Serie A 21/22

Svar
ElGuaje

Re: Serie A 21/22

Legg inn av ElGuaje »

Noen som vet noe om rettigheter? Er det virkelig ingen mediehus som finner Serie A interessant? Rettighetene kan vel ikke være superdyre heller?

Everenga

Legg inn av Everenga »

ElGuaje skrev: man aug 09, 2021 4:48 pm Noen som vet noe om rettigheter? Er det virkelig ingen mediehus som finner Serie A interessant? Rettighetene kan vel ikke være superdyre heller?
Har vel aldri fått fotfeste her hjemme. Selv da Serie A var verdens ubestridte beste liga på tidlig 90 tall var seertallene ikke all verden og det var på en tid da det ble sendt to TV kamper I uka. Tippekampen fra England på NRK på lørdag og serie a på søndag på TV3 hvis jeg husker riktig.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

ElGuaje skrev: man aug 09, 2021 4:48 pm Noen som vet noe om rettigheter? Er det virkelig ingen mediehus som finner Serie A interessant? Rettighetene kan vel ikke være superdyre heller?
Har forhørt meg med alle sammen. Ingen interesserte, i alle fall ikke offentlig. Tror de spekulerer på dumpepriser etter landslagspausen.

Håper virkelig DAZN kliner til nå og satser for fullt i Norge.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er vel ganske vanlig å vente på at prisen til Serie A synker litt (samme med LaLiga). Det var jo dette Viasat ventet på da Strive kom utifra ingensteds å plutselig kjøpte rettighetene til en mye høyere pris enn det de andre aktørene hadde tenkt å by.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: man aug 09, 2021 5:55 pm Er vel ganske vanlig å vente på at prisen til Serie A synker litt (samme med LaLiga). Det var jo dette Viasat ventet på da Strive kom utifra ingensteds å plutselig kjøpte rettighetene til en mye høyere pris enn det de andre aktørene hadde tenkt å by.
Det er i alle fall det her til lands da det sjelden er noen aktører utenfra som prøver seg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Interessant tråd;


GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: tir aug 10, 2021 3:56 pm Interessant tråd;

Ganske så sprøtt at Nico Gonzalez tjener bedre enn både Barella og Lautaro allerede.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

At Conte gjorde Vidal til klubbens tredje best betalte spiller viser at han hadde sine begrensninger han også.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Chromeback skrev: tir aug 10, 2021 3:56 pm Interessant tråd;

Hakimi, Young og Luakaku ute nå hvertfall. Så dekker vel Man Utd noe av lønnen til Sanchez om jeg ikke tar feil?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Knaxern skrev: tir aug 10, 2021 6:22 pm
Chromeback skrev: tir aug 10, 2021 3:56 pm Interessant tråd;

Hakimi, Young og Luakaku ute nå hvertfall. Så dekker vel Man Utd noe av lønnen til Sanchez om jeg ikke tar feil?
Ja, det er jo som han skriver videre;

Losing Lukaku, Hakimi, Padelli, Young is -€16m.

Darmian & Kolarov signed new deals that are a combined €2m cheaper.

But Bastoni’s new deal is +€2.5m, Hakan +€5m, Cordaz +€0.125.

That means they’ve cut €10.375. Still a lot of work to do. Expect more departures.


Nå gikk jo Nainggolan heldigvis med på å terminere kontrakten sin. Spørsmålet er om Vidal gjør det samme, men ser de er i samtaler om dette. Tar bare med denne også siden, den siste setningen oppsummerer det ganske greit.

The easy solution of course is ditching Vidal & Nainggolan to save €11m.

The problem is they both have a year left on their deals & are unlikely to leave unless someone matches that salary. In a pandemic.

Selling Lukaku & Hakimi is, in essence, the same as Barca losing Messi.


Resten av artikkelen ligger bak en abonnomentstjeneste, så hva han faktisk har skrevet videre er jeg ikke helt sikker på.

Edit; Man Utd tok vel deler av lønna til Alexis, hvis jeg ikke husker helt feil, ja.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Chromeback skrev: tir aug 10, 2021 6:29 pm
Ja, det er jo som han skriver videre;

Losing Lukaku, Hakimi, Padelli, Young is -€16m.

Darmian & Kolarov signed new deals that are a combined €2m cheaper.

But Bastoni’s new deal is +€2.5m, Hakan +€5m, Cordaz +€0.125.

That means they’ve cut €10.375. Still a lot of work to do. Expect more departures.


Nå gikk jo Nainggolan heldigvis med på å terminere kontrakten sin. Spørsmålet er om Vidal gjør det samme, men ser de er i samtaler om dette. Tar bare med denne også siden, den siste setningen oppsummerer det ganske greit.

The easy solution of course is ditching Vidal & Nainggolan to save €11m.

The problem is they both have a year left on their deals & are unlikely to leave unless someone matches that salary. In a pandemic.

Selling Lukaku & Hakimi is, in essence, the same as Barca losing Messi.


Resten av artikkelen ligger bak en abonnomentstjeneste, så hva han faktisk har skrevet videre er jeg ikke helt sikker på.

Edit; Man Utd tok vel deler av lønna til Alexis, hvis jeg ikke husker helt feil, ja.
Ah, ja okei takker. Trakk meg ikke inn på linken. Da vil jeg tro at to-tre spillere til(utenom Nainggolan) forsvinner.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

De bør iallefall først og fremst prøve å kvitte seg med Perisic, Vidal og Kolarov - til sammen 14,5 mill. i lønnsutgifter - i tillegg til Nainggolan og Young (som jeg forstår er på vei ut). Herregud, for en drittpakke av gamle overbetalte spillere som Conte la igjen. Greier ikke å se at noen av de nevnte har bidratt nevneverdig til seriegullet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Folk_flesk skrev: tir aug 10, 2021 7:53 pm i tillegg til Nainggolan og Young (som jeg forstår er på vei ut).
Young signerte for Villa for to måneder siden.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lezah skrev: ons aug 11, 2021 12:30 pm
Folk_flesk skrev: tir aug 10, 2021 7:53 pm i tillegg til Nainggolan og Young (som jeg forstår er på vei ut).
Young signerte for Villa for to måneder siden.
Er ikke overbevist før han har tatt sin første grisetakling på Villa Park etter å ha kommet 5 sekunder for sent inn i taklingen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Litt overgangsnytt:
Nainggolan har terminert sin kontrakt med Inter og signerer trolig for Cagliari.

Sassuolo raider Brasil og har plukket opp to Gremio-unggutter.

Dzeko er godt som klar for Inter. For Romas del har det vært prat om både Abraham og Lacazette som erstattere der.

Bologna slapp fra seg Vignato som dro tilbake til Chievo. Nå har Monza sikret seg den meget gode vingen.

Empoli henter skotten Henderson fra Lecce og nærmer seg også Cutrone fra Wolves.

Lazio er i forhandlinger med Arsenal om Torreira.

Juventus har trolig klar en avtale med Sassuolo om Locatelli i løpet av uken.

Milan jobber med å få sendt Castillejo til Getafe samtidig som de også ønsker å få til en avtale med Romas Florenzi.

Venezia har signert Caldara og skal prøve å få karrieren på rett kjøl igjen etter noen frustrerende år i Milan, Juventus og Atalanta som har vært preget av skader og uheldige overganger.

Salernitana er i ferd med å sikre seg Simy fra Crotone som bøttet inn mål i Serie A i fjor.

Milenkovic er på vei fra Fiorentina til West Ham. Nastasic kommer fra Schalke når den avtalen er i boks. Milenkovic er inne i sitt siste kontraktsår i Firenze.

Inter har vært linket til Dumfries siden Hakimi dro til PSG. Nå skal de visstnok være nærme en avtale med PSV-backen.

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

GiPazzini_85 skrev: ons aug 11, 2021 8:25 pm Litt overgangsnytt:


Bologna slapp fra seg Vignato som dro tilbake til Chievo. Nå har Monza sikret seg den meget gode vingen.

Var lillebror Vignato som dro til Monza. Han hadde noen spillville tall for primaveralaget til Chievo forrige sesong. Kunne vel valgt de fleste klubber i Italia, men gikk altså for Monza. Emanuel er fortsatt i Bologna.

Gleder meg til Nainggolan-Strootman på midten til Cagliari.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kasteball skrev: ons aug 11, 2021 8:45 pm
GiPazzini_85 skrev: ons aug 11, 2021 8:25 pm Litt overgangsnytt:


Bologna slapp fra seg Vignato som dro tilbake til Chievo. Nå har Monza sikret seg den meget gode vingen.

Var lillebror Vignato som dro til Monza. Han hadde noen spillville tall for primaveralaget til Chievo forrige sesong. Kunne vel valgt de fleste klubber i Italia, men gikk altså for Monza. Emanuel er fortsatt i Bologna.

Gleder meg til Nainggolan-Strootman på midten til Cagliari.
Slik var det, ja. Takk for korrigering.

Calcio2021

Legg inn av Calcio2021 »

Lukaku ut er bra. Sparer mye i lønn og pen overgangssum.

Calcio2021

Legg inn av Calcio2021 »

Skal Inter virkelig betale lønn for Eriksen? Må være noen forsikringer som spiller inn.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nainggolan vender tilbake til Belgia og Antwerp.

Lenge leve kulthelten og den vandrende skorsteinen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Salernitana tar inn Kastanos på lån fra Juventus.

Locatelli nærmer seg overgang til Juventus.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Inter leder 2-0 mot Dynamo Kiev i sin generalprøve nå. Flott kombinasjonsspill der Barella gjør 1-0 og så en skikkelig goalgetter-scoring av Dzeko.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Abrahams overgang fra Chelsea til Roma er klar.

Vlahovic nærmer seg Atlético Madrid. Det er Commisso som avgjør nå.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det er onsdag og bare tre dager til seriestart. Fremdeles ingen TV-avtale rundt Serie A (eller Ligue 1) for Norge og Danmark, mens resten av Europa, pluss Nord-Amerika og Kina, virker til å ha på plass avtalene nå. Får håpe det skjer noe snart. Håper på DAZN, kan klare meg greit med VG eller Viasat, men frykter TV2.

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

GiPazzini_85 skrev: ons aug 18, 2021 12:30 pm Det er onsdag og bare tre dager til seriestart. Fremdeles ingen TV-avtale rundt Serie A (eller Ligue 1) for Norge og Danmark, mens resten av Europa, pluss Nord-Amerika og Kina, virker til å ha på plass avtalene nå. Får håpe det skjer noe snart. Håper på DAZN, kan klare meg greit med VG eller Viasat, men frykter TV2.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/serie/t ... lade-serie

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kasteball skrev: ons aug 18, 2021 5:14 pm
GiPazzini_85 skrev: ons aug 18, 2021 12:30 pm Det er onsdag og bare tre dager til seriestart. Fremdeles ingen TV-avtale rundt Serie A (eller Ligue 1) for Norge og Danmark, mens resten av Europa, pluss Nord-Amerika og Kina, virker til å ha på plass avtalene nå. Får håpe det skjer noe snart. Håper på DAZN, kan klare meg greit med VG eller Viasat, men frykter TV2.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/serie/t ... lade-serie
Der var de på plass i Danmark også, ja...

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Locatelli prøver så godt han kan å smile, men vet jo hva han har gjort.
Locatelli.png

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Pedro går altså fra Roma til Lazio. Vilt...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

GiPazzini_85 skrev: tor aug 19, 2021 3:06 pm Pedro går altså fra Roma til Lazio. Vilt...
Ryktes jo at Sarri var gira på gjenforening etter tiden deres sammen i Chelsea.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Er det et toppa lag fra Roma si side vi ser i bortekampen mot Trabzonspor ikveld?
https://www.uefa.com/uefaeuropaconferen ... r-vs-roma/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»