Tariff, serviceelektronikere.

Svar
Detvareingang

Tariff, serviceelektronikere.

Legg inn av Detvareingang »

Har ei god venninne som er utdanna innen data, hun fikk nettopp tilbud om ein jobb, med 212kr timen, - 387 000 i året. Eg syns selv dette høres helt vannvittig lavt ut, hun har jobbet midlertidig med andre ting, men vil få bruke utdannelsen sin.

Gjennomsnittslønn i faget er på 296kr timen, noe som eg synes høres mer normalt ut. Er det noen som aner om det der er ei normal lønn eller om det er lovlig i heletatt i forhold til tariff. Selv finner eg ikkje tariffen i der yrke.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Detvareingang skrev: tor mai 05, 2022 4:50 pm Har ei god venninne som er utdanna innen data, hun fikk nettopp tilbud om ein jobb, med 212kr timen, - 387 000 i året. Eg syns selv dette høres helt vannvittig lavt ut, hun har jobbet midlertidig med andre ting, men vil få bruke utdannelsen sin.

Gjennomsnittslønn i faget er på 296kr timen, noe som eg synes høres mer normalt ut. Er det noen som aner om det der er ei normal lønn eller om det er lovlig i heletatt i forhold til tariff. Selv finner eg ikkje tariffen i der yrke.
kanskje noe her

https://www.virke.no/tariff-og-lonn/fin ... nskomsten/

thomassim

Legg inn av thomassim »

Kommer jo også an på om bedriften er organisert.

Har hun fagbrev og f.eks jobbet i support hos typ Elkjøp/Power, så ville hun hatt lønnstrinn 6 som per i år tilsvarer ca. 430K + fagbrevtillegg på drøyt 18K i året.

Number4

Legg inn av Number4 »

Tariff er viktig. I de gode gamle dager sang Jern og Metall; Ikke gråt Herr Aspengren, snart er det tariff igjen. Lykke til alle fagorganiserte, vårens oppgjør er viktig!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Jobb og Utdanning»