Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Sulfat

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Sulfat »

Sterke tall på Braut, men nå er det noe helt annet å score i Obos vs Eliteserien.

For å ta noen av de siste årenes storscorere i Obos:
Pontus Engblom: 9 mål på 77 kamper i Eliteserien. 62 mål på 83 i Obos.
Kristian Opseth har 44 Obosmål på 56 kamper. 17 på 74 eliteseriekamper.
Sigurd Haugen 46 på 71 oboskamper, 10 på 47 i Eliteserien.

Eller Brunes selv: 1 mål på 17 kamper i Eliten (sikkert mest som innbytter, riktignok).

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Ka9nen skrev: søn mai 15, 2022 7:42 pm
Tinkler skrev: søn mai 15, 2022 7:28 pm
Han er leid ut fra LSK, så det er neppe aktuelt med noen overgang med det første. Fortsetter han i samme stil vil han nok prises høyt og utenlandske klubber vil melde seg.
Jeg ser for meg 1 år i Molde, så 2 år i RB Salzburg, så Dortmund for gutten.
Han vil hvertfall være mann før han kommer til Dortmund da..

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Sulfat skrev: søn mai 15, 2022 9:53 pm

Eller Brunes selv: 1 mål på 17 kamper i Eliten (sikkert mest som innbytter, riktignok).
Korrekt. 207 minutter totalt på alle disse kampene.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Ola Bryn satt på sidelinjen i 2 mnd.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Belzone skrev: man mai 16, 2022 7:01 am Ola Bryn satt på sidelinjen i 2 mnd.
Og 21.juli spilles første kamp i Conference League kvaliken. Går vi hele veien til gruppespill spilles playoffkampene den 18. og 25.august. Sommervinduet åpner 1.august men registrering for Europaspill til 3.runde skjer i slutten av juli. Men ifjor fikk vi registrert Mannsverk inn på tampen av juli måned slik at han ble klar til denne runden.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Belzone skrev: man mai 16, 2022 7:01 am Ola Bryn satt på sidelinjen i 2 mnd.
Hvor har du det fra?? Utrolig synd for oss i så fall

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Jobs99 skrev: man mai 16, 2022 8:30 am
Belzone skrev: man mai 16, 2022 7:01 am Ola Bryn satt på sidelinjen i 2 mnd.
Hvor har du det fra?? Utrolig synd for oss i så fall
Ser det er noen på Twitter som skriver det samme. Hvor troverdig den infoen er vet jeg ikke. Samme person mente forøvrig at noen i det medisinske apparatet burde pakke sakene sine og dra. Tydeligvis så er vedkommende misfornøyd med denne biten.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Skadehistorikken bare gjentar seg, ikke bra. Foffa er tilbake så i dag satser vi på Datro Day!

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Korgutt skrev: man mai 16, 2022 8:34 am
Jobs99 skrev: man mai 16, 2022 8:30 am
Belzone skrev: man mai 16, 2022 7:01 am Ola Bryn satt på sidelinjen i 2 mnd.
Hvor har du det fra?? Utrolig synd for oss i så fall
Ser det er noen på Twitter som skriver det samme. Hvor troverdig den infoen er vet jeg ikke. Samme person mente forøvrig at noen i det medisinske apparatet burde pakke sakene sine og dra. Tydeligvis så er vedkommende misfornøyd med denne biten.
Kan bekrefte at dette stemmer. MINIMUM 2 måneder:(:(

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

Har vært på NTB/VG siden i går kveld, så ikke noe Twitter-rykte. Om bare folk kunne oppgi kilde med en gang...

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... ortsdognet

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Helt utrolig denne skadesituasjonen. Bør granskes litt rundt årsak til at et helt lag står på skadelista, for dette er ikke normal frekvens. Mye muskelskader også, er treningsarbeidet for dårlig?

Ellers er laget veldig svekket med Ola ute, da han er ekstremt skapende med sin store bevegelighet på topp. Blir det Grødem fra start i dag da? Mindre bevegelig, men en langt bedre avslutter enn Brynhildsen. Frykter imidlertid at laget blir vel statisk, så håper ihvertfall gutta på midten følger opp de gode kampene fra senere tid.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Federin skrev: søn mai 15, 2022 5:36 pm
slankebrusmannen skrev: lør mai 14, 2022 11:35 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 8:20 pm Han snakket vel om at de ikke var gode nok, ikke at de ikke er der 😉
Det er jo dette at eliteserien er full av bergensere som ikke er gode nok for Brann, som altså spiller i obosligaen. Tre av dem spilte for Bodø/Glimt i fjor. Nå har rett nok Brann fått øynene opp for den av dem som ikke spilte ett eneste eliteserieminutt i fjor, og signert han. Til gjengjeld er en ny bergenser som ikke er god nok for Brann blitt glimtspiller.
Jeg har ikke fulgt med så mye på dette. Er vi sikker på at det er Brann som har takket nei og ikke spillerne? De fleste spillere, selv bergensere, vil nok oppfatte Bodø/Glimt som mer attraktiv enn Brann p.d.d.
I hovedsak handler dette om at Brann ikke evner å oppdage talentene i nærområdet før de har signert for noen andre. Eller oppdage og oppdage. Det er neppe slik at disse spillerne er ukjente for Brann før det er for sent.

Vi har også to bergenske eliteserietrenere, som heller ikke er gode nok for Brann. Kjetil Knudsen har trenerjobb for Branns A-lag på CV-en, han. Men her er ikke Brann i noen særstilling. Han var ikke god nok for Åsane, heller.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

slankebrusmannen skrev: man mai 16, 2022 11:15 am
Federin skrev: søn mai 15, 2022 5:36 pm
slankebrusmannen skrev: lør mai 14, 2022 11:35 pm

Det er jo dette at eliteserien er full av bergensere som ikke er gode nok for Brann, som altså spiller i obosligaen. Tre av dem spilte for Bodø/Glimt i fjor. Nå har rett nok Brann fått øynene opp for den av dem som ikke spilte ett eneste eliteserieminutt i fjor, og signert han. Til gjengjeld er en ny bergenser som ikke er god nok for Brann blitt glimtspiller.
Jeg har ikke fulgt med så mye på dette. Er vi sikker på at det er Brann som har takket nei og ikke spillerne? De fleste spillere, selv bergensere, vil nok oppfatte Bodø/Glimt som mer attraktiv enn Brann p.d.d.
I hovedsak handler dette om at Brann ikke evner å oppdage talentene i nærområdet før de har signert for noen andre. Eller oppdage og oppdage. Det er neppe slik at disse spillerne er ukjente for Brann før det er for sent.

Vi har også to bergenske eliteserietrenere, som heller ikke er gode nok for Brann. Kjetil Knudsen har trenerjobb for Branns A-lag på CV-en, han. Men her er ikke Brann i noen særstilling. Han var ikke god nok for Åsane, heller.
Det går nok på kompetanse. De vet om spillerne men det ser ut som om de ikke klarer å gjenkjenne potensiale når de ser det.

Forenklet sagt så kan talent defineres som et sett av tre ferdigheter + profesjonalitet. De tre ferdighetene er følgende:

1. Teknisk kompetanse. Den store majoriteten av utvikling når det gjelder ballbehandling skjer før og i tenåra. Det er lite å hente etter dette. Det kan du se på medtak og føring av ball i fart, at alle pasningsmetoder er på plass og det at pasningene er harde, presise og ikke humper og spretter. Dette bør være relativt lett å undersøke på forhånd.

2. Fysisk kompetanse. Fotball krever både eksplosivitet og utholdenhet, og denne kombinasjonen av muskelfibre er relativt sjelden. Kroppen må tåle store mengder trening og kamp uten å bli skadet. En viss høyde og atletisisme er en klar fordel, men mye av dette er vanskelig å vite på forhånd hvis spilleren er ung.

3. Mental kompetanse. Her skjer det meste av utvikling fra tjueåra og utover, så denne er klart vanskeligst å vite på forhånd. Du kan likevel se hvor fort spilleren oppfatter situasjoner rundt seg på antall balltap, antall kreative løsninger med ball, og posisjonering med og uten ball (inkludert markering av motspillere).

2 og 3 kan man analysere med statistikk og sammenligne med jevnaldrende. 1 er mer skjønnsbasert. Er spilleren foran de andre på alle 3, så er det jo naturlig å se på dem. Det er nok vanskelig for speiderne å vurdere hvordan en ungdomsspiller vil gjøre det på et mye høyere nivå, men er spilleren også moden (profesjonell innstilling) i ung alder, så må man jo satse på dem mener jeg. Brann burde ha "støvsugd" Vestland Fylke, og ihvertfall gamle Hordaland, for alle som har gode tekniske ferdigheter og en noenlunde atletisk figur og invitere dem til å trene på "Bergensakademiet" jevnlig for å gi innspill til hva som kreves for å nå opp til Branns nivå. Fra det punktet blir det litt mer "fuzzy" - det går da mer på å håndtere press, ha en innbitt holdning til måloppnåelse, og være tålmodig.

Til syvende og sist må klubben ta sjansen på at spilleren fortsetter utviklingen i samme tempo som de har sett så langt. Steget opp til Eliteserien er stort; de aller aller fleste blir løpende rundt i ingenmannsland og verken kommer seg opp i ballfører eller rekker å gjøre seg spillbar, for det går såpass fort. Selv de som faktisk klarer å henge med og involvere seg på en positiv måte i ung alder trenger noen år på fysisk herding for å faktisk bli fullverdige eliteseriespillere.

Molde gjør mye bra arbeid med dette, men vi har ikke vært spesielt flinke på å gi de som har kommet seg opp i stallen fra Akademiet nok sjanser for A-laget. Jeg mener at det er for mange godt voksne midt-på-treet spillere i stallen som tar opp mulighetene til ungdommene. Bolly, Knudtzon, Zekhnini, Ulland, Sigurdarson og forsåvidt Kaasa og Haugan er alle greie eliteseriespillere (Ulland tidvis en god en), men de kommer aldri til å ta laget fremover.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

andzyyyy skrev: man mai 16, 2022 8:35 am Skadehistorikken bare gjentar seg, ikke bra. Foffa er tilbake så i dag satser vi på Datro Day!
Han er neppe klarert for 90min. Tipper vi stiller med Zekh eller Grødda.

Formasjonen vår har jo gradvis gått over til 3-5-2 i de siste kampene også, så det er litt vanskelig å forutse lineup.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

stoodeh skrev: man mai 16, 2022 12:18 pm
andzyyyy skrev: man mai 16, 2022 8:35 am Skadehistorikken bare gjentar seg, ikke bra. Foffa er tilbake så i dag satser vi på Datro Day!
Han er neppe klarert for 90min. Tipper vi stiller med Zekh eller Grødda.

Formasjonen vår har jo gradvis gått over til 3-5-2 i de siste kampene også, så det er litt vanskelig å forutse lineup.
Vi mister en viktig dimensjon i spillet om vi ikke har fart på topp. Grødem inn for Kaasa og Zekh/Fofana for Bryn

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: man mai 16, 2022 1:38 pm
stoodeh skrev: man mai 16, 2022 12:18 pm
andzyyyy skrev: man mai 16, 2022 8:35 am Skadehistorikken bare gjentar seg, ikke bra. Foffa er tilbake så i dag satser vi på Datro Day!
Han er neppe klarert for 90min. Tipper vi stiller med Zekh eller Grødda.

Formasjonen vår har jo gradvis gått over til 3-5-2 i de siste kampene også, så det er litt vanskelig å forutse lineup.
Vi mister en viktig dimensjon i spillet om vi ikke har fart på topp. Grødem inn for Kaasa og Zekh/Fofana for Bryn
Jeg tror vi spiller 352. Og da kommer Grødem inn for Brynhildsen.

Jeg har kritisert det å bruke folk i feil posisjon. Nå som Breivik og Kaasa får spille i sine beste posisjoner som indreløpere er jeg veldig i mot å sette Grødem inn der. La folk spille der de er best.

Kaasa har jo vært bra i det siste. Gir energi til laget og minner meg litt om Moström.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



??

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: man mai 16, 2022 4:14 pm

??
Italienerne elsker spillende midtstoppere.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tatoveringer også.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: man mai 16, 2022 1:42 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man mai 16, 2022 1:38 pm
stoodeh skrev: man mai 16, 2022 12:18 pm

Han er neppe klarert for 90min. Tipper vi stiller med Zekh eller Grødda.

Formasjonen vår har jo gradvis gått over til 3-5-2 i de siste kampene også, så det er litt vanskelig å forutse lineup.
Vi mister en viktig dimensjon i spillet om vi ikke har fart på topp. Grødem inn for Kaasa og Zekh/Fofana for Bryn
Jeg tror vi spiller 352. Og da kommer Grødem inn for Brynhildsen.

Jeg har kritisert det å bruke folk i feil posisjon. Nå som Breivik og Kaasa får spille i sine beste posisjoner som indreløpere er jeg veldig i mot å sette Grødem inn der. La folk spille der de er best.

Kaasa har jo vært bra i det siste. Gir energi til laget og minner meg litt om Moström.
Jeg hadde fasit mtp navnene. Kan nok også skyldes halvskadesituasjon. Blir spennende å se hvordan de blir spillende. Insta sier 3-4-3, jeg tror 3-5-2

WileE

Legg inn av WileE »

Karantene på Mannsverk var akkurat det vi trengte nå. Nesten godt gjort å ha sanket fire gule allerede.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Bjørnbak gikk ut med skade.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Godt gjennomført bortekamp mtp alle fraværene. Mannsverk helt enorm, blir ikke lenge i Eliteserien slik han holder på.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

WileE skrev: man mai 16, 2022 7:12 pm Karantene på Mannsverk var akkurat det vi trengte nå. Nesten godt gjort å ha sanket fire gule allerede.
Neste kamp er hjemme mot Kristiansund. Den skal vinnes uten Mannsverk, KBK er forferdelig svake.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Erling sier at det ikke kom noen nye skader. Mannsverk takler litt for ofte liggende, men ellers enorm idag

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

1 baklengs på 9 omganger mot RBK, Glimt, Viking, Odds og Aalesunds med tre stoppere.

Begynner å bli bra tett det.

Rafik tok absolutt sjansen når han fikk den, god kamp.

Mannsverk+Breivik er knall

Moe fikk rullert på laget og traff med taktikken

Alt i alt, veldig bra

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: man mai 16, 2022 8:59 pm 1 baklengs på 9 omganger mot RBK, Glimt, Viking, Odds og Aalesunds med tre stoppere.

Begynner å bli bra tett det.

Rafik tok absolutt sjansen når han fikk den, god kamp.

Mannsverk+Breivik er knall

Moe fikk rullert på laget og traff med taktikken

Alt i alt, veldig bra
Ja det er bra, men veldig ujevnt. Det skal være unødvendig å gi vekk inititativ så totalt de siste 45.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Kan vel ikke være helt fornøyd med 2 omgang. Blir vel å ta seg en tur på Aker når Krestiansund Ballklubb kommer på besøk med lav selvtilitt. Blir nok mye hat rop ,men det er kjekt.

Men la nå Løvik få prøve seg Erling.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg digger at Ødemarksbakken ikke liker Molde.

Tar meg selv i å le av at han gikk ut i media og sa han aldri ville spille for oss hver gang jeg ser han.

Hadde MFK vist interesse så hadde det jo hatt litt nyhetsverdi, men en spiller som i beste fall hører til i nedrykksstriden i Eliteserien har ikke noe hos oss å gjøre.

Forøvrig så vil jeg bare ha det sort på hvitt at jeg aldri i livet vil spille for RBK. Siden vi nå leker at vi er bedre fotballspillere enn vi er.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Erling har skjønt at Dansken ikke skal spille sentralt, satt Haugan der da Bjørnbakk gikk ut. Den beste av de nå er alikevel Riisa

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»