Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Everenga

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Everenga »

startelver skrev: tor mai 12, 2022 11:57 pm Det var litt tidlig å kollapse før 17. mai.
Vi gjør dette hvert år. Så kommer en god sommerperiode i juli/ august der alle snakker om Europa før det går på trynet igjen i september og oktober og vi blir nummer 8.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Odin Holm spiller nok på mandag selv om det trolig er som innbytter.

chatin

Legg inn av chatin »

Everenga skrev: fre mai 13, 2022 4:04 pm
startelver skrev: tor mai 12, 2022 11:57 pm Det var litt tidlig å kollapse før 17. mai.
Vi gjør dette hvert år. Så kommer en god sommerperiode i juli/ august der alle snakker om Europa før det går på trynet igjen i september og oktober og vi blir nummer 8.
Gleder meg til den ¨snakke om europa¨-perioden. Er ikke så mye annet å glede seg til om dagen så.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

chatin skrev: fre mai 13, 2022 4:25 pm
Everenga skrev: fre mai 13, 2022 4:04 pm
startelver skrev: tor mai 12, 2022 11:57 pm Det var litt tidlig å kollapse før 17. mai.
Vi gjør dette hvert år. Så kommer en god sommerperiode i juli/ august der alle snakker om Europa før det går på trynet igjen i september og oktober og vi blir nummer 8.
Gleder meg til den ¨snakka om europa¨-perioden. Er ikke så mye annet å glede seg til om dagen så.
Det kommer garantert. Et godt sommervindu så skinner sola på Enga igjen. Frem til vi blir rævkjørt av Jerv eller noe på bortebane og følger opp med uavgjort på hjemmebane og rævkjøring igjen på bortebane. Snipp snapp snute så var den sesongen ute.

Ja, jeg er evig pessimist :). Skjønte ingenting når vi slo RBK tre runder før slutt i 2020 og dermed tok balletak på medaljen.. Det var en glitch i the matrix.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 8:58 pm Heia Vålenga!
Ikke Kålenga? 8-)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

busemannen skrev: lør mai 14, 2022 12:28 pm
KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 8:58 pm Heia Vålenga!
Ikke Kålenga? 8-)
Nei, virker jo i grunnen som om det styres fornuftig på Valle, det er jo enda noe. Men litt for lite til å frembringe noen stor entusiasme.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

KingKongHalvor skrev: lør mai 14, 2022 12:54 pm
busemannen skrev: lør mai 14, 2022 12:28 pm
KingKongHalvor skrev: tor mai 12, 2022 8:58 pm Heia Vålenga!
Ikke Kålenga? 8-)
Nei, virker jo i grunnen som om det styres fornuftig på Valle, det er jo enda noe. Men litt for lite til å frembringe noen stor entusiasme.
Det har du nok rett i. Jeg har fortsatt trua på at vi vil kjempe om medaljer i år, men jeg har tatt feil før :)

chatin

Legg inn av chatin »

Entusiasmen er ikke voldsom om dagen, men at det kommer over 12 000 på match 16. mai er i alle fall positivt. Kun fem ganger siden vi flyttet inn på egen stadion at vi har hatt over 12 000 tilskuere. Blir bra stemning så får vi håpe gutta bruker det positivt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

chatin skrev: lør mai 14, 2022 1:33 pm Entusiasmen er ikke voldsom om dagen, men at det kommer over 12 000 på match 16. mai er i alle fall positivt. Kun fem ganger siden vi flyttet inn på egen stadion at vi har hatt over 12 000 tilskuere. Blir bra stemning så får vi håpe gutta bruker det positivt.
Det blir ekstra viktig at det er en god kamp, så tilskuerne kommer tilbake.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Så var det det med Vålerenga og mye folk på tribunen som 'krever' at de leverer...
Pleier ikke å enda bra, men vi får håpe de er skikkelig revansjelystne etter fadesen i Tromsø, og ruller over hamkam.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: lør mai 14, 2022 2:22 pm Så var det det med Vålerenga og mye folk på tribunen som 'krever' at de leverer...
Pleier ikke å enda bra, men vi får håpe de er skikkelig revansjelystne etter fadesen i Tromsø, og ruller over hamkam.
Det lukter litt typisk ¨choke¨ ja. Mye folk på stadion mot et nyopprykka lag som vi i utgangspunktet skal slå. Men f. eks Dønnum tror jeg presterer bedre med mye folk, Osame er best på hjemmebane, Odin er muligens tilbake. Alle tre typisk publikumsfavoritter som jeg også tror presterer under presset. Mulig man leter fortvilt etter noe positivt, men forsøker å ha troa! :lol:

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Tror vi tar denne ganske greit, jeg. Vi er generelt sett et godt hjemmelag som nesten aldri taper. Litt for mange uavgjort forrige sesong, men stort sett går lagene fra nedre halvdel hjem fra Vålerenga Stadion med null poeng! Samtidig så er det ikke bare tre poengene som er viktig, men en god prestasjon som fenger publikum og gir mersmak. Der er jeg mer usikker sånn det har sett ut denne sesongen

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

chatin skrev: lør mai 14, 2022 1:33 pm Entusiasmen er ikke voldsom om dagen, men at det kommer over 12 000 på match 16. mai er i alle fall positivt. Kun fem ganger siden vi flyttet inn på egen stadion at vi har hatt over 12 000 tilskuere. Blir bra stemning så får vi håpe gutta bruker det positivt.
Skjønner ikke hvordan de har klart å få til dette, men utrolig imponerende. Synd at vi ikke har kl 18 kamp, da tror jeg vi kunne snust på utsolgt stadion.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Tror på en grei seier mot Ham Kam.
De beste lagene sikrer ofte seieren siste 15-20 minuttene og er jeg rimelig sikker på at Enga scorer på slutten og forhåpentligvis noen mål før den tid.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Oscar Bobb som var en sesong i Vålerenga ble denne uka kåret til beste Man city-spiller på deres U-23 lag som vant serien.
Det var også U-18 spillere nominert.
En bekjent som har en sønn født samme året (2003) og som var på utfordrer-landslaget skal hatt mye omgang med Oscar Bobb som i følge han selv hadde skader i hofte og lår. Dette var visst første gang Oscar hadde skader og han var veldig misfornøyd med behandling-apparatet i Vålerenga,

Hva har Erik Botheim, Mats Møller Dæhli og Oscar Bobb felles bortsett fra at de er/var utenlandsproffer ?
De har alle tre spilt barnefotball i Lyn

På tide Vålerenga får en byrival igjen

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Big George skrev: lør mai 14, 2022 5:18 pm Oscar Bobb som var en sesong i Vålerenga ble denne uka kåret til beste Man city-spiller på deres U-23 lag som vant serien.
Det var også U-18 spillere nominert.
En bekjent som har en sønn født samme året (2003) og som var på utfordrer-landslaget skal hatt mye omgang med Oscar Bobb som i følge han selv hadde skader i hofte og lår. Dette var visst første gang Oscar hadde skader og han var veldig misfornøyd med behandling-apparatet i Vålerenga,
Litt god, gammeldags brønnpissing ja. En stund siden sist.
Hørt av en bekjent som har en sønn som kjente en 15-åring som var veldig misfornøyd med «behandling-apparatet» i Vålerenga.

Gud bedre….

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

Litt å bite i, for noen og enhver.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

1-1 ....ble sein Vålerenga-scoring som jeg trodde ville komme, men det holdt jo ikke til seier.
Godt å ha Odin Holm tilbake. Du kan si mye bra om Osame og Dønnum, men det er Odin som tenker.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Big George skrev: man mai 16, 2022 10:05 pm 1-1 ....ble sein Vålerenga-scoring som jeg trodde ville komme, men det holdt jo ikke til seier.
Godt å ha Odin Holm tilbake. Du kan si mye bra om Osame og Dønnum, men det er Odin som tenker.
Odin er brilliant, den chippen til Udahl er ekstremt bra.
Alle kan se at dette er en spiller som har ferdigheter langt over det man forventer av en ES-spiller. Kun skader som gjør at han fremdeles er i klubben vår.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

dzk skrev: man mai 16, 2022 10:08 pm
Big George skrev: man mai 16, 2022 10:05 pm 1-1 ....ble sein Vålerenga-scoring som jeg trodde ville komme, men det holdt jo ikke til seier.
Godt å ha Odin Holm tilbake. Du kan si mye bra om Osame og Dønnum, men det er Odin som tenker.
Odin er brilliant, den chippen til Udahl er ekstremt bra.
Alle kan se at dette er en spiller som har ferdigheter langt over det man forventer av en ES-spiller. Kun skader som gjør at han fremdeles er i klubben vår.
To nivå over nestemann på banen. Forskjellen på 4. og 10. plass å ha han på banen resten av sesongen. Det å ha en spiller som gjør så mye konstruktivt fra så dypt i banen gjør at mye løsner for alle de fem foran.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Skikkelig digg å se Holm tilbake ja, gir jo ett viss håp. Men for faen den treneren vår gir jeg opp, altså seriøst, han har ikke fulgt med i timen dei siste ti års, det påstår jeg asså, tollås må tilbake sammen med näsberg, det er en ting, og Christensen som sentral midt går jo ikke, det har vi vel fått bekreftet nå vel. Og skal ørnen vår funke så må faktisk saraoui spille i en tierrolle bak han, men det går jo ikke, fagermo skal jo spille 433 uansett spillermateriell (oppsigelsgrunn) Så fagermo, prøv å innrette deg eller dra…

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

dalagubbe skrev: man mai 16, 2022 10:30 pm Skikkelig digg å se Holm tilbake ja, gir jo ett viss håp. Men for faen den treneren vår gir jeg opp, altså seriøst, han har ikke fulgt med i timen dei siste ti års, det påstår jeg asså, tollås må tilbake sammen med näsberg, det er en ting, og Christensen som sentral midt går jo ikke, det har vi vel fått bekreftet nå vel. Og skal ørnen vår funke så må faktisk saraoui spille i en tierrolle bak han, men det går jo ikke, fagermo skal jo spille 433 uansett spillermateriell (oppsigelsgrunn) Så fagermo, prøv å innrette deg eller dra…
Osame bør forbli på kanten. Er der han fikk assisten i dag og. I en tierrolle så blir han alt for målkåt og ender opp med å ta dårlige valg (skudd og forsøk på å finte seg gjennom hele forsvaret) som nesten aldri resulterer i noe.

Christensen sentralt var bare et blaff mot et svakt Sandefjord. Får finne sin faste plass på benken igjen fra nå av.

startelver

Legg inn av startelver »

Enda et poengtap, hjemme. Holder ikke dette.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Vi har sjette plassen, bare et steg over «vår» plass. Når vi er så høyt oppe så elendige vi er, sier mer om andre enn oss.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

dalagubbe skrev: man mai 16, 2022 10:30 pm Skikkelig digg å se Holm tilbake ja, gir jo ett viss håp. Men for faen den treneren vår gir jeg opp, altså seriøst, han har ikke fulgt med i timen dei siste ti års, det påstår jeg asså, tollås må tilbake sammen med näsberg, det er en ting, og Christensen som sentral midt går jo ikke, det har vi vel fått bekreftet nå vel. Og skal ørnen vår funke så må faktisk saraoui spille i en tierrolle bak han, men det går jo ikke, fagermo skal jo spille 433 uansett spillermateriell (oppsigelsgrunn) Så fagermo, prøv å innrette deg eller dra…
Etter å ha opplevd både Fagermo og Deila som trenere for egen klubb, skjønner jeg ikke hvorfor det ikke løsner skikkelig for dere.
Deila var en langt bedre trener enn Fagermo, tror dere har satset på skikkelig feil hest

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Vi må slutte å bruke dei norske hestene, prøv noe nytt, noen som står for moderne fotball, se litt utenfor vårt lille land

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Det snakkes mye om problemene på siste tredjedel, men problemet er det samme over hele banen: Mangelen på kombinasjonsspill. Det å spille seg fri på små flater. Vi klarer veldig sjelden å spille motstander i ubalanse. Presser de høyt, så sliter vi. Står de lavt så triller vi i alle til ufarlige rommene, som i en del tilfeller er frem til siste tredjedel.

Det er flere gode kombinasjonsspillere i laget. Osame er en av de som ville sett ut som en million om den offensive samhandlingen hadde sett bedre ut(Tenk han i BG). Bjørdal er også en spiller som hadde kommet veldig mye mer til sin rett om han hadde hatt noen å spille av offensivt. Nå går de seg isteden mye fast.

Det er ikke avslutningstrening laget trenger for å ta neste steg.Det er trening på offensiv samhandling og derav kombinasjonsspill. Og det virker det som at Fagermo ikke har noen anelse om hvordan han skal løse. Da er vi avhengig av 2-3 spillere som overpresterer for å bikke nok kamper i vår favør til å ta steget opp til medalje igjen. Og dersom det er utgangspunktet så må man spørre hvor lenge klubben skal sitte og vente? Deila fikk 5 år. Fagermo er øverste sportslig leder og "fasit" på fotball i klubben. Ser ikke hvem som skal kunne utfordre hans posisjon slik ståa er i dag. Det må i så fall være om Trøim sier at nok er nok.

Mia

Legg inn av Mia »

Fagermo har fått mer enn nok tid. Vi er ikke blitt noe bedre etter han kom til klubben. Kampen igår var også elendig. Hadde vi i det hele tatt ett skudd på mål før Hamkam scoret?
Synes nesten alltid motstanderlaget ser så mye mer farlige ut når dem kommer i angrep enn det vi gjør, og virker som om vi må absolutt presse oss igjennom midten.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Å skape overtall på midtbanen er mulig om en av midtstopperne går oppover og er god med ballen i beina.
Ivan har en god pasningsfot men beveger seg ikke oppover og bidrar ikke med overtall på midten.
Odin Holm vil jeg gjerne se rett bak spissen, som fremskutt midtbanespiller.
Å ha han som midtbaneanker er rett og slett sløsing med kvaliteter.
Ikke har han defensivt instinkt og ikke har han fysikk som en kriger og bak der kan han
bare dominere mot svake lag. Odin er best der offensive ting skjer.
Jeg vil ha Brage Skaret som midtstopper, Mathias Emilsen som anker og Odin Holm bak spissen.
Ellers er det ikke så halvgærent resten av laget. Tror den oppstillinga hadde holdt til topp 4 i år.

Det er mine tanker om Vålerenga på nasjonaldagen.

ha en fin dag, folkens !

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Drit irriterende at Vålerenga aldri ser ut til å kunne stable et pålitelig fotballag på beina. Masse folk på stadion og trøkk på tribunen, men et lag som ikke kan stoles på at leverer opp mot sitt beste. Det er upålitelig, og man er aldri sikker på hvilken variant som entrer matta.
Hadde man vært noenlunde sikre på at man klarte å vinne mot antatt dårligere motstand, og stabilt vært med i toppen så hadde det vært sånn på tribunen hver kamp.

Tafatt, og alt for lite bevegelse foran ballfører var veldig tydelig. Man er langt fra distinkt og bestemt nok i det man foretar seg, spesielt på siste tredjedel.
Ikke lett å bli klok på dette laget, og det virker som det er samme problem uavhengig av spillertropp og trener.
Siste 20 min var veldig bra, men hvorfor går de ikke ut med samme intensitet og ønske om å ta tak i kampen fra start...
Det er en prøvelse å være vålerengasupporter!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»