Formula 1
Kanskje litt vel optimistisk, men så for meg 4-5 i kampen om VM og 3 lag i kampen om konstruktør samt flere vinnere ala Ocon og Gasly.flourhouse skrev: ↑søn mai 08, 2022 11:10 pm Husker i fjor da Ocon vant et løp. Hadde vært morsomt med noe lignende igjen
Naturligvis påvirket av de banene løp har blitt kjørt på hittil, men bilene til nå er ikke akkurat det store klimakset som ble snakket om. Mildt sagt veldig spent på løpene på hovedsakelig Paul Ricard, Interlagos, Baku, Spa, Monza, Red Bull Ring, Mexico og Silverstone, men forsåvidt også de andre.
Red Bull med et klart forsprang på fart foreløpig, men Ferrari har spart på kruttet med større oppgraderinger til Spania. Red Bull forbedrer seg nok de også i Spania.
Synes ikke Ferrari har vært spesielt flinke på utvikling underveis i tidligere sesonger det siste tiåret. Blir spennende denne sesongen.
Synes ikke Ferrari har vært spesielt flinke på utvikling underveis i tidligere sesonger det siste tiåret. Blir spennende denne sesongen.
Jo jeg mente det blir en utfordring for Atle og Henning med den dårlige tv-produsjonen
Dette er USA på stereoider, hva annet forventer man? En grunn til at IndyCar er forbeholdt USA.
Leclerq virker helt sluttkjørt. Sammenlignbart med Hamilton i Brasil (?) i fjor.
Leclerq virker helt sluttkjørt. Sammenlignbart med Hamilton i Brasil (?) i fjor.
Sist redigert av Centrist den søn mai 08, 2022 11:27 pm, redigert 1 gang totalt.
Dette var skuffende, ja. Utrolig mye hype før regelendringene i år, og synes denne sesongen er mindre spennende enn den forrige så langt. Men er det ikke alltid slik med nye regulasjoner at noen knekker koden og bygger et forsprang til resten? Forrige sesong var kanskje den mest spennende i den forrige æraen.Centrist skrev: ↑søn mai 08, 2022 11:24 pmKanskje litt vel optimistisk, men så for meg 4-5 i kampen om VM og 3 lag i kampen om konstruktør samt flere vinnere ala Ocon og Gasly.flourhouse skrev: ↑søn mai 08, 2022 11:10 pm Husker i fjor da Ocon vant et løp. Hadde vært morsomt med noe lignende igjen
Naturligvis påvirket av de banene løp har blitt kjørt på hittil, men bilene til nå er ikke akkurat det store klimakset som ble snakket om. Mildt sagt veldig spent på løpene på hovedsakelig Paul Ricard, Interlagos, Baku, Spa, Monza, Red Bull Ring, Mexico og Silverstone, men forsåvidt også de andre.
Ja, 2014 var jo helt krise. Mercedes vant alt utenom 3 løp. I de ti første løpene var det vel 1-2 i samtlige løp der begge bilene fullførte.Kærlighed skrev: ↑søn mai 08, 2022 11:28 pmDette var skuffende, ja. Utrolig mye hype før regelendringene i år, og synes denne sesongen er mindre spennende enn den forrige så langt. Men er det ikke alltid slik med nye regulasjoner at noen knekker koden og bygger et forsprang til resten? Forrige sesong var kanskje den mest spennende i den forrige æraen.Centrist skrev: ↑søn mai 08, 2022 11:24 pmKanskje litt vel optimistisk, men så for meg 4-5 i kampen om VM og 3 lag i kampen om konstruktør samt flere vinnere ala Ocon og Gasly.flourhouse skrev: ↑søn mai 08, 2022 11:10 pm Husker i fjor da Ocon vant et løp. Hadde vært morsomt med noe lignende igjen
Naturligvis påvirket av de banene løp har blitt kjørt på hittil, men bilene til nå er ikke akkurat det store klimakset som ble snakket om. Mildt sagt veldig spent på løpene på hovedsakelig Paul Ricard, Interlagos, Baku, Spa, Monza, Red Bull Ring, Mexico og Silverstone, men forsåvidt også de andre.
Syns også starten på forrige sesong var bedre, men dette er langt bedre enn det meste annet siden 2014.
Problemet er jo at det alltid bare er to team. Men det er vel ikke noe nytt akkurat.
Det er en artikkel på F1.com nå hvor Leclerc, Bottas og flere nevner hvilke konkurrenter fra karting de mener burde ha vært i F1. Charles Leclerc nevner Dennis Olsen som en av sine tre. Det er jo litt gøy. Og trist, det var vel finansiering som stoppet Olsen til slutt?
Nisselua til norske journalister skal på nå, så tipper vi ser en artikkel i norsk media snart også.
Nisselua til norske journalister skal på nå, så tipper vi ser en artikkel i norsk media snart også.
Merc gjør det veldig bra igjen. Ser ut som de har fått fart på straights. Vi får se om det varer når det virkelig teller.
Hadde vært gøy med et three horse race i stedet for to, men holder ikke pusten. De har levert bra på treninger de siste løpshelgene for så å falle helt gjennom. Red Bull kjørte vel stort sett racesimuleringer, mens Mercedes kjørte kval også.
Vi får se om Mercedes holder nivået i Q. Eventuelt at de er gode i Q, men ikke har race pace. Tviler på at de har løst alle problemene sine enda.
Men hadde vært morsomt hvis vi får 3 lag og 6 fører som kan kjempe om pole og løpseier
Men hadde vært morsomt hvis vi får 3 lag og 6 fører som kan kjempe om pole og løpseier
Så de tre dårligste lagene per i dag er Alpine, Aston og Williams, litt overraskende at Alpine er der, de to andre som forventa
Alonso hadde nok fint klart å komme seg til P2, og kanskje P3 også, med farten han har holdt denne helgen. Alpine satte han ut alt for sent og han fikk sin runde ødelagt på grunn av trafikk.
Mercedes ser indeed ut som de er tilbake. Russell har gjort en god jobb med skadebegrensning i mesterskapet så langt. Tenk om han skulle involvere seg i kampen mellom Max og Charles!
Max og Charles fortsatt i egen liga. Tror Mercedes har en svakere bil enn Red Bull og Ferrari, selv om store deler av forspranget er spist opp.
Charles kaster bort pole, kan ikke ha slike feil
Heldigvis har han et forsøk til
Ferrari kunne send han ut med en gang, da kunne han ha to forsøk
Heldigvis har han et forsøk til
Ferrari kunne send han ut med en gang, da kunne han ha to forsøk
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute