Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
MatsEn89

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av MatsEn89 »

mbappe, ganske god kilde

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ghost skrev: fre mai 20, 2022 12:24 am
Koffer skrev: tor mai 19, 2022 6:46 pm Lewa til Barca er dårlig nytt for Real Madrid. Over 80 % sjanse for at han havner der nå.

Dessverre vil han være en farlig goalgetter et par-tre sesonger til, spesielt i LL. Denne store, sterke spissen vil heade/skyte inn 20 mål + - LETT. Profesjonell og veldig godt trent. Enorm rutine.

Tross Barcas horrible høst denne sesongen, har de sluppet inn ca det samme som Real Madrid. Madrid har vel scoret 10 mål ish mer, og vi må huske på at Fati hadde scoret masse flere goaler om han hadde holdt seg skadefri.

Hvis RM skal stille med så og si samme lag neste sesong, så må det virkelig skje noe snart, og i sommer.
Joda, Lewa er bra han, men det er ikke en signering som hadde blitt møtt godt her inne. Gammel og høy lønn, ikke noe som skriker en ny storhetstid. De har (i likhet med Madrid) større hull å tette enn offensivt.

Ingen tvil om hvem som kommer best ut på papiret dersom det er Mbappe til Madrid og Lewa til Barca hvert fall.
Nei, men for Barca er det en god signering. Lewa er fortsatt en av de beste spissene i verden. Godt trent, og kommer til å score masse mål for FCB. De blir forsterket, ikke svekket. Kategoriserer han sammen med Benz, Modric, Ronaldo osv mtp prestasjon/alder.

Det er det ingen tvil om. Igjen så er jeg ikke så sikker på Mbappe til RM som de aller fleste mener er bankers. Vi har en tendens til å bli overrasket, ikke bare i fotballens verden, men sånn generelt. Veldig mye peker retning den spanske hovedstad, men vi vet ikke helt sikkert. Det er mye som spiller inn, ikke minst penger. Dessuten vet vi ikke hvordan de sterke krefter i Qatar påvirker Mbappe og hans team.

Leste det nå nettopp i Marca. Det er en viss usikkerhet.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Altså hvis Mbappe ikke kommer (tidenes mulighet for begge parter), så kan man legge han død for alltid fra Madrid sin side. Ingen er større enn klubben.

startelver

Legg inn av startelver »

Lewa er god men dette er en annen liga. Holder Benzema høyere.

Men Mbappe må se å få ut fingeren.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Qatar vil kaste så mye penger og lovnader de kan for å ikke miste sin største posterboy for hvitvasking-prosjektet deres, i selve VM-året.

Soldado

Legg inn av Soldado »

For Mbappé så tror jeg ikke pengene er det som avgjør. Det ENESTE jeg kan se hvor penger skulle spille inn, er hvis han donerer enorme summer til humanitært arbeid.

Hvis ikke, så tror jeg det sportslige prosjektet er det som vipper i den ene eller andre retningen. Og der stiller Madrid mye sterkere enn røret i Paris.

Sier som jeg har sagt tidligere, Mbappé blir Real-spiller i sommer.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Penger, Fedrelandet og familie > CL-trofeer

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: fre mai 20, 2022 12:54 pm For Mbappé så tror jeg ikke pengene er det som avgjør. Det ENESTE jeg kan se hvor penger skulle spille inn, er hvis han donerer enorme summer til humanitært arbeid.

Hvis ikke, så tror jeg det sportslige prosjektet er det som vipper i den ene eller andre retningen. Og der stiller Madrid mye sterkere enn røret i Paris.

Sier som jeg har sagt tidligere, Mbappé blir Real-spiller i sommer.


Av den verifiserte informasjonen vi har så elsker Mbappe Paris og PSG. Han virker veldig forsiktig og ydmyk ovenfor klubben/eierne, og vil ikke tråkke noen på tærne. Det er ganske mektige folk som driver den klubben, og han vil ikke bli upopulær blant fansen. Dette er han veldig redd for, samtidig som han innerst inne vil til RM.

Så er han på kanskje 60-40 favør RM.

Men, så er det noe som heter penger. Å påstå at det ikke avgjør er veldig, veldig naivt.

Jeg tror han hadde bestemt seg for Real Madrid, men så har det kommet et nytt forslag fra Qatar.

Her har han blitt tilbydd en ENORM sum. Familien får hundrevis av millioner, agenten får til brød & melk, og Mbappe selv får en lønn mye høyere enn hva han vil tjene i RM. I tillegg får han ENDA mer makt over seg selv, kontra hos Perez. RM har ikke ubegrenset med midler, det har motparten. Madrid kan lokke med Blancpain og kule penner fra Parker samt en saftig kontrakt, men ikke i nærheten av hva araberne kan tilby.

Dette visste jeg, og jeg er ikke et gram overrasket. Mbappe blir i PSG, tror jeg. Er ikke 100 % sikker, men slik jeg ser hele bildet så vil oljepengene bli for fristende samt han kan fortsette i klubben han også verdsetter veldig høyt sammen med Messi og Neymar.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Gleder meg til pressekonferansen:

"Mye rykter som ikke er sanne" , "Grunnen til at jeg ventet med å signere var....." , "Jeg har alltid elsket denne klubben, ville ikke gå gratis", "Spennende prosjekt på gang, vil vinne CL før jeg eventuelt forlater den franske hovedstad", "Real Madrid er en stor og bra klubb, kanskje en gang i fremtiden, man vet aldri"

Ligue 1 er vel ikke engang topp fire i Europa. Ingen bryr seg om den serien. Han blir kun for oljepengene. Blir ikke overrasket om han har fått €100 mill i sign-on-fee. Mbappe hadde blitt mye bedre og større som fotballspiller i RM, det vet vi ALLE.

Men, pengene blir mest sannsynlig for fristende for han, agenten og familien. Slik er vi mennesker. Vi er rovdyr, og vil ha mest mulig selv.

peraleks

Legg inn av peraleks »

I følge Marca er det snakk om 130 mill euro i sign on fee fra Real Madrid(Det opprinnelige kravet presentert av moren skal tilsynelatende ha vært på 200 mill euro). PSG på sin side tilbyr 180 mill euro.

I tillegg har lønnen blitt oppjustert fra i fjor sommer.
Begynner å bli veldig dyrt dette her.

En smule bob bob all den tid Vinicius Jr og Rodrygo har tatt noen vesentlige skritt i år.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Det kan gå begge veier dette her. Det mest logiske er såklart Madrid all den tid de virker veldig betalingsvillige og noen hundre millioner kroner kan Mbappe kompensere for utenfor banen.


Som noen andre skriver, hva er 100 millioner euro i sign on bonus for Florentino om Mbappe blir i 10 år? Det er 100 millioner kroner i året

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: fre mai 20, 2022 1:58 pm Mbappe hadde blitt mye bedre og større som fotballspiller i RM, det vet vi ALLE.
Men, pengene blir mest sannsynlig for fristende for han, agenten og familien. Slik er vi mennesker. Vi er rovdyr, og vil ha mest mulig selv.
Hadde pengene betydd alt, kunne han dratt til Qatar eller Kina. Det å vinne trofeer og skrive navnet sitt inn i fotballhistorien, det kan ikke kjøpes for penger. Det er i alle fall PSG et skoleeksempel på.

Ellers gremmes jeg litt over rapportene at Mbappé visstnok skal få bestemme alt i klubben. Det kan umulig være en særlig sunn måte å drive en fotballklubb på. Hvem i huleste vil til en klubb hvor du kan bli benket om du takler stjernespissen hardt på en trening? Når spillere blir større enn klubben de spiller for, da har man allerede tapt.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Soldado skrev: fre mai 20, 2022 3:08 pm
Koffer skrev: fre mai 20, 2022 1:58 pm Mbappe hadde blitt mye bedre og større som fotballspiller i RM, det vet vi ALLE.
Men, pengene blir mest sannsynlig for fristende for han, agenten og familien. Slik er vi mennesker. Vi er rovdyr, og vil ha mest mulig selv.
Hadde pengene betydd alt, kunne han dratt til Qatar eller Kina. Det å vinne trofeer og skrive navnet sitt inn i fotballhistorien, det kan ikke kjøpes for penger. Det er i alle fall PSG et skoleeksempel på.

Ellers gremmes jeg litt over rapportene at Mbappé visstnok skal få bestemme alt i klubben. Det kan umulig være en særlig sunn måte å drive en fotballklubb på. Hvem i huleste vil til en klubb hvor du kan bli benket om du takler stjernespissen hardt på en trening? Når spillere blir større enn klubben de spiller for, da har man allerede tapt.

Kontrasten mellom PSG og RM er ikke så stor som den en gang var , selv om det er forskjeller favør de hvite.

Blir som å stå i kassa på Maschmanns å tjene 700 000, for så å gjøre samme jobben på Kiwi å tjene 1,4 mill. Ja, du skjønner sikkert.

På RM og Barca peker pila nedover, sammen med LL og Spania generelt. Det skal godt gjøres å finne en artikkel om en Real-seier mot Valladollid i den generelle avisforside rundt om i verden, slik det var med f.eks Zidane, Ronaldo og co.

PSG er klubben til Mbappe og Paris er hans by. Du må se helheten. Han har stor respekt for eiere, fans. Redd for å såre. Han vinner seriemesterskap der, og har blant annet kommet til en finale i CL. Små marginer sånn sett. Madrid har vært piss i Europa siden forrige CL-triumf og frem til nå, hvor de av en eller annen grunn har greid å komme til finalen. Store svakheter i stall neste sesong.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Soldado skrev: fre mai 20, 2022 3:08 pm
Koffer skrev: fre mai 20, 2022 1:58 pm Mbappe hadde blitt mye bedre og større som fotballspiller i RM, det vet vi ALLE.
Men, pengene blir mest sannsynlig for fristende for han, agenten og familien. Slik er vi mennesker. Vi er rovdyr, og vil ha mest mulig selv.
Hadde pengene betydd alt, kunne han dratt til Qatar eller Kina. Det å vinne trofeer og skrive navnet sitt inn i fotballhistorien, det kan ikke kjøpes for penger. Det er i alle fall PSG et skoleeksempel på.

Ellers gremmes jeg litt over rapportene at Mbappé visstnok skal få bestemme alt i klubben. Det kan umulig være en særlig sunn måte å drive en fotballklubb på. Hvem i huleste vil til en klubb hvor du kan bli benket om du takler stjernespissen hardt på en trening? Når spillere blir større enn klubben de spiller for, da har man allerede tapt.
Ikke bare det, men hvilken trener med respekt for seg selv er villig til å hoppe inn i ett prosjekt hvor en spiller kan bestemme skjebnen din?

Milfern

Legg inn av Milfern »

Koffer skrev: fre mai 20, 2022 5:02 pm
På RM og Barca peker pila nedover, sammen med LL og Spania generelt. Det skal godt gjøres å finne en artikkel om en Real-seier mot Valladollid i den generelle avisforside rundt om i verden, slik det var med f.eks Zidane, Ronaldo og co.

PSG er klubben til Mbappe og Paris er hans by. Du må se helheten. Han har stor respekt for eiere, fans. Redd for å såre. Han vinner seriemesterskap der, og har blant annet kommet til en finale i CL. Små marginer sånn sett. Madrid har vært piss i Europa siden forrige CL-triumf og frem til nå, hvor de av en eller annen grunn har greid å komme til finalen. Store svakheter i stall neste sesong.
Og en PSG seier mot Rennes skaper flere overskrifter mener du?

Piss i Europa er å ta litt hardt i når vi spilte semi senest i fjor.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: fre mai 20, 2022 6:40 pm
Soldado skrev: fre mai 20, 2022 3:08 pm
Koffer skrev: fre mai 20, 2022 1:58 pm Mbappe hadde blitt mye bedre og større som fotballspiller i RM, det vet vi ALLE.
Men, pengene blir mest sannsynlig for fristende for han, agenten og familien. Slik er vi mennesker. Vi er rovdyr, og vil ha mest mulig selv.
Hadde pengene betydd alt, kunne han dratt til Qatar eller Kina. Det å vinne trofeer og skrive navnet sitt inn i fotballhistorien, det kan ikke kjøpes for penger. Det er i alle fall PSG et skoleeksempel på.

Ellers gremmes jeg litt over rapportene at Mbappé visstnok skal få bestemme alt i klubben. Det kan umulig være en særlig sunn måte å drive en fotballklubb på. Hvem i huleste vil til en klubb hvor du kan bli benket om du takler stjernespissen hardt på en trening? Når spillere blir større enn klubben de spiller for, da har man allerede tapt.
Ikke bare det, men hvilken trener med respekt for seg selv er villig til å hoppe inn i ett prosjekt hvor en spiller kan bestemme skjebnen din?
Ingen, det blir et år for å sikre pensjonen for den eventuelle treneren.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Nei, jeg glemte et poeng i teksten. Avisene generelt vil begynne å skrive om RM igjen om de hadde fått Mbappe. Hvis Madrid slår Villarreal borte, vil det komme en liten notis i feks VG/Dagbladet «Mbappe sikret tre Real-poeng»

Han vil også få mer PR generelt.

Men Mbappe og hans menn tenker ikke slik. Eller, det veier ikke så tungt når man kan fortsette der man er nå , et hakk under LL og RM, men tjene flere millioner euro mer i året enn i den spanske hovedstad. Derfor han er så usikker nå… det blir for store summer å takke nei til.

Angående at han skal då være med å bestemme er kun et rykte, tror jeg.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Er nettopp hjemme etter en tid i Madrid. Hotellene og vinen like billige som Real Madrids fotball.

De gangene jeg beveget meg uten reisefølge mitt prøvde jeg noen nightclubs og for 50 euro ville damene chille med meg så lenge jeg ville. Behagelig..

peraleks

Legg inn av peraleks »

Veldig bob bob med Mbappe gitt.
Var et langt mer prekært behov for spilleren i fjor og året før det igjen når Hazard satt konstant hos legen og Vinicius Jr aldri scoret.

Mye som har skjedd siden den tid, VR har 41 målpoeng i år liksom.. Rodrygo igjen 19 målpoeng på litt over 2000 spilte minutter.
Vi får gjort litt med laget for den sign on feen på 130 mill euro, nye backer, Touchamendi fra Monaco samtidig som man intensiverer jakten på en erstatter for Benzema som nok fort spiller et par år til i denne klubben.

Det er på mange måter veldig mye med denne klubben som er ganske bra nå, fin balanse mellom spillerne og har man ikke røket på noen lengre kontrakter i det siste til eldre spillere som ikke bør være i klubben lenger. Vi kommer fremdeles til å vinne titler og tiltrekke oss verdens beste spillere og det vil komme flere CR/Messi, for ikke å snakke om hva man allerede har i klubben.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: fre mai 20, 2022 10:47 pm Veldig bob bob med Mbappe gitt.
Var et langt mer prekært behov for spilleren i fjor og året før det igjen når Hazard satt konstant hos legen og Vinicius Jr aldri scoret.

Mye som har skjedd siden den tid, VR har 41 målpoeng i år liksom.. Rodrygo igjen 19 målpoeng på litt over 2000 spilte minutter.
Vi får gjort litt med laget for den sign on feen på 130 mill euro, nye backer, Touchamendi fra Monaco samtidig som man intensiverer jakten på en erstatter for Benzema som nok fort spiller et par år til i denne klubben.

Det er på mange måter veldig mye med denne klubben som er ganske bra nå, fin balanse mellom spillerne og har man ikke røket på noen lengre kontrakter i det siste til eldre spillere som ikke bør være i klubben lenger. Vi kommer fremdeles til å vinne titler og tiltrekke oss verdens beste spillere og det vil komme flere CR/Messi, for ikke å snakke om hva man allerede har i klubben.
Enig i det, men ville ikke tatt det for gitt at Vini opprettholder nivået og at Rodrygo skal levere de siste månedene over en sesong. Benz vet vi alle har et par sesonger igjen, og nekter å tro at Hazard plutselig skal bli spilleren han var.

Mbappe på utgående kontrakt er en enorm mulighet jeg vil erge meg enormt over om går tapt. Etter min mening den sikreste investeringen i en angrepsspiller som vil levere over lang tid man kan gjøre. Her bør man strekke seg så langt man kan. Jeg ser ingen alternativer som vil kunne tlby det samme i nær fremtid. Hadde det vært snakk om Lewa eller Salah hadde jeg vært helt enig. Til dels også Haaland.

Touchimani og en høyreback bør klubben klare fint i tilegg.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: fre mai 20, 2022 11:30 pm
peraleks skrev: fre mai 20, 2022 10:47 pm Veldig bob bob med Mbappe gitt.
Var et langt mer prekært behov for spilleren i fjor og året før det igjen når Hazard satt konstant hos legen og Vinicius Jr aldri scoret.

Mye som har skjedd siden den tid, VR har 41 målpoeng i år liksom.. Rodrygo igjen 19 målpoeng på litt over 2000 spilte minutter.
Vi får gjort litt med laget for den sign on feen på 130 mill euro, nye backer, Touchamendi fra Monaco samtidig som man intensiverer jakten på en erstatter for Benzema som nok fort spiller et par år til i denne klubben.

Det er på mange måter veldig mye med denne klubben som er ganske bra nå, fin balanse mellom spillerne og har man ikke røket på noen lengre kontrakter i det siste til eldre spillere som ikke bør være i klubben lenger. Vi kommer fremdeles til å vinne titler og tiltrekke oss verdens beste spillere og det vil komme flere CR/Messi, for ikke å snakke om hva man allerede har i klubben.
Enig i det, men ville ikke tatt det for gitt at Vini opprettholder nivået og at Rodrygo skal levere de siste månedene over en sesong. Benz vet vi alle har et par sesonger igjen, og nekter å tro at Hazard plutselig skal bli spilleren han var.

Mbappe på utgående kontrakt er en enorm mulighet jeg vil erge meg enormt over om går tapt. Etter min mening den sikreste investeringen i en angrepsspiller som vil levere over lang tid man kan gjøre. Her bør man strekke seg så langt man kan. Jeg ser ingen alternativer som vil kunne tlby det samme i nær fremtid.

Touchimani og en høyreback bør klubben klare fint i tilegg.
Skulle nok fint selv sett en sesong til med Vini og Rodrygo i nåværende form ja for å roe nervene ned litt.

Men man står samtidig litt der nå og at klubben har gjort sitt for å få tak i Mbappe, om de ekstra euroene frister såpass mye for Mbappe at han blir værende i PSG så tenker jeg litt i retning av so be it, da er det ærlig talt ikke så mye mer vi kan gjøre.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Perez skal ha opplyst resten av klubben om at Mbappe ikke blir RM-spiller i følge Balague.


Mbappe skal tilsynelatende ha en slags presentasjon alla Griezmann i forhold til hva han gjør neste sesong, merker jeg er drittlei hele fyren.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Like greit. Han må aldri få komme hit i fremtiden.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: lør mai 21, 2022 1:54 pm Perez skal ha opplyst resten av klubben om at Mbappe ikke blir RM-spiller i følge Balague.


Mbappe skal tilsynelatende ha en slags presentasjon alla Griezmann i forhold til hva han gjør neste sesong, merker jeg er drittlei hele fyren.
Ja, dette sirkuset kunne jeg godt vært foruten. Ikke akkurat en veldig heldig inngang til CL-finalen, selv om oppmerksomheten vel er større på han enn Real Madrid.

Som tidligere nevnt enormt dritt om dette ikke blir noe av. Da håper jeg i så fall at man ikke forsøker seg på noen andre offensive spillere. Forsvar og midtbane er den store svakheten, og dette måtte man forsterket selv med Mbappe.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Temmelig spesielt om Mbappe velger å bli i PSG. Da fremstår han som ambisjonsløs og har med all tydelighet valgt pengene. Jeg er ikke personlig en spesielt stor tilhenger av Real M heller, men de er jo en mye større klubb enn PSG, har to store rivaler i Barca og Atletico, og ville gitt Mbappe større mulighet til å vinne CL enn PSG de kommende årene. Sistnevnte har flere aldrende spillere og en Neymar som ikke spiller mer enn 50 % av tiden. Det holder ikke med Donnarumma, Marqinhos, Hakimi og Verratti i tillegg til Mbappe.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Er lang kø for å få lov til å spille for diktaturene.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Håper virkelig Rodrygo slår til sånn at vi kun trenger å se oss etter en erstatter for Benzema med tiden som kommer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»