Opprykk fra Championship 21-22

Svar
paul_dalton_11

Re: Opprykk fra Championship 21-22

Legg inn av paul_dalton_11 »

Leo Skiri Østigård lånes ut til Stoke denne sesongen, og går rett inn på venstresiden i forsvarstrioen i dagens ligacupkamp. Brighton forlenget kontrakten hans med ett år før han ble sendt ut på lån.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Røver-kamp i kveld, med Millwall-Fulham på ViaSport.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Fabio Carvalho blir spennende å følge denne sesongen. Talentfull spiller.

Men det beste skjedde før kampen da Millwallsupporterne buet under den "take a knee" greia. Kudos til Millwallsupporterne for dette. Endelig noen supportere som reagerer på den hersens knelinga!

Håper det ble lagt merke til og flere supportere følger etter så vi kan få en slutt på den tøysete knelinga once and for all!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Strachan7 skrev: tir aug 17, 2021 11:27 pm Endelig noen supportere som reagerer på den hersens knelinga!
Millwall-supporterne gjorde dette alt i desember, om ikke tidligere.

Klubben ikke like happy som deg: https://news.sky.com/story/millwall-fc- ... e-12153002

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

AFCB med tøff bortekamp i Birmingham i kveld, og kort før pause står det målløst. Ikke for dét: St Andrews har vært noe av en lykkebane de siste gangene man har vært på de kanter av landet. Hvem husker vel ikke 8-0-gevinsten under opprykkssesongen 14/15? Og senest i fjor endte det 3-1 i favør av Cherries. Brum har holdt nullen i alle sine tre kamper til nå i sesongen, så da er det på tide å la dem smake litt pisk.

Det har visst vært den 4-3-3-formasjonen vi fablet om litt tidligere i tråden til nå i sesongen, men ikke i aften:

Travers
Francis - Elphick - Cook - Daniels
...

æh. Jeg får begynne på nytt:

Travers
Mepham - Ibsen Rossi - Kelly (k)
Davis - Billing - Kilkenny - Marcondes - Zemura
Solanke - Anthony

3-5-2, altså. Og nyheten i dag har vært en viss nederlenders påtegning for Villarreal: Arnaut Danjuma har, som ventet, spilt sin siste kamp i kirsebærhabitten. Det er intet galt med det. Han sørger for £20 millioner inn, visstnok, og det bør være penger som kommer godt med når man skal legge en spiller eller to til i dette mannskapet. Det ryktes dessuten at også Jefferson Lerma, den colombianske midtbanestrategen, er på vei utenlands. Også der har spanske klubber vist interesse tidligere, så kan hende slår han Danjuma følge ned til Den iberiske halvøy.

0-0 til pause, hører jeg.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

McGoldrick må snart finne et litesnev av målform igjen.

2-0 til WBA der.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

3-0 til WBA. "Stjernekjøpet" Mowatt.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: ons aug 18, 2021 9:34 pm 0-0 til pause, hører jeg.
Det endte med 2-0 seier til kirsebærene fra sørkysten. Dermed står man med solide sju poeng etter tre kamper, noe som må sies å være en god start på sesongen. WBA og Fulham ligger allerede på de to første plassene, også de med sju poeng. I sjupoeng-klubben finnes også QPR, Bournemouth, Stoke og Blackburn. Så det begynner allerede å være en del forhåndsfavoritter som legger beslag på topp 6. Unntaket er nok Blackburn, som har hatt en overraskende god start etter tørke på overgangsmarkedet i sommer og salg av storscorer Armstrong til Soton.

Jeg må si at jeg lar meg imponere av Bournemouth. De virker å ha etablert seg som en toppkandidat i championship, noe som historisk er nesten naturstridig. Kampen om opprykk fra championship denne sesongen vil nok bli et rotterace, og Cherries ligger allerede fint til i hovedfeltet. Klubber som Sheffield United og Swansea har allerede falt fra ved start, og også en klubb som Middlesborough har sluppet en trepoengs luke frem til hovedfeltet som nok blir vanskelig å tette med tanke på kapasitetene der fremme.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Barnsley kjører QPR i senk nå. 2-0 allerede.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Helt utrolig hvordan denne kampen snudde.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Ja en utrolig snuoperasjon av QPR. Warburton med to bytter allerede etter 35 minutter - et tydelig signal fra manageren.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Blades går mot nok et tap. 0-1 hjemme mot Huddersfield.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kanonkamp i vente nå. Derby mot Forest. Derby med fem poeng på fire første, mens Forest har fire strake tap. Hughton ligger vel tynt med tap her.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Det ble opprettet en tråd om at Derby var en klubb i oppløsning.

Men fyttikatta, det ser jo mye verre ut hos erkerivalene Forest. Bare ett poeng på fem kamper.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Coventry og Birmingham med bra innledninger på sesongen.
Kan fort bli sesongens positive overraskelser.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

WBA og Fulham på opprykksplass. For noen uforutsigbare lag. Opprykksstriden i CS og nedrykkstriden i PL har blitt så utrolig spennende de siste sesongene!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

He he...Stokefansen har visst som mål å konkurrere med Leeds- og Millwallsupporterne om å ha den mest upopulære fanskaren. Da må dere nok trolig bli langt mer voldelige, Stokefans...Men dette var jo en liten begynnelse...

Kampen mellom Stoke og Barnsley i dag var morsom. Endelig en god gammeldags Championshipkamp med mer kriging og knuffing enn finspill. Lenge siden jeg har sett det.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

GiPazzini_85 skrev: lør aug 28, 2021 1:27 pm Hughton ligger vel tynt med tap her.
Hughton fikk i dag sparken som Forest-manager. Ikke akkurat en bombe dette, for ett poeng etter sju kamper er skrale greier.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

paul_dalton_11 skrev: tor sep 16, 2021 8:08 pm
GiPazzini_85 skrev: lør aug 28, 2021 1:27 pm Hughton ligger vel tynt med tap her.
Hughton fikk i dag sparken som Forest-manager. Ikke akkurat en bombe dette, for ett poeng etter sju kamper er skrale greier.
Godt på overtid den avgjørelsen der, ja.

Lezah

Legg inn av Lezah »

WBA-QPR i aften er fort severdig.

Kaldbayer
Innlegg: 318

Legg inn av Kaldbayer »

Sjukt fett om Coventry rykka opp!!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Billy Sharp med mål igjen i dag.

For en mann! For en spiller! For et forbilde!

En spiller jeg virkelig beundrer og som Leedssupporter irriterer jeg meg litt over at han ikke fikk ordentlig sjansen da han var hos oss.
Kunne fort blitt - kanskje ikke legende - men i hvert fall en spiller Leedsfansen ville ha husket bedre som en skikkelig goalgetter.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Strachan7 skrev: lør sep 25, 2021 10:07 pm Billy Sharp med mål igjen i dag.

For en mann! For en spiller! For et forbilde!

En spiller jeg virkelig beundrer og som Leedssupporter irriterer jeg meg litt over at han ikke fikk ordentlig sjansen da han var hos oss.
Kunne fort blitt - kanskje ikke legende - men i hvert fall en spiller Leedsfansen ville ha husket bedre som en skikkelig goalgetter.
Faktisk gått meg hus forbi at han var innom dere. Legende, ja.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Kaldbayer skrev: fre sep 24, 2021 11:53 pm Sjukt fett om Coventry rykka opp!!
For en spiss de har funnet i Gyökeres! Brighton, som sliter med å score, slipper ham altså for £1.4m i sommer. Dem om det....

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TommyCowan2 skrev: tor sep 30, 2021 9:05 pm
Kaldbayer skrev: fre sep 24, 2021 11:53 pm Sjukt fett om Coventry rykka opp!!
For en spiss de har funnet i Gyökeres! Brighton, som sliter med å score, slipper ham altså for £1.4m i sommer. Dem om det....
Det der var også et gledelig gjensyn. Hvorfor forsvant du fra VGD?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Enig. Kjekt å se T Cowan på plass.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

For øvrig interessant å se Forests form etter at Cooper kom inn. Og nå er Forest over Swansea på tabellen. Karma....

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

11 av 46 runder (24 %) av ligasesongen er unnagjort, og det er lov å anta at det begynner å tegne seg et visst bilde av hvilke klubber som skal kjempe om det store opprykkstrofeet. Bournemouth er eneste ubeseirede innslag til nå, og 7-4-0 og kun åtte baklengs tyder på at Scott Parker har hatt en heldig hånd med prosjektet så langt. Gratissigneringen av Gary Cahill (som imidlertid neppe er 'gratis' når det gjelder ukentlige utgifter) har vist seg å være et solid scoop, og ellers får dansken Philip Billing mye berøm for sine innsatser på offensiv midt. Den tidligere Huddersfield-dreggen har antakelig funnet sin rolle, etter å ha vært benyttet i mer tilbaketrukne roller tidligere. Og så har man spilleren som utvilsomt hører til i sjiktet 'beste spisser i Championship' i Dominic Solanke, som i tillegg til å putte en del selv også er dyktig i å spille andre gode. Et samlingspunkt er han blitt, og eventuell suksess denne sesongen vil antakelig avhenge av hvorvidt han blir værende eller ei. Nå venter et par tøffe bortekamper i Bristol City og Stoke, og fire poeng her hadde vært underbart. Da ser jeg gjerne uavgjort på Ashton Gate og seier på Victoria Ground. Å påføre Stoke deres første nederlag hjemme ville ha vært en fin beskjed å sende videre til det øvrige feltet.

Coventry helt oppe på tredjeplass, altså. Det er neppe rent få nostalgikere som kjenner antydninger til vanndannelser i truten av å se dem helt der framme. Etter mange år i ørkenvandring, så synes også jeg det er supert å ha dem snusende der oppe, men jeg har ingen forutsetninger for å si noe om det vil vare eller ei. De er vel trygt tilbake på Ricoh Arena igjen, er de ikke? 6-0-0 hjemme er voldsomme tall ingen andre i divisjonen er i nærheten av. Hvilke er de viktigste personene bak denne foreløpige Sky Blues-oppturen sportslig sett?

Ellers vil vel tommy_cee ha et og annet å si om Huddersfields høyst godkjente sesonginnledning?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

I går slapp nyheten om at Bournemouths David Brooks har fått lymfekreft. Her er det lite annet å gjøre enn å håpe at han blir frisk, og så får fotballkarrieren videre komme i andre rekke. God bedring, David.

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: tor okt 14, 2021 10:14 am I går slapp nyheten om at Bournemouths David Brooks har fått lymfekreft. Her er det lite annet å gjøre enn å håpe at han blir frisk, og så får fotballkarrieren videre komme i andre rekke. God bedring, David.
Det er helt grusomt. Stort talent som først fikk en alvorlige skad og nå dette. Vi håper dette går bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»