Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
FranciscoM

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av FranciscoM »



Så mute kommentator da..

startelver

Legg inn av startelver »

Den engelske streamen jeg bruker her helt fin på lyd.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

"Vi beklager problemer med lyd"
Be idioten holde kjeft da!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Det blir vel et slags dobbelt farvel med Haaland i dag:

1. Hjemmepublikum i Dortmund som tar avskjed med ham
2. De mange som ikke gidder å følge ham i City som også sier farvel

startelver

Legg inn av startelver »

Det er faktisk latterlig dårlig taktisk det Marko Rose driver med, greier ikke gjøre endringer underveis.

BVB bare passer ballen uten mål og mening. Braut får ikke noe å jobbe med.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Skal lyden være fiksa nå? Kommentator er jo fortsatt halvannet sekund foran bildet

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TheRealArt_Verified skrev: lør mai 14, 2022 3:55 pm "Vi beklager problemer med lyd"
Be idioten holde kjeft da!
De jobber vel med å få gitt ham beskjed?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Alpha skrev: fre mai 13, 2022 5:35 pm
FranciscoM skrev: fre mai 13, 2022 3:44 pm Generalsekretær i Amnesty Norge, Jon Peder Egenæs, har uttalt seg om overgangen (Nettavisen):
- Hva tenker Amnesty Norge om Haalands klubbvalg?

- Vi har ingen kommentar til enkeltutøveres valg, hvis det handler om klubbvalg eller hvor de ønsker å konkurrere. Vi har derimot vært veldig tydelig på hva som mangler i Premier League-regelverk og hvilke kriterier som må følges for å kunne eie en klubb. Amnesty mener derfor at man må løfte ansvaret bort fra utøverne, og heller gi det til gjengen som faktisk kan gjøre noe med det.

- Klubbene må med andre ord ta mer ansvar selv?

- Premier League har foreløpig ingen rutiner som inneholder reservasjoner for brudd på menneskerettighetene. Vår organisasjon i Storbritannia har tatt tak i det, og sendt en oppfordring til Premier League og ønsker en endring.

- Systemet er problematisk, som gjør det vanskelig å holde spillerne ansvarlig. Spillerne har lyst til å spille på det absolutt beste nivået, så det er forståelig at de valgene blir tatt.

Flere peker på det norske landslagets protest mot VM i Qatar, som Braut Haaland var en del av, og mener at City-overgangen gjør 21-åringen dobbeltmoralsk. Det slår derimot Amnestys generalsekretær hardt tilbake på:

- Nå er det nok flere spillere og klubber som kan beskyldes for å være dobbeltmoralske, men det synes jeg blir urettferdig. Hvis man skal grave i alt hver enkelt spiller har gjort før, vil nok spillere bare slutte å stille opp på ting. Jeg vil derimot oppfordre til å bidra der det byr seg en mulighet, som det gjorde med det norske landslaget, avslutter han.
Antar han også er motbydelig? Hehe.
Nå må du ikke gjøre de hvite riddere av FriDiskusjon usikker.
He, he, he, gråslangen blir aldri usikker på sin egen moralske suverenitet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

BVB1909 skrev: fre mai 13, 2022 6:48 pm
PapaSmurf skrev: fre mai 13, 2022 5:44 pm Rekk opp hånda alle som reellt sett hadde takket nei til å spille for en fotballklubb eid av sjeiker som ville betale deg hundrevis av millioner for å sparke fotball.

Jeg for min del hadde løpt skoa av meg på vei til flyplassen om de ringte meg.

Jeg er heller ikke begeistret for sportswashing, men å forvente at fotballspillere tidlig i tjueåra skal gjøre jobben forbundene burde tatt hånd om blir feil.
Hvis den var eid av Putin da?
Ser ut som du er den første som har klart å målbinde Papa. Det er imponerende i seg selv.

Jeg kan derimot avsløre at han ikke ville spilt for putler for alle pengene produsert på jordkloden gjennom historien.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: lør mai 14, 2022 4:24 pm
BVB1909 skrev: fre mai 13, 2022 6:48 pm
PapaSmurf skrev: fre mai 13, 2022 5:44 pm Rekk opp hånda alle som reellt sett hadde takket nei til å spille for en fotballklubb eid av sjeiker som ville betale deg hundrevis av millioner for å sparke fotball.

Jeg for min del hadde løpt skoa av meg på vei til flyplassen om de ringte meg.

Jeg er heller ikke begeistret for sportswashing, men å forvente at fotballspillere tidlig i tjueåra skal gjøre jobben forbundene burde tatt hånd om blir feil.
Hvis den var eid av Putin da?
Ser ut som du er den første som har klart å målbinde Papa. Det er imponerende i seg selv.

Jeg kan derimot avsløre at han ikke ville spilt for putler for alle pengene produsert på jordkloden gjennom historien.
Jeg hadde ikke fått med meg det der. Jeg er fullstendig umulig å målbinde.

Jeg hadde muligens takket ja og sendt 80% av lønna til Ukraina. Offentlig.

Men sånn i utgangspunktet blir hele premisset tåpelig. Slike spørsmål barna mine stilte da de var små.

-Hadde du spist en sjokolade om den falt på gulvet?
- Ja.
-Hva om den landet i en hundebæsj da?
- Vi har ikke hund
- Men OM vi hadde en hund da?
Osv…

trønderen

Legg inn av trønderen »

Et viktig premiss i diskusjonen er jo at Haaland ikke måtte velge en normal norsk årslønn i Bryne eller hundrevis av millioner i City. Trolig kunne han så godt som fritt velge mellom alle klubber i verden som hadde råd til å betale klausulen hans. Ja, han fikk muligens best betalt i City, men han hadde ikke fått dårlig betalt i Real Madrid, Barcelona, Liverpool eller Bayern heller.

startelver

Legg inn av startelver »

Har Braut vært nær ballen i det hele tatt ?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 4:43 pm Et viktig premiss i diskusjonen er jo at Haaland ikke måtte velge en normal norsk årslønn i Bryne eller hundrevis av millioner i City. Trolig kunne han så godt som fritt velge mellom alle klubber i verden som hadde råd til å betale klausulen hans. Ja, han fikk muligens best betalt i City, men han hadde ikke fått dårlig betalt i Real Madrid, Barcelona, Liverpool eller Bayern heller.
Han kunne få samme lønna i Madrid også, men han mente at Citys prosjekt var bedre. Liverpool og Barca meldte seg ut for lenge siden pga overgangssummen + agentutgiftene.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Dortmund er som vanlig fryktelige å se på. 35 minutter med dette søvndyssende kaoset igjen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 3:56 pm Det blir vel et slags dobbelt farvel med Haaland i dag:

1. Hjemmepublikum i Dortmund som tar avskjed med ham
2. De mange som ikke gidder å følge ham i City som også sier farvel
Mange faller av, men flest pga pengene for å se PL, ihvertfall i min krets

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Så nettopp en klokke solgt for 35 000 000 kr på auksjon, syke tillstander.

Brauten måtte ha jobbet i hele to måneder for å få råd til den.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

Regner med at VG har et forside-bilde med Pep Guardiola i midten og Erling Braut Haaland og Oscar Bobb på hver side.
Kommer vel i juli /august

startelver

Legg inn av startelver »

Taper Hertha kan de rykke ned, kanskje ikke rart de kjemper for livet. Men Dortmund skaper omtrent ingenting.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 4:30 pm
kytec skrev: lør mai 14, 2022 4:24 pm
BVB1909 skrev: fre mai 13, 2022 6:48 pm

Hvis den var eid av Putin da?
Ser ut som du er den første som har klart å målbinde Papa. Det er imponerende i seg selv.

Jeg kan derimot avsløre at han ikke ville spilt for putler for alle pengene produsert på jordkloden gjennom historien.
Jeg hadde ikke fått med meg det der. Jeg er fullstendig umulig å målbinde.

Jeg hadde muligens takket ja og sendt 80% av lønna til Ukraina. Offentlig.

Men sånn i utgangspunktet blir hele premisset tåpelig. Slike spørsmål barna mine stilte da de var små.

-Hadde du spist en sjokolade om den falt på gulvet?
- Ja.
-Hva om den landet i en hundebæsj da?
- Vi har ikke hund
- Men OM vi hadde en hund da?
Osv…
Premisset blir tåpelig, som du sier, for premisset er ikke at Haaland velger mellom det helt hverdagslige økonomiske livet du og jeg lever på den ene siden, og de uendelige mulighetene hundrevis av skitne millioner gir både ham selv og dem rundt ham på den andre. Valget sto mellom hundrevis av rene millioner, og enda flere skitne millioner. Gitt det valget ville jeg fint rukket opp den ene hånda for å takke ja til de rene millionene, og brukt den andre til å gi fingeren til sjeikene.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Brezjnev skrev: lør mai 14, 2022 4:54 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 4:30 pm
kytec skrev: lør mai 14, 2022 4:24 pm

Ser ut som du er den første som har klart å målbinde Papa. Det er imponerende i seg selv.

Jeg kan derimot avsløre at han ikke ville spilt for putler for alle pengene produsert på jordkloden gjennom historien.
Jeg hadde ikke fått med meg det der. Jeg er fullstendig umulig å målbinde.

Jeg hadde muligens takket ja og sendt 80% av lønna til Ukraina. Offentlig.

Men sånn i utgangspunktet blir hele premisset tåpelig. Slike spørsmål barna mine stilte da de var små.

-Hadde du spist en sjokolade om den falt på gulvet?
- Ja.
-Hva om den landet i en hundebæsj da?
- Vi har ikke hund
- Men OM vi hadde en hund da?
Osv…
Premisset blir tåpelig, som du sier, for premisset er ikke at Haaland velger mellom det helt hverdagslige økonomiske livet du og jeg lever på den ene siden, og de uendelige mulighetene hundrevis av skitne millioner gir både ham selv og dem rundt ham på den andre. Valget sto mellom hundrevis av rene millioner, og enda flere skitne millioner. Gitt det valget ville jeg fint rukket opp den ene hånda for å takke ja til de rene millionene, og brukt den andre til å gi fingeren til sjeikene.
Hvor mener du at han kunne fått "rene" millioner?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MatsEn89 skrev: lør mai 14, 2022 4:50 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 3:56 pm Det blir vel et slags dobbelt farvel med Haaland i dag:

1. Hjemmepublikum i Dortmund som tar avskjed med ham
2. De mange som ikke gidder å følge ham i City som også sier farvel
Mange faller av, men flest pga pengene for å se PL, ihvertfall i min krets
Det er bra at det går en smertegrense for folk. Min kom for noen år siden. Vi kan ikke bli en ukritisk saueflokk som holder denne destruktive spiralen igang.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 4:43 pm Et viktig premiss i diskusjonen er jo at Haaland ikke måtte velge en normal norsk årslønn i Bryne eller hundrevis av millioner i City. Trolig kunne han så godt som fritt velge mellom alle klubber i verden som hadde råd til å betale klausulen hans. Ja, han fikk muligens best betalt i City, men han hadde ikke fått dårlig betalt i Real Madrid, Barcelona, Liverpool eller Bayern heller.
Men om han vil spille der faren spilte og han tror det er der han har størst sjanse til sportslig suksess så går han dit.

Skal man få bukt med sportswashing så må ansvaret legges på forbund.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 4:56 pm
MatsEn89 skrev: lør mai 14, 2022 4:50 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 3:56 pm Det blir vel et slags dobbelt farvel med Haaland i dag:

1. Hjemmepublikum i Dortmund som tar avskjed med ham
2. De mange som ikke gidder å følge ham i City som også sier farvel
Mange faller av, men flest pga pengene for å se PL, ihvertfall i min krets
Det er bra at det går en smertegrense for folk. Min kom for noen år siden. Vi kan ikke bli en ukritisk saueflokk som holder denne destruktive spiralen igang.
Jeg betaler ikke for PL. Aldri i livet. Men jeg heier på Haaland. Slik jeg heier på Ødegaard som spiller på Emirates.
Sist redigert av PapaSmurf den lør mai 14, 2022 5:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Disse handsreglene 🙄

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Braaaaaaut DEN TORJAGER

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Herlig!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Heldig med den må sies

startelver

Legg inn av startelver »

Endelig scorer Braut , og kan dere andre holde kjeft , dette er avskjedskampen til Braut , ikke ødelegg tråden med det samme oppgulpet, vi har skjønt meningen deres.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Mr.Meep skrev: lør mai 14, 2022 4:59 pm Braaaaaaut DEN TORJAGER
Feil bøying også.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 4:58 pm Jeg betaler ikke for PL. Aldri i livet. Men jeg heier på Haaland. Slik jeg heier på Ødegaard som spiller på Emirates.
Fasit.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»