Manchester City - Klubbtråd

Svar
Champis

Re: Manchester City - Klubbtråd

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: ons mai 11, 2022 9:22 pm
Champis skrev: ons mai 11, 2022 8:51 pm
Yesil skrev: ons mai 11, 2022 6:49 pm
Jeg er redd du har misforstått ganske brutalt hva dette handler om. Det er eierskap som man ser i Man City og Newcastle man må få bort fra fotballen. Det får man ikke av å droppe å bruke penger på de andre klubbene. Det er logikk fra helvete, og som er fullstendig skivebom.

For at man skal få bort denne typen eierskap er det noen ting man kan håpe på. En av disse tingene er at fansen av disse klubbene gjør det klart at det er fullstendig uaktuelt at disse menneskene skal bruke deres klubb som et verktøy for sportsvasking. Dersom fansen hadde vendt eierskapet ryggen, hadde det vært helt meningsløst for denne typen mennesker å holde på. Ingen på kampene = elendig reklame for eierne = ikke hensiktsmessig å fortsette = de takker for seg. I tillegg hadde det vært ca. 0 attraktivt for de beste spillerne å gå til en klubb hvor eierskapet var så kontroversielt og stygt at fansen tok stor avstand fra det.

Dette har også spillerne ansvar for. Haaland kunne gått til en nesten hvilken som helst annen klubb og begrunnet det med at "Jeg vil ikke spille og lønnes for denne typen mennesker som styrer City, PSG og Newcastle". Da ville han stått igjen som en evig legende hos alle fotballfans og man hadde fått skikkelig oppmerksomhet på dette. Endelig var det noen som sa at nok var nok.

Ikke at man kan forvente at spillere skal ta den kampen så offentlig, men det hadde vært helt fantastisk. Det verste han kunne gjøre var å late som ingenting og signere kontrakt med djevelen.

Les gjerne denne artikkelen fra VG i dag. Ikke den beste og mest gravende journalistikken, men man får et greit bilde for dere som helt åpenbart ikke gidder å ta et dypdykk. https://www.vg.no/sport/fotball/i/a7nVQ ... -mennesker

Herregud, du må late som at du vet mye mer enn alle andre om hva dette handler om, og at du vet akkurat hvor grensen skal settes. Som sagt, hykleri av verste sort!
Jeg tror du bør søke opp hykleri og lære deg betydningen av ordet. For det er åpenbart at du ikke vet det.

Det er hvert fall åpenbart at du ikke vet det!

Champis

Legg inn av Champis »

tbb skrev: ons mai 11, 2022 9:22 pm
Champis skrev: ons mai 11, 2022 8:58 pm
tbb skrev: ons mai 11, 2022 6:58 pm

Fotball er en snodig sport da. Jeg har spilt med spillere med vesentlig bedre fysikk enn flere på det aller øverste nivået. Og jeg har definitivt spilt med flere med vesentlig bedre teknikk/touch enn en av verdens beste angripere, Romelu Lukaku.

Haaland til City klarer jeg ikke la være å synes er en helt rå overgang. Av så mange grunner. Han er så til de grader et motstykke til det man driver med i City. Han bør kunne tilføre veldig, veldig mye.

Samtidig er jeg ikke helt overbevist om at Pep nødvendigvis er riktig for han. Under Klopp, Conte eller Ancelotti, med lignende rammer, er jeg helt sikker på at dette ville blitt tretti-førti mål og gullball innen et par år. De hadde gjort noen mindre justeringer på laget for å tilpasse seg styrkene til Haaland. Maksimert potensialet hans, samt pushet han litt slik han kunne bli enda litt bedre. Klassisk gofot-teori!

Pep? Da er det vel litt som med Mourinho? Haaland må tilpasse seg til Pep-ball? Hvis han må det, klarer han det? Det er vel ikke gitt.

Personlig synes jeg Pep har endel å bevise som spillerutvikler. Ikke imponert over hva han har fått ut av spillerne som ikke er erketypiske-Pep spillere (Jesus, Sterling, Grealish). Kan heller ikke si at Aguero, en av PL historiens mest talentfulle spisser, fikk noe boost av Peps inntreden. Snarere tvert i mot.

Det må nevnes at teknikk ikke er en isolert greie. Lukaku har en teknikk på et veldig høy nivå, for den skal tross alt tilpasses og være effektiv i det tempoet og i de rommene som er på det nivået han spiller på. Og det nivået er langt, langt høyere enn man får inntrykk av gjennom TV-skjermen.

Pep har alltid blitt sett på som en god spillerutvikler, så jeg synes ikke han har noe å bevise der sammenlignet med 99% av andre trenere på toppnivå - tvert i mot. Han har jobbet som spillerutvikler og med yngre spillere i Barcelona, og han utviklet spillerne på Barcelonas A-lag enormt på veldig mange detaljer. Han er kjent for å jobbe svært aktivt på detaljer på feltet, i motsetning til en del andre managere. I Bayern utviklet han en del spillere i ganske stor grad, bl.a. Lewandowski. I City er det lett å glemme den utviklingen Sterling hadde den første perioden i klubben.
Pep har et veldig godt rykte som spillerutvikler, men spør du meg fremstår han veldig oppskrytt.

Sterling utviklet seg omtrent som man burde kunne forvente fra en spiller som var 21 år da Pep kom inn. I dag er han knapt bedre enn de han var 18-19 år under Rodgers.

Lewandowski gjorde han absolutt null for utover å putte han i et helt overlegent mannskap.

Haha, ok. Voldsomt til innsikt du har i dette 😁 Lawandowski har selv pratet om hvor ekstremt mye Pep utviklet han på detaljer i spillet. Og dette er ganske avgjørende når man snakket om dette nivået.

Men godt en hel fotballverden som mener Pep er bra til å utvikle spillere kan lære at han er oppskrytt av deg 😉

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Champis skrev: ons mai 11, 2022 9:40 pm
tbb skrev: ons mai 11, 2022 9:22 pm
Champis skrev: ons mai 11, 2022 8:58 pm


Det må nevnes at teknikk ikke er en isolert greie. Lukaku har en teknikk på et veldig høy nivå, for den skal tross alt tilpasses og være effektiv i det tempoet og i de rommene som er på det nivået han spiller på. Og det nivået er langt, langt høyere enn man får inntrykk av gjennom TV-skjermen.

Pep har alltid blitt sett på som en god spillerutvikler, så jeg synes ikke han har noe å bevise der sammenlignet med 99% av andre trenere på toppnivå - tvert i mot. Han har jobbet som spillerutvikler og med yngre spillere i Barcelona, og han utviklet spillerne på Barcelonas A-lag enormt på veldig mange detaljer. Han er kjent for å jobbe svært aktivt på detaljer på feltet, i motsetning til en del andre managere. I Bayern utviklet han en del spillere i ganske stor grad, bl.a. Lewandowski. I City er det lett å glemme den utviklingen Sterling hadde den første perioden i klubben.
Pep har et veldig godt rykte som spillerutvikler, men spør du meg fremstår han veldig oppskrytt.

Sterling utviklet seg omtrent som man burde kunne forvente fra en spiller som var 21 år da Pep kom inn. I dag er han knapt bedre enn de han var 18-19 år under Rodgers.

Lewandowski gjorde han absolutt null for utover å putte han i et helt overlegent mannskap.

Haha, ok. Voldsomt til innsikt du har i dette 😁 Lawandowski har selv pratet om hvor ekstremt mye Pep utviklet han på detaljer i spillet. Og dette er ganske avgjørende når man snakket om dette nivået.

Men godt en hel fotballverden som mener Pep er bra til å utvikle spillere kan lære at han er oppskrytt av deg 😉
Ja, jøss, oppsiktsvekkende at en spille skryter av en tidligere trener! :D :) ;) :lol:

Men jada, det var Pep som utviklet Lewandowski. Ikke Klopp!!! :lol: :D :) :roll:

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Champis skrev: ons mai 11, 2022 9:40 pm Lawandowski har selv pratet om hvor ekstremt mye Pep utviklet han på detaljer i spillet. Og dette er ganske avgjørende når man snakket om dette nivået.
Var det ikke sånn at Hødd eller noen av klubbene der oppe takket nei til Lewandowski på et eller annet tidspunkt, før plutslig Bayern vil ha mannen etter at Klopp har jobbet litt med han? Noe må jo ha skjedd under tiden. Å gi Pep æren for det skal vel litt til.

Champis

Legg inn av Champis »

tbb skrev: ons mai 11, 2022 9:46 pm
Champis skrev: ons mai 11, 2022 9:40 pm
tbb skrev: ons mai 11, 2022 9:22 pm

Pep har et veldig godt rykte som spillerutvikler, men spør du meg fremstår han veldig oppskrytt.

Sterling utviklet seg omtrent som man burde kunne forvente fra en spiller som var 21 år da Pep kom inn. I dag er han knapt bedre enn de han var 18-19 år under Rodgers.

Lewandowski gjorde han absolutt null for utover å putte han i et helt overlegent mannskap.

Haha, ok. Voldsomt til innsikt du har i dette 😁 Lawandowski har selv pratet om hvor ekstremt mye Pep utviklet han på detaljer i spillet. Og dette er ganske avgjørende når man snakket om dette nivået.

Men godt en hel fotballverden som mener Pep er bra til å utvikle spillere kan lære at han er oppskrytt av deg 😉
Ja, jøss, oppsiktsvekkende at en spille skryter av en tidligere trener! :D :) ;) :lol:

Men jada, det var Pep som utviklet Lewandowski. Ikke Klopp!!! :lol: :D :) :roll:

Er du seriøs nå?

Tror du vet veldig lite om detaljene som er jobbet med på feltet, så å konkludere med "Lewanowski gjorde han absolutt null for utover å putte han i et helt overlegent mannskap" er såpass useriøst å si at jeg er usikker på om du troller.

Så fordi Lewandowski var god før Pep begynte å trene han, så kan ikke Pep ha utviklet han videre? Ok, vi er på det nivået, ja....

Som sagt, merkelig at ikke fotballverdenen har lyttet mer til deg!

Champis

Legg inn av Champis »

TrueTopRed skrev: ons mai 11, 2022 9:57 pm
Champis skrev: ons mai 11, 2022 9:40 pm Lawandowski har selv pratet om hvor ekstremt mye Pep utviklet han på detaljer i spillet. Og dette er ganske avgjørende når man snakket om dette nivået.
Var det ikke sånn at Hødd eller noen av klubbene der oppe takket nei til Lewandowski på et eller annet tidspunkt, før plutslig Bayern vil ha mannen etter at Klopp har jobbet litt med han? Noe må jo ha skjedd under tiden. Å gi Pep æren for det skal vel litt til.

At Lewandowski hadde god utvikling i Dortmund - hva i huleste har det med Peps egenskaper som spillerutvikler å gjøre????

Da kan man like godt konkludere med at det var i Bayern han tok de viktigste stegene, for det er først nå han har blitt kåret til verdens beste.

Det er ingen som har snakket om å gi æren til Pep for Lewandowski sin utvikling i Dortmund, så da tror jeg du har misforstått. Men at han ble en mer komplett spiss under Pep er hevet over enhver tvil.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

TrueTopRed skrev: ons mai 11, 2022 9:57 pm
Champis skrev: ons mai 11, 2022 9:40 pm Lawandowski har selv pratet om hvor ekstremt mye Pep utviklet han på detaljer i spillet. Og dette er ganske avgjørende når man snakket om dette nivået.
Var det ikke sånn at Hødd eller noen av klubbene der oppe takket nei til Lewandowski på et eller annet tidspunkt, før plutslig Bayern vil ha mannen etter at Klopp har jobbet litt med han? Noe må jo ha skjedd under tiden. Å gi Pep æren for det skal vel litt til.
Hødd takket ikke nei, de hadde bare ikke råd til han.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Champis skrev: tor mai 12, 2022 1:23 am
tbb skrev: ons mai 11, 2022 9:46 pm
Champis skrev: ons mai 11, 2022 9:40 pm


Haha, ok. Voldsomt til innsikt du har i dette 😁 Lawandowski har selv pratet om hvor ekstremt mye Pep utviklet han på detaljer i spillet. Og dette er ganske avgjørende når man snakket om dette nivået.

Men godt en hel fotballverden som mener Pep er bra til å utvikle spillere kan lære at han er oppskrytt av deg 😉
Ja, jøss, oppsiktsvekkende at en spille skryter av en tidligere trener! :D :) ;) :lol:

Men jada, det var Pep som utviklet Lewandowski. Ikke Klopp!!! :lol: :D :) :roll:

Er du seriøs nå?

Tror du vet veldig lite om detaljene som er jobbet med på feltet, så å konkludere med "Lewanowski gjorde han absolutt null for utover å putte han i et helt overlegent mannskap" er såpass useriøst å si at jeg er usikker på om du troller.

Så fordi Lewandowski var god før Pep begynte å trene han, så kan ikke Pep ha utviklet han videre? Ok, vi er på det nivået, ja....

Som sagt, merkelig at ikke fotballverdenen har lyttet mer til deg!
Hva var det som skjedde med Lewandowski under Pep? Hvor var det han utviklet seg så voldsomt? Få høre? Jeg elsker eventyr!

Vet du selv når du finner på ting forresten?

(Dette i bold oppsummer temmelig greit hva du har å fare med i denne sammenhengen. Snakk om å kle av seg selv fullstendig.)

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: ons mai 11, 2022 6:58 pm
k9b skrev: ons mai 11, 2022 2:31 pm
Yesil skrev: ons mai 11, 2022 11:07 am

Selvfølgelig ikke. 3400 minutter på topp i PL for et lag som skaper så mye som Man City (ville skapt mindre da, naturligvis), og de fleste som spiller i en offensiv posisjon litt opp i divisjonene (2.div+) ville klare å komme seg til en del feite muligheter. Og selvsagt også scoret noen mål.

Tipper det hadde blitt mål på en del andre aktive også. Utrente, avdankede, godt voksne sofasupportere ville nok fort endt på 0, men selv disse hadde klart å komme seg til noen sjanser i løpet av så mange minutter.

I tillegg er cup-kamper inkludert, og der møter jo City titt og ofte lag som ganske langt nede i divisjonene.
Du undervurderer hvor vanvittig mye bedre i fotball alle i PL er enn alle andre. Det er ikke bare å komme seg til feite muligheter, man skal faktisk være raskere og/eller smartere enn forsvaret en spiller mot, sånn i tillegg til å skyte mot verdens beste keepere.

Med mindre du tenker at KdB og alle de andre vil tilpasse seg spillet sitt spesifikt for å gi deg og meg et mål. Da kunne de bare donert alle straffesparkene i en sesong og da ville kanskje 2. divisjonsspissen scoret 1. eller 2, men i det scenarioet som ble presentert så er svaret helt uten et fnugg av tvil 0. Det er usannsynlig vanskelig å score mål i PL. Selv for Man City.
Fotball er en snodig sport da. Jeg har spilt med spillere med vesentlig bedre fysikk enn flere på det aller øverste nivået. Og jeg har definitivt spilt med flere med vesentlig bedre teknikk/touch enn en av verdens beste angripere, Romelu Lukaku.

Haaland til City klarer jeg ikke la være å synes er en helt rå overgang. Av så mange grunner. Han er så til de grader et motstykke til det man driver med i City. Han bør kunne tilføre veldig, veldig mye.

Samtidig er jeg ikke helt overbevist om at Pep nødvendigvis er riktig for han. Under Klopp, Conte eller Ancelotti, med lignende rammer, er jeg helt sikker på at dette ville blitt tretti-førti mål og gullball innen et par år. De hadde gjort noen mindre justeringer på laget for å tilpasse seg styrkene til Haaland. Maksimert potensialet hans, samt pushet han litt slik han kunne bli enda litt bedre. Klassisk gofot-teori!

Pep? Da er det vel litt som med Mourinho? Haaland må tilpasse seg til Pep-ball? Hvis han må det, klarer han det? Det er vel ikke gitt.

Personlig synes jeg Pep har endel å bevise som spillerutvikler. Ikke imponert over hva han har fått ut av spillerne som ikke er erketypiske-Pep spillere (Jesus, Sterling, Grealish). Kan heller ikke si at Aguero, en av PL historiens mest talentfulle spisser, fikk noe boost av Peps inntreden. Snarere tvert i mot.
Nja... Jeg vet ikke om jeg kjøper "vesentlig bedre" her. Hvis man snakker om "fotballhensiktsmessig fysikk" så har jeg lite tro på det. Jeg tror det er lett å undervurdere PL-spillernes fysikk fordi man kun ser de på banen med spillere av samme kaliber. Når det kommer til teknikk så mener jeg tid er en høyest vesentlig faktor. Du har (jeg gjør en lite risikabel antagelse her) utelukkende spilt på et nivå hvor ting går i slow-motion sammenlignet med PL. Se på hvor mye bedre Lukakus teknikk så ut med en gang tempoet senket seg litt (Serie A).

Jeg har sett hvordan det ser ut når freestylere og skills-youtubere (noen med relativt god fotballbakgrunn fra akademier) kommer ut på en fotballbane med sin totalt overlegne teknikk. Så får de dårligere tid og uoversiktelige situasjoner og de spises til middag av relativt ordinære fotballspillere. Har de bedre teknikk en enkelte PL-spillere? Det går an å argumentere for det, men jeg syntes det er relativt lett å argumentere mot.

Jeg har sett gode spillere fra et nivå jeg har spilt på prøve seg i veldedighetsfotball hvor eks-PL spillere har spilt. De er ikke litt i nærheten en gang. Det er i en veldedighetskamp.

Folk her som spiller 4-5 divisjon skulle scoret mål i PL? Glem det. Da skjønner man ikke hvor stor forskjell det er.City scorer kanskje 6-7 mål etter klabb og babb per sesong, og de målene framfor noen handler om å være kjappest i hodet og klare å få en meningsfull kontakt med ballen når den er der. Helt uaktuelt at Kåre fra Otta eller Knut med 15 mål i 5. divisjon har noe som helst å gjøre inne i det feltet.

Mer interessant å diskutere Haalands utvikling under Pep ja. Jeg deler mange av de samme tankene som deg. Pep er flink til å utvikle spillerne inn i et template som maksimerer den spillerens nyttighet i hans lag. Uten at det nødvendigvis gjør spilleren noe særlig bedre i seg selv.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: tor mai 12, 2022 9:13 am
tbb skrev: ons mai 11, 2022 6:58 pm
k9b skrev: ons mai 11, 2022 2:31 pm

Du undervurderer hvor vanvittig mye bedre i fotball alle i PL er enn alle andre. Det er ikke bare å komme seg til feite muligheter, man skal faktisk være raskere og/eller smartere enn forsvaret en spiller mot, sånn i tillegg til å skyte mot verdens beste keepere.

Med mindre du tenker at KdB og alle de andre vil tilpasse seg spillet sitt spesifikt for å gi deg og meg et mål. Da kunne de bare donert alle straffesparkene i en sesong og da ville kanskje 2. divisjonsspissen scoret 1. eller 2, men i det scenarioet som ble presentert så er svaret helt uten et fnugg av tvil 0. Det er usannsynlig vanskelig å score mål i PL. Selv for Man City.
Fotball er en snodig sport da. Jeg har spilt med spillere med vesentlig bedre fysikk enn flere på det aller øverste nivået. Og jeg har definitivt spilt med flere med vesentlig bedre teknikk/touch enn en av verdens beste angripere, Romelu Lukaku.

Haaland til City klarer jeg ikke la være å synes er en helt rå overgang. Av så mange grunner. Han er så til de grader et motstykke til det man driver med i City. Han bør kunne tilføre veldig, veldig mye.

Samtidig er jeg ikke helt overbevist om at Pep nødvendigvis er riktig for han. Under Klopp, Conte eller Ancelotti, med lignende rammer, er jeg helt sikker på at dette ville blitt tretti-førti mål og gullball innen et par år. De hadde gjort noen mindre justeringer på laget for å tilpasse seg styrkene til Haaland. Maksimert potensialet hans, samt pushet han litt slik han kunne bli enda litt bedre. Klassisk gofot-teori!

Pep? Da er det vel litt som med Mourinho? Haaland må tilpasse seg til Pep-ball? Hvis han må det, klarer han det? Det er vel ikke gitt.

Personlig synes jeg Pep har endel å bevise som spillerutvikler. Ikke imponert over hva han har fått ut av spillerne som ikke er erketypiske-Pep spillere (Jesus, Sterling, Grealish). Kan heller ikke si at Aguero, en av PL historiens mest talentfulle spisser, fikk noe boost av Peps inntreden. Snarere tvert i mot.
Nja... Jeg vet ikke om jeg kjøper "vesentlig bedre" her. Hvis man snakker om "fotballhensiktsmessig fysikk" så har jeg lite tro på det. Jeg tror det er lett å undervurdere PL-spillernes fysikk fordi man kun ser de på banen med spillere av samme kaliber. Når det kommer til teknikk så mener jeg tid er en høyest vesentlig faktor. Du har (jeg gjør en lite risikabel antagelse her) utelukkende spilt på et nivå hvor ting går i slow-motion sammenlignet med PL. Se på hvor mye bedre Lukakus teknikk så ut med en gang tempoet senket seg litt (Serie A).

Jeg har sett hvordan det ser ut når freestylere og skills-youtubere (noen med relativt god fotballbakgrunn fra akademier) kommer ut på en fotballbane med sin totalt overlegne teknikk. Så får de dårligere tid og uoversiktelige situasjoner og de spises til middag av relativt ordinære fotballspillere. Har de bedre teknikk en enkelte PL-spillere? Det går an å argumentere for det, men jeg syntes det er relativt lett å argumentere mot.

Jeg har sett gode spillere fra et nivå jeg har spilt på prøve seg i veldedighetsfotball hvor eks-PL spillere har spilt. De er ikke litt i nærheten en gang. Det er i en veldedighetskamp.

Folk her som spiller 4-5 divisjon skulle scoret mål i PL? Glem det. Da skjønner man ikke hvor stor forskjell det er.City scorer kanskje 6-7 mål etter klabb og babb per sesong, og de målene framfor noen handler om å være kjappest i hodet og klare å få en meningsfull kontakt med ballen når den er der. Helt uaktuelt at Kåre fra Otta eller Knut med 15 mål i 5. divisjon har noe som helst å gjøre inne i det feltet.

Mer interessant å diskutere Haalands utvikling under Pep ja. Jeg deler mange av de samme tankene som deg. Pep er flink til å utvikle spillerne inn i et template som maksimerer den spillerens nyttighet i hans lag. Uten at det nødvendigvis gjør spilleren noe særlig bedre i seg selv.
Lukakus touch var elendig i Serie A også. Andre årsaker til han lykkes der enn at dette ble bedre pga mer tid. Jeg har spilt med spillere på et lavt nivå som du omtrent kunne skyte ballen på, og som uansett hvordan den kula traff dem, hadde stålkontroll på den umiddelbart.

De kom seg kanskje aldri høyere enn norsk første div, men det var pga andre mangler. Jeg har også spilt med spillere som var svært begrenset teknisk selv i tredje div sammenheng og som fikk ok karriere i TL. Det er det jeg mener med at fotball er et litt snodig spill. Det er ikke golf eller tennis. Det er et lagspill. Noen spillere er verktøy som kommer unna med noen helt oppsiktsvekkende svakheter.

Og enhver kvalitet vil, til en viss grad, ha avtakende nytteverdi. Jeg mener, hvor mye mer fikk Berbatov ut av touchen sammenlignet med Rooney (som var bra teknisk, men mer slurvete)?

Du kan putte Lukaku på nesten hvilket nivå som helst. Han vil alltid se begrenset ut i enkelte faser av spillet. Men han vil likevel kunne være blant verdens beste angripere.
Sist redigert av tbb den tor mai 12, 2022 9:35 am, redigert 1 gang totalt.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Fint om dere kan fortsette denne diskusjonen i en annen tråd.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Champis skrev: tor mai 12, 2022 1:28 am Da kan man like godt konkludere med at det var i Bayern han tok de viktigste stegene, for det er først nå han har blitt kåret til verdens beste.
At man får litt ekstra kred i store lag og har litt større sjanse å nå frem i prisutdelingene er bare helt normalt. Jeg tenker mer sånn at Bayern er en rimelig smart og god klubb, de vet hva de henter.....så om han hadde nådd det nivået dems, så ser jeg det til stor del som klopps fortjeneste. Pep har muligens finpusset litt her og der (i forhold til egen spillestil), men grovarbeidet er nok gjort når han flytter til Bayern som 26 åring.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

BigTonyAdams skrev: tor mai 12, 2022 3:50 am Hødd takket ikke nei, de hadde bare ikke råd til han.
Ok hehe, uansett en artig histore og poenget står. Var Hødd alternativ så letet man langt nede på skalaen før man ble noe.

Champis

Legg inn av Champis »

tbb skrev: tor mai 12, 2022 8:37 am
Champis skrev: tor mai 12, 2022 1:23 am
tbb skrev: ons mai 11, 2022 9:46 pm

Ja, jøss, oppsiktsvekkende at en spille skryter av en tidligere trener! :D :) ;) :lol:

Men jada, det var Pep som utviklet Lewandowski. Ikke Klopp!!! :lol: :D :) :roll:

Er du seriøs nå?

Tror du vet veldig lite om detaljene som er jobbet med på feltet, så å konkludere med "Lewanowski gjorde han absolutt null for utover å putte han i et helt overlegent mannskap" er såpass useriøst å si at jeg er usikker på om du troller.

Så fordi Lewandowski var god før Pep begynte å trene han, så kan ikke Pep ha utviklet han videre? Ok, vi er på det nivået, ja....

Som sagt, merkelig at ikke fotballverdenen har lyttet mer til deg!
Hva var det som skjedde med Lewandowski under Pep? Hvor var det han utviklet seg så voldsomt? Få høre? Jeg elsker eventyr!

Vet du selv når du finner på ting forresten?

(Dette i bold oppsummer temmelig greit hva du har å fare med i denne sammenhengen. Snakk om å kle av seg selv fullstendig.)

Hehe, som sagt - vi er på det nivået, ja...

Champis

Legg inn av Champis »

TrueTopRed skrev: tor mai 12, 2022 10:59 am
Champis skrev: tor mai 12, 2022 1:28 am Da kan man like godt konkludere med at det var i Bayern han tok de viktigste stegene, for det er først nå han har blitt kåret til verdens beste.
At man får litt ekstra kred i store lag og har litt større sjanse å nå frem i prisutdelingene er bare helt normalt. Jeg tenker mer sånn at Bayern er en rimelig smart og god klubb, de vet hva de henter.....så om han hadde nådd det nivået dems, så ser jeg det til stor del som klopps fortjeneste. Pep har muligens finpusset litt her og der (i forhold til egen spillestil), men grovarbeidet er nok gjort når han flytter til Bayern som 26 åring.

Så du tenker at Lewandowski var en bedre spiller i Dortmund enn han har vært de siste årene?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Champis skrev: tor mai 12, 2022 11:29 am
tbb skrev: tor mai 12, 2022 8:37 am
Champis skrev: tor mai 12, 2022 1:23 am


Er du seriøs nå?

Tror du vet veldig lite om detaljene som er jobbet med på feltet, så å konkludere med "Lewanowski gjorde han absolutt null for utover å putte han i et helt overlegent mannskap" er såpass useriøst å si at jeg er usikker på om du troller.

Så fordi Lewandowski var god før Pep begynte å trene han, så kan ikke Pep ha utviklet han videre? Ok, vi er på det nivået, ja....

Som sagt, merkelig at ikke fotballverdenen har lyttet mer til deg!
Hva var det som skjedde med Lewandowski under Pep? Hvor var det han utviklet seg så voldsomt? Få høre? Jeg elsker eventyr!

Vet du selv når du finner på ting forresten?

(Dette i bold oppsummer temmelig greit hva du har å fare med i denne sammenhengen. Snakk om å kle av seg selv fullstendig.)

Hehe, som sagt - vi er på det nivået, ja...
Når alt kom til alt var det dette du hadde altså. Jøss, overraskende, jeg som satt og ventet på fyldig analyse.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Champis skrev: tor mai 12, 2022 11:32 am Så du tenker at Lewandowski var en bedre spiller i Dortmund enn han har vært de siste årene?
Spm bør heller være om han er bedre fordi det er en naturlig utvikling når man får mer erfarenhet, kommer inn i sine beste år, spiller med enda bedre spillere,, enn at det er det du peker på her. For tro det eller ei, så blir man gjerne litt bedre med årene uansett så sant man er hyggelig proffesjonell i å bevare kroppen sin, og konstant spiller på et av verdens beste lag.

Pep er meget god han, så det er ikke det. Spm er mer hva han er god på, og der tror jeg at det er mye annet enn spillerutvikling.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg gleder meg ihvertfall til å se Erling spille i City. Man trenger ikke være fan av klubben for å se god fotball. KDB + Erllng kan bli et fantastisk par fremover.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

startelver skrev: tor mai 12, 2022 12:14 pm Jeg gleder meg ihvertfall til å se Erling spille i City. Man trenger ikke være fan av klubben for å se god fotball. KDB + Erllng kan bli et fantastisk par fremover.
Verdens kanskje beste pasningsfot og fotballhjerne utenom Messi+Verdens mest kliniske spiss kan bli rått ja.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Ale skrev: ons mai 11, 2022 10:58 pm Walker, Dias, Stones og Laporte ute i de to siste?

Kan bli spennende. Men big up Kevin De Bruyne.
Blir Fernandhino og Lars J som stoppere mot West Ham.Tyngde,erfaring og kvestevilje.

Champis

Legg inn av Champis »

TrueTopRed skrev: tor mai 12, 2022 11:52 am
Champis skrev: tor mai 12, 2022 11:32 am Så du tenker at Lewandowski var en bedre spiller i Dortmund enn han har vært de siste årene?
Spm bør heller være om han er bedre fordi det er en naturlig utvikling når man får mer erfarenhet, kommer inn i sine beste år, spiller med enda bedre spillere,, enn at det er det du peker på her. For tro det eller ei, så blir man gjerne litt bedre med årene uansett så sant man er hyggelig proffesjonell i å bevare kroppen sin, og konstant spiller på et av verdens beste lag.

Pep er meget god han, så det er ikke det. Spm er mer hva han er god på, og der tror jeg at det er mye annet enn spillerutvikling.

Hehe, ok. Merkelig at han er så voldsomt anerkjent som en god spillerutvikler da... Og ganske mye bedre enn de fleste andre managere, som sjeldent tar det samme ansvaret på feltet.

Men dette er nok bare vås, for spillerne utvikler seg mest sannsynlig av seg selv...


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Champis skrev: fre mai 13, 2022 1:49 am for spillerne utvikler seg mest sannsynlig av seg selv...
Må du ikke bli så grinete at du slår helt om her ;)
Forskjellig syn, jeg respekterer din mening, og ingenting er skrevet i stein som en fasit.

Champis

Legg inn av Champis »

TrueTopRed skrev: fre mai 13, 2022 12:09 pm
Champis skrev: fre mai 13, 2022 1:49 am for spillerne utvikler seg mest sannsynlig av seg selv...
Må du ikke bli så grinete at du slår helt om her ;)
Forskjellig syn, jeg respekterer din mening, og ingenting er skrevet i stein som en fasit.

Enig i det. Vi får bare være enige om å være uenige.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7748

Legg inn av Big George »

Oscar Bobb er kåret til årets spiller på deres U 23 lag i Man City. Seriemester ble han og trolig med flest målgivende i U23 ligaen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TrueTopRed skrev: tor mai 12, 2022 11:52 am
Champis skrev: tor mai 12, 2022 11:32 am Så du tenker at Lewandowski var en bedre spiller i Dortmund enn han har vært de siste årene?
Spm bør heller være om han er bedre fordi det er en naturlig utvikling når man får mer erfarenhet, kommer inn i sine beste år, spiller med enda bedre spillere,, enn at det er det du peker på her. For tro det eller ei, så blir man gjerne litt bedre med årene uansett så sant man er hyggelig proffesjonell i å bevare kroppen sin, og konstant spiller på et av verdens beste lag.

Pep er meget god han, så det er ikke det. Spm er mer hva han er god på, og der tror jeg at det er mye annet enn spillerutvikling.
Er det derfor tidligere spillere har gått ut å sagt at de har blitt mye smartere fotballspillere etter å ha spilt under Pep blant annet?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Chromeback skrev: fre mai 13, 2022 5:24 pm Er det derfor tidligere spillere har gått ut å sagt at de har blitt mye smartere fotballspillere etter å ha spilt under Pep blant annet?
Det finnes alltid en mellomting mellom å være helt evneveik eller sånn passelig god også. Jeg tror at Pep er bedre enn de fleste, så hva er det å missforstå her egentlig?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TrueTopRed skrev: fre mai 13, 2022 5:28 pm
Chromeback skrev: fre mai 13, 2022 5:24 pm Er det derfor tidligere spillere har gått ut å sagt at de har blitt mye smartere fotballspillere etter å ha spilt under Pep blant annet?
Det finnes alltid en mellomting mellom å være helt evneveik eller sånn passelig god også. Jeg tror at Pep er bedre enn de fleste, så hva er det å missforstå her egentlig?
Hva er det å misforstå her? Du sier jo i en setning at det er en mellomting mellom helt evneveik eller sånn passelig god, samtidig som du skriver at du tror at Pepe er bedre enn de fleste.

Det er ikke lett å bli klok på hva som menes her.

Er vel få som er bedre på å utvikle spillere enn Pep. Må vel være Klopp, men kan ikke se hvem andre som klarer å true de to på det feltet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7748

Legg inn av Big George »

Oscar Bobb, James McAtee, Rico Lewis, Adedire Mebude and Josh McNamara were all honoured at Manchester City's Academy Player of the Year awards ceremony held on Thursday evening.
The quintet were recognised for their own special contributions towards the Elite Development Squad (EDS) and Under-18s during what has proved a hugely successful 2021/22 season and received their prizes in a ceremony staged at the CFA.

Bobb was named EDS Player of the Year, to round off a superb campaign for the 18-year-old who emerged as one of the key pillars in our successful defence of the PL2 title.

The Norwegian-born attacking wide man was promoted to the Under-23s squad last summer and under the guidance of lead coach Brian Barry-Murphy he enjoyed a stellar campaign

Champis

Legg inn av Champis »

Chromeback skrev: fre mai 13, 2022 5:24 pm
TrueTopRed skrev: tor mai 12, 2022 11:52 am
Champis skrev: tor mai 12, 2022 11:32 am Så du tenker at Lewandowski var en bedre spiller i Dortmund enn han har vært de siste årene?
Spm bør heller være om han er bedre fordi det er en naturlig utvikling når man får mer erfarenhet, kommer inn i sine beste år, spiller med enda bedre spillere,, enn at det er det du peker på her. For tro det eller ei, så blir man gjerne litt bedre med årene uansett så sant man er hyggelig proffesjonell i å bevare kroppen sin, og konstant spiller på et av verdens beste lag.

Pep er meget god han, så det er ikke det. Spm er mer hva han er god på, og der tror jeg at det er mye annet enn spillerutvikling.
Er det derfor tidligere spillere har gått ut å sagt at de har blitt mye smartere fotballspillere etter å ha spilt under Pep blant annet?

Sannsynligvis...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»