Steder for eldre i Oslo

Svar
DoktorS

Steder for eldre i Oslo

Legg inn av DoktorS »

Aftenpostens kommentator er ute i dagens avis og klager sin nød over at det er få utesteder for eldre i Oslo. Hun mener at man må være tøff om man er over 40 og går på utesteder i Torggata!

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... aa-gerilja

Hun har gode poenger, men jeg vil vel påstå at man må være litt vel ømfintlig om man er 42 og ikke tør å gå på steder der de fleste er yngre. Er man 55 og alle andre er 20-30 ser jeg problemet.

Torgtata har jo fortsatt Cacadou, da. I tillegg til Sara. Selv har jeg alltid likt steder der det er er mest mulig blanding av folk. Lompa er f.eks. et slikt sted. Flere av utestedene i nabolaget mitt i Gamlebyen er også for folk i alle aldre.

Ser at en i kommentarfeltet mener at de riktig gamle - altså de oppe i 60- og 70-årene ikke har tradisjon for å gå mye ut å drikke seint, rett og slett fordi det i deres ungdomstid ikke var vanlig med så mye uteliv. Tror det også er et poeng - og med eksplosjonen som kom med utesteder på 80-tallet, cafekulturen, så kan det forhåpentligvis bli justert litt når vi som opplevde den tiden blir riktig gamle.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Var ute i byen i Oslo på lørdag. Det var alt fra folk i midt i 20årsalderen til 50-årsalderen der. Funka strålende imo!

Someone

Legg inn av Someone »

På baren jeg var på i helgen dro jeg som (snart) 39-åring verken opp eller ned snittet...etter hva jeg kunne se

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»