Forbrytelse og straff med kroppsundersøkelse

Svar
Brezjnev

Re: Forbrytelse og straff med kroppsundersøkelse

Legg inn av Brezjnev »

ehall skrev: tir mai 10, 2022 10:13 pm
Brezjnev skrev: tir mai 10, 2022 9:26 pm
Hedning skrev: tir mai 10, 2022 9:23 pm

Ja,det er jeg også. Jeg mener så klart ikke de skal gjøre sånt. Jeg trodde at kommentaren om at de savnet knulletorsdag gjorde det klart.
Min feil, det gjorde det klinkende klart. Ser på tennis samtidig og klarte å sitere ditt innlegg i stedet for ehall sitt. Orsak!
Unnskyld, men hva da? Og jeg ser på Eurovision selvfølgelig.
Dette.

Politiet i Norge har all makt, de kan gjøre hva som helst. Inkludert å visitere noen ekstremister.

Dette er Riksadvokaten og straffeprosessloven uenige i. Det skal dog sies at politiet selv er helt enige med deg, som de maktsyke småpsykopatene de er.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: ons mai 11, 2022 9:05 am
Helsevesenet er veldig sparsommelige selv med indirekte informasjon. Politiet her sier nok til å mistenkeliggjøre dem, men ikke nok til å utsette seg for kritikk for å gjøre noe som er ulovlig. Det har nok lite med hensyn til personvern å gjøre.
Jeg er helt enig med deg, og selv om det var Extinction Rebellion selv som gikk ut i media med detaljert informasjon, så burde politiet inntil videre holdt kjeft om hvorfor de handlet som de gjorde?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: ons mai 11, 2022 12:14 pm
Solvgutt1 skrev: ons mai 11, 2022 9:05 am
Helsevesenet er veldig sparsommelige selv med indirekte informasjon. Politiet her sier nok til å mistenkeliggjøre dem, men ikke nok til å utsette seg for kritikk for å gjøre noe som er ulovlig. Det har nok lite med hensyn til personvern å gjøre.
Jeg er helt enig med deg, og selv om det var Extinction Rebellion selv som gikk ut i media med detaljert informasjon, så burde politiet inntil videre holdt kjeft om hvorfor de handlet som de gjorde?
Ja, selvfølgelig. "Vi kommenterer ikke enkeltsaker av hensyn til personvernet". Det er det svaret du får hos alle andre instanser med personvern. NAV, barnevern, helsevesen. Det er ingen av dem som utleverer halvveis-informasjon om navngitte pasienter, og så holder igjen detaljene av "hensynet til personvern".

Men politiet er jo godt vant med å kunne ta seg til rette. Jeg tipper at både analundersøkelsen i seg selv, og politiets kommentar om bakgrunnen, er lovstridig. Det er ofte det. Samtidig tipper jeg at det ikke får noen konsekvenser. Det får sjeldent det.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Brezjnev skrev: ons mai 11, 2022 9:17 am
ehall skrev: tir mai 10, 2022 10:13 pm
Brezjnev skrev: tir mai 10, 2022 9:26 pm

Min feil, det gjorde det klinkende klart. Ser på tennis samtidig og klarte å sitere ditt innlegg i stedet for ehall sitt. Orsak!
Unnskyld, men hva da? Og jeg ser på Eurovision selvfølgelig.
Dette.

Politiet i Norge har all makt, de kan gjøre hva som helst. Inkludert å visitere noen ekstremister.

Dette er Riksadvokaten og straffeprosessloven uenige i. Det skal dog sies at politiet selv er helt enige med deg, som de maktsyke småpsykopatene de er.
Regnet med det var det :)

Selvfølgelig, selv i en politistat støtter de andre myndighetene i politiet. For å si det bokstavelig, når en menigmann møter politiet må man bare vise frem baken og ta imot det som kommer. Politiet kan bare si ordet dop, og de har carte blanche og kan for eksempel ransake deg, bilen din og huset ditt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

FjodorDVD skrev: tir mai 10, 2022 10:11 am En kan jo spørre seg om deltagelse på ulovlig demonstrasjon kvalifiserer til undersøkelse av kroppens hulrom. Som i dette tilfellet fra Tønsberg.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/m ... 1.15960485

Rebellene anmelder politiet, forståelig nok. Som tilskuer til det hele forventer jeg en bedre forklaring fra politiet, men så langt virker det som straff utført av politiuniformerte pervoer.

Flere syn på den saken?
Helt tullete. Dette var miljøaktivister som demonstrerte mot denne oljetankeren, så jeg kan ikke skjønne hvilket grunnlag politiet hadde for å strippe disse personene og attpåtil sjekke ræva på dem.
Det er tydeligvis at politiet har for lite å gjøre og dermed bruker tid, som er bortkasta, på å være jævlig mot folk i stedet.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Solvgutt1 skrev: tir mai 10, 2022 10:44 am
Corvus skrev: tir mai 10, 2022 10:31 am
Solvgutt1 skrev: tir mai 10, 2022 10:18 am
Ja, og det er nok først og fremst en takk for sist fra politiet, ytringsfrihetens store beskyttere.

Hva var det liksom de lette etter i disse hulrommene?
Narko muligens?
Hvorfor skulle de ha narko i rumpa på en demonstrasjon? De vet jo at politiet forfølger dem. Og har ikke politiet fått beskjed om å slutte å stikke fingeren i rumpa på folk hvis de bare mistenker narkotika til selvbruk?

Klarer de ikke gi seg?
Det sitter helt klart høvdinger i politiet som ikke klarer å forholde seg til andre ting enn hva de synes er best praksis selv. Man kan også begynne å lure på hva politiet logger om folk de er i kontakt med. Og hvorfor dette skal ha betydning for behandlingen du får av politiet senere. At en demo helt urelatert til hasj skal få politiet til å gå til slike skritt er helt skandaløst. Svarene til politimester er jo totalt bak mål.

Jeg er redd norsk politi har mer amerikanske tilstander enn vi liker å tro.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Caputo skrev: ons mai 11, 2022 4:28 pm
Solvgutt1 skrev: tir mai 10, 2022 10:44 am
Corvus skrev: tir mai 10, 2022 10:31 am

Narko muligens?
Hvorfor skulle de ha narko i rumpa på en demonstrasjon? De vet jo at politiet forfølger dem. Og har ikke politiet fått beskjed om å slutte å stikke fingeren i rumpa på folk hvis de bare mistenker narkotika til selvbruk?

Klarer de ikke gi seg?
Det sitter helt klart høvdinger i politiet som ikke klarer å forholde seg til andre ting enn hva de synes er best praksis selv. Man kan også begynne å lure på hva politiet logger om folk de er i kontakt med. Og hvorfor dette skal ha betydning for behandlingen du får av politiet senere. At en demo helt urelatert til hasj skal få politiet til å gå til slike skritt er helt skandaløst. Svarene til politimester er jo totalt bak mål.

Jeg er redd norsk politi har mer amerikanske tilstander enn vi liker å tro.
Hva demoen er relatert til har da vel heller ikke noe å si? Jeg har jo skjønt at politiet også her har sitt eget spesielle syn på saken, men det er faktisk ikke ulovlig å demonstrere for å heie på hasj. Eller noe annet rusmiddel, for den sakens skyld. Greit nok at man kan bli innbragt om man har vært med på en ulovlig demonstrasjon, men det gir på ingen måte hjemmel til å rote opp i rompa til folk. Sjansen for å finne noe der er uansett uhyre liten, hasjbrukere flest oppbevarer stashet sitt helt andre steder til vanlig, og når de vet at de kommer til å bli tauet inn lar de det gjerne ligge hjemme. De er ikke like glade i å rote rundt i anus som det politiet er, det virker å være mer en fetish de innprenter på politihøgskolen det er.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

ehall skrev: ons mai 11, 2022 4:15 pm
Brezjnev skrev: ons mai 11, 2022 9:17 am
ehall skrev: tir mai 10, 2022 10:13 pm

Unnskyld, men hva da? Og jeg ser på Eurovision selvfølgelig.
Dette.

Politiet i Norge har all makt, de kan gjøre hva som helst. Inkludert å visitere noen ekstremister.

Dette er Riksadvokaten og straffeprosessloven uenige i. Det skal dog sies at politiet selv er helt enige med deg, som de maktsyke småpsykopatene de er.
Regnet med det var det :)

Selvfølgelig, selv i en politistat støtter de andre myndighetene i politiet. For å si det bokstavelig, når en menigmann møter politiet må man bare vise frem baken og ta imot det som kommer. Politiet kan bare si ordet dop, og de har carte blanche og kan for eksempel ransake deg, bilen din og huset ditt.
De tror de bare kan si ordet dop, og de kommer ganske riktig altfor ofte unna med det. Det betyr ikke at de faktisk har loven på sin side, men de kommer til å fortsette å oppføre seg som om de har det helt til politikonstabler som trakasserer folk faktisk blir straffet. Det blir ikke under denne justisministeren (heller), virker det som.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

De har da fått klar beskjed om at slik analgrafsing er ulovlig på et slikt grunnlag. Om de ikke greier å gi seg, bør og skal det straffes hardt, gjerne med fengsel, siden det i bunn og grunn er seksuelle overgrep. De involverte må også få sparken. Men det skjer selvsagt ingenting.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Brezjnev skrev: ons mai 11, 2022 5:03 pm
Caputo skrev: ons mai 11, 2022 4:28 pm
Solvgutt1 skrev: tir mai 10, 2022 10:44 am
Hvorfor skulle de ha narko i rumpa på en demonstrasjon? De vet jo at politiet forfølger dem. Og har ikke politiet fått beskjed om å slutte å stikke fingeren i rumpa på folk hvis de bare mistenker narkotika til selvbruk?

Klarer de ikke gi seg?
Det sitter helt klart høvdinger i politiet som ikke klarer å forholde seg til andre ting enn hva de synes er best praksis selv. Man kan også begynne å lure på hva politiet logger om folk de er i kontakt med. Og hvorfor dette skal ha betydning for behandlingen du får av politiet senere. At en demo helt urelatert til hasj skal få politiet til å gå til slike skritt er helt skandaløst. Svarene til politimester er jo totalt bak mål.

Jeg er redd norsk politi har mer amerikanske tilstander enn vi liker å tro.
Hva demoen er relatert til har da vel heller ikke noe å si? Jeg har jo skjønt at politiet også her har sitt eget spesielle syn på saken, men det er faktisk ikke ulovlig å demonstrere for å heie på hasj. Eller noe annet rusmiddel, for den sakens skyld. Greit nok at man kan bli innbragt om man har vært med på en ulovlig demonstrasjon, men det gir på ingen måte hjemmel til å rote opp i rompa til folk. Sjansen for å finne noe der er uansett uhyre liten, hasjbrukere flest oppbevarer stashet sitt helt andre steder til vanlig, og når de vet at de kommer til å bli tauet inn lar de det gjerne ligge hjemme. De er ikke like glade i å rote rundt i anus som det politiet er, det virker å være mer en fetish de innprenter på politihøgskolen det er.
Vitner om ekstrem mangel på selvinnsikt når politiet presterer å si at dette ikke skal skremme folk fra å demonstrere.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Kanskje på tide at Emilie Enger Mehl. A: blir sparket som justisminister for hun vil jo ikke høre på noen "osloelite" eller ta noe ansvar for noe som helst.
Eller b: Enger Mehl skaffer seg baller og sparker politidirektør Benedicte Bjørnland og begynner rydde litt i egne rekker, selvom jeg tviler på at dette kommer til å skje, det er Sp vi snakker om og integritet er et fremmedord i et parti som er ledet av klovn som lo mye før han fikk ansvar, nå gjemmer trygve seg som den feige ekle rotta han er


Har selv opplevd å nesten få en finger i ræva gjentatte ganger av tollen fordi den ubrukelige narkobikkja deres markerer på meg. aldri blitt gjort noe som helst funn.. Husker han ene tolleren gikk fra og være så på hugget til å bli litt spak når jeg spurte om han medlem i nnpf, fikk aldri noe svar men tror han ble forbanna da jeg ba han hilse Jan-Erik Bresil fra meg

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Justice 97 skrev: tir mai 10, 2022 10:18 am Uttalelse fra snuten: "– Noen av dem hadde en historikk som gjorde at det var grunnlag for politiet å kroppsvisitere dem i arresten, sier Holt."

Tipper et par av dem er kjent/mistenkt for å ha vært borti hasj/cannabis, det er omtrent det eneste som får den narsissistiske snuten til å gå "all in" med undersøkelser i kroppens hulrom.
Hasj er vel like hallusinerende som det er kreftfremkallende. Kan ikke ha ungdommene på slikt dop. Det er skadelig,vanedannende og forbudt. Det er lovlige rusmidler for salg i butikker og på polet , for dem som er gammel nok.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Ser nrk maler på med bullshit saken om at det "flommer over" av kokain blant russen
Dette har vært et mønster over mange år, et kjapt google søk viser at det alltid er masse kokain i omløp i mai blant russen i følge media

Ganske ironisk var landstreff for russen i helgen med ca 15k deltagere og 1 EN! narkotikasak

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brezjnev skrev: ons mai 11, 2022 5:03 pm
Caputo skrev: ons mai 11, 2022 4:28 pm
Solvgutt1 skrev: tir mai 10, 2022 10:44 am
Hvorfor skulle de ha narko i rumpa på en demonstrasjon? De vet jo at politiet forfølger dem. Og har ikke politiet fått beskjed om å slutte å stikke fingeren i rumpa på folk hvis de bare mistenker narkotika til selvbruk?

Klarer de ikke gi seg?
Det sitter helt klart høvdinger i politiet som ikke klarer å forholde seg til andre ting enn hva de synes er best praksis selv. Man kan også begynne å lure på hva politiet logger om folk de er i kontakt med. Og hvorfor dette skal ha betydning for behandlingen du får av politiet senere. At en demo helt urelatert til hasj skal få politiet til å gå til slike skritt er helt skandaløst. Svarene til politimester er jo totalt bak mål.

Jeg er redd norsk politi har mer amerikanske tilstander enn vi liker å tro.
Hva demoen er relatert til har da vel heller ikke noe å si? Jeg har jo skjønt at politiet også her har sitt eget spesielle syn på saken, men det er faktisk ikke ulovlig å demonstrere for å heie på hasj. Eller noe annet rusmiddel, for den sakens skyld. Greit nok at man kan bli innbragt om man har vært med på en ulovlig demonstrasjon, men det gir på ingen måte hjemmel til å rote opp i rompa til folk. Sjansen for å finne noe der er uansett uhyre liten, hasjbrukere flest oppbevarer stashet sitt helt andre steder til vanlig, og når de vet at de kommer til å bli tauet inn lar de det gjerne ligge hjemme. De er ikke like glade i å rote rundt i anus som det politiet er, det virker å være mer en fetish de innprenter på politihøgskolen det er.
Narko i anus er nok forbeholdt tunge rusavhengige ja, ikke hasjrøykende klimaaktivister.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Rexwiller skrev: ons mai 11, 2022 7:12 pm De har da fått klar beskjed om at slik analgrafsing er ulovlig på et slikt grunnlag. Om de ikke greier å gi seg, bør og skal det straffes hardt, gjerne med fengsel, siden det i bunn og grunn er seksuelle overgrep. De involverte må også få sparken. Men det skjer selvsagt ingenting.
Blir bare forbanna trist av denne saken, men mitt syn er helt i overenstemmelse med din. Dette er en pervers politistat som krenker borgerrettighetene. Ikke gjør de det fordi det er nødvendig - men bare fordi de kan og liker å gjøre det. Og det er ingenting ofrene kan gjøre for å stoppe det. Man kan jo håpe på at anmeldelsene fører til at kroppsvisitering må følge strenge forutsetninger som inkluderer en dommer. Gjør det ikke det allerede, tro?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Spesialenheten har satt i gang henleggels... jeg mener etterforskning av trakasseringen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... _row7_pos1

BigJilm
Innlegg: 310

Legg inn av BigJilm »

Corvus skrev: tir mai 10, 2022 6:58 pm
Guttorm123 skrev: tir mai 10, 2022 11:16 am Mylius mener at hun tidligere har hatt god dialog med politiet.

– Jeg har aldri begått noen form for sabotasje. Ingenting voldelig. Jeg har alltid hatt veldig god kontakt med politiet. Jeg stiller meg helt uforstående til hvilken historikk de snakker om."""""

Her synes jeg politiet bør være mer konkret på hva de lette etter, og hvorfor, ellers blir det jo bare spekulasjoner, der politiet insinuerer at disse har en kriminell fortid.
Hva konkret politiet har av historikk kan de selvsagt ikke gå ut med i detalj i media.
Har de da lov til å si at de har en historikk, sånn at da hvem som helst kan spekulere i det?
Sist redigert av BigJilm den lør jun 04, 2022 4:34 pm, redigert 1 gang totalt.

BigJilm
Innlegg: 310

Legg inn av BigJilm »

Når politimenn er lei av hverandres rumpehull, da oppsøker de noen andre de kan leke med rumpehullet til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»