Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
rdzzl

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av rdzzl »

Kanskje, Boombis, men jeg står litt på at miljøet former individet i større grad. Om miljøet er godt nok og på tærne, så blir de som kommer inn i det stilt krav til i samme toneart

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: fre mai 06, 2022 11:07 am
Slik jeg tolker det så vil de ha spilletid på Sigurd og så er de komfortable med Amundsen som fjerdevalg om det blir stopperkrise. Kvile er klart foran Isak i køen. Litt kort med bare én måned?
Gikk bare 12 minutter før han måtte ut med kragebeinsbrudd. Hvordan fungerer det, vender han hjem nå, eller vil han stå på lønningslista til KBK ut mai?

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

rdzzl skrev: fre mai 06, 2022 1:17 pm Tjaaa. Sett et par av de spillerne fra 07-laget i dagens treningskultur, spillergruppe, spillestil. Lædre Bjørdal, Råstad, Anders Konradsen, Randall Brenes. Jeg tror flere kunne blitt enda bedre enn de ble.
Ja, de fire (sleng gjerne på Ruben Imingen også) kunne nok godt passet inn og gjort det veldig bra, svaret mitt gikk på akkurat Trond Olsen og Runar Berg 😅

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Rett over 5000 på Aspmyra i dag var imponerende. For et surt og jævlig og kaldt besøk det var. Hjalp ikke at Knutsen bomma på start-11 og brukte lang tid på å reagere på dette.
Fint å se oss fighte litt for det utover 2. Omgang.

Hadde tatt et poeng om du hva meg muligheten før kamp, med alle spillerne vi har ute.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Nordlys skrev: lør mai 07, 2022 1:55 pm

Det fikk meg til å tenke på en annen gammel Glimt-spiller. Viljar Nordberg var en artist når han hadde dagen.
Rask spiller, men på disse korte klippene så jeg et par-tre taktiske feilvalg. De spillerne - også barn og ungdomsspillere - som alltid imponerer meg mest er de fotballintelligente. De som knapt mister ballen, som velger rett og som ser rommene. I tillegg fysikk og ikke minst teknikk til å vekte pasninger rett langs bakken, i luften med topp(stopp) skru om nødvendig osv osv.. Av dagens Glimt-mannskap har Saltnes i perioder imponert meg. Av tidligere utgaver Runar Berg, og ikke minst Arild. En ufattelig trist historie både med sykdommen og den tragiske bortgangen. Arild hadde alt bortsett fra god helse. Tom Kåre Staurvik var også en fotballsmart spiller. Han klarte dessverre aldri å konkurrere med Skammelsrud om sentral midtbane i RBK. Sistnevnte var en Eggen favoritt.

Poeng. Ja mange er gode driblere, men de aller beste klarer å se opp og levere ballen perfekt videre etter å ha gått av et par mann. Det klarte nok ikke Nordberg.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Er du Hunkpapa fra VGD Crazy Horse? Skrivemåten gav meg assosiasjoner.

Vil forøvrig hevde at det ikke er veldig mange som er gode driblere. Og enda færre som attpåtil har oversikt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: søn mai 08, 2022 11:01 pm Er du Hunkpapa fra VGD Crazy Horse? Skrivemåten gav meg assosiasjoner.

Tvilsomt, da det var en CrazyHorse men svært lang fartstid på vgd.

startelver

Legg inn av startelver »

Glimt ser ikke solide ut for tiden, enda en kamp som ikke vinnes.

Champis

Legg inn av Champis »

Crazy Horse skrev: søn mai 08, 2022 10:53 pm
Nordlys skrev: lør mai 07, 2022 1:55 pm

Det fikk meg til å tenke på en annen gammel Glimt-spiller. Viljar Nordberg var en artist når han hadde dagen.
Rask spiller, men på disse korte klippene så jeg et par-tre taktiske feilvalg. De spillerne - også barn og ungdomsspillere - som alltid imponerer meg mest er de fotballintelligente. De som knapt mister ballen, som velger rett og som ser rommene. I tillegg fysikk og ikke minst teknikk til å vekte pasninger rett langs bakken, i luften med topp(stopp) skru om nødvendig osv osv.. Av dagens Glimt-mannskap har Saltnes i perioder imponert meg. Av tidligere utgaver Runar Berg, og ikke minst Arild. En ufattelig trist historie både med sykdommen og den tragiske bortgangen. Arild hadde alt bortsett fra god helse. Tom Kåre Staurvik var også en fotballsmart spiller. Han klarte dessverre aldri å konkurrere med Skammelsrud om sentral midtbane i RBK. Sistnevnte var en Eggen favoritt.

Poeng. Ja mange er gode driblere, men de aller beste klarer å se opp og levere ballen perfekt videre etter å ha gått av et par mann. Det klarte nok ikke Nordberg.

Her tror jeg du treffer ganske bra. Fotballforståelse er og blir det viktigste i fotball. Hvis den er veldig god, så kan man bli toppspiller selv om man er treig, har dårlig teknikk, liten av vekst eller bare er ganske middels på alt. Mens det finnes uttallige spillere med både enorme dribleegenskaper, ekstrem fysikk/hurtighet og ekstrem teknikk i 3. divisjon. Fordi de ikke har forståelse nok.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hjelp. Vi er bak Vålerenga på tabellen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Nordlys skrev: man mai 09, 2022 7:36 am Hjelp. Vi er bak Vålerenga på tabellen.
Ingen skam å se opp på eliten.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Var vel på tide at det skulle lugge for dere sportslig, selv om dere hadde en periode i fjor og hvis jeg ikke husker helt feil? Holder dere fortsatt som store favoritter til å vinne serien. Kan det være at europaeventyret har vært en liten utladning for dere?

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Champis skrev: man mai 09, 2022 3:55 am
Crazy Horse skrev: søn mai 08, 2022 10:53 pm
Nordlys skrev: lør mai 07, 2022 1:55 pm

Det fikk meg til å tenke på en annen gammel Glimt-spiller. Viljar Nordberg var en artist når han hadde dagen.
Rask spiller, men på disse korte klippene så jeg et par-tre taktiske feilvalg. De spillerne - også barn og ungdomsspillere - som alltid imponerer meg mest er de fotballintelligente. De som knapt mister ballen, som velger rett og som ser rommene. I tillegg fysikk og ikke minst teknikk til å vekte pasninger rett langs bakken, i luften med topp(stopp) skru om nødvendig osv osv.. Av dagens Glimt-mannskap har Saltnes i perioder imponert meg. Av tidligere utgaver Runar Berg, og ikke minst Arild. En ufattelig trist historie både med sykdommen og den tragiske bortgangen. Arild hadde alt bortsett fra god helse. Tom Kåre Staurvik var også en fotballsmart spiller. Han klarte dessverre aldri å konkurrere med Skammelsrud om sentral midtbane i RBK. Sistnevnte var en Eggen favoritt.

Poeng. Ja mange er gode driblere, men de aller beste klarer å se opp og levere ballen perfekt videre etter å ha gått av et par mann. Det klarte nok ikke Nordberg.

Her tror jeg du treffer ganske bra. Fotballforståelse er og blir det viktigste i fotball. Hvis den er veldig god, så kan man bli toppspiller selv om man er treig, har dårlig teknikk, liten av vekst eller bare er ganske middels på alt. Mens det finnes uttallige spillere med både enorme dribleegenskaper, ekstrem fysikk/hurtighet og ekstrem teknikk i 3. divisjon. Fordi de ikke har forståelse nok.
Wow. Det er vel første gang jeg har mottatt et svar fra deg hvor du har vært enig. Dagen er reddet.

Jeg har spilt fotball noen år. Spiller fortsatt cageball. Selv der - 4 vs 4 - er overblikk viktig, eller å gjøre de rette valgene med ballen. Når drible, når slå og når skyte. Gode pasninger forutsetter at medspillere beveger seg riktig. Men mest så jeg det som aldersbestemt trener i 4-5 år. Noen er fotballintelligente. De slår ballen i rett tid, og hurtig uten unødige touch, og de leser rom. Det var disse vi så et potensialet i - både gutter og jenter - forutsatt et vist tempo, teknikk og grovmotoriske ferdigheter. Var mye mer happy ved å se en genial boksåpnerpasning enn å se noen drible seg mot mål. Det er stor forskjell på å sparke og spille fotball.

Jeg hadde den tvilsomme glede av å bli spilt fullstendig ut i en femmer lag juleturnering før Coronaen av 15-20 eldre old boys spillere fra et all star team. Alle med fortid i toppfotballen, og flere med A-landskamper. Flere var overvektige og trege, men vi fikk knapt låne ballen. Vi tapte fortjent med 6-7 mål, fordi de kunne spille fotball.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Mr_Sjokomelk skrev: man mai 09, 2022 10:55 am Var vel på tide at det skulle lugge for dere sportslig, selv om dere hadde en periode i fjor og hvis jeg ikke husker helt feil? Holder dere fortsatt som store favoritter til å vinne serien. Kan det være at europaeventyret har vært en liten utladning for dere?
I fjor lugget det hele våren, men vi vant kampene likevel. Litt dårligere uttelling i år mot bedre motstand. Jeg tror vi har bedre lag i år enn i fjor så ikke bekymret for at det kommer seg etterhvert, men vi har også flere og bedre konkurrenter i toppen. Ikke gitt at det blir noe nytt gull. Jeg er godt fornøyd om det blir medalje.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://www.glimt.no/nyheter/tidligere- ... ender-hjem

Daniel Berntsen er ansatt som fulltids spillerutvikler i akademiet. Han skal derimot ikke spille for Glimt 2 som ryktebørsen sa. Han blir værende i Junkeren.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Nordlys skrev: man mai 09, 2022 8:19 pm https://www.glimt.no/nyheter/tidligere- ... ender-hjem

Daniel Berntsen er ansatt som fulltids spillerutvikler i akademiet. Han skal derimot ikke spille for Glimt 2 som ryktebørsen sa. Han blir værende i Junkeren.
Om Bodø tar inn enkelte eldre spillere - Berntsen er vel kun 28 år - fra Bodø for å ha en viss lokal tilhørighet, er det merkelig at de valgte eldste blad Konradsen og ikke Berntsen. Konradsen hadde maks en vellykket støttepasning i går før han ble tatt ut. Fulgte dog to kamper, så fikk kun med meg halve Glimtkampen. Berntsen er kreativ med en svært god venstrefot. Han har en klar svak side. Han er ingen duellspiller. For å bekle indreløperrollen i Glimt er dette nødvendig. Om Berntsen gikk gjennom Glimts harde treningsprogram, og fikk noen flere kilo muskler på kroppen med vekttrening m.v., tror jeg han kunne blitt en langt bedre duellspiller, og en forsterkning for Glimt. Svakheten til Berntsen slik jeg har sett det dels i Djurgården og senere i VIF og Tromsø, er som nevnt duellspill og gjenvinning. Offensivt er han mer enn god nok for de fleste klubber i eliteserien.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ja, kanskje. Jeg heier like mye på Junkeren som jeg heier på Glimt så jeg digger at han spiller for dem. Drømmer om opprykk i år!

boombis

Legg inn av boombis »

Boniface er vel tilbake i neste kamp?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Ønsker meg dette på Aspmyra. Engasjer flere til å være med å lage lyd.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ser det til stadighet spilles et par midtukekamper med lag som skal spille i Europa til sommeren. Hvorfor gjør ikke Glimt det? Er det fordi de tenker at det er bedre å få inn noen gode treningsuker nå etter hardkjøret kanskje?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

boombis skrev: tir mai 10, 2022 8:35 am Boniface er vel tilbake i neste kamp?
Ja, han fikk kun 1 kamps karantene.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: ons mai 11, 2022 9:23 am Ser det til stadighet spilles et par midtukekamper med lag som skal spille i Europa til sommeren. Hvorfor gjør ikke Glimt det? Er det fordi de tenker at det er bedre å få inn noen gode treningsuker nå etter hardkjøret kanskje?
Dette er faktisk siste reelle mulighet for å spille fremskyndte kamper, så tydelig de ønsker å leggge inn trening nå og spile 2 kamper i uka resten av sesongen.
De andfe lagene fikk jo en mer uforstyrret oppkjøring enn Glimt, som stadig hadde viktige e-cupkamper i fokus, så det gjør nok at Glimt prioriterer annerledes enn dem nå.

boombis

Legg inn av boombis »

Gir kanskje en pekepinn på hvordan man tenker mot neste år, hvis det blir mye e-cup. Det er jo nesten så man må ta en sesongoppkjøring midtveis i sesongen.

boombis

Legg inn av boombis »

Fra samme gjeng som ble kalt ultras i italiensk presse...

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

boombis skrev: ons mai 11, 2022 6:30 pm Fra samme gjeng som ble kalt ultras i italiensk presse...
:lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Håper dere knuser Tromsø, hvis ikke begynner jeg å lure. Gutan må da være supermotivert.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Dette er veldig kult! Fra Saltvern i går.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »





Dette blir stor underholdning. Junkeren har feid gjennom 3. divisjon så langt i år.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tounekti returnerer til Glimt. Sportsdirektøren i Groningen mener han ikke har utviklet seg nok til at de ønsker å løse inn opsjonen.
- Sebastian har ikke konvertert potensialet sitt til vekst og utvikling på en tilstrekkelig måte. Derfor benytter vi ikke opsjonen i kontrakten hans. Vi ønsker han lykke til i resten av karrieren, siteres teknisk direktør Mark-Jan Fledderus på.
Fra AN.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Surprised pikachu face.

Spiller nok for Tromsø IL straks, Sebbe.

Må tilbake til det som fikk han i den posisjonen at to klubber sloss om signaturen hans; jobbe hardt og holde bena planta på jorda.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»