NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Svar
HNilsen

Re: NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Legg inn av HNilsen »

GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm
DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:07 pm Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.
De kunne jo i alle klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut.
Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Nusselig markedsføring av LSK- VIF.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

HNilsen skrev: man mai 23, 2022 7:33 pm
GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm
DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:07 pm Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.
De kunne jo i alle fall klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut.
Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???
Hvor står det at jeg mener det?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

HNilsen skrev: man mai 23, 2022 7:33 pm
GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm
DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:07 pm Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.
De kunne jo i alle klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut.
Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???
Majoren ble dømt. Hun ble trodd. Bra og jeg hadde blitt forbanna om ikke.

Men jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun skulle dra det så mye lengre. Han burde sikkert vært omplassert ned ett hakk i hierarkiet.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

MatsEn89 skrev: man mai 23, 2022 7:39 pm
HNilsen skrev: man mai 23, 2022 7:33 pm
GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm

De kunne jo i alle klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut.
Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???
Majoren ble dømt. Hun ble trodd. Bra og jeg hadde blitt forbanna om ikke.

Men jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun skulle dra det så mye lengre. Han burde sikkert vært omplassert ned ett hakk i hierarkiet.
Problemet er jo at en i lederposisjon forsøker å presse en underordnet til å lyve til politiet for å beskytte seg selv. Stygg sak som helt klart burde få konsekvenser dersom det som kommer frem stemmer. Men 15 min på Dagsrevyen var i overkant lenge for noe som kunne vært presentert på 3 min.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

OrmenLange skrev: man mai 23, 2022 11:36 pm
MatsEn89 skrev: man mai 23, 2022 7:39 pm
HNilsen skrev: man mai 23, 2022 7:33 pm

Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???
Majoren ble dømt. Hun ble trodd. Bra og jeg hadde blitt forbanna om ikke.

Men jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun skulle dra det så mye lengre. Han burde sikkert vært omplassert ned ett hakk i hierarkiet.
Problemet er jo at en i lederposisjon forsøker å presse en underordnet til å lyve til politiet for å beskytte seg selv. Stygg sak som helt klart burde få konsekvenser dersom det som kommer frem stemmer. Men 15 min på Dagsrevyen var i overkant lenge for noe som kunne vært presentert på 3 min.
De vet ikke sin arme råd hva de skal bruke all sendetiden til, så alle disse personlige historiene må smøres utover 1/3 av programmet, pluss at Magnus Takvam og andre lignende noksagter skal få sagt sitt ved å drøvtygge opp igjen det vi nettopp har sett.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

"Magnus Takvam" - Hallo i Uken brukte et annet navn: Politisk kommentator Magnus Tafatt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Saltvedt inne og klager i dag også... Er det ikke mulig å få bort denne bezzerwizzzzzseren....

jakral

Legg inn av jakral »

DoktorS skrev: tir mai 24, 2022 7:40 pm Saltvedt inne og klager i dag også... Er det ikke mulig å få bort denne bezzerwizzzzzseren....
Han og Welhaven i VG er jo et slags tilsyn for høy moral i norsk sportspresse. Sammen dirigerer de stemningene i folket og får oss alle til å føle oss skitne og skyldige med jevne mellomrom.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Så blir Tone Sofie Ingrid Pernille Henriette-ett-eller-annet Aglen og politisk kommentator i NRK. Forenklingen lenge leve!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Litt overdrevet fokus på Tusenfryd i dag, spesielt ikke som det ble nevnt i Dagsrevyen i går i det hele tatt. Nå har jo Tusenfryd snudd, så nå er jo det stort sett bare Skadefryd fra haugevis av synsere som råder.

På mer overordnet plan kan man jo også være kritisk til at det er middeklassens makt som slår til. Det er ikke de fattigste barna som blir rammet, men de som har det relativt sett greit. Og mediene finner lettvinte saker og slår dem opp på denne måten - og helt opp til kulturministeren som synser i vei, på vanlig måte.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: tir mai 31, 2022 9:32 pm Litt overdrevet fokus på Tusenfryd i dag, spesielt ikke som det ble nevnt i Dagsrevyen i går i det hele tatt. Nå har jo Tusenfryd snudd, så nå er jo det stort sett bare Skadefryd fra haugevis av synsere som råder.

På mer overordnet plan kan man jo også være kritisk til at det er middeklassens makt som slår til. Det er ikke de fattigste barna som blir rammet, men de som har det relativt sett greit. Og mediene finner lettvinte saker og slår dem opp på denne måten - og helt opp til kulturministeren som synser i vei, på vanlig måte.
Sier ikke rent lite om bakkekontakten hos de involverte. Hvor mange de med skikkelig dårlig råd finner nå egentlig på å dra til Tusenfryd med barna? Det er jo i utgangspunktet altfor dyrt for en del barnefamilier, spesielt nå som prisene stiger i rekordfart.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

DoktorS skrev: man mai 09, 2022 7:15 pm Seks milliarder og 3.000 ansatte i NRK er åpenbart ikke nok til å klare å få til tekstnig av Dagsrevyen...
Jeg følger mye med på nyhetene, både på NRK TV, og på TV2. Noe jeg undrer meg over, er hvorfor det til stadighet ansettes nye medarbeidere med "pakistan-arabisk" lydende navn? Jeg leser ofte tekst-nyhetene på NRK TV. Undrer meg ofte, over hvorfor "skiveleifer" blir stående hele dagen. Og om hvorfor der samme nyhet kommer opp til 3 ganger etter hverandre. NRK Dagsrevyen i særdeleshet, må vi kunne forvente, at skal være en politisk uavhengig nyhetsformidler, i et land med kongedømme og en kristen religion. Eller tar jeg her feil? Så igjen, er det alt som NRK TV holder tilbake i sine nyhetssendinger, som mange seere har fått vite om fra annet hold. Hvorfor?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 4:47 pm
DoktorS skrev: man mai 09, 2022 7:15 pm Seks milliarder og 3.000 ansatte i NRK er åpenbart ikke nok til å klare å få til tekstnig av Dagsrevyen...
hvorfor det til stadighet ansettes nye medarbeidere med "pakistan-arabisk" lydende navn?
Hva så? Hva er problemet med det?

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Henningsen skrev: ons jun 01, 2022 6:31 pm
Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 4:47 pm
DoktorS skrev: man mai 09, 2022 7:15 pm Seks milliarder og 3.000 ansatte i NRK er åpenbart ikke nok til å klare å få til tekstnig av Dagsrevyen...
hvorfor det til stadighet ansettes nye medarbeidere med "pakistan-arabisk" lydende navn?
Hva så? Hva er problemet med det?
Problemet er hvorfor?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 6:35 pm
Henningsen skrev: ons jun 01, 2022 6:31 pm
Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 4:47 pm

hvorfor det til stadighet ansettes nye medarbeidere med "pakistan-arabisk" lydende navn?
Hva så? Hva er problemet med det?
Problemet er hvorfor?
Utdyp gjerne hva du mener.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Henningsen skrev: ons jun 01, 2022 6:31 pm
Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 4:47 pm
DoktorS skrev: man mai 09, 2022 7:15 pm Seks milliarder og 3.000 ansatte i NRK er åpenbart ikke nok til å klare å få til tekstnig av Dagsrevyen...
hvorfor det til stadighet ansettes nye medarbeidere med "pakistan-arabisk" lydende navn?
Hva så? Hva er problemet med det?
1) Folk med innvandrerbakgrunn jobber ikke

2) Folk med innvandrerbakgrunn tar jobbene til etnisk norske.

Så kan man veksle mellom disse to "argumentene" som det passer.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

GoingKronos skrev: ons jun 01, 2022 6:47 pm
Henningsen skrev: ons jun 01, 2022 6:31 pm
Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 4:47 pm

hvorfor det til stadighet ansettes nye medarbeidere med "pakistan-arabisk" lydende navn?
Hva så? Hva er problemet med det?
1) Folk med innvandrerbakgrunn jobber ikke

2) Folk med innvandrerbakgrunn tar jobbene til etnisk norske.

Så kan man veksle mellom disse to "argumentene" som det passer.
Ja, du er nok inne på noe, det passer liksom 'dårlig' for noen uansett hva som gjøres.
Blir litt "damned if you do, damned if you don't"

Man får se lyst på det, da får jo enkelte her inne litt ekstra å gjøre, når man skal telle opp antall etnisk norske i nyhetene, og sammenligne med andre etnisiteter på nyhetene i andre kanaler
Dobbel sysselsetting dette :lol:

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Nå må Gry Blekestad Almås rulle inn. Ny tulle-reportasje fra UK.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Henningsen skrev: ons jun 01, 2022 6:45 pm
Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 6:35 pm
Henningsen skrev: ons jun 01, 2022 6:31 pm

Hva så? Hva er problemet med det?
Problemet er hvorfor?
Utdyp gjerne hva du mener.
"Problem" ble et feil ord ( som jeg her ble pådyttet ). "Årsak" blir kanskje et bedre ord? I tidligere tiders NRK, var det åpentlyst at flere nye medarbeidere ( som ellers i samfunnet ) fikk ansettelse gjennom familie. Det kan vel ikke være noe galt i dette med å undre seg? :D

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 9:41 pm
Henningsen skrev: ons jun 01, 2022 6:45 pm
Ormen den lange skrev: ons jun 01, 2022 6:35 pm

Problemet er hvorfor?
Utdyp gjerne hva du mener.
"Problem" ble et feil ord ( som jeg her ble pådyttet ). "Årsak" blir kanskje et bedre ord? I tidligere tiders NRK, var det åpentlyst at flere nye medarbeidere ( som ellers i samfunnet ) fikk ansettelse gjennom familie. Det kan vel ikke være noe galt i dette med å undre seg? :D
Kunne hende de rett og slett var de beste kandidatene 🤷‍♀️

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Nok en gang kongenytt i hodet og ræva. Denne gangen kongeparet som er på "elendighets-safari" på Utøya sånn at også de får vist frem at de kan felle noen tårer.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Halve Dagsrevyen her forleden gikk med til en 18-årsdag...

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

return_of_drakkar skrev: lør jun 18, 2022 9:22 am Halve Dagsrevyen her forleden gikk med til en 18-årsdag...
haha :lol: Fordi NRK fikk invitasjoner til den?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Har sett litt på dette programmet i det siste. Hva er egentlig greia med at folk snakker sitt eget morsmål uten tekst eller oversettelser? Sist nå en franskmann som snakket om Notre Dame...

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

NTB er verre enn NRK Dagsrevyen for tiden synes jeg. De jobber på spreng med å holde Israel sitt image verre enn Russland sitt for nordmenn, absolutt alt av saker som kan med rette eller urette sette Israel i et negativt søkelys og alle palestinske dødsfall uansett sammenheng er visst en "nyhet". I motsetning til i Ukraina, men ukrainere er kanskje mindre verdt enn palestinere? For ikke å snakke om de andre ørten konfliktene som er langt mer dødelige. Denne overdekkinga av en lite dødelig konflikt (relativt sett) har en åpenbar agenda som journalister bør holde seg for god til. De er journalister, ikke skribenter for palestinakomiteen!!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Synes det er en rar prioritering å bare ha voiceover når Støre besøker Ukraina og det holdes pressekonferanse med presidenten! Det ville jo faktisk være fint å høre litt av hva de sa. I stedet så går de rett til studio og får en kommentar fra NRKs utenriksmann...

TV2 viste jo litt av selve pressekonferansen med teksting. Burde vært minimum under en så viktig pressekonferanse, der også Støre trakk 10 millarder kroner opp av hatten.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

DoktorS skrev: fre jul 01, 2022 9:16 pm Synes det er en rar prioritering å bare ha voiceover når Støre besøker Ukraina og det holdes pressekonferanse med presidenten! Det ville jo faktisk være fint å høre litt av hva de sa. I stedet så går de rett til studio og får en kommentar fra NRKs utenriksmann...

TV2 viste jo litt av selve pressekonferansen med teksting. Burde vært minimum under en så viktig pressekonferanse, der også Støre trakk 10 millarder kroner opp av hatten.
Jeg er enig med deg i akkurat denne, skulle gjerne hørt mer av det.

Ellers er det faktisk bemerkelsesverdig hvor annerledes de dekker Ukraina-krigen enn f.eks Gaza og lignende tidligere. Men jeg setter pris på det, jeg har ikke noe behov for 5-10 minutter tirader om hvor onde russerne er hver eneste dag. Jeg vil bare ha informasjon om det og reportasjer/intervjuer osv er selvsagt innenfor. En journalist som virkelig hater Putin og Russland som lar det skinne igjennom i hver bidige setning, det behovet har jeg rett og slett ikke. Jeg klarer å danne meg en egen mening selv utifra det jeg ser og hører.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Nok en 10-15 minutters reportasje om sexgreier i Forsvaret. Dette kan jo fortelles på få minutter. Det ser sommer ute og de fleste er vel mer opptatt av de store tingene i verden, enn at en man har tatt på puppene til en underordnet...

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Og de var mer opptatt av å fokusere på koranbrenningen enn den potensielt dødelige påkjørselen, helt i tråd med NRK`s ånd. :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»