Test av mat, drikke og godis

Svar
Mia

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: fre apr 22, 2022 7:57 pm Ikke bare Jacobs appelsinkuler som oppnår en femmer i dag, men også denne:
► Show Spoiler
Den så ikke så dum ut. Hvor ble denne kjøpt? Siden du hadde noe fra Jacobs, drister jeg meg med Meny?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: fre apr 22, 2022 7:59 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 7:43 pm
startelver skrev: fre apr 22, 2022 7:24 pm

Vi har enten Color line eller Fjordline her nede. Begge er nesten gratis å ta en dagstur med. Merk at Fjordline brygga i Hirtshals er langt unna sentrum så du er avhengig av en shuttle buss som ikke er pålitelig. Har du bil spiller det ingen rolle. Men Color line er å foretrekke på dagsturer.
Takk for tips. Begge båtene tar biler?
Ja, det gjør de.
Cool 👍🏻

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: fre apr 22, 2022 7:59 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 7:57 pm Ikke bare Jacobs appelsinkuler som oppnår en femmer i dag, men også denne:
► Show Spoiler
Den så ikke så dum ut. Hvor ble denne kjøpt? Siden du hadde noe fra Jacobs, drister jeg meg med Meny?
CC Mat på Hamar.

Mia

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: fre apr 22, 2022 8:01 pm
Mia skrev: fre apr 22, 2022 7:59 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 7:57 pm Ikke bare Jacobs appelsinkuler som oppnår en femmer i dag, men også denne:
► Show Spoiler
Den så ikke så dum ut. Hvor ble denne kjøpt? Siden du hadde noe fra Jacobs, drister jeg meg med Meny?
CC Mat på Hamar.
Åja, ditt tar jeg nok ikke turen for denne. Selv med en god 5 hos deg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: fre apr 22, 2022 8:02 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 8:01 pm
Mia skrev: fre apr 22, 2022 7:59 pm

Den så ikke så dum ut. Hvor ble denne kjøpt? Siden du hadde noe fra Jacobs, drister jeg meg med Meny?
CC Mat på Hamar.
Åja, ditt tar jeg nok ikke turen for denne. Selv med en god 5 hos deg.
Konkluderer dermed at du bor et stykke unna nettopp Hamar :D

50 minutter unna her.

Mia

Legg inn av Mia »

SirJames skrev: fre apr 22, 2022 8:03 pm
Mia skrev: fre apr 22, 2022 8:02 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 8:01 pm

CC Mat på Hamar.
Åja, ditt tar jeg nok ikke turen for denne. Selv med en god 5 hos deg.
Konkluderer dermed at du bor et stykke unna nettopp Hamar :D

50 minutter unna her.
Hihi, ja, er nok ett stykke lenger enn dem 50 min ja. Men regner med at jeg skal opp til Hamar grunnet at jeg får en telefon i morgen fra noen der oppe. Så da kan jeg vell ta meg frihet til å stikke innom en tur.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: fre apr 22, 2022 8:00 pm
Justice 97 skrev: fre apr 22, 2022 7:59 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 7:43 pm

Takk for tips. Begge båtene tar biler?
Ja, det gjør de.
Cool 👍🏻
Har du bil så er det den nye katamaranen til Fjordline som gjelder nå, siden den bruker 2 timer og 10 minutter, så du sparer over en time hver vei. Bilpakketilbudene starter fra 190 kr ++ .

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: fre apr 22, 2022 8:09 pm
SirJames skrev: fre apr 22, 2022 8:00 pm
Justice 97 skrev: fre apr 22, 2022 7:59 pm

Ja, det gjør de.
Cool 👍🏻
Har du bil så er det den nye katamaranen til Fjordline som gjelder nå, siden den bruker 2 timer og 10 minutter, så du sparer over en time hver vei. Bilpakketilbudene starter fra 190 kr ++ .
Sjekket for moro skyld både Color Line og Fjordline på samme dag neste uke, 27. april.

Color Line skal ha 290 kr totalt for 2 personer og 1 bil tur/retur.

Fjordline skulle ha ca 1200 kr for samme turen.

Det mest aktuelle er isåfall å ta morgenbåten til Color Line nedover, og kveldsbåten tilbake. Det gir 8-9 timer i Hirtshals, så da kan man finne på litt av hvert i tillegg til matshopping. Blir for mye stress med 1 time for meg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Raska med meg en pose Litago Boller fra nærbutikken. Og tja, sikkert en innertier blant mange skoleelever, men for ens egen del, ble det litt for klissete og søtt til at det frister med noe gjenkjøp.
Selv foretrekker jeg nå heller nybakte hveteboller, i hop med en kald Litago.

Så nok et nytt "matprodukt", som havner rett i minus:

4/10

startelver

Legg inn av startelver »

Da fikk jeg testet noe nytt. Sjokoboller med banan og jordbær. Selges på Meny fra United Bakeries.

Var på tilbud til 30 kroner. Liker vanligvis ikke søte kokosboller, men de var litt syrlige samtidig pga fruktsmaken.

Det er samme type som avbildet, men tilsatt frukt.

Bilde

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Frank.N.Steen skrev: tir apr 26, 2022 11:22 am Så nok et nytt "matprodukt", som havner rett i minus:
Husker jeg lagde disse i store kvanta da jeg jobbet på bensinstasjon i sånn 2010. Så helt nytt er det ikke, og jeg brekker meg fortsatt med tanken på lukt og smak.

startelver

Legg inn av startelver »

Har dere smakt den nye pistasjisen til Hennig OIsen. Den var fantastisk god.

Terningkast 6 av 6

Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

startelver skrev: tor apr 28, 2022 4:51 pm Har dere smakt den nye pistasjisen til Hennig OIsen. Den var fantastisk god.

Terningkast 6 av 6

Bilde
Er det som erstattning for den med pistasj med sjokoladetrekk? Eller var/er det kanskje Diplom sin? :?:

startelver

Legg inn av startelver »

Someone skrev: tor apr 28, 2022 5:48 pm
startelver skrev: tor apr 28, 2022 4:51 pm Har dere smakt den nye pistasjisen til Hennig OIsen. Den var fantastisk god.

Terningkast 6 av 6

Bilde
Er det som erstattning for den med pistasj med sjokoladetrekk? Eller var/er det kanskje Diplom sin? :?:
Usikker på det.

Den er ihvertfall på tilbud hos Joker, kjøp 2 stk Creme assortert og betal 25 kroner.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg var i Danmark for 2 uker siden og fikk handlet et par flasker med Jacobsen Brown Ale.
Jeg er glad i brunt øl og denne synes jeg var ekstra god. Halvliter selges for 12 kroner hos Rema .

Alkoholprosenten er på 6% så det passer perfekt med et glass etter maten.


Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Går på min andre egenmeldingsdag i dag - så lite kokkelering. Men klarte å komme meg på Coop Extra og er nok frisk igjen i morgen..

Testet en nyhet til middag. Gilde Rett i ovnen - Gratinert kjøttform. Med poetmos og revet cheddarost. Det er visst norske råvarer, for det står tre plasser på forsiden: "Fra den norske bonden". "Norsk kjøtt produsert i Norge" - og "med norske grønnsaker i sesong".

Javel - da er det vel bra da? Åpner pakken og det hele ser muffens ut, ligger litt i bunnen og så en kladas med potetmos oppå. På pakken ser det ut til at de ligger ved siden av hveranrdre. Det er litt ost på toppen her - det er angitt til 2 prosent - det er altså hele 8 gram cheddarost i pakken....

.. stekes en halvtime i ovnen. Ut kommer en grå og guffen masse. Potetmosen smaker lite og det hele har noen små korn av kjøttdeig. Det merkes at det er noen erter oppi - godt de er i sesong, da - og norske!

Det er hakket bedre enn den veste frossenlasagnen en kan tenke seg. Helge greia koster 57,50.

Terningkast 2 kanskje? Nei, jeg trekker det ned til 1 pga denne jæva gnålingen om at det er norsk på forsiden. Om det er dette den sterkt subsidierte noske bonden og bondesamvirket kan presentere meg - så fortjener de jaggu ikke mer.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: ons mai 11, 2022 4:00 pm Her er vederstyggeligheten: https://www.gilde.no/produkter/000000005000009330
Dette var et bra produkt, synes jeg. Litt lite kanskje, men ellers bra.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Endelig. Nå slipper man å fikle med boksåpner og annet avansert kjøkkenredskap. Cocktail-pølser i mikroen bare må bli snasent.


Bilde

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Ufattelig god..

Bilde

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rexwiller skrev: man mai 16, 2022 12:23 pm Endelig. Nå slipper man å fikle med boksåpner og annet avansert kjøkkenredskap. Cocktail-pølser i mikroen bare må bli snasent.


Bilde
En eller annen gang må noen ta med seg dette til innbyggerne på Capri.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: tir mai 10, 2022 6:40 pm Går på min andre egenmeldingsdag i dag - så lite kokkelering. Men klarte å komme meg på Coop Extra og er nok frisk igjen i morgen..

Testet en nyhet til middag. Gilde Rett i ovnen - Gratinert kjøttform. Med poetmos og revet cheddarost. Det er visst norske råvarer, for det står tre plasser på forsiden: "Fra den norske bonden". "Norsk kjøtt produsert i Norge" - og "med norske grønnsaker i sesong".

Javel - da er det vel bra da? Åpner pakken og det hele ser muffens ut, ligger litt i bunnen og så en kladas med potetmos oppå. På pakken ser det ut til at de ligger ved siden av hveranrdre. Det er litt ost på toppen her - det er angitt til 2 prosent - det er altså hele 8 gram cheddarost i pakken....

.. stekes en halvtime i ovnen. Ut kommer en grå og guffen masse. Potetmosen smaker lite og det hele har noen små korn av kjøttdeig. Det merkes at det er noen erter oppi - godt de er i sesong, da - og norske!

Det er hakket bedre enn den veste frossenlasagnen en kan tenke seg. Helge greia koster 57,50.

Terningkast 2 kanskje? Nei, jeg trekker det ned til 1 pga denne jæva gnålingen om at det er norsk på forsiden. Om det er dette den sterkt subsidierte noske bonden og bondesamvirket kan presentere meg - så fortjener de jaggu ikke mer.
Hva i alle dager slags sykdom ble du rammet av som gjorde at du kjøpte den retten der? Selv bildet av tallerken på pakningen ser jo ut som om det er en alkis med leversvikt som har måttet gjøre sitt fornødne.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mange har skrytt av de nye delux-versjonene av Grandis i de seneste månedene, så da skal jeg teste noen av dem.

Først ut er denne:

Grandiosa Delux Taco

Bilde


Fulgte pizzahack tipset om å la den stå på rist i 2 minutter etter steking for ekstra sprø bunn. Og jaggu leverer Stabburet når de hevder at dette er den beste bunnen de har laget. For den var helt konge, og gjorde totalopplevelsen til en god en.

Ganske spicy tacopizza, hvilket er helt i orden for min del. Man merker overhodet ikke at dette er en vegetar-variant.

Terningkast: 5

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: lør mai 21, 2022 8:29 pm Mange har skrytt av de nye delux-versjonene av Grandis i de seneste månedene, så da skal jeg teste noen av dem.

Først ut er denne:

Grandiosa Delux Taco

Bilde


Fulgte pizzahack tipset om å la den stå på rist i 2 minutter etter steking for ekstra sprø bunn. Og jaggu leverer Stabburet når de hevder at dette er den beste bunnen de har laget. For den var helt konge, og gjorde totalopplevelsen til en god en.

Ganske spicy tacopizza, hvilket er helt i orden for min del. Man merker overhodet ikke at dette er en vegetar-variant.

Terningkast: 5
Umulig å merke at dette er en vegetar-variant ja. Bunnen var helt konge. , men de burde kanskje advart om at dette er en sterk pizza.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn mai 22, 2022 1:50 am
SirJames skrev: lør mai 21, 2022 8:29 pm Mange har skrytt av de nye delux-versjonene av Grandis i de seneste månedene, så da skal jeg teste noen av dem.

Først ut er denne:

Grandiosa Delux Taco
► Show Spoiler
Fulgte pizzahack tipset om å la den stå på rist i 2 minutter etter steking for ekstra sprø bunn. Og jaggu leverer Stabburet når de hevder at dette er den beste bunnen de har laget. For den var helt konge, og gjorde totalopplevelsen til en god en.

Ganske spicy tacopizza, hvilket er helt i orden for min del. Man merker overhodet ikke at dette er en vegetar-variant.

Terningkast: 5
Umulig å merke at dette er en vegetar-variant ja. Bunnen var helt konge. , men de burde kanskje advart om at dette er en sterk pizza.

Enig i det, det er kun innholdsfortegnelsen som røper at dette kan bli litt mer spicy enn hva folk tror. Tipper Stabburet allerede har fått endel tilbakemeldinger, nordmenn er raske til å klage. De kan jo feks merke den med den midterste her:

Bilde

Mia

Legg inn av Mia »

Superchips med cheddar.

Ikke akkurat så mye cheddar smak, egentlig bare lite spicy. Så ikke kjempe god.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: søn mai 22, 2022 11:34 am
Enig i det, det er kun innholdsfortegnelsen som røper at dette kan bli litt mer spicy enn hva folk tror. Tipper Stabburet allerede har fått endel tilbakemeldinger, nordmenn er raske til å klage. De kan jo feks merke den med den midterste her:
Nå skal vel i utgangspunktet taco være litt hott, så det kan vel kanskje være derfor de unnlater å merke den.... Men dette er virkelig en hot pizza.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Mia skrev: søn mai 22, 2022 11:57 am Superchips med cheddar.

Ikke akkurat så mye cheddar smak, egentlig bare lite spicy. Så ikke kjempe god.
I en blindtest, så hadde jeg aldri klart å tippe at dette var en cheddar-variant. Totalt fraværende ostesmak.

Mia

Legg inn av Mia »

Guttorm123 skrev: søn mai 22, 2022 12:03 pm
Mia skrev: søn mai 22, 2022 11:57 am Superchips med cheddar.

Ikke akkurat så mye cheddar smak, egentlig bare lite spicy. Så ikke kjempe god.
I en blindtest, så hadde jeg aldri klart å tippe at dette var en cheddar-variant. Totalt fraværende ostesmak.
Enig i det. Så blir vell med denne ene gangen jeg spiser den.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

What the Fanta. Syrlig, kunstig. Bringebær/vannmelon? Litt ubestemmelig og smaksløkene mine strides litt, men den var ikke så verst. 6/10.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»