Ekslusive rettigheter på kino?

Svar
Will.i.Nickersen

Ekslusive rettigheter på kino?

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Har det skjedd noe med rettigheter på kinofilmer i sommer , eller er det bare covid som gjør det.
Sett at Black widow og Free guy bare går på odeon kino I oslo( kan være flere jeg ikke har fått med meg), en kompis skulle se Black widow i Trondheim, men der gikk den ikke i det hele tatt.
Har Odeon kjøpt rettigheter, er det pga at noen filmer streames på nett samtidig og kinoene ikke vil investere, er det noen som vet?
Har ikke sett noe om det i aviser.
Er ihvertfall ikke fan av opplegget for øyeblikket.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Will.i.Nickersen skrev: tor aug 19, 2021 5:31 am Har det skjedd noe med rettigheter på kinofilmer i sommer , eller er det bare covid som gjør det.
Sett at Black widow og Free guy bare går på odeon kino I oslo( kan være flere jeg ikke har fått med meg), en kompis skulle se Black widow i Trondheim, men der gikk den ikke i det hele tatt.
Har Odeon kjøpt rettigheter, er det pga at noen filmer streames på nett samtidig og kinoene ikke vil investere, er det noen som vet?
Har ikke sett noe om det i aviser.
Er ihvertfall ikke fan av opplegget for øyeblikket.
Det er vel kun Odeon som har takket ja til å vise filmen.

Det er jo en liten revolusjon innenfor kinobransjen nå grunnet alternativer som dukket opp under Covid, og det er stor uenighet mellom kinoene og selskaper som Disney.

NF Kino takket nei til å vise BW, fordi Disney krever den samme prisen for leie av filmen til kinovisning, til tross for at filmpremieren ikke er eksklusiv for kinoer.

Dette er nok ikke siste gang vi ser dette, så får man bare se hvordan dette utvikler seg i fremtiden.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Kan bli morro, de fleste filmselskapene er vel knyttet til en streamingtjeneste nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»