk med PUTINS RUSSLAND
Men kjære deg, det er jo du som får full overtenning her og går fullstendig amok, men for å svare helt konkret på spørsmålet ditt med den minste teskjeen som er å oppdrive:

Den autoritære måten å håndtere samfunnet på henger igjen i dag og er nesten på nivå med tidligere Sovjet.

Og dette er og blir sosialismens akilleshæl. Det handler i første rekke om rå makt for å beholde hegemoniet og den ideologiske interessekampen -- hvordan skal de ellers transformere samfunnet i en såpass radikal retning som de ønsker -- og fungerer dermed også som en fjøslykt for den radikale venstresiden som jo alltid er like kompromissløse og dønn overbevist om de har rett og alle andre tar feil. Og med stort sett alltid like uheldig resultat for disse alle andre som må leve under dette åket. Derfor feiler dette samfunnseksperimentet gang på gang, noe altså dagens Russland er et helt konkret eksempel på. Fornøyd?
Dette er kun piss og synsing.

AP var i sin tid nærmest sosialistisk. I dag er det Rødt som driver gammel AP-politikk.
Du og dine likesinnede tror virkelig oppriktig at Rødt (og SV) ønsker å opprette et autoritært terrorregime. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slik idioti.

Pernille

Legg inn av Pernille »

greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:45 am Dette er kun synsing.

AP var i sin tid nærmest sosialistisk. I dag er det Rødt som driver gammel AP-politikk.
Du og dine likesinnede tror virkelig oppriktig at Rødt (og SV) ønsker å opprette et autoritært terrorregime. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slik idioti.
Vel, det er iallefall synsing på høyt nivå å påstå at de IKKE kommer til å gjøre det, og dere har jo ikke akkurat historien med dere her.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Pernille skrev: fre mai 13, 2022 10:49 am
greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:45 am Dette er kun synsing.

AP var i sin tid nærmest sosialistisk. I dag er det Rødt som driver gammel AP-politikk.
Du og dine likesinnede tror virkelig oppriktig at Rødt (og SV) ønsker å opprette et autoritært terrorregime. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slik idioti.
Vel, det er iallefall synsing på høyt nivå å påstå at de IKKE kommer til å gjøre det, og dere har jo ikke akkurat historien med dere her.
:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:45 am Dette er kun piss og synsing.

AP var i sin tid nærmest sosialistisk. I dag er det Rødt som driver gammel AP-politikk.
Du og dine likesinnede tror virkelig oppriktig at Rødt (og SV) ønsker å opprette et autoritært terrorregime. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slik idioti.
Og jeg fatter ikke at normalt oppegående (?) mennesker kan fortsatt tror på sosialismen etter de har gått fallitt et utall av ganger. Dere fortsetter å hylle ideologien som står for flest drepte i verdenshistorien. Dere fortsetter å tro på at man kan sitte rundt leirbålet og synge kumbaya og leve lykkelig sammen inn i solnedgangen. Samtidig som dere hardnakket nekter for hva sosialismen egentlig står for og hva som følger etter disse eksperimentene. Som den totale blindhet av hva Rødt egentlig er. Demokratisk sosialisme 🤮

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

ehall skrev: fre mai 13, 2022 4:16 pm
greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:45 am Dette er kun piss og synsing.

AP var i sin tid nærmest sosialistisk. I dag er det Rødt som driver gammel AP-politikk.
Du og dine likesinnede tror virkelig oppriktig at Rødt (og SV) ønsker å opprette et autoritært terrorregime. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slik idioti.
Og jeg fatter ikke at normalt oppegående (?) mennesker kan fortsatt tror på sosialismen etter de har gått fallitt et utall av ganger. Dere fortsetter å hylle ideologien som står for flest drepte i verdenshistorien. Dere fortsetter å tro på at man kan sitte rundt leirbålet og synge kumbaya og leve lykkelig sammen inn i solnedgangen. Samtidig som dere hardnakket nekter for hva sosialismen egentlig står for og hva som følger etter disse eksperimentene. Som den totale blindhet av hva Rødt egentlig er. Demokratisk sosialisme 🤮
Serverer du kun piss?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 4:22 pm
ehall skrev: fre mai 13, 2022 4:16 pm
greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:45 am Dette er kun piss og synsing.

AP var i sin tid nærmest sosialistisk. I dag er det Rødt som driver gammel AP-politikk.
Du og dine likesinnede tror virkelig oppriktig at Rødt (og SV) ønsker å opprette et autoritært terrorregime. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slik idioti.
Og jeg fatter ikke at normalt oppegående (?) mennesker kan fortsatt tror på sosialismen etter de har gått fallitt et utall av ganger. Dere fortsetter å hylle ideologien som står for flest drepte i verdenshistorien. Dere fortsetter å tro på at man kan sitte rundt leirbålet og synge kumbaya og leve lykkelig sammen inn i solnedgangen. Samtidig som dere hardnakket nekter for hva sosialismen egentlig står for og hva som følger etter disse eksperimentene. Som den totale blindhet av hva Rødt egentlig er. Demokratisk sosialisme 🤮
Serverer du kun piss?
Anbefaler deg å kjøpe et speil, det er åpenbart en mangelvare i huset dit.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Pernille skrev: fre mai 13, 2022 10:49 am
greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:45 am Dette er kun synsing.

AP var i sin tid nærmest sosialistisk. I dag er det Rødt som driver gammel AP-politikk.
Du og dine likesinnede tror virkelig oppriktig at Rødt (og SV) ønsker å opprette et autoritært terrorregime. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av slik idioti.
Vel, det er iallefall synsing på høyt nivå å påstå at de IKKE kommer til å gjøre det, og dere har jo ikke akkurat historien med dere her.
Hvis du er 15 år og nettopp har lært om "internasjonal politikk" på din første studiesirkel i Bærum FpU så kan iallefall vrøvlet ditt forklares logisk. Hvis ikke er det bare tragisk.

Pernille

Legg inn av Pernille »

greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:21 am
Pernille skrev: fre mai 13, 2022 6:49 am
autoritært terrorvelde,
Nettopp. Ikke sosialistisk som du først påsto.
Autoritære terrorvelder kan ikke være sosialistiske? Himmel... Dette er logikk på nivå med at DDR var et demokratisk paradis. Det var jo tross alt forkortelsen for Deutsche Demokratische Republik.

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Pernille skrev: lør mai 14, 2022 6:27 am
greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:21 am
Pernille skrev: fre mai 13, 2022 6:49 am
autoritært terrorvelde,
Nettopp. Ikke sosialistisk som du først påsto.
Autoritære terrorvelder kan ikke være sosialistiske? Himmel... Dette er logikk på nivå med at DDR var et demokratisk paradis. Det var jo tross alt forkortelsen for Deutsche Demokratische Republik.
Og dermed er vi på Pernille-nivå. DDR var ikke demokratisk til tross for demokratisk i navnet mens USSR var sosialistisk fordi det står det i navnet. Det var aldri noe sosialistisk med sovjet, det var et etparti-stat med diktatorisk makt til et oligarki.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Canucks skrev: fre mai 13, 2022 9:28 am
Morromann skrev: fre mai 13, 2022 5:46 am
Canucks skrev: tor mai 12, 2022 10:08 pm

Er milevis til høyre for alt av norske partier som noensinne har sittet med makt i Norge, vi snakker velferdstat som er omtrent ikke tilstedet, og skattenivåer som er rene skatteparadis for de kjemperike, som sammen med null kontroll, korrupsjon etc. er med på og forklare hvorfor Russland er et paradis for de super rike, og har fått såpass med oligarker.
I et sosialistisk samfunn ville det ikke vært mulig for slike oligarker å etablere en base. Russland i dag er vel mer populære hos det nye ytre høyre, alt-right enn hos venstresiden. Men det er slitsomt å spørre hva som er sosialistisk med dagens Russland og kun få intetsigende god dag mann økseskaft-ikke-svar tilbake.
Russland er faktisk ganske smarte i sin propaganda, og har egne propaganda-medier designet for venstresiden også, som RedFish som eies av RT, hvor de sper på med anti-imperialisme mot NATO og USA, ting som funker godt for folk på venstresiden, samtidig som de sper på med litt pro-russisk propaganda. Så har man RT og Sputnik News som er mer FOX News-aktig og beregnet mer på de på høyre-siden, hvor man fokuserer på culture war,anti-vaxx og er er Tucker Carlson-esque som funker på den fløyen. Så Russisk propaganda mot vesten er faktisk ikke så dårlig som man skulle tro på den måten. De gir dem en hook inn, og har noe for alle forskjellige grupper, også dytter de inn noen rene pro-russiske poster inne i mellom alt som de er enig med.
Målet er vel det samme som hos alle imperier gjennom tidene: splitt- og hersk. Kina driver åpenbart med det samme. Jeg tror woke-greiene har sin opprinnelse i Kina, det er mistenkelig likt de ideene som kulturrevolusjonen bygget på. Metodene er også ekstremt like. "Stop Asian Hate"-kampanjen som spredde seg som en kreftsvulst i sosiale medier kom åpenbart fra Kina, en falsk løgnkampanje for å fremstille Vesten som superrasistisk mot øst-asiater(projekson fra hva som må være klodens mest rasistiske stormakt).

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Morromann skrev: lør mai 14, 2022 9:20 am
Canucks skrev: fre mai 13, 2022 9:28 am
Morromann skrev: fre mai 13, 2022 5:46 am

I et sosialistisk samfunn ville det ikke vært mulig for slike oligarker å etablere en base. Russland i dag er vel mer populære hos det nye ytre høyre, alt-right enn hos venstresiden. Men det er slitsomt å spørre hva som er sosialistisk med dagens Russland og kun få intetsigende god dag mann økseskaft-ikke-svar tilbake.
Russland er faktisk ganske smarte i sin propaganda, og har egne propaganda-medier designet for venstresiden også, som RedFish som eies av RT, hvor de sper på med anti-imperialisme mot NATO og USA, ting som funker godt for folk på venstresiden, samtidig som de sper på med litt pro-russisk propaganda. Så har man RT og Sputnik News som er mer FOX News-aktig og beregnet mer på de på høyre-siden, hvor man fokuserer på culture war,anti-vaxx og er er Tucker Carlson-esque som funker på den fløyen. Så Russisk propaganda mot vesten er faktisk ikke så dårlig som man skulle tro på den måten. De gir dem en hook inn, og har noe for alle forskjellige grupper, også dytter de inn noen rene pro-russiske poster inne i mellom alt som de er enig med.
Målet er vel det samme som hos alle imperier gjennom tidene: splitt- og hersk. Kina driver åpenbart med det samme. Jeg tror woke-greiene har sin opprinnelse i Kina, det er mistenkelig likt de ideene som kulturrevolusjonen bygget på. Metodene er også ekstremt like. "Stop Asian Hate"-kampanjen som spredde seg som en kreftsvulst i sosiale medier kom åpenbart fra Kina, en falsk løgnkampanje for å fremstille Vesten som superrasistisk mot øst-asiater(projekson fra hva som må være klodens mest rasistiske stormakt).
Kina kjører også mye av det samme, de kjører også en type propaganda ment internt, og en myntet på folk i vestlige land. Jeg tror ikke at woke-greiene kommer fra Kina, men jeg tror helt klart at de har utnyttet det, og Stop Asian Hate valgte de og utnytte til det fulle, samtidig som man så horder av afrikanere kastet på gata i Kina på samme tid og hvor svarte ble stemplet som smittebærere av Covid og "urene". Ikke at det er noe nytt i Kina, men nå glir vi nok litt utenfor temaet om Rødt her.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

virrvar skrev: lør mai 14, 2022 7:40 am
Pernille skrev: lør mai 14, 2022 6:27 am
greyserpent skrev: fre mai 13, 2022 10:21 am

Nettopp. Ikke sosialistisk som du først påsto.
Autoritære terrorvelder kan ikke være sosialistiske? Himmel... Dette er logikk på nivå med at DDR var et demokratisk paradis. Det var jo tross alt forkortelsen for Deutsche Demokratische Republik.
Og dermed er vi på Pernille-nivå. DDR var ikke demokratisk til tross for demokratisk i navnet mens USSR var sosialistisk fordi det står det i navnet. Det var aldri noe sosialistisk med sovjet, det var et etparti-stat med diktatorisk makt til et oligarki.
Haha, jeg tror jeg dauer.

Pernille

Legg inn av Pernille »

virrvar skrev: lør mai 14, 2022 7:40 am Det var aldri noe sosialistisk med sovjet, det var et etparti-stat med diktatorisk makt til et oligarki.
Dette er apologetisk revisjonisme på absolutt laveste kunnskapsnivå.

https://www.hup.harvard.edu/catalog.php ... 0674304437

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Pernille skrev: søn mai 15, 2022 6:21 am
virrvar skrev: lør mai 14, 2022 7:40 am Det var aldri noe sosialistisk med sovjet, det var et etparti-stat med diktatorisk makt til et oligarki.
Dette er apologetisk revisjonisme på absolutt laveste kunnskapsnivå.

https://www.hup.harvard.edu/catalog.php ... 0674304437
Og om det nå kommer en bok som panegyrisk beskriver det demokratske DDR så vil man kunne bruke en positiv bokanmeldelse av den som bevis på at DDR var demokratisk.

Skjønner du ikke at du er langt ut i skoven som danskene sier.
Kunnskapsnivå er et ord jeg ikke tror du skal bruke.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Folk_flesk skrev: tir apr 19, 2022 6:49 pm
Steigan var en viktig person i AKP-ML (grunnlegger), men har aldri hatt noen fremtredende rolle i Rødt. Det er til og med uklart om han i det hele tatt er medlem av partiet.
Rødt er AKPml i populistisk forkledning, du kan være trygg på at de gamle koryfeene har makt i partiet

ulefos

Legg inn av ulefos »

Canucks skrev: fre mai 13, 2022 9:28 am
Russland er faktisk ganske smarte i sin propaganda, og har egne propaganda-medier designet for venstresiden også, som RedFish som eies av RT, hvor de sper på med anti-imperialisme mot NATO og USA, ting som funker godt for folk på venstresiden, samtidig som de sper på med litt pro-russisk propaganda.
det fungerer kanskje ikke så godt for Russland å anklage andre for imperialisme i disse dager, men du tror kanskje folk er idioter?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»