Hva hører du på nå?

Svar
The Kwames

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av The Kwames »

Som Disco/Funk fan,akkurat i kveld en 83 låt med Kinky Foxx
herunder Johnny Kemp,Vincent Lilly & Bassline med Leslie Brunker



The Kwames

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Finneas har visst jobbet med sitt helt eget album ved siden av å jobbe med Billie Eilish. Hva den mannen ikke får til.

Første låta fenger i hvert fall, treffer godt etter pandemien;


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Lezah

Legg inn av Lezah »


Snellman

Legg inn av Snellman »

Frank.N.Steen skrev: tir aug 03, 2021 10:35 pm og hvor ei dame ved navn, tja, artistnavn som tvilsomt vil bli glemt med det første, og hennes monsterhit Rhythm of the Night, der herjet jo som verst i 1993-94:
Selv mener jeg at originalen fortsatt er soleklart best
Ah, jeg som trodde dette var en gruppe, og attpåtil at hun som er med i musikkvideoen ikke synger på selve låten. Vel, så feil kan man ta...

Forresten er det 'Ritmo' av Black eyed p. du mener er verre? Hvor ofte er egentlig original verre enn cover/sample?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Snellman skrev: tor aug 12, 2021 4:36 pm Ah, jeg som trodde dette var en gruppe, og attpåtil at hun som er med i musikkvideoen ikke synger på selve låten. Vel, så feil kan man ta...

Forresten er det 'Ritmo' av Black eyed p. du mener er verre? Hvor ofte er egentlig original verre enn cover/sample?
Du har nok helt rett i at Corona var ei gruppe/musikkprodusenter der benyttet seg av muligens flere ulike sangere (var vel ganske vanlig i verste euro-dance eraen på tidlig 90-tallet) og at nevnte hit video ikke innehar den virkelige sangeren, var jeg faktisk ikke klar over. Litt skuffende, men går jo igjen i flere av disse dance hitene fra 90-tallet.

Usikker på hvor mange og hvilke cover/samples man har vært innom, bare forleden ble det spilt av 2 ulike på lokale treningssenteret.
Men tror vi snakker hvert fall 8-10 år bakover i tid, angående samples/cover versjon, så er nok ikke Black Eyed Peas.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Jeg hadde nesten glemt City Boy inntil Fargerik postet en låt i korona-tråden på VGD fra deres album Young Men Gone West fra 1977. LPen ble flittig spilt på hybelen min i Trondheim den gangen den ble utgitt. Dessverre forsvant City Boy-LPene mine sammen med adskillige andre under en flytting for mange år siden.

Men nå har jeg akkurat kjøpt og fått i huset de fire første LPene deres, nå på CD, og jeg holder akkurat på å spille gjennom dem. Og her er et par låter fra Young Men Gone West-albumet:



fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Det er Van Halen her akkurat nå.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Men nå er låta ferdig, og jeg fortsetter med Budgie. Breadfan!

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Her er en annen låt fra riffmesterne Budgie (det som var igjen) som jeg lett tramper takten til

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

fargeblind skrev: lør aug 14, 2021 2:19 pm Det er Van Halen her akkurat nå.
Bra album.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter nå på Blink 142. Grei punk for ungdom.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg savner muligheten til å gi tomler!

Jeg har akkurat hørt på en cover. Artig versjon av Bad Guy. Jeg liker som regel litt lett musikk tidlig på dagen


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

LA Guns - Knock Me Down

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Har blitt gjenhør med samtlige Ramones skiver denne sommeren, og ligger nok igjen til at (som ved forrige gjenhør) Rocket To Russia (1977) blir favoritten, men noen låter så tøffe og fengende, at man så gjerne skulle hørt litt, bare 30-60 sekunder mer av dem. Men heldigvis finnes jo repeat knappen, og den blir jo flittig brukt i slike tilfeller.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Et lite kjent men glimrende prog rock band:








vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter nå på Olivia Rodrigo.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Madonna- American Life. Spennende plate

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

TrondLFC skrev: tir aug 17, 2021 8:48 pm LA Guns - Knock Me Down
Bra band det som rocker skikkelig

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

BioDex skrev: ons aug 18, 2021 9:16 pm Et lite kjent men glimrende prog rock band:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Dette må jeg høre mer på :) Synes jeg hører både litt av Mark Kelly og Steve Rothery der.

Vet du om og da hvor man kan få kjøpt albumene de har gitt ut? Jeg liker ikke streaming av musikk, jeg liker å sette på en CD, spille hele CDen for så bytte til en annen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

denne

BioDex

Legg inn av BioDex »

InternalExile skrev: tor aug 19, 2021 8:13 am
Dette må jeg høre mer på :) Synes jeg hører både litt av Mark Kelly og Steve Rothery der.

Vet du om og da hvor man kan få kjøpt albumene de har gitt ut? Jeg liker ikke streaming av musikk, jeg liker å sette på en CD, spille hele CDen for så bytte til en annen.
Virker som det ikke er mulig å få tak i cd'er fra disse her til lands, men sjekk på Amazon.uk og Amazon.com. Prøv også ebay. De første 2 albumene er på spotify, mens deres beste album, On a dark and stormy night, dessverre ble fjernet fra tjenesten for en stund siden.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Kjappfot1917 skrev: man jul 26, 2021 7:42 pm
Jeg sliter. Har sagt det før, jeg vil like Maiden men jeg får liksom ikke taket på dem.
[/quote]
Men det er da en helt fair greie. Jeg er ingen stor Black Sabbath m/Ozzy-fan (ånei, der sa jeg det høyt igjen), men jeg lever da helt greit likevel :)
Maiden er nesten religion for meg, har vært helt siden jeg virkelig fikk fot på de rundt 87-88. Vært på 5 konserter og får forhåpentligvis se de en gang til før de blir for gamle.

In other news:


[/quote]

HAHA; fy faen youtube...

For og se videon må jeg legitimere meg,

enter ved og legge inn betalingskort eller sende de legitimasjon, nei går sikkert bra det...

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Litt nostalgi her nå.....på syttitallet en gang fikk jeg tak i Rare Eart Live, et album jeg fremdeles trykker til mitt bryst.
Her er en cover. (I know) I`m Loosin? You. Ikke verst!


Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »



satt på denne jeg, Jan Werner var magisk!

hør på den understemmen, tviler sterkt på at jeg har hørt noe så bra!

Stemmen ligger under, han er langt over!



Denne og, så mye forstyrrelser, men stålkontroll!

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på den nyeste plata til Lorde. Grei pop

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »


Lezah

Legg inn av Lezah »

PowersIave skrev: søn jul 25, 2021 5:04 am Tony Martin-eraen er undervurdert!
Ekstremt sant. Sier det igjen; Ozzy er den dårligste vokalisten BS har hatt, men samtidig den kanskje mest ikoniske og den første perioden med ham forblir min favoritt-æra med bandet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»