Zelenkjy forstår seg ikke på krig

Svar
PerryAndre

Re: Zelenkjy forstår seg ikke på krig

Legg inn av PerryAndre »

Frode57 skrev: lør apr 16, 2022 7:11 pm Morsomt eĺer skremmende å se hvor naiv og dum Zelenkjy er. Krig begynner der forhandlinger ikke nytter.
Mannen mangler basis kunnskap om krig og dets lover. Men generalene hans vet og har et ansvar,
Det å gjøre "jesus" av den klovnen kan være det siste vesten skulle gjort. Dommedagsklokken slår. Jodtabletter er kjøpt inn til alle borgere i Danmark. Rydd tilfluftsrommene, Der er mye å fjerne. :oops:
Har du byttet ut Zelenkjy med Putin. Har første del av innlegget ditt vært brukbart.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Folk_flesk skrev: lør apr 16, 2022 10:57 pm
Farmer skrev: lør apr 16, 2022 10:50 pm
Folk_flesk skrev: lør apr 16, 2022 10:45 pm

Zelensky har håndtert sin rolle imponerende og da mener jeg på den diplomatiske/PR-messige delen av å være en leder i krig. Når det gjelder den militære delen har han vel omtrent like mye peiling som en gjennomsnitts FD-debattant, så her er det vel andre som bør få æren for suksessen i nord. I sør har vel ting raknet mer.
Det er diplomati, PR og samhold som er hans oppgave. Ingen statsledere skal være generaler.
Forøvrig vet jeg ingenting om kompetanseområdene til Zelensky, utover det han viser i media.
Det eneste diplomatiske minuset må vel være at han driver og roter til forholdet sitt til Tyskland. Hvis Tyskland og Frankrike mener han går etter dem fordi de ikke er aggressive nok mot Russland, så kan veien til EU-medlemskap bli lengre enn den allerede er.
Jeg forstår hans kritikk av Tyskland veldig godt. Tyskland burde være litt ydmyk på dette punktet. Det tror jeg dem er også. Derfor tror jeg ikke dette vil påvirke EU søknaden.
Kritikken mot Emmanuel Macron var mer urimelig etter mitt syn. Men om Macron fortsetter som president, så tror jeg dette forholdet ordner seg på et diplomatisk vis.

Frode57
Innlegg: 1263

Legg inn av Frode57 »

Dette blir i alle fall en dyr krig for Ukraina som nå har fått en låne& leie avtale med USA. Det er en svindyr avtale som gjør at USA mater Ukraina med våpen som de må betale tilbake over flere 10år. Storbritannia hadde en slik avtale og slet lenge med den. Akkurat som Russland som også måtte betale med sine ressurser.
Jeg undres på hvem som skriver alle talene til Zelenskjy ?

Nå er det Russland som er den som overasker i denne krigen. Og de gjøre det med å prioritere å ta hele kystlinjen og dermed avskjærer Ukraina fra Svartehavet. Mange trodde de ville gå mot Polen og møte vestlige militært utstyr men så er det matfatet de går etter.

Den store vinneren i dette er USA . Men det skaper inflasjon for hvem klarer å erstatte Russisk og Ukrainske ressurser både i korn og olje og gass?

Jeg ble forundret når Russland gikk i gang midt i en pandemi men det forteller vel om hvor omfattende våpenleveransene til Ukraina var fra Nato.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Frode57 skrev: tir mai 10, 2022 8:30 pm Dette blir i alle fall en dyr krig for Ukraina som nå har fått en låne& leie avtale med USA. Det er en svindyr avtale som gjør at USA mater Ukraina med våpen som de må betale tilbake over flere 10år. Storbritannia hadde en slik avtale og slet lenge med den. Akkurat som Russland som også måtte betale med sine ressurser.
Jeg undres på hvem som skriver alle talene til Zelenskjy ?

Nå er det Russland som er den som overasker i denne krigen. Og de gjøre det med å prioritere å ta hele kystlinjen og dermed avskjærer Ukraina fra Svartehavet. Mange trodde de ville gå mot Polen og møte vestlige militært utstyr men så er det matfatet de går etter.

Den store vinneren i dette er USA . Men det skaper inflasjon for hvem klarer å erstatte Russisk og Ukrainske ressurser både i korn og olje og gass?

Jeg ble forundret når Russland gikk i gang midt i en pandemi men det forteller vel om hvor omfattende våpenleveransene til Ukraina var fra Nato.
Kan krig være noe universelt noe, som vi her på jorden aldri kommer utenom? Gå ut i verden og bli mange, er ord fra religionen som vi har hørt. Mange med hvem? Det er mye vi ikke kan forstå, når så mye ikke er forklart. Hvor mye koster vel ikke krigsindustrien? Nødhelpen dessverre med. Den enes levebrød, en annens nød og død. Vi og våre etterkommere har bare et begrenset areal til rådighet. Jorden! Måtte det bare være nok i mange år til.

Frode57
Innlegg: 1263

Legg inn av Frode57 »

Det har bestandig vært kriger på jorden. Det er slik vi har befolket hele verden. Nå ser vi hvor dum den Ukrainske presidenten er . Hvor mange mennesker har gått til spille for å ende opp med at han må gi fra seg store deler av sitt eget land. Trolig mer enn det han kunne gjort 24 februar.
Kissinger sier som det er at Ukraina må komme Russland i møte.
Russland har intet å hente i vesten. De er selvforsørget . Sverige og Finland er tapt. Men hva har de som ikke Russland har fra før?
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i ... Fwww.vg.no

Zelenskyj er en taper av rang. Det er puddelhunden som går opp mot blodhunden . Det setter også USA i et rampelys. Hvordan kan de holde på slik . !!

Nå er det ingen vei tilbake . Enten gir Ukraina etter eller så må de se større tap på gang. Eller USA kan utløse en atomkrig.
Se også WARMASHINE fra 2017 på netflix om Afganistan. 20 års krig

Det er selvsagt det militære apparatet til USA og vestlige stater som skal fores med oppdrag. Låne og leieavtalen med Ukraina gjør at USA får tilbakebetalt sine utlegg. Men Polens statsminister mener Norge skal gi fra seg oljepenger. Han mobber smågutten i klassen men tier om USA sine fortjenester.

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

Frode57 skrev: lør apr 16, 2022 7:11 pm Morsomt eĺer skremmende å se hvor naiv og dum Zelenkjy er. Krig begynner der forhandlinger ikke nytter.
Mannen mangler basis kunnskap om krig og dets lover. Men generalene hans vet og har et ansvar,
Det å gjøre "jesus" av den klovnen kan være det siste vesten skulle gjort. Dommedagsklokken slår. Jodtabletter er kjøpt inn til alle borgere i Danmark. Rydd tilfluftsrommene, Der er mye å fjerne. :oops:
Putin menar ju inte att det är ett krig, han kallar det en ”specialoperation”

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Frode57 skrev: tor mai 26, 2022 1:10 pm Det har bestandig vært kriger på jorden. Det er slik vi har befolket hele verden. Nå ser vi hvor dum den Ukrainske presidenten er . Hvor mange mennesker har gått til spille for å ende opp med at han må gi fra seg store deler av sitt eget land. Trolig mer enn det han kunne gjort 24 februar.
Kissinger sier som det er at Ukraina må komme Russland i møte.
Russland har intet å hente i vesten. De er selvforsørget . Sverige og Finland er tapt. Men hva har de som ikke Russland har fra før?
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i ... Fwww.vg.no

Zelenskyj er en taper av rang. Det er puddelhunden som går opp mot blodhunden . Det setter også USA i et rampelys. Hvordan kan de holde på slik . !!

Nå er det ingen vei tilbake . Enten gir Ukraina etter eller så må de se større tap på gang. Eller USA kan utløse en atomkrig.
Se også WARMASHINE fra 2017 på netflix om Afganistan. 20 års krig

Det er selvsagt det militære apparatet til USA og vestlige stater som skal fores med oppdrag. Låne og leieavtalen med Ukraina gjør at USA får tilbakebetalt sine utlegg. Men Polens statsminister mener Norge skal gi fra seg oljepenger. Han mobber smågutten i klassen men tier om USA sine fortjenester.
Helt enig

Det har vært pinlig å bivåne den kollektive simpingen for Zelensky verden over

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Synes det er fasinerende å se at alle ukrainske politiske ledere ser ut som om de er 25 år gammel. Uansett bedre enn gamle grinebitere som Putten.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Det triste og tragiske med dette hele, er at om invasjonskrigen vedvarer lenge nok, så går verden lei. Om da ikke konsekvensene blir for store.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»