Odds Ballklubb

Svar
hgb

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av hgb »

cpatton skrev: tor mai 26, 2022 11:53 am Du store alpakka - I hvilken verden lever han der Paco? Gårsdagens nye flause var "årsbeste på hjemmebane". Fra en mann som stadig snakker om å se bak resultatene så evaluerer han for sikkerhets skyld helt bort at Odd spilte og tapte mot et meget svakt lag som skal slåes 7 dager i uka i Skien.
Denne biten skjønner jeg ikke. Paco vil se bak resultatene, og det er akkurat det han gjør. Sandefjord-kampen var _meget_ godt gjennomført (hvertfall 75 minutter, men egentlig nesten hele kampen) bortsett fra 1) en tabbe av (sånn det så ut for meg, hvertfall) Baccay på et innlegg som ga 0-1, og 2) noen svake avslutninger. Man skal ikke underslå heller at Sandefjord hadde dritflaks.

Ja, det at man ikke scorer på sjansene er et problem (og jeg er enig i at både spillere og Paco er i overkant slepphendte med å late som dette ikke er vedvarende), men hvis man "ser bak resultatet" i denne kampen, så er det en god kamp.

cpatton

Legg inn av cpatton »

hgb skrev: tor mai 26, 2022 10:14 pm
cpatton skrev: tor mai 26, 2022 11:53 am Du store alpakka - I hvilken verden lever han der Paco? Gårsdagens nye flause var "årsbeste på hjemmebane". Fra en mann som stadig snakker om å se bak resultatene så evaluerer han for sikkerhets skyld helt bort at Odd spilte og tapte mot et meget svakt lag som skal slåes 7 dager i uka i Skien.
Denne biten skjønner jeg ikke. Paco vil se bak resultatene, og det er akkurat det han gjør. Sandefjord-kampen var _meget_ godt gjennomført (hvertfall 75 minutter, men egentlig nesten hele kampen) bortsett fra 1) en tabbe av (sånn det så ut for meg, hvertfall) Baccay på et innlegg som ga 0-1, og 2) noen svake avslutninger. Man skal ikke underslå heller at Sandefjord hadde dritflaks.

Ja, det at man ikke scorer på sjansene er et problem (og jeg er enig i at både spillere og Paco er i overkant slepphendte med å late som dette ikke er vedvarende), men hvis man "ser bak resultatet" i denne kampen, så er det en god kamp.
Men som jeg også skriver - han tar ikke hensyn til motstanderen når han evaluerer. I hvert fall ikke offentlig. I det tilfellet her et av de desidert svakeste lagene i ligaen. Kom til Skagerak med 2-10 i målprotokollen på de 3 siste. Da er det heller kanskje ikke en så gedigen prestasjon å eie banespillet. Når Paco så går ut i Varden med "den beste hjemmekampen vi har spilt" så anser jeg det som et bevisst grep for å forsøke å minske den kritikken han vet kommer.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tor mai 26, 2022 10:37 pm
hgb skrev: tor mai 26, 2022 10:14 pm
cpatton skrev: tor mai 26, 2022 11:53 am Du store alpakka - I hvilken verden lever han der Paco? Gårsdagens nye flause var "årsbeste på hjemmebane". Fra en mann som stadig snakker om å se bak resultatene så evaluerer han for sikkerhets skyld helt bort at Odd spilte og tapte mot et meget svakt lag som skal slåes 7 dager i uka i Skien.
Denne biten skjønner jeg ikke. Paco vil se bak resultatene, og det er akkurat det han gjør. Sandefjord-kampen var _meget_ godt gjennomført (hvertfall 75 minutter, men egentlig nesten hele kampen) bortsett fra 1) en tabbe av (sånn det så ut for meg, hvertfall) Baccay på et innlegg som ga 0-1, og 2) noen svake avslutninger. Man skal ikke underslå heller at Sandefjord hadde dritflaks.

Ja, det at man ikke scorer på sjansene er et problem (og jeg er enig i at både spillere og Paco er i overkant slepphendte med å late som dette ikke er vedvarende), men hvis man "ser bak resultatet" i denne kampen, så er det en god kamp.
Men som jeg også skriver - han tar ikke hensyn til motstanderen når han evaluerer. I hvert fall ikke offentlig. I det tilfellet her et av de desidert svakeste lagene i ligaen. Kom til Skagerak med 2-10 i målprotokollen på de 3 siste. Da er det heller kanskje ikke en så gedigen prestasjon å eie banespillet. Når Paco så går ut i Varden med "den beste hjemmekampen vi har spilt" så anser jeg det som et bevisst grep for å forsøke å minske den kritikken han vet kommer.
Dette er poenget. Hadde vi levert denne prestasjonen mot Molde for eksempel, kunne jeg langt på vei vært enig med Paco. Men det er ikke det. Det er et lag uten selvtillit, i fryktelig form og som Odd skal vinne mot syv dager i uken.

I den uttalelsen synes jeg Paco minner veldig mye om Fagermo. Vi eier spillet og skaper 100 sjanser, men tilfeldighetene gjør at vi ikke vinner. Det stemmer ikke. Det er en kvalitet å forsvare seg bra og det er en kvalitet å score mål. Denne sesongen sliter Odd med begge, derfor står vi med 9 poeng og alle varsellamper blinker. Utenom tydeligvis på Skagerak.

Det vil overraske meg om ikke Odd kriges i senk på Hamar på lørdag.

hgb

Legg inn av hgb »

cpatton skrev: tor mai 26, 2022 10:37 pm Men som jeg også skriver - han tar ikke hensyn til motstanderen når han evaluerer. I hvert fall ikke offentlig. I det tilfellet her et av de desidert svakeste lagene i ligaen. Kom til Skagerak med 2-10 i målprotokollen på de 3 siste. Da er det heller kanskje ikke en så gedigen prestasjon å eie banespillet. Når Paco så går ut i Varden med "den beste hjemmekampen vi har spilt" så anser jeg det som et bevisst grep for å forsøke å minske den kritikken han vet kommer.
Jeg er ikke enig. Det er ingen lag som er walkover i fotball, og dette var en veldig god kamp av Odd. Jeg syns kritikken her er helt feilslått. Den hadde passa godt etter Haugesund-kampen eller AaFK-kampen, men jeg syns ikke den passer etter denne.

cpatton

Legg inn av cpatton »

hgb skrev: tor mai 26, 2022 10:58 pm
cpatton skrev: tor mai 26, 2022 10:37 pm Men som jeg også skriver - han tar ikke hensyn til motstanderen når han evaluerer. I hvert fall ikke offentlig. I det tilfellet her et av de desidert svakeste lagene i ligaen. Kom til Skagerak med 2-10 i målprotokollen på de 3 siste. Da er det heller kanskje ikke en så gedigen prestasjon å eie banespillet. Når Paco så går ut i Varden med "den beste hjemmekampen vi har spilt" så anser jeg det som et bevisst grep for å forsøke å minske den kritikken han vet kommer.
Jeg er ikke enig. Det er ingen lag som er walkover i fotball, og dette var en veldig god kamp av Odd. Jeg syns kritikken her er helt feilslått. Den hadde passa godt etter Haugesund-kampen eller AaFK-kampen, men jeg syns ikke den passer etter denne.
At en klubb med Odds ambisjoner skal og "må" slå Sandefjord på hjemmebane er vel ikke ensbetydende med noen form for walkover. La oss være enige om å være uenige og satse på 3p på Hamar i morgen. Og veldig bra med litt debatt her inne!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: tor mai 26, 2022 10:58 pm
cpatton skrev: tor mai 26, 2022 10:37 pm Men som jeg også skriver - han tar ikke hensyn til motstanderen når han evaluerer. I hvert fall ikke offentlig. I det tilfellet her et av de desidert svakeste lagene i ligaen. Kom til Skagerak med 2-10 i målprotokollen på de 3 siste. Da er det heller kanskje ikke en så gedigen prestasjon å eie banespillet. Når Paco så går ut i Varden med "den beste hjemmekampen vi har spilt" så anser jeg det som et bevisst grep for å forsøke å minske den kritikken han vet kommer.
Jeg er ikke enig. Det er ingen lag som er walkover i fotball, og dette var en veldig god kamp av Odd. Jeg syns kritikken her er helt feilslått. Den hadde passa godt etter Haugesund-kampen eller AaFK-kampen, men jeg syns ikke den passer etter denne.
Ingen lag er walkover, det er jeg helt enig i. Når jeg skriver det jeg gjør, så har jeg selvsagt kampene mot Aafk og Haugesund i bakhodet. Kampen mot SF, føyer seg bare inn i rekken av svake prestasjoner i mine øyne.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: fre mai 27, 2022 12:03 pm
hgb skrev: tor mai 26, 2022 10:58 pm
cpatton skrev: tor mai 26, 2022 10:37 pm Men som jeg også skriver - han tar ikke hensyn til motstanderen når han evaluerer. I hvert fall ikke offentlig. I det tilfellet her et av de desidert svakeste lagene i ligaen. Kom til Skagerak med 2-10 i målprotokollen på de 3 siste. Da er det heller kanskje ikke en så gedigen prestasjon å eie banespillet. Når Paco så går ut i Varden med "den beste hjemmekampen vi har spilt" så anser jeg det som et bevisst grep for å forsøke å minske den kritikken han vet kommer.
Jeg er ikke enig. Det er ingen lag som er walkover i fotball, og dette var en veldig god kamp av Odd. Jeg syns kritikken her er helt feilslått. Den hadde passa godt etter Haugesund-kampen eller AaFK-kampen, men jeg syns ikke den passer etter denne.
Ingen lag er walkover, det er jeg helt enig i. Når jeg skriver det jeg gjør, så har jeg selvsagt kampene mot Aafk og Haugesund i bakhodet. Kampen mot SF, føyer seg bare inn i rekken av svake prestasjoner i mine øyne.
Nøyaktig som jeg selv føler det. Det har dannet seg et lett gjenkjennelig mønster innenfor begge 16 metere, der hvor fotballkamper avgjøres, som i klartekst forteller om mangel på kvalitet. En kombinasjon av pinlig og komisk i begge ender av banen. 7-14 i målforskjell med øyeblikkelig 1/3 av ligaen unnagjort sier sitt. Kun KBK og Jerv har scoret færre. Med ytterst få unntak kan jeg heller ikke se noe robust- og fandenivoldskhet og er sånn sett veldig spent på hvordan de vil møte den krigen som garantert venter på Hamar.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Coach skrev: søn mai 22, 2022 6:39 pm Er det virkelig slik å forstå at ikke engang et Ibsen-derby genererer tilstrekkelig interesse til å forsvare en egen kamptråd?

You Odd people, altså… (Jerv-fansen skylder jeg ikke på før det foreligger bevis på deres eksistens)
Synes vi skal melke Ibsen forbindelsen for alt det er verdt. Årlig turnering med hans 4 hjembyer representert. Odd, Jerv, Enga og A.S. Roma. Tenker Mourinho er sulten på en slik lekkerbisken av et trofe'.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Gruer meg til kampen i dag. Regner med at Odd kriges i senk.

hgb

Legg inn av hgb »

Seier mot Ham-Kam borte er jo solid. Det positive er at vi har spilt to gode kamper på rad, men mot ti mann skaper vi alt for lite i andre, og vi burde hatt 6-7 mål på disse to kampene, ikke 2. Uansett, går inn i pausa med 12 poeng på 10 kamper og med hvertfall Jevtovic og Tobias med godfølelsen.

Milan har sine feil, men jeg var storfan da kjøpet blei presentert, og jeg er det fortsatt. Han jobber bra bakover, han er det nærmeste vi er en Bentley-type, han scorer endel. Må si at det at Milan og Solo har fått fast plass på laget har vært en bra ting med å få inn Paco.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: lør mai 28, 2022 5:55 pm Seier mot Ham-Kam borte er jo solid. Det positive er at vi har spilt to gode kamper på rad, men mot ti mann skaper vi alt for lite i andre, og vi burde hatt 6-7 mål på disse to kampene, ikke 2. Uansett, går inn i pausa med 12 poeng på 10 kamper og med hvertfall Jevtovic og Tobias med godfølelsen.

Milan har sine feil, men jeg var storfan da kjøpet blei presentert, og jeg er det fortsatt. Han jobber bra bakover, han er det nærmeste vi er en Bentley-type, han scorer endel. Må si at det at Milan og Solo har fått fast plass på laget har vært en bra ting med å få inn Paco.
Milan er solid. Jeg var litt skeptisk på grunn av at det var en «dyr» signering. Men han begynner å vise hva som bor i han. Solo har også vært bra, virker som han finner seg mer og mer til rette.

Jeg har et håp om at Jørgensen prioriteres foran Wallem fremover. Ikke fordi at Wallem er dårlig, men fordi Jørgensen er veldig spennende.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Takk og pris for de tre poengene!! Men betrygget er jeg langt ifra. For å spille på Dr Pacos diagnose fra noen uker tilbake - feberen sitter fortsatt godt i.
En god 1 omg mot et overraskende tafatt lag. 2 omg oppsummerer Bjørtuft (i går var han sabla god) perfekt - horribelt. Vitner dessverre om et skjørt lag som skriker etter en ledertype. Blir både oppgitt og lattermild når jeg ser Varden skriver «kruttsterk Odd seier». Horribelt det også.
Helt greit med en pause nå.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg velger å se det positive denne gangen. Odd kommer til en vanskelig bortebane og spiller ball i hatt med Ham-Kam første 45. Stort bedre kan det ikke gjøres.

Fullstendig overlegne.

Så er beholdningen fra de siste 45 lite. Men Odd sto i mot. Hadde det blitt uavgjort så tror jeg selvtilliten hadde forsvunnet totalt.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: søn mai 29, 2022 12:50 pm Jeg velger å se det positive denne gangen. Odd kommer til en vanskelig bortebane og spiller ball i hatt med Ham-Kam første 45. Stort bedre kan det ikke gjøres.

Fullstendig overlegne.

Så er beholdningen fra de siste 45 lite. Men Odd sto i mot. Hadde det blitt uavgjort så tror jeg selvtilliten hadde forsvunnet totalt.
Jeg er ikke uenig i noe av det du skriver, men reagerer på at folk rundt om, på div plattformer, og lokalavisene tar helt av. Forstår hungeren etter noe skikkelig positivt, men her kan man også fort lure seg selv. Utligningen var snublende nær og derfor befriende å se Bjørtuft sette ord på elendigheten i siste 45 i stedet for å dulle seg inn i seiers fraser. Sånn snakker en spiller med respekt for spillet. For er det noe det laget her ikke er så er det robust.
Setter min lit til et godt overgangsvindu.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: søn mai 29, 2022 1:12 pm
Gunnar88 skrev: søn mai 29, 2022 12:50 pm Jeg velger å se det positive denne gangen. Odd kommer til en vanskelig bortebane og spiller ball i hatt med Ham-Kam første 45. Stort bedre kan det ikke gjøres.

Fullstendig overlegne.

Så er beholdningen fra de siste 45 lite. Men Odd sto i mot. Hadde det blitt uavgjort så tror jeg selvtilliten hadde forsvunnet totalt.
Jeg er ikke uenig i noe av det du skriver, men reagerer på at folk rundt om, på div plattformer, og lokalavisene tar helt av. Forstår hungeren etter noe skikkelig positivt, men her kan man også fort lure seg selv. Utligningen var snublende nær og derfor befriende å se Bjørtuft sette ord på elendigheten i siste 45 i stedet for å dulle seg inn i seiers fraser. Sånn snakker en spiller med respekt for spillet. For er det noe det laget her ikke er så er det robust.
Setter min lit til et godt overgangsvindu.
Når jeg ser hvordan Paco leder laget i andre omgang, så virker det som han fortsatt er U-landslagstrener. At han ikke er kynisk nok.

Hamkam presser godt på tampen. I mine øyne kunne det vært lurt og gjort et par bytter. Tatt ut en ving og satt inn Kastrati for å jage på topp. Satt inn Lekven på grunn av rutine samt at bytter ofte drar ned tempoet i kamper. Odd gjorde vel bare et bytte i kampen.

cpatton

Legg inn av cpatton »

En fulltreffer av Kristian Holtan i TA i dag der han oppsummerer Odds første 10 kamper. Fra en oppløftende start til hverdagen kom.
Noen sitater-
Om 3 mål på siste 6
"Derfor liker jeg ikke forklaringene om hvor gode Odd har vært i banespillet. Vi har hørt det flere ganger: «Kun målene manglet». Slike unnskyldninger slipper man kanskje unna med én gang. Skjer det ofte, irriterer det bare fansen. Taper man 1-0 hjemme mot Sandefjord, spiller det ingen rolle hvor mange sjanser som ble skapt etter at motstanderen allerede var i ledelsen.
Den dårlige perioden, med fire strake tap, kom samtidig med at Paco begynte å gjøre litt flere endringer på laget fra kamp til kamp, både med hvilke spillere som ble brukt og spillernes posisjoner. Kanskje hadde de svake resultatene en sammenheng med mangel på kontinuitet og gode relasjoner. Det er vanskelig å si sikkert, men grunn til å stille spørsmålet. Paco virker å være opptatt av detaljer, men det er viktig at han ikke «outsmarter» seg selv fra dag til dag. Men Paco må få tid.
Folk må huske på at 45-åringen kun har vært eliteserietrener i fire måneder, to måneder med kamper
Paco må også lære, og det må han få muligheten til.
Om Odd ligger rundt midten av tabellen når status skal gjøres opp i november, tror jeg man skal være ok fornøyd med det. Så er det viktig at man ser en viss progresjon underveis.
I tillegg har laget manglet spillere som rett og slett er morsomme å se i aksjon. For akkurat nå er det noe grått og trist over Odd. Det må hele klubben erkjenne og gjøre noe med."

Om det siste - ja, mange kamper siden vi har sett antydninger til "fargeklatt i sort og hvitt", nå er det definitivt som når man blander klubbfargene.
Jeg støtter også Holtan i etterlysningen etter Jørgensen. Etter all sannsynlighet ofret for å få mer smell i overgang- og kontringsfasen. Men med alle andre kvaliteter burde han vært selvskreven. I tillegg påpeker Holtan at laget i år er svekket spiller for spiller med Kaasa og Svendsen borte og at det må jobbes på overgangsmarkedet.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Om det siste - ja, mange kamper siden vi har sett antydninger til "fargeklatt i sort og hvitt", nå er det definitivt som når man blander klubbfargene.
Jeg støtter også Holtan i etterlysningen etter Jørgensen. Etter all sannsynlighet ofret for å få mer smell i overgang- og kontringsfasen. Men med alle andre kvaliteter burde han vært selvskreven. I tillegg påpeker Holtan at laget i år er svekket spiller for spiller med Kaasa og Svendsen borte og at det må jobbes på overgangsmarkedet.
[/quote]

Helt enig i at Jørgensen bør spille mer. I mine øyne også er han selvskreven i XI. Wallem kan eventuelt flyttes opp på ving, selv om jeg håper klubben ser etter forsterkninger i den posisjonen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Er litt rykter om at Birk Risa kanskje selges til utlandet. Jeg antar Odd har noen videresalgsklausuler. Noen som husker?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

cpatton skrev: tir mai 31, 2022 4:17 pm
Men Paco må få tid.
Folk må huske på at 45-åringen kun har vært eliteserietrener i fire måneder, to måneder med kamper
Paco må også lære, og det må han få muligheten til.
Paco var trener i Hønefoss sammen med Leif Gunnar Smerud.
Begge fikk avskjed når Hønefoss rykket ned.
Tror det var 2016.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

AcsOnFire skrev: søn jun 05, 2022 3:31 pm
cpatton skrev: tir mai 31, 2022 4:17 pm
Men Paco må få tid.
Folk må huske på at 45-åringen kun har vært eliteserietrener i fire måneder, to måneder med kamper
Paco må også lære, og det må han få muligheten til.
Paco var trener i Hønefoss sammen med Leif Gunnar Smerud.
Begge fikk avskjed når Hønefoss rykket ned.
Tror det var 2016.
Paco har også vært assistent for Henning Berg i Polen. Poenget er vel at han har lite erfaring som klubbtrener.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: søn jun 05, 2022 3:50 pm
AcsOnFire skrev: søn jun 05, 2022 3:31 pm
cpatton skrev: tir mai 31, 2022 4:17 pm
Men Paco må få tid.
Folk må huske på at 45-åringen kun har vært eliteserietrener i fire måneder, to måneder med kamper
Paco må også lære, og det må han få muligheten til.
Paco var trener i Hønefoss sammen med Leif Gunnar Smerud.
Begge fikk avskjed når Hønefoss rykket ned.
Tror det var 2016.
Paco har også vært assistent for Henning Berg i Polen. Poenget er vel at han har lite erfaring som klubbtrener.
Han var jo også spilleutvikler pluss assistent for Berg i Lyn. Sluttet da han mente at klubbens verdigrunnlag ikke samsvarte med hans eget. Var mens Morgan Andersen herjet som verst.
Ja poenget er at han har liten erfaring som hovedtrener i klubbsammenheng.

hgb

Legg inn av hgb »

I følge TA er Thomas Rekdal på vei til Skien for å trene noen dager med Odd. Aktuell for permanent overgang fra Stuttgart.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det høres veldig spennende, så får vi se hva han har å by på.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

For øvrig en litt kjedelig sak i avisene angående regningen på opparbeidelse av ny vek i 2007, hvor Odd ber om at gjelden slettes.

Det har skjedd mye på Falkum på disse 15 årene og det vil skje ytterligere boligutvikling i området. Alle nyter godt av dette og jeg mener at dette i utgangspunktet er en kommunal utgift. Eller at nye prosjekter i området tar sin del av regningen.

hgb

Legg inn av hgb »

Odin ut med overtråkk på trening, men håper å rekke Molde-kampen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odin er viktig. Får håpe han rekker kampen.

Eller for å si det på en annen måte. Det er tynt bak Odin. Mesik har ikke sett skarp ut de gangene jeg har sett han.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Nå tror jeg de andre lagene skal passe seg, tipper topp 3 i løpet av høsten. Hvorfor satse på oppdatering av stallen når vi har poteter på stadion :lol:
https://www.ta.no/den-helt-vanlige-park ... 50-1391028

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Flere klubber har meldt interesse for Tobias. Dessverre er summen litt for lav i mine øyne. Ryktes om 5-6 millioner.

For min del kan Odd selge Lauritsen, så lenge budet er greit.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

5-6 totalpakke for en Lauritsen med kontrakt ut året? Galskap å takke nei til det om det gir 3-3.5 nå. Men må selvsagt prøve forhandle hvis flere er interessert. Bare å selge han her og bruke pengene på en som faktisk kan score. Men blir vel på en utvidet åker utenfor stadion…

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Hvorfor skal det bli poteter på utsiden av Skagerak?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»