Filmstjerner dør

Svar
Lezah

Re: Filmstjerner dør

Legg inn av Lezah »

En ekstremt legningsorientert roast


TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »


kibby

Legg inn av kibby »

.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Fikk nettopp vite at Declan O'Brien døde en tid tilbake. Han ble 56.

Fyren er mest kjent som regissør av gørrete C-filmer og stod bak titler som Wrong Turn 3, 4 og 5, Joy Ride 3: Road Kill, samt klassikeren Sharktopus.

Nei, de var kanskje ikke så gode de filmene hans, men jeg kjedet meg aldri. Det er hva jeg har kommet til å verdsette i dag når kritikerroste "mesterverkene" skuffer på rekke og rad.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

En av de barskeste fra 80 og 90-tallet, der kanskje var oftest å se igjen i de litt "mindre" roller, men en som du sjeldent overså, og der også fikk bryne seg på noen herlige og sjarmerende tøffinger i filmer ala Remo Williams: The Adventure Begins (1985), Tremors (1990) og Cast a Deadly Spell (1991).

Ellers er jo Uncommon Valor (1983), Southern Comfort (1981), Secret Admirer (1985) og Miami Blues (1990) også solide filmer, der nyter bra av Wards tilstedeværelse.

Hadde planer om å se igjen Tremors til sommeren, og vel, hvert fall de to første, men ja kanskje også snart på tide å forsøke å luke ut litt diverse usette Fred Ward filmer, der en har lenge utsatt, av uvisse grunner. Ser jo at Youtube har flere der tvilsomt er å få tak i på annet enn gamle VHSer, der særlig Cast a Deadly Spell viste seg som en liten godbit, og en man jo gjerne skulle likt å hatt i filmsamlingen, men ja, gir i allefall litt motivasjon til å fortsette letingen, og se hva annet Ward stilte opp i på 80 og tidlig 90-tallet, der ligger ute i sin helhet.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ingen skuespiller, men en stjerne uansett, filmkomponist Vangelis har gått bort etter komplikasjoner med covid (slik jeg har forstått det)

Chariots of fire, Blade Runner og 1492: Conquest of Paradise er vel hans meste kjente verk.

Han ble 79 år gammel

startelver

Legg inn av startelver »

Uffda det var den kjente grekeren det Evángelos Odysséas Papathanassíou, som alle kjente som Vangelis.

Det kanskje ikke mange vet er at han startet sin karriere i pop band på 1960-tallet og psykedelisk rock på 70-tallet.

Aphrodites Child het bandet med Vangelis på keyboard og selveste Demis Roussos som også ble verdensberømt.

Bilde


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Blade Runner (1982) soundtracket er jo et av de virkelig store filmmusikk albumene, der tar deg til et annet sted og tid, og et av ytterst sjeldne 10/10 skiver man eier i samlingen.

Chariots of Fire er kanskje mest kjent, men fikk nylig godt utbytte av å se The Bounty (1984), der Vangelis sitt bidrag hjalp på å løfte ratingen et hakk opp, og synd det ikke virker å være noen offisiell CD utgave, enda.

Aphrodites Child har jeg ikke rukket å få sjekket opp, alltid ment å gjøre så, men ja, kanskje noe for neste musikk handletur?

Lagde ikke Vangelis også musikk i hop med Jon Anderson fra Yes?, eller kanskje var det Giorgio Moroder?

Nei, får vurdere om en ikke skal dra frem både film og soundtrack igjen, om ikke lenge, da Blade Runner har en ikke sett på litt for lenge nå, og alltid vært ei fin film å se på sene sommerkvelder.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Jon and Vangelis was a music collaboration between English rock singer Jon Anderson (lead vocalist of the progressive rock band Yes) and Greek synthesiser musician Vangelis. The duo released four albums between 1980 and 1991.[1]

Hiten "I find my way home" er en av mine favoritter.

startelver

Legg inn av startelver »

Vangelis har samarbeidet med en haug med artister opp igjennom årene, også Georgi Moroder og Jean Michel Jarre.


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Når vi er inne på grekere, George Michael og Cat Stevens hadde begge gresk avstammining. Cat Stevens far er kypriotisk

Min avdøde mor likte Theodorakis.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Anton er død, dagen før operasjonen som skulle hjelpe han med pusteproblemene.

TWU

Legg inn av TWU »

GoingKronos skrev: man mai 23, 2022 11:56 am Anton er død, dagen før operasjonen som skulle hjelpe han med pusteproblemene.
Vet ikke hva det er, men akkurat denne var tung å fordøye. Rip in peace Anton

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Mysterio19 skrev: tor mai 26, 2022 6:19 pm https://deadline.com/2022/05/ray-liotta ... 235033521/

Blir Goodfellas i kveld.
Nei å nei. Liotta er en av mine all time favorites. Dette var leit. Goodfellas er allerede sett et titalls ganger, så lar den ligge en stund til.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Knaberaps skrev: tor mai 26, 2022 6:40 pm
Mysterio19 skrev: tor mai 26, 2022 6:19 pm https://deadline.com/2022/05/ray-liotta ... 235033521/

Blir Goodfellas i kveld.
Nei å nei. Liotta er en av mine all time favorites. Dette var leit. Goodfellas er allerede sett et titalls ganger, så lar den ligge en stund til.
Ja, fytti katta så trist

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ai den der var tung ja.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Damn, det var kjipt..

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

:(

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Uff, kjedelige nyheter.

Hvil i fred

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Funny How? Mer legendarisk blir ikke en mafia-film

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Knaberaps skrev: tor mai 26, 2022 6:40 pm
Mysterio19 skrev: tor mai 26, 2022 6:19 pm https://deadline.com/2022/05/ray-liotta ... 235033521/

Blir Goodfellas i kveld.
Nei å nei. Liotta er en av mine all time favorites. Dette var leit. Goodfellas er allerede sett et titalls ganger, så lar den ligge en stund til.
Den er sett cirka 6 ganger her, aldri hatt en dårlig seeropplevelse med den. Filmspråket er langt forut for sin tid. Det er en film som beveger seg raskt og lekent, men kynisk i innhold.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Knaberaps skrev: tor mai 26, 2022 6:40 pm
Mysterio19 skrev: tor mai 26, 2022 6:19 pm https://deadline.com/2022/05/ray-liotta ... 235033521/

Blir Goodfellas i kveld.
Nei å nei. Liotta er en av mine all time favorites. Dette var leit. Goodfellas er allerede sett et titalls ganger, så lar den ligge en stund til.
Tiltredes. Dette var veldig sørgelig.
Har minner om Liotta fra utallige filmer.

startelver

Legg inn av startelver »

Her går det unna dessverre.

Han døde i søvne mens han spilte inn en film i Dominika. Det skal jo ikke skje.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: fre mai 27, 2022 12:34 am Her går det unna dessverre.

Han døde i søvne mens han spilte inn en film i Dominika. Det skal jo ikke skje.
Skjer innimellom, et gjennomsnittshjerte sår 3000 million ganger uten noensinne å ta en hvilepause. Det er muskelen sin det!

R.I.P. 67 år er ikke noe i våre dager. I Vikingtiden derimot hadde han vært dritgammel.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Mange som dør for tiden føler jeg.. er vel gjerne bare alderen man selv er kommet i som gjør at en legger bedre merke til. Og såklart at det som var barndomsshelter nå er kommet i en alder hvor dette begynner å gjøre seg gjeldene.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Fringegirl skrev: fre mai 27, 2022 1:29 pm Mange som dør for tiden føler jeg.. er vel gjerne bare alderen man selv er kommet i som gjør at en legger bedre merke til. Og såklart at det som var barndomsshelter nå er kommet i en alder hvor dette begynner å gjøre seg gjeldene.
Tipper skuespillere som jobber skift på 15 timer og har stor innlevelse gjerne har veldig høyt alkoholkonsum m.m. Tipper en veldig høy andel har hatt emosjonelt tøffe barndommer. De som jakter ekstreme highs, er gjerne kjent med ekstreme lows.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ray Liotta var en som sjeldent skuffet, tross av å ende opp i mye tvilsomme filmer, men der selv i såkalte b-filmer, leverte han jo varene og vel så det. Og kanskje ingen "klassiker", men alltid likt hans psyko-skurke prestasjon i Turbulence (1997).
Narc (2002) er også en liten godbit, der passet god i hop med Training Day (2001) og Dark Blue (2002) om korrupte eldre politimenn, og deres yngre og noe naive partnere.

Unlawful Entry (1992) er også ei solid Liotta skurkeprestasjon, men favoritten må nok være en av hans tidligste i Something Wild (1986), hvor filmen i første del, fremstår som nok ei romantisk screwball komedie, og så ankommer Ray Liotta halvveis, og derfra og ut, blir man med på litt av ei vill biltur:

Ellers er jo GTA: Vice City (2002) og Tommy Vercetti verdt et nytt besøk, bare så synd Liotta ikke fikk gjort en ny runde med Vercetti og Vice City, om noe slikt noen gang var i planene, for ganske sikker på at fansen gjerne ville hatt et nytt Vice City/Vercetti kapittel.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvil i fred Philip Baker Hall. Litt av en karriere han har lagt bak seg, selv om sjeldent blir nevnt i de store anledningene.

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»