Hva har du på lista?

Svar
KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Hva har du på lista?

Legg inn av KingKongHalvor »

De som bruker Æ-appen til Rema er kjent med at man har en personlig 10-på-10, altså 10% avslag på de varene man handler mest. Øl ikke medtatt, er ikke lov med rabatt på alkohol i Norge.
Så hva handler du mest av til daglig? Dette varierer jo litt med sesong, sånn ser min liste ut nå:

1. Helside skrei
2. Thick and juicy beef burger
3. Starbucks Italian roast (Nespresso)
4. Parmigiano Reggiano
5. Grovt speltbrød
6. Sukker
7. Grans Taffel 0,5
8. Farris Bris 1,5
9. Skalldyr løsvekt
10. Karbonadedeig

Virker greit nok, men hvorfor jeg har billige ting som sukker og vann aner jeg ikke. Og parmesan kjøper jeg 2-3 ganger i året på Rema, bør nok byttes.

Noen andre som vil dele?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

KingKongHalvor skrev: lør feb 26, 2022 12:21 pm De som bruker Æ-appen til Rema er kjent med at man har en personlig 10-på-10, altså 10% avslag på de varene man handler mest. Øl ikke medtatt, er ikke lov med rabatt på alkohol i Norge.
Så hva handler du mest av til daglig? Dette varierer jo litt med sesong, sånn ser min liste ut nå:

1. Helside skrei
2. Thick and juicy beef burger
3. Starbucks Italian roast (Nespresso)
4. Parmigiano Reggiano
5. Grovt speltbrød
6. Sukker
7. Grans Taffel 0,5
8. Farris Bris 1,5
9. Skalldyr løsvekt
10. Karbonadedeig

Virker greit nok, men hvorfor jeg har billige ting som sukker og vann aner jeg ikke. Og parmesan kjøper jeg 2-3 ganger i året på Rema, bør nok byttes.

Noen andre som vil dele?
Jeg har ikke Æ, men kanskje det er på tide å få den.

Kjøper hele tiden preppa spinat, det og bama smoothie. Dyre varer!
Kjøper også kun laktosefri melk, og den er jo blitt svindyr!
Alfalfaspirer er også fast innhold i kjøleskapet.
Bananer er fast innkjøp.
Mel til brødbaking også. Antar prisen vil stige en del etterhvert.
Er tobakk en Æ-vare?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hehe, vet ikke om jeg tør offentliggjøre den - men den var ikke så helt ille...

1. Klippfisk Lions Fiskesentralen
2. Ytrefilet Rema 200 g
3. Smør Normalsaltet Tine (denne kjøper jeg bare på Rema pga avslaget!)
4. Olivenolje Ex Virgin Ybarra
5. Nescafe Brasero (våknestoffet på hjemmekontor kl 06 om morran... )
6. Zamioculis (plante!)
7. Egg (fra Ek gård)
8. Skrei helside
9. Kvernet deig storfe
10. Lårfilet av kylling.

Er jo litt tilfeldig hva som kommer her, det klippfisken har jeg bare kjøpt 2 ganger, men total 4 pakker på et havår. Planten må jo være plantet der, merkelig - har kjøpt bare 1. Ytrefilet er også kommet der bare etter ett kjøp. Samme med olivenoljen, som gikk i bacalaoen sammen med fisken.

Det som vel har vært der mer eller mindre hele tiden er Smør (500 g), Brasero og Egg fra Ek. Kjøper stort sett ikke disse produktene andres steder. Om 40 prosent av innkjøpene totalt skjer vel på Rema, tenker jeg. 50 prosent er vel Extra om dagen. Og 10 prosent Meny eller Jacobs etc.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

fargeblind skrev: lør feb 26, 2022 12:49 pm
Jeg har ikke Æ, men kanskje det er på tide å få den.

Kjøper hele tiden preppa spinat, det og bama smoothie. Dyre varer!
Kjøper også kun laktosefri melk, og den er jo blitt svindyr!
Alfalfaspirer er også fast innhold i kjøleskapet.
Bananer er fast innkjøp.
Mel til brødbaking også. Antar prisen vil stige en del etterhvert.
Er tobakk en Æ-vare?
Nei. Alkohol, tobakk og medisin er ikke med i rabattordningen.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

KingKongHalvor skrev: lør feb 26, 2022 12:21 pm Virker greit nok, men hvorfor jeg har billige ting som sukker og vann aner jeg ikke.

Kanskje fordi du har kjøpt mye sukker og vann. Hva du skal med så mye sukker kan bare være pga. en ting... og det er fordi du ikke får rabatt på alkohol :lol:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Risengrynsgrøt
Toalettpapir 18 pk type nyfiber
Kyllingvingeklubber
ChampX 1.5l
Kyllingfilet
Svinekjøttdeig
BigOne Cheese
Ørret hel frossen
Kalkun hel
Spekeskalker

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lista er endret siden sist. Nescafe Brasero, smør, egg, kvernet deig (kjøttdeig) og klippfisk ligger fortsatt inne. På toppen ligger Kalv Cote De Boeuf... ellers Olivenolje, Lobnobs (som jeg liker!!), Nakkekoteletter og Mascarpone er på plass. Sistnevnte pga et lite feilkjøp av 3 i slengen, fordi jeg trodde den var omfattet av "3 for 2" i ost, men det var jo den ikke..

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

B.E. skrev: tor mai 12, 2022 7:01 pm
KingKongHalvor skrev: lør feb 26, 2022 12:21 pm Virker greit nok, men hvorfor jeg har billige ting som sukker og vann aner jeg ikke.

Kanskje fordi du har kjøpt mye sukker og vann. Hva du skal med så mye sukker kan bare være pga. en ting... og det er fordi du ikke får rabatt på alkohol :lol:
Vann kjøper jeg endel av, sukker kanskje hver annen mnd. Spm var mer hvorfor jeg har de billige varene på en slik liste.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 8:35 pm Vann kjøper jeg endel av, sukker kanskje hver annen mnd. Spm var mer hvorfor jeg har de billige varene på en slik liste.
Lista skal være basert på de varene du har brukt mest penger på de ti siste gangene du var i butikken.

Æ gir deg nå 10% på din helt egen 10-på-10-liste. Listen inneholder de 10 produktene du har brukt mest penger på til sammen, basert på dine 10 siste handleturer.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

B.E. skrev: tor mai 12, 2022 9:39 pm
KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 8:35 pm Vann kjøper jeg endel av, sukker kanskje hver annen mnd. Spm var mer hvorfor jeg har de billige varene på en slik liste.
Lista skal være basert på de varene du har brukt mest penger på de ti siste gangene du var i butikken.

Æ gir deg nå 10% på din helt egen 10-på-10-liste. Listen inneholder de 10 produktene du har brukt mest penger på til sammen, basert på dine 10 siste handleturer.
Kjære vene, jeg vet da hva kriteriene er. Men man bytter jo ut ting fortløpende. I februar og mars hadde jeg skrei på listen, ingen hensikt å ha det der nå.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 11:21 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 9:39 pm
KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 8:35 pm Vann kjøper jeg endel av, sukker kanskje hver annen mnd. Spm var mer hvorfor jeg har de billige varene på en slik liste.
Lista skal være basert på de varene du har brukt mest penger på de ti siste gangene du var i butikken.

Æ gir deg nå 10% på din helt egen 10-på-10-liste. Listen inneholder de 10 produktene du har brukt mest penger på til sammen, basert på dine 10 siste handleturer.
Kjære vene, jeg vet da hva kriteriene er. Men man bytter jo ut ting fortløpende. I februar og mars hadde jeg skrei på listen, ingen hensikt å ha det der nå.
Men du lurte nemlig først og fremst på hvorfor de billige varene kom på lista.
F.eks en 6-pakkning med sukker. Det er nemlig produktprisen av 1 pakke sukker ganger 6. Og dermed rykker sukker opp på lista.

Men du mener det er noe feil med æppen - altså ikke misforstått hvordan den fungerer? Da er det ikke mye man kan hjelpe deg med. Da bør du kanskje heller spørre Rema.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

B.E. skrev: fre mai 13, 2022 12:44 am
KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 11:21 pm
B.E. skrev: tor mai 12, 2022 9:39 pm

Lista skal være basert på de varene du har brukt mest penger på de ti siste gangene du var i butikken.

Æ gir deg nå 10% på din helt egen 10-på-10-liste. Listen inneholder de 10 produktene du har brukt mest penger på til sammen, basert på dine 10 siste handleturer.
Kjære vene, jeg vet da hva kriteriene er. Men man bytter jo ut ting fortløpende. I februar og mars hadde jeg skrei på listen, ingen hensikt å ha det der nå.
Men du lurte nemlig først og fremst på hvorfor de billige varene kom på lista.
F.eks en 6-pakkning med sukker. Det er nemlig produktprisen av 1 pakke sukker ganger 6. Og dermed rykker sukker opp på lista.

Men du mener det er noe feil med æppen - altså ikke misforstått hvordan den fungerer? Da er det ikke mye man kan hjelpe deg med. Da bør du kanskje heller spørre Rema.
Det var ment som et spm til meg selv, hvorfor jeg har latt spesielt sukker bli værende på listen. Ikke vanskeligere enn det, men ikke alltid budskapet går like tydelig frem.😉

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Tipper at et av forumets medlemmer har om lag halvparten på et eller annet med kalkun*

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg har hatt Æ noen uker, og sjekket lista nå.

1 : Bendit Smothie blåbær
2 : Rensemiddel til kaffetrakter
3 : Manstad knakkpølser
4 : Bendit smothie ananas
5 : Minde banansjokolader 200 gram pose
6 : Kokosmelk i hermetikkboks
7 : Prima strimlet svinekjøtt
8 : Smårettskinke 200 g
9 : Lerum solbærsirup
10 : Tine meierismør setertype.

Men dette kan vel endre seg, antar jeg.
Jeg merket meg en pussig greie, forresten.
En dag i kassa gjorde jeg et kontatntuttak, og da ble Æ-rabatten utbetalt i tillegg til det kontantuttaket jeg gjorde.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 11:13 am Jeg har hatt Æ noen uker, og sjekket lista nå.

1 : Bendit Smothie blåbær
2 : Rensemiddel til kaffetrakter
3 : Manstad knakkpølser
4 : Bendit smothie ananas
5 : Minde banansjokolader 200 gram pose
6 : Kokosmelk i hermetikkboks
7 : Prima strimlet svinekjøtt
8 : Smårettskinke 200 g
9 : Lerum solbærsirup
10 : Tine meierismør setertype.

Men dette kan vel endre seg, antar jeg.
Hvor ofte vasker du kaffetrakteren din?!?!

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Glycinello skrev: fre mai 13, 2022 11:18 am
fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 11:13 am Jeg har hatt Æ noen uker, og sjekket lista nå.

1 : Bendit Smothie blåbær
2 : Rensemiddel til kaffetrakter
3 : Manstad knakkpølser
4 : Bendit smothie ananas
5 : Minde banansjokolader 200 gram pose
6 : Kokosmelk i hermetikkboks
7 : Prima strimlet svinekjøtt
8 : Smårettskinke 200 g
9 : Lerum solbærsirup
10 : Tine meierismør setertype.

Men dette kan vel endre seg, antar jeg.
Hvor ofte vasker du kaffetrakteren din?!?!
Kapselmaskin.
Den må renses når den røde lampa lyser.
Men det er nok ikke oftere enn en gang pr. måned.
Så det er litt pussig at den ene rensemiddelpakka jeg har kjøpt siden jeg lastet ned Æ er inne på den automatiske lista :-)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 11:22 am
Glycinello skrev: fre mai 13, 2022 11:18 am
fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 11:13 am Jeg har hatt Æ noen uker, og sjekket lista nå.

1 : Bendit Smothie blåbær
2 : Rensemiddel til kaffetrakter
3 : Manstad knakkpølser
4 : Bendit smothie ananas
5 : Minde banansjokolader 200 gram pose
6 : Kokosmelk i hermetikkboks
7 : Prima strimlet svinekjøtt
8 : Smårettskinke 200 g
9 : Lerum solbærsirup
10 : Tine meierismør setertype.

Men dette kan vel endre seg, antar jeg.
Hvor ofte vasker du kaffetrakteren din?!?!
Kapselmaskin.
Den må renses når den røde lampa lyser.
Men det er nok ikke oftere enn en gang pr. måned.
Så det er litt pussig at den ene rensemiddelpakka jeg har kjøpt siden jeg lastet ned Æ er inne på den automatiske lista :-)
:lol:

Stusset på det ja. Til og med på andreplass. :) Tenkte at du må ha verdens reneste kaffetrakter. Enten det eller så vasker jeg min for sjeldent ;)

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Glycinello skrev: fre mai 13, 2022 11:24 am
fargeblind skrev: fre mai 13, 2022 11:22 am
Glycinello skrev: fre mai 13, 2022 11:18 am

Hvor ofte vasker du kaffetrakteren din?!?!
Kapselmaskin.
Den må renses når den røde lampa lyser.
Men det er nok ikke oftere enn en gang pr. måned.
Så det er litt pussig at den ene rensemiddelpakka jeg har kjøpt siden jeg lastet ned Æ er inne på den automatiske lista :-)
:lol:

Stusset på det ja. Til og med på andreplass. :) Tenkte at du må ha verdens reneste kaffetrakter. Enten det eller så vasker jeg min for sjeldent ;)
Det er smart å vaske trakteren, da. Ren trakter gir best kaffe.
Men jeg kjøper masse bananer, spiser banan hver dag.
Rart at ikke banan er på lista ( ? )
For ikke å snakke om Preppa spinat, som vi bruker daglig i helsesmothien vi blender hjemme......dog noe som utgår etterhvert uansett, siden vi har egne spinatplanter som spirer og gror. Snart er vi selvforsynt frem til høsten.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Helt enig. Hver gang jeg vasker trakteren så tenkter jeg at dette burde gjøres oftere/jevnlig. Merkbar forskjell på kaffien.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

KingKongHalvor skrev: fre mai 13, 2022 7:10 am
B.E. skrev: fre mai 13, 2022 12:44 am
KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 11:21 pm

Kjære vene, jeg vet da hva kriteriene er. Men man bytter jo ut ting fortløpende. I februar og mars hadde jeg skrei på listen, ingen hensikt å ha det der nå.
Men du lurte nemlig først og fremst på hvorfor de billige varene kom på lista.
F.eks en 6-pakkning med sukker. Det er nemlig produktprisen av 1 pakke sukker ganger 6. Og dermed rykker sukker opp på lista.

Men du mener det er noe feil med æppen - altså ikke misforstått hvordan den fungerer? Da er det ikke mye man kan hjelpe deg med. Da bør du kanskje heller spørre Rema.
Det var ment som et spm til meg selv, hvorfor jeg har latt spesielt sukker bli værende på listen. Ikke vanskeligere enn det, men ikke alltid budskapet går like tydelig frem.😉
Det er da et rart spørsmål å stille seg om man vet hvordan ting fungerer.

Du har åpenbart brukt mer penger på sukker enn f.eks "Skalldyr løsvekt" og "Karbonadedeig"

Så årsaken er at du har kjøpt store mengder billig sukker. :lol:

Someone

Legg inn av Someone »

Er det ikke 10% på frukt og sånt uansett, og de derfor ikke kommer på topp 10 listen? Lurer på om det i hvertfall var slik da jeg hadde Rema 1000 som nabo. Nå bor jeg i "Meny-land", med Kiwi som nærmeste butikk så bruker aldri Æ lenger

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Someone skrev: fre mai 13, 2022 12:44 pm Er det ikke 10% på frukt og sånt uansett, og de derfor ikke kommer på topp 10 listen? Lurer på om det i hvertfall var slik da jeg hadde Rema 1000 som nabo. Nå bor jeg i "Meny-land", med Kiwi som nærmeste butikk så bruker aldri Æ lenger
Da får du vel stadig noen kroner inn på Trumf-kontoen, da.
Ikke glem å logge inn og hente pengene nå og da.
De er ikke til nytte dersom de står på kontoen til norgesgruppen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

B.E. skrev: fre mai 13, 2022 12:31 pm
KingKongHalvor skrev: fre mai 13, 2022 7:10 am
B.E. skrev: fre mai 13, 2022 12:44 am

Men du lurte nemlig først og fremst på hvorfor de billige varene kom på lista.
F.eks en 6-pakkning med sukker. Det er nemlig produktprisen av 1 pakke sukker ganger 6. Og dermed rykker sukker opp på lista.

Men du mener det er noe feil med æppen - altså ikke misforstått hvordan den fungerer? Da er det ikke mye man kan hjelpe deg med. Da bør du kanskje heller spørre Rema.
Det var ment som et spm til meg selv, hvorfor jeg har latt spesielt sukker bli værende på listen. Ikke vanskeligere enn det, men ikke alltid budskapet går like tydelig frem.😉
Det er da et rart spørsmål å stille seg om man vet hvordan ting fungerer.

Du har åpenbart brukt mer penger på sukker enn f.eks "Skalldyr løsvekt" og "Karbonadedeig"

Så årsaken er at du har kjøpt store mengder billig sukker. :lol:
Jada, du er den nye humorkongen her inne? Og kverulantkongen…

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

KingKongHalvor skrev: fre mai 13, 2022 6:07 pm
B.E. skrev: fre mai 13, 2022 12:31 pm
KingKongHalvor skrev: fre mai 13, 2022 7:10 am

Det var ment som et spm til meg selv, hvorfor jeg har latt spesielt sukker bli værende på listen. Ikke vanskeligere enn det, men ikke alltid budskapet går like tydelig frem.😉
Det er da et rart spørsmål å stille seg om man vet hvordan ting fungerer.

Du har åpenbart brukt mer penger på sukker enn f.eks "Skalldyr løsvekt" og "Karbonadedeig"

Så årsaken er at du har kjøpt store mengder billig sukker. :lol:
Jada, du er den nye humorkongen her inne? Og kverulantkongen…
Skal du delta i NM?
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: fre mai 13, 2022 9:58 am Tipper at et av forumets medlemmer har om lag halvparten på et eller annet med kalkun*
Hvis den var rettet til meg, har jeg ingen kommentar på det nuværende tidspunkt 8-)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »


DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Interessant. Har sikkert vært en del som har utnyttet Æ på dyrere varer som sjelden eller aldri er på tilbud. Samtidig er kanskje ikke 10 prosent utløsende nok for å velge Rema fremfor andre med tilbud på 30 prosent. Så det er sikkert lurt til å gå over til noe mer høylytt som koster Rema mindre.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ser jo nå at jeg har jo fått disse 10-30 prosentene på enkelte varer. Mange av dem her helt latterlig dårlig - som f.eks. nå 20 prosent på en pakke med Remas egen pasta! Sparer jo kanskje 2 kroner...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»