Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Saliph

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Saliph »

Tusen takk ❤️

Ghost

Legg inn av Ghost »

startelver skrev: lør mai 28, 2022 11:50 pm Nå begynner det å bli en uslåelig rekke med titler her, men disse veteranene tar altså ansvar igjen og igjen, kombinasjonen rutine og sultne unggutter og en av de dyktigste treneren i verden gir resultater.

Heldig seier? Langt ifra, taktisk perfekt og Liverpool fikk ikke like mange sjanser som de pleier å ha.

I tillegg til verdens beste keeper.
Ja, med unntak av en veldig shaky periode fra 15-30 og upresise kontringer var dette veldig bra. Føler VAR driter seg ut også.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Saliph skrev: lør mai 28, 2022 11:56 pm Tusen takk ❤️
Syns du skylder oss litt nå for både 2018 og i år :D

Saliph

Legg inn av Saliph »

peraleks skrev: søn mai 29, 2022 12:29 am
Saliph skrev: lør mai 28, 2022 11:56 pm Tusen takk ❤️
Syns du skylder oss litt nå for både 2018 og i år :D
Ikke bli for freidig, jeg er fortsatt bitter etter 2013, 2003 og 2000.

Men kan ikke annet enn å la meg imponere av evnen til RM til å vinne CL-finaler. Dere har vel vunnet de siste 8 finalene? Ganske ekstreme tall!

Koffer

Legg inn av Koffer »

Herlig, herlig, HERLIG!!!!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

«Real Madrid spiller ikke finaler, de vinner finaler»

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

startelver skrev: lør mai 28, 2022 11:50 pm Nå begynner det å bli en uslåelig rekke med titler her, men disse veteranene tar altså ansvar igjen og igjen, kombinasjonen rutine og sultne unggutter og en av de dyktigste treneren i verden gir resultater.

Heldig seier? Langt ifra, taktisk perfekt og Liverpool fikk ikke like mange sjanser som de pleier å ha.


I tillegg til verdens beste keeper.
God oppsummering, støttes og gratulerer med en fortjent seier og CL-tittel!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ElGuaje skrev: søn mai 29, 2022 12:36 am «Real Madrid spiller ikke finaler, de vinner finaler»
Selv uten Ramos.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Vanvittig sesong av Vinicius forøvrig, passende at det er han som setter inn 1-0 i årets siste kamp som attpåtil er en CL-finale.
For en enorm fotballspiller han har utviklet seg til.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Saliph skrev: søn mai 29, 2022 12:32 am
peraleks skrev: søn mai 29, 2022 12:29 am
Saliph skrev: lør mai 28, 2022 11:56 pm Tusen takk ❤️
Syns du skylder oss litt nå for både 2018 og i år :D
Ikke bli for freidig, jeg er fortsatt bitter etter 2013, 2003 og 2000.

Men kan ikke annet enn å la meg imponere av evnen til RM til å vinne CL-finaler. Dere har vel vunnet de siste 8 finalene? Ganske ekstreme tall!
8 på rad, finner ganske enkelt ikke ord for det.
Camavinga på 19 år står der plutselig med både La Liga-gull og CL.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Må også gi litt skrytt til de utskjelte i dag.

Carvajal ganske håpløs de første 30. Konstant på etterskudd. Så har han Diaz i lomma og gruser alt i egen boks.

Kroos med mye feilpasninger i starten, og stepper så opp både defensivt og med stort bidrag i det meste av kontringer.

Casemiro ei krykke offensivt i hele matchen, men vinner alt av dueller og ruver i egen boks.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

HALA MADRID!!!! Valverde er en maskin.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: søn mai 29, 2022 12:55 am
Saliph skrev: søn mai 29, 2022 12:32 am
peraleks skrev: søn mai 29, 2022 12:29 am

Syns du skylder oss litt nå for både 2018 og i år :D
Ikke bli for freidig, jeg er fortsatt bitter etter 2013, 2003 og 2000.

Men kan ikke annet enn å la meg imponere av evnen til RM til å vinne CL-finaler. Dere har vel vunnet de siste 8 finalene? Ganske ekstreme tall!
8 på rad, finner ganske enkelt ikke ord for det.
Camavinga på 19 år står der plutselig med både La Liga-gull og CL.
Typisk B-klubb ute i Europa det her.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Koffer

Legg inn av Koffer »

Denne her smakte utrolig godt. Mijatovic i 1998, Raul sin 3-0 scoring i 2000 og Zidane i 2002 var stort. Det samme med de fire kommende med Ronaldo i spissen, men denne rangerer jeg veldig høyt.

Salah og Co fikk ingen hevn! Enorm kontrast på disse klubbene, på alle områder, selv om de røde har vært veldig, veldig bra under Klopp.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: søn mai 29, 2022 1:31 am
peraleks skrev: søn mai 29, 2022 12:55 am
Saliph skrev: søn mai 29, 2022 12:32 am

Ikke bli for freidig, jeg er fortsatt bitter etter 2013, 2003 og 2000.

Men kan ikke annet enn å la meg imponere av evnen til RM til å vinne CL-finaler. Dere har vel vunnet de siste 8 finalene? Ganske ekstreme tall!
8 på rad, finner ganske enkelt ikke ord for det.
Camavinga på 19 år står der plutselig med både La Liga-gull og CL.
Typisk B-klubb ute i Europa det her.
Hehe.
Noen tanker dog i forhold til nivået, jeg tror kanskje det antatte toppnivået på europeisk fotball akkurat nå er nede i en liten grop.
PSG får det ikke til i CL som regel, Bayern skjøt seg i leggen i år, Inter og ACM som er sterkest i Serie A er til gjengjeld horrible ute i Europa, Liverpool og City er gode lag men ikke helt der med hva RM/Barcelona var for noen år siden.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer
Ya salen las estrellas
Mi viejo Chamartín
De lejos y de cerca
Nos traes hasta aquí
Llevo tu camiseta
Pegada al corazón
Los días que tú juegas
Son todo lo que soy
Ya corre la saeta
Ya ataca mi Madrid
Soy lucha, soy belleza
El grito que aprendí
Madrid, Madrid, Madrid
¡Hala Madrid!
Y nada más
Y nada más
¡Hala Madrid!
Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer
Ya salen las estrellas
Mi viejo Chamartín
De lejos y de cerca
Nos traes hasta aquí
Madrid, Madrid, Madrid
¡Hala Madrid!
Y nada más
Y nada más
¡Hala Madrid!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: søn mai 29, 2022 1:37 am
Chromeback skrev: søn mai 29, 2022 1:31 am
peraleks skrev: søn mai 29, 2022 12:55 am

8 på rad, finner ganske enkelt ikke ord for det.
Camavinga på 19 år står der plutselig med både La Liga-gull og CL.
Typisk B-klubb ute i Europa det her.
Hehe.
Noen tanker dog i forhold til nivået, jeg tror kanskje det antatte toppnivået på europeisk fotball akkurat nå er nede i en liten grop.
PSG får det ikke til i CL som regel, Bayern skjøt seg i leggen i år, Inter og ACM som er sterkest i Serie A er til gjengjeld horrible ute i Europa, Liverpool og City er gode lag men ikke helt der med hva RM/Barcelona var for noen år siden.
Absolutt enig i dette. Nå har jo sesongen til Juve vært hel forferdelig også, så fotball har ikke vært så interessant i år (utenom at Inter tapte ligagullet til slutt).

Utenom det dere har foretatt dere ute i Europa. Har vært vanvittig gøy å følge, så vel fortjent seier! Synes dere sitter med en blanding av veldig interessant og spennende fremtid foran dere nå.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: søn mai 29, 2022 1:41 am
peraleks skrev: søn mai 29, 2022 1:37 am
Chromeback skrev: søn mai 29, 2022 1:31 am

Typisk B-klubb ute i Europa det her.
Hehe.
Noen tanker dog i forhold til nivået, jeg tror kanskje det antatte toppnivået på europeisk fotball akkurat nå er nede i en liten grop.
PSG får det ikke til i CL som regel, Bayern skjøt seg i leggen i år, Inter og ACM som er sterkest i Serie A er til gjengjeld horrible ute i Europa, Liverpool og City er gode lag men ikke helt der med hva RM/Barcelona var for noen år siden.
Absolutt enig i dette. Nå har jo sesongen til Juve vært hel forferdelig også, så fotball har ikke vært så interessant i år (utenom at Inter tapte ligagullet til slutt).

Utenom det dere har foretatt dere ute i Europa. Har vært vanvittig gøy å følge, så vel fortjent seier! Synes dere sitter med en blanding av veldig interessant og spennende fremtid foran dere nå.
Med Di Maria og Pogba inn til sommeren så kan jo Juventus utvikle seg til litt av et beist.
Jeg vil tro franskmannen spesielt har store ønsker om å slå litt i fra seg etter årene i United.

Takker og bukker :D
Jeg er lettet over at spesielt det å gå bort fra Varane/Ramos/Marcelo har gått såpass smertefritt.
Snart følger nok Carvajal, Kroos og Modric på og.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: søn mai 29, 2022 1:36 am Denne her smakte utrolig godt. Mijatovic i 1998, Raul sin 3-0 scoring i 2000 og Zidane i 2002 var stort. Det samme med de fire kommende med Ronaldo i spissen, men denne rangerer jeg veldig høyt.

Salah og Co fikk ingen hevn! Enorm kontrast på disse klubbene, på alle områder, selv om de røde har vært veldig, veldig bra under Klopp.
Ja, tror jeg hadde tatt et tap med fatning her pga lave forventninger, men denne seieren smakte helt utrolig godt. Man er ikke dominerende eller gode, men alle vet sine oppgaver og blør for drakta og hverandre. Får ta det som et symbol på fremtiden at Benz har en middels kamp og at det er Vini som avgjør dette (enorm back tracking fra Vini i dag forresten)

Carvajal, Marvelo, Nacho, Kroos, Modric, Isco Bale og Benz har for øvrig nå fem CL-titler. Så kan man diskutere hvem som har bidratt minst. Nesten fristet til å si Isco pga Bales to finaler.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Isco startet vel tre-på-rad og greide seg bra han!?

Alle får godkjent + i finalen, men jeg må kommentere innhoppet til Ceballos. Han er svak, og han bør ikke fortsette, selv om det kommer rapporter om at han er med videre. Så dere løpet hans alene mot mål? Haff. Anyway.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: søn mai 29, 2022 2:01 am
Koffer skrev: søn mai 29, 2022 1:36 am Denne her smakte utrolig godt. Mijatovic i 1998, Raul sin 3-0 scoring i 2000 og Zidane i 2002 var stort. Det samme med de fire kommende med Ronaldo i spissen, men denne rangerer jeg veldig høyt.

Salah og Co fikk ingen hevn! Enorm kontrast på disse klubbene, på alle områder, selv om de røde har vært veldig, veldig bra under Klopp.
Ja, tror jeg hadde tatt et tap med fatning her pga lave forventninger, men denne seieren smakte helt utrolig godt. Man er ikke dominerende eller gode, men alle vet sine oppgaver og blør for drakta og hverandre. Får ta det som et symbol på fremtiden at Benz har en middels kamp og at det er Vini som avgjør dette (enorm back tracking fra Vini i dag forresten)

Carvajal, Marvelo, Nacho, Kroos, Modric, Isco Bale og Benz har for øvrig nå fem CL-titler. Så kan man diskutere hvem som har bidratt minst. Nesten fristet til å si Isco pga Bales to finaler.
Står mellom Nacho, Isco og Bale for meg.
Dette var samtidig avskjeden til de to sistnevnte, begge satt vel på benken hele kampen.

Må dog være deilig for flere unggutta å bli både satset på og vinne såpass denne sesongen, roer nervene betydelig for fremtiden.

Også forferdelig deilig å se at Hazard ikke ble kastet innpå med tanke på det som skal ha vært solide prestasjoner på siste treninger.
Ser ikke bort i fra at belgieren kan få en grei sesong neste år, men vil gjerne se han an i La Liga først.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Hazard kommer aldri tilbake til det topp(nivået) han var på i London. I beste fall blir han en «grei» rotasjonsspiller/Joker i LL/diverse cuper som VM forklubblag, CdR, supercopa, osv.

Husk at klubben lønner han 200 mill i året + overgangen på 1 milliard. En nokså dyr decent rotasjonsmann.

Nye skader vil også komme, dessverre.
Sist redigert av Koffer den søn mai 29, 2022 2:16 am, redigert 1 gang totalt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Gratulerer med (nok) en CL-tittel. Begynner å bli noen nå:)

Koffer

Legg inn av Koffer »

Da var siste slurken med «Pol Roger» tatt. God natt & Hala Madrid!

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: søn mai 29, 2022 2:15 am Hazard kommer aldri tilbake til det topp(nivået) han var på i London. I beste fall blir han en «grei» rotasjonsspiller/Joker i LL/diverse cuper som VM forklubblag, CdR, supercopa, osv.

Husk at klubben lønner han 200 mill i året + overgangen på 1 milliard. En nokså dyr decent rotasjonsmann.

Nye skader vil også komme, dessverre.
Enig, men all den tid han mest sannsynlig skal sitte den kontrakten ut så er det greit å få noe fotball ut av fyren.
Kanskje vi til og med vinner en CdR igjen for en gangs skyld.

Hala Madrid!

Milfern

Legg inn av Milfern »

Hjernen sa at Liverpool kom til å vinne i går, magefølelsen sa Real Madrid.

Mektig imponert av hva Ancelotti har fått til med dette laget i år. Til å tape hjemme mot Sheriff Tiraspol i gruppespillet til å vinne hele dritten etter den vanskeligste veien til en finale jeg har sett.

Sykt imponert og stolt.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

Koffer skrev: søn mai 29, 2022 2:08 am Isco startet vel tre-på-rad og greide seg bra han!?

Alle får godkjent + i finalen, men jeg må kommentere innhoppet til Ceballos. Han er svak, og han bør ikke fortsette, selv om det kommer rapporter om at han er med videre. Så dere løpet hans alene mot mål? Haff. Anyway.
Rev av meg håret i det jeg så måten han håndterte den situasjonen på. Han er langt unna nivået.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Gårsdagens seier markerer også en tålelig vill statistikk.

Modric, Benzema, Carvajal, Isco, Bale, Marcelo og Toni Kroos står alle med 5 CL-titler hver.

Gareth Bale og Isco har spilt henholdsvis 7 og 0 minutter i årets CL, men i CL deler man ut 40 medaljer til vinnende lag også er det opp til klubben selv å dele disse ut. Kan dermed regne med at Isco og Bale fikk en hver.

Toni Kroos har vunnet 4 for Real Madrid og 1 for Bayern Munchen.
CR står ellers også med 5 CL titler.

For 3 av disse(Bale, Isco, Marcelo) stopper det nok her.

Men altså 5 individuelle CL-titler på flere her, den der blir nok stående en stund.
Grei start på karrieren for Camavinga, Vinicius Jr. og Rodrygo, skulle de alle bli sentrale i årene fremover så kan det jo faktisk hende at de greier å utkonkurrere de over her.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Også er det bare å takke Isco, Gareth Bale og Marcelo for tjenesten i Real Madrid.

Marcelo går ned som en av våre største legender, 16 år for klubben, 546 kamper, 38 mål og 76 assist på vår kjære venstreback.
Hjerteskjærende å se hans tårer i går kveld hvor han også annonserte at han forlater klubben, han ble kreditert av klubben som kaptein i CL-finalen mot Liverpool.
Marcelo er og vår mestvinnende spiller, 25 titler ble det på 16 år og han er med det tittelen foran Gento.

Bare å hylle denne teknisk begavede brasilianeren, vært en fantastisk spiller for oss.



Gareth Bale stopper på 8 år i Real Madrid, 258 kamper, 106 mål for klubben og 67 assist.
Var tidvis en av verdens beste spillere mens han var hos oss og vil nok hos de fleste huskes mest for hans avgjørende mål i finaler og da i særpreg målet hans mot Barcelona i Copa del Rey-finalen i 2014 og de to vanvittige skuddene mot Liverpool i 2018.



Isco stopper på 9 år i Real Madrid, 353 kamper, 53 mål og 53 assist.
Ser man bort i fra perioden 2016-2018 hvor IscoDisco var virkelig forferdelig god og en uhyre sterk bidragsyter til at vi vant serien i 16/17, så har hans 9 år i klubben vært preget av mye uforløst potensiale. Har for det meste vært en rotasjonsspiller for spesielt trioen Kroos/Modric/Casemiro, det er dog ingenting å si på kvaliteten til denne spanjolen når han var i form. Vanvittig teknikk og særdeles målfarlig. Spanjolen er fremdeles ikke mer en 30 år så forhåpentligvis har han noen gode år fremover.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»