Aldersbestemte landslag

Svar
aderyn

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av aderyn »

Hjelde er så overlegent den beste forsvarspilleren i dette kullet at han selv uten matchtrening hadde vært bankers her. Så han skal garantert med U21, var på Leeds benken sist PL kamp så åpenbart ok form. Stort tap for sjansene med Hjelde borte.

Stusser mest på at Nusa ikke er hentet opp. Hans opprinnelige kull spiller ikke tellende kamper. Så skal han heller være med de eller kan det til å med hende han skal på U21? Virker rart å ikke ta han med til såpass viktige kamper som dette, ville definitivt vært en ressurs fremover på banen i det laget.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Er nok Smerud som saboterer. Skal nok ha Hjelde som venstreback på u21.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

aderyn skrev: tor mai 12, 2022 1:50 pm Hjelde er så overlegent den beste forsvarspilleren i dette kullet at han selv uten matchtrening hadde vært bankers her. Så han skal garantert med U21, var på Leeds benken sist PL kamp så åpenbart ok form. Stort tap for sjansene med Hjelde borte.

Stusser mest på at Nusa ikke er hentet opp. Hans opprinnelige kull spiller ikke tellende kamper. Så skal han heller være med de eller kan det til å med hende han skal på U21? Virker rart å ikke ta han med til såpass viktige kamper som dette, ville definitivt vært en ressurs fremover på banen i det laget.
Nusa kommer nok aldri til å spille for sin egen årgang. Neste år spiller 2004 kvalifisering og tar nok med Nusa, så blir han der til han er u21-spiller. Synes han burde vært med her.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Stort tap å ikke ha med Hjelde ja. Hopland liker jeg som stopper, men synes både Frobenius og Tage Johansen har en tendens til å være ganske variable i prestasjonene. Så et stopperpar med (Hjelde - Hopland) hadde nok vært å foretrekke for min del.

Man har vel bare 1 venstreback på U21 og det er Fredrik Oppegård, men skulle nesten tro at man beholdt Hjelde på G19 for å øke sjansene for å gå videre. Man har jo også Tagseth som venstreback alternativ på U21, som han har spilt mye i sesonginnledningen til Rosenborg. Så jeg stusser over prioriteringen her om Hjelde skal spille back på U21, selv om jeg synes han gjorde en veldig god kamp der på Marienlyst.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tor mai 12, 2022 1:56 pm
Nusa kommer nok aldri til å spille for sin egen årgang. Neste år spiller 2004 kvalifisering og tar nok med Nusa, så blir han der til han er u21-spiller. Synes han burde vært med her.
Nusa spilte vel 2 kamper med sin egen årgang i 2021, men ja, han kommer nok neppe til å spille mer med 2005 kullet fremover.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Tage Johansen er et interessant navn. Stopper som har spilt 90 min i samtlige fredrikstad-kamper i OBOS i år. En midtstopper som spiller fast på et ok nivå trengs her.

Tror ikke jeg har fått med meg denne karen tidligere, eller så har jeg blanda navnet litt med Tengel Fredriksen…

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tor mai 12, 2022 2:02 pm Tage Johansen er et interessant navn. Stopper som har spilt 90 min i samtlige fredrikstad-kamper i OBOS i år. En midtstopper som spiller fast på et ok nivå trengs her.

Tror ikke jeg har fått med meg denne karen tidligere, eller så har jeg blanda navnet litt med Tengel Fredriksen…
Virker for meg som en helt ok midtstopper, men han har også vært litt variabel i en del av baklengsmålene til Fredrikstad. Virker som FFK har bestemt seg for at de skal få han til, og eventuelt bare akseptere noen poengtap i starten. Litt som med Klaesson i Fagermo/VIF i starten av sesongen i fjor.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tor mai 12, 2022 2:01 pm Stort tap å ikke ha med Hjelde ja. Hopland liker jeg som stopper, men synes både Frobenius og Tage Johansen har en tendens til å være ganske variable i prestasjonene. Så et stopperpar med (Hjelde - Hopland) hadde nok vært å foretrekke for min del.

Man har vel bare 1 venstreback på U21 og det er Fredrik Oppegård, men skulle nesten tro at man beholdt Hjelde på G19 for å øke sjansene for å gå videre. Man har jo også Tagseth som venstreback alternativ på U21, som han har spilt mye i sesonginnledningen til Rosenborg. Så jeg stusser over prioriteringen her om Hjelde skal spille back på U21, selv om jeg synes han gjorde en veldig god kamp der på Marienlyst.
Baccay spiller vel fast i Odd nå også, så grei dekning på backen. Men slik Smerud vil spille på u21 så vil han vel ha backer med først og fremst defensive ferdigheter. Man skal jo gi fra seg alt rom på sidene og kun kælke ballen opp til 3 midtspisser.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tor mai 12, 2022 2:04 pm
Baccay spiller vel fast i Odd nå også, så grei dekning på backen. Men slik Smerud vil spille på u21 så vil han vel ha backer med først og fremst defensive ferdigheter. Man skal jo gi fra seg alt rom på sidene og kun kælke ballen opp til 3 midtspisser.
Ah shit, glemte fullstendig at Baccay hadde gjort "comeback" i tillegg. Selvfølgelig også et godt alternativ på U21. Burde jo husket han, har han jo på Fantasy 😄

Uansett, ytterligere grunn til å stille spørsmålstegn til G19 uttaket i alle fall 😅

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tor mai 12, 2022 2:08 pm
Kakebart skrev: tor mai 12, 2022 2:04 pm
Baccay spiller vel fast i Odd nå også, så grei dekning på backen. Men slik Smerud vil spille på u21 så vil han vel ha backer med først og fremst defensive ferdigheter. Man skal jo gi fra seg alt rom på sidene og kun kælke ballen opp til 3 midtspisser.
Ah shit, glemte fullstendig at Baccay hadde gjort "comeback" i tillegg. Selvfølgelig også et godt alternativ på U21. Burde jo husket han, har han jo på Fantasy 😄

Uansett, ytterligere grunn til å stille spørsmålstegn til G19 uttaket i alle fall 😅
Aalesund har vel også en venstreback i riktig alder som får positiv omtale?

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

aderyn skrev: tor mai 12, 2022 1:50 pm Hjelde er så overlegent den beste forsvarspilleren i dette kullet at han selv uten matchtrening hadde vært bankers her. Så han skal garantert med U21, var på Leeds benken sist PL kamp så åpenbart ok form. Stort tap for sjansene med Hjelde borte.

Stusser mest på at Nusa ikke er hentet opp. Hans opprinnelige kull spiller ikke tellende kamper. Så skal han heller være med de eller kan det til å med hende han skal på U21? Virker rart å ikke ta han med til såpass viktige kamper som dette, ville definitivt vært en ressurs fremover på banen i det laget.
Gir jo ikke noen mening hvis Nusa skal på u21, de har Osame og Ceide. Hadde han hatt en del spilletid på Brugge hadde det vært naturlig, a la Schjelderup i høst, men veldig merkelig hvis han blir hentet opp til U21. Og enda merkeligere å tappe U19 for den klart viktigste forsvarsspilleren når det er så få gode alternativer og gode alternativer på U21.
Så er redd for at det er solo-Smerud som ser noe som ingen andre ser igjen…

aderyn

Legg inn av aderyn »

Norgefoot skrev: fre mai 13, 2022 12:16 am
aderyn skrev: tor mai 12, 2022 1:50 pm Hjelde er så overlegent den beste forsvarspilleren i dette kullet at han selv uten matchtrening hadde vært bankers her. Så han skal garantert med U21, var på Leeds benken sist PL kamp så åpenbart ok form. Stort tap for sjansene med Hjelde borte.

Stusser mest på at Nusa ikke er hentet opp. Hans opprinnelige kull spiller ikke tellende kamper. Så skal han heller være med de eller kan det til å med hende han skal på U21? Virker rart å ikke ta han med til såpass viktige kamper som dette, ville definitivt vært en ressurs fremover på banen i det laget.
Gir jo ikke noen mening hvis Nusa skal på u21, de har Osame og Ceide. Hadde han hatt en del spilletid på Brugge hadde det vært naturlig, a la Schjelderup i høst, men veldig merkelig hvis han blir hentet opp til U21. Og enda merkeligere å tappe U19 for den klart viktigste forsvarsspilleren når det er så få gode alternativer og gode alternativer på U21.
Så er redd for at det er solo-Smerud som ser noe som ingen andre ser igjen…
Enig at Nusa på U21 kanskje er litt tidlig men prøver bare å finne en logisk konklusjon her. For jeg ser ingen logisk grunn til at de velger å holde han nede med sitt eget kull som kun skal spille treningskamper når G19 skal ut i viktige kvalikkamper og hadde hatt stor bruk en spiller av Nusas kvalitet. G19 tok med en angrepspiller fra Sogndal i troppen, så selvfølgelig er Nusa som får minutter hos det beste laget i Belgia god nok til å være med der. Skjønner virkelig ikke logikken, derfor jeg lekte litt med tanken om han kan ha blitt vurdert for U21, kanskje kun som en breddespiller/wildcard. Schjelderup skal jo i utgangspunktet være foran i køen ja men han har ikke vært i veldig god form denne sesongen. Osame kan jo også spille midtbane. Ceide her primært høyrekant og har ikke kampform. Men hvem vet, Smerud sine avgjørelser er ikke lett å spå eller forstå.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Hvorfor snakker dere om Osame og Ceide? Alle vet vel at det blir Holm - JSL - Botheim, ingen vinger.

Også naturlig at Hjelde foretrekkes på backen når man kun bryr seg om defensive ferdigheter fordi man skal forsvare seg, gi fra seg midten og kælke langt på tre spisser.

Nusa er nok bare utelatt fordi man ikke har tradisjon for å flytte opp to nivåer på u19.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

aderyn skrev: fre mai 13, 2022 2:33 am
Norgefoot skrev: fre mai 13, 2022 12:16 am
aderyn skrev: tor mai 12, 2022 1:50 pm Hjelde er så overlegent den beste forsvarspilleren i dette kullet at han selv uten matchtrening hadde vært bankers her. Så han skal garantert med U21, var på Leeds benken sist PL kamp så åpenbart ok form. Stort tap for sjansene med Hjelde borte.

Stusser mest på at Nusa ikke er hentet opp. Hans opprinnelige kull spiller ikke tellende kamper. Så skal han heller være med de eller kan det til å med hende han skal på U21? Virker rart å ikke ta han med til såpass viktige kamper som dette, ville definitivt vært en ressurs fremover på banen i det laget.
Gir jo ikke noen mening hvis Nusa skal på u21, de har Osame og Ceide. Hadde han hatt en del spilletid på Brugge hadde det vært naturlig, a la Schjelderup i høst, men veldig merkelig hvis han blir hentet opp til U21. Og enda merkeligere å tappe U19 for den klart viktigste forsvarsspilleren når det er så få gode alternativer og gode alternativer på U21.
Så er redd for at det er solo-Smerud som ser noe som ingen andre ser igjen…
Enig at Nusa på U21 kanskje er litt tidlig men prøver bare å finne en logisk konklusjon her. For jeg ser ingen logisk grunn til at de velger å holde han nede med sitt eget kull som kun skal spille treningskamper når G19 skal ut i viktige kvalikkamper og hadde hatt stor bruk en spiller av Nusas kvalitet. G19 tok med en angrepspiller fra Sogndal i troppen, så selvfølgelig er Nusa som får minutter hos det beste laget i Belgia god nok til å være med der. Skjønner virkelig ikke logikken, derfor jeg lekte litt med tanken om han kan ha blitt vurdert for U21, kanskje kun som en breddespiller/wildcard. Schjelderup skal jo i utgangspunktet være foran i køen ja men han har ikke vært i veldig god form denne sesongen. Osame kan jo også spille midtbane. Ceide her primært høyrekant og har ikke kampform. Men hvem vet, Smerud sine avgjørelser er ikke lett å spå eller forstå.
Skjønte det, kritikken var ikke ment mot deg :)

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: fre mai 13, 2022 9:59 am Hvorfor snakker dere om Osame og Ceide? Alle vet vel at det blir Holm - JSL - Botheim, ingen vinger.

Også naturlig at Hjelde foretrekkes på backen når man kun bryr seg om defensive ferdigheter fordi man skal forsvare seg, gi fra seg midten og kælke langt på tre spisser.

Nusa er nok bare utelatt fordi man ikke har tradisjon for å flytte opp to nivåer på u19.
Det er sant, samtidig har vel i hvert fall Osame fått en del spilletid de siste kampene.

Så du tenker at Nusa verken blir å finne på u19 (åpenbart) eller u21?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: fre mai 13, 2022 10:17 am
Kakebart skrev: fre mai 13, 2022 9:59 am Hvorfor snakker dere om Osame og Ceide? Alle vet vel at det blir Holm - JSL - Botheim, ingen vinger.

Også naturlig at Hjelde foretrekkes på backen når man kun bryr seg om defensive ferdigheter fordi man skal forsvare seg, gi fra seg midten og kælke langt på tre spisser.

Nusa er nok bare utelatt fordi man ikke har tradisjon for å flytte opp to nivåer på u19.
Det er sant, samtidig har vel i hvert fall Osame fått en del spilletid de siste kampene.

Så du tenker at Nusa verken blir å finne på u19 (åpenbart) eller u21?
Blir veldig overraska om Nusa er på u21. Om u19 får noen frafall så overrasker det meg derimot ikke om han kommer inn der.

Osama har fått litt spilletid, men ble bytta ut etter 33 min i siste kamp, fordi Smerud kom på at han hadde glemt å sette en av de tre spissene i startelveren.

Kan hende Smerud vil bruke han mot Aserbajdsjan f.eks?

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: fre mai 13, 2022 10:38 am
Norgefoot skrev: fre mai 13, 2022 10:17 am
Kakebart skrev: fre mai 13, 2022 9:59 am Hvorfor snakker dere om Osame og Ceide? Alle vet vel at det blir Holm - JSL - Botheim, ingen vinger.

Også naturlig at Hjelde foretrekkes på backen når man kun bryr seg om defensive ferdigheter fordi man skal forsvare seg, gi fra seg midten og kælke langt på tre spisser.

Nusa er nok bare utelatt fordi man ikke har tradisjon for å flytte opp to nivåer på u19.
Det er sant, samtidig har vel i hvert fall Osame fått en del spilletid de siste kampene.

Så du tenker at Nusa verken blir å finne på u19 (åpenbart) eller u21?
Blir veldig overraska om Nusa er på u21. Om u19 får noen frafall så overrasker det meg derimot ikke om han kommer inn der.

Osama har fått litt spilletid, men ble bytta ut etter 33 min i siste kamp, fordi Smerud kom på at han hadde glemt å sette en av de tre spissene i startelveren.

Kan hende Smerud vil bruke han mot Aserbajdsjan f.eks?
Ulaget hans, er det u17, spiller vel ikke noen viktige kamper, mens U19 gjør det, da må jo en spiller som Nusa være med, selv om det er mange store talenter på det laget.

Smerud ja… dont get me started :)

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: fre mai 13, 2022 5:08 pm
Kakebart skrev: fre mai 13, 2022 10:38 am
Norgefoot skrev: fre mai 13, 2022 10:17 am

Det er sant, samtidig har vel i hvert fall Osame fått en del spilletid de siste kampene.

Så du tenker at Nusa verken blir å finne på u19 (åpenbart) eller u21?
Blir veldig overraska om Nusa er på u21. Om u19 får noen frafall så overrasker det meg derimot ikke om han kommer inn der.

Osama har fått litt spilletid, men ble bytta ut etter 33 min i siste kamp, fordi Smerud kom på at han hadde glemt å sette en av de tre spissene i startelveren.

Kan hende Smerud vil bruke han mot Aserbajdsjan f.eks?
Ulaget hans, er det u17, spiller vel ikke noen viktige kamper, mens U19 gjør det, da må jo en spiller som Nusa være med, selv om det er mange store talenter på det laget.

Smerud ja… dont get me started :)
Ville vært naturlig å ta han med, ja. Han kommer til å spille for u19 etter sommeren uansett. U18 skal jo ikke spille viktige kamper beste år. Tipper han er med i et eventuelt mesterskap og ved eventuelle forfall denne gangen. Men jeg har ikke sett han spille på lenge selv, så jeg har ikke grunnlag for å kritisere Rolf så voldsomt.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: fre mai 13, 2022 5:34 pm
Norgefoot skrev: fre mai 13, 2022 5:08 pm
Kakebart skrev: fre mai 13, 2022 10:38 am

Blir veldig overraska om Nusa er på u21. Om u19 får noen frafall så overrasker det meg derimot ikke om han kommer inn der.

Osama har fått litt spilletid, men ble bytta ut etter 33 min i siste kamp, fordi Smerud kom på at han hadde glemt å sette en av de tre spissene i startelveren.

Kan hende Smerud vil bruke han mot Aserbajdsjan f.eks?
Ulaget hans, er det u17, spiller vel ikke noen viktige kamper, mens U19 gjør det, da må jo en spiller som Nusa være med, selv om det er mange store talenter på det laget.

Smerud ja… dont get me started :)
Ville vært naturlig å ta han med, ja. Han kommer til å spille for u19 etter sommeren uansett. U18 skal jo ikke spille viktige kamper beste år. Tipper han er med i et eventuelt mesterskap og ved eventuelle forfall denne gangen. Men jeg har ikke sett han spille på lenge selv, så jeg har ikke grunnlag for å kritisere Rolf så voldsomt.
Så han i en kamp i den CL juniorligaen, da var han absolutt bra. Vil tro han gjør det relativt bra generelt siden han tross alt er med i de fleste A-troppene, selv om han sitter på benken. Skulle han ha vært sånn passe synes jeg fortsatt han burde vært tatt ut siden han kanskje er det største talentet på yngres.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

15 år gamle Chrisander Bjørndalen Sørum har tiltrukket seg interesse fra flere av de største fotballklubbene i Europa.
Tyske Leipzig er en interessent

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Noen her inne som har kontroll på Albert Braut? Når Braut Bunes herjer tenker jeg på han. Han hadde noen rekorder i Bryne, vel.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: søn mai 15, 2022 10:12 pm 15 år gamle Chrisander Bjørndalen Sørum har tiltrukket seg interesse fra flere av de største fotballklubbene i Europa.
Tyske Leipzig er en interessent
Noe nytt der? Artikkelen du siterer var fra januar. Han er 16 nå.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Nå var det bare en omgang mot et fjerdedivisjonens i cupen, men for et talent Odin Holm er. Her snakker vi virkelig a-landslagstalent

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Joel Mvuka begynner å markere seg litt i Glimt nå. Spennende om han kan ta dette spillet opp et nivå og vise det i Eliteserien.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Gunnar Halle har tatt ut G17 (2005) tropp til privatlandskamper (forsøkt inndelt på lagdel):

Peder Hoel Lervik - Molde
Magnus Brøndbo - Roma

Jonas Tviberg Torsvik - Brann
Ethan Day Amundsen - FC København
Håkon Røsten - Rosenborg
Tarik Mrakovic - Sarpsborg 08
Jakob Tveit - Brann
Andreas Nordentoft Ekrene - Haugesund

Andreas Eikrem Myklebust - Molde
Markus Haaland - Brann
Filip Loftesnes-Bjune - Sandefjord
Oliver Kvendbø Holden - Rosenborg
Runar Norheim - Tromsø
Aleksander Andresen - Stabæk

Benjamin Thoresen Faaras - HamKam
Alexander Gurendal - Valencia
Luca Maierano - Lierse
Aridon Racaj, Sarpsborg 08
Leandro Elvestad Neto - Lillestrøm
Marius Weidel - Kristiansund

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Ingen Nusa der heller? Har de flytta han opp på g18 allerede da? Er naturlig at han spiller u19-kvalikkampene for dem neste sesong i hvert fall.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Nusa har vel fulgt G18 hittil i 2022 allerede så regner med han bare fortsetter med det.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: fre mai 20, 2022 10:59 am Nusa har vel fulgt G18 hittil i 2022 allerede så regner med han bare fortsetter med det.
Ah, har ikke fått med meg det. Men fornuftig å flytte han opp så fort 2005 var ute av em-kvalifiseringen. Er det andre fra 2005 som har blitt flytta opp?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: fre mai 20, 2022 11:18 am
mogandisu skrev: fre mai 20, 2022 10:59 am Nusa har vel fulgt G18 hittil i 2022 allerede så regner med han bare fortsetter med det.
Ah, har ikke fått med meg det. Men fornuftig å flytte han opp så fort 2005 var ute av em-kvalifiseringen. Er det andre fra 2005 som har blitt flytta opp?
Ingen flere fra 2005 som jeg har sett. Det er vel ofte litt også hvilke posisjoner som mangler på kullet over kanskje? Vet ikke helt hvor på 2004 kullet det er mest aktuelt, de har jo prestert jevnt over ganske bra, til tross for at 4-5 spillere alltid er med 2003.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Var ikke klar over at vi har en G17 keeper i Roma. Han i Lierse er også et nytt bekjentskap for min del.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»