Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Han var i bildet som ny hovedtrener men nå virker det som om Jets satser hardt mot nye og gode trenere

#NHLJets coaching news: Source tells The Athletic that Scott Arniel is a virtual lock to join the #NHLJets next coaching staff — most likely as an Associate Coach.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Meget fornøyd med Rangers videre og 1.runde valg til Jets.
De får også velge om de vil ha 2.runde valget i år eller neste år.
Barron har allerede vist seg som en lovende spiller. Blir ekstremt overrasket hvis ikke han er en fast mann hos Jets i 3. eller 4.rekka neste sesong.

Copp burde vi signert foran denne sesongen. Når det ikke skjedde og Copp ville forsvinne så er jeg veldig fornøyd med hva Jets får i retur. Rangers må betale litt, men Copp har virkelig bidratt både i seriespill og sluttspill. Så dette må vel sies å være en vinn-vinn.
Så får vi se hvor Copp ender opp etterpå. Rangers ønsker nok å beholde han. Jeg tror han blir. Men Copp må ha gjort seg attraktiv. Blir fort ei ok lønn på Copp nå. Vil tro 6M AAV sånn ca.

En annen som har gjort sine saker veldig bra er Dubois. Veldig bra sesong for Jets. Framstått som leder og mange som ønsker seg han som ny kaptein og C på brystet. Har vært med Canada i VM og gjort sine saker ekstremt bra. På turnerings lag og en av de toneangivende. Var en artikkel om han idag. Han har 13 poeng på 10 kamper hvis jeg ikke tar helt feil. Men han har også bidratt i alle spillets faser. Dropper i egen sone. Over og undertall. Spilt center i 1.rekka. Brukt musklene. Han er RFA og skal også ha en ny og god kontrakt. Hvor stor og lang den kontrakten blir aner jeg ikke. Men 7-8M AAV vil jeg tro Dubois får på en 5-6 års kontrakt.
Jeg håper han blir. Kan fort bli den nye hærføreren til Jets.

Så er det ennå mange spørsmål rundt Jets. Ny trener. Nye trenere i staben. Scheifele, reiser han?
Det at Jets fikk 1.runde valg fra Rangers gjør at de har et godt forhandlingskort å komme med hvis man skal trade til seg noen gode spillere.

Det ryktes at Arniel er aktuell som associated coach. Han var aktuell som ny hovedtrener. Styrking av trenerstaben og en kandidat til å ta over når den nye treneren trekker seg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Joona Luoto som også har noen NHL kamper for Jets ble frigjort foran sist sesong etter at Laine forsvant .

Han og Laine var barndomskamerater og jeg spekulerte i at han ble hentet for å få Laine til å trives. Han var helt ok i AHL.

Nå har Columbus hentet Luoto. Tilfeldig at Laine er der? Tror ikke det

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

#NHLJets have had interviews with Trotz, Arniel, and Tocchet. Jim Montgomery is also someone to watch according to Friedman

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jim Montgomery er en spennende mann

On May 4, 2018, Montgomery was named as the head coach of the Dallas Stars of the National Hockey League (NHL).[7] He led the Stars to their first playoff appearance in three years.

On December 10, 2019, the Stars fired Montgomery for "unprofessional conduct inconsistent with the core values and beliefs of the Dallas Stars and the National Hockey League."

Det var alkohol som fikk han sparket. Han har vært på rehab og er nå assistent i Blues. Født i 69 så mange år igjen som trener

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det sies at Vegas allerede har avtale med Trotz. Han er den mest ettertraktede på markedet nå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chisholm har hatt en flott sesong. Heinola leverer. Gawanke den som har tart størst steg av backene til Moose.

Er backene som har båret Moose. Forhåpentligvis blir det mer bidrag fra de offensive neste sesong, da blir de farlig gode.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vet Jets supporterne har vært meget fornøyd med Pionk når Trouba reiste. Mange mente Jets kom best ut av det. Men Trouba viser nå hva Jets mangler.

Trouba ville ikke være i Winnipeg, han ville bort. Da var Pionk ok å få. Svak sesong nå, ellers har han bært overraskende bra. Av en eller annen grunn fikk Morrissey enormt ansvar i PP når Pionk før har vært viktig der.

Regner med at Pionk hever seg, men må innrømme at jeg savner Trouba

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Morgan Barron har vist lovende ting siden han kom fra Rangers. Stor 23 åring som viser igjen på isen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bruce Cassidy er nok en trener jeg kunne tenkt meg til Jets.

Trotz, Montgomery og Tocchet er visstnok de som leder an hos Jets. Cassidy seiler opp som en meget god kandidat. På høyde med Trotz

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

5 kandidater til draften for Jets
Conor Geekie , center
Brad Lambert
Denton Mateychuck
Owen Pickering
Jimmy Snuggerud
Ikke mine valg, men spillere som er nevnt som kandidater.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Trotz comes with a pedigree. A reputation that has grown from getting the most out of a budget-challenged roster in Nashville for 15 seasons, to getting the Washington Capitals over the hump to win their first Stanley Cup title, in 2018.

Incredibly, the Capitals let him go after that and he joined the Islanders, where his impact was immediate: He turned an 80-point, non-playoff team into a 103-point squad that reached the second round.

Trotz skal ha nye samtaler med Jets denne helga, det betyr at de fortsatt er med i kampen.

Det meldes fra WinnipegSun at Trotz vil ta en avgjørelse neste uke

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

TAdams6 skrev: tir mai 31, 2022 5:08 pm Han var i bildet som ny hovedtrener men nå virker det som om Jets satser hardt mot nye og gode trenere

#NHLJets coaching news: Source tells The Athletic that Scott Arniel is a virtual lock to join the #NHLJets next coaching staff — most likely as an Associate Coach.
Tror personlig at NHL hadde vært tjent på å få inn mer nytt og friskt blod og ideer, på trenersiden. Ikke denne endeløse rekken av resirkulerte, sparkede trenere på evig runddans. Ser at Torts er aktuell for Flyers, f.eks. Traust, defensiv og kjedelig hockey.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stjerten skrev: fre jun 17, 2022 10:09 am
TAdams6 skrev: tir mai 31, 2022 5:08 pm Han var i bildet som ny hovedtrener men nå virker det som om Jets satser hardt mot nye og gode trenere

#NHLJets coaching news: Source tells The Athletic that Scott Arniel is a virtual lock to join the #NHLJets next coaching staff — most likely as an Associate Coach.
Tror personlig at NHL hadde vært tjent på å få inn mer nytt og friskt blod og ideer, på trenersiden. Ikke denne endeløse rekken av resirkulerte, sparkede trenere på evig runddans. Ser at Torts er aktuell for Flyers, f.eks. Traust, defensiv og kjedelig hockey.
Det velges trygt istedet for å gamble på en ukjent som Tampa gjorde med Cooper.

Trotz har resultater å vise til de siste 5 årene. Men Tortorella, jeg hadde mistet mye entusiasme med han inn.

Er noen spennende trenere hvis noen klubber tør.
Pascal Vincent er et spennende navn. Overrasket over at han ikke har vært linket til Jets

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Virker som om det står mellom Trotz og Montgomery for Jets.

Jeg må innrømme at jeg nesten håper på Montgomery. Yngre, mer ukjent, mer spennende men allikevel resultater å se til

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Blake Wheeler er plutselig en het kandidat for en trade

https://www.dailyfaceoff.com/winnipeg-j ... ets-board/

Ikke meg imot. Han leverer poeng. Men det ryktes om dårlig stemning i garderobe og han og Scheifele pekes ut som 2 vanskelige spillere. Vanskelige i form av at de skal være ledere men istedet ødelegger for unge spillere.

Var masse snakk om Laine og de 2. Laine måtte reise. Finske eksperter mener det var feil mann som reiste.

Scheifele går det an å få gang på igjen mens Wheeler ut er en døråpner for Jets. Ny kaptein, ny leder og nye ledende stemmer i garderoben trengs. Dubois tipper jeg får en C på brystet, men vi får se hva som skjer.

Ny hovedtrener og endel trades må til. Men da kan Jets angripe umiddelbart. Jets bør kunne være en utfordrer allerede kommende sesong

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Så kommer tilbakeslaget. Dubois vil bort om 2 år. Han vil teste free agency.

Det endrer planene og gjør at Jets ikke har mange på lange kontrakter. Det gir fleksibilitet. Samtidig gir det plass til nye spillere å ta plass i gruppa. Men Cheveldayoff har en meget vanskelig og viktig jobb foran seg nå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rykter sier at Trotz har hatt samtaler med Jets igjen.

Familie som visstnok betyr mest. Det skal også være spørsmål om han vil trene igjen. Flere klubber som ønsker seg Trotz. Viktig at Jets får på plass en trener som løfter laget umiddelbart men som også evner å utvikle de spillerne som et her

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rykter sier at Dubois ønsker å ende opp i Montreal


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg er enig her. Gjør trades nå, sett på plass framtidens lag nå. Ikke noe seigpining i 2 år for så å stå på bar bakke


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Denne sommeren blir bare mer og mer interessant.
Et av laga som skuffet mest
Ny hovedtrener skal inn
Nye trenere skal inn med unntak av keepertreneren
Kaptein Wheeler kan bli tradet bort
Scheifele har vært ute av det siden suspensjonen i sluttspillet for over 1 år siden. Trades bort?
Vår nye frelser Dubois vil bort om 2 år. Faren fikk ikke fortsette som trener, det kan spille inn. Blir det da en trade nå?

3 topp 6 spillere som kan være på vei bort.

Connor og Ehlers står igjen pluss Perfetti.
Det kan fort bli et back prospect på vei bort i en eventuell trade med Wheeler.

Cheveldayoff har litt av en jobb foran seg.

Mine ønsker, alle tre bort nå. Bygg laget for framtiden med den nye treneren med engang. Ikke vent 2 år. Men Dubois har ikke bedt om å trades bort så han blir nok for så å bli tradet bort siste sesongen som Trouba

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: tor jun 23, 2022 9:48 am Så kommer tilbakeslaget. Dubois vil bort om 2 år. Han vil teste free agency.
Det gjør han vel mer uaktuell som kaptein. Litt rart å annonsere det nå, men man hadde nok skjønt det hvis/når han nå signerer en kort kontrakt. Lest noe om lønn/lengde det har blitt spekulert i? Hvis han ikke vil skrive for mer enn 2 år bør kanskje ikke Jets strekke seg altfor langt. 2 år/$6,5M kanskje?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: fre jun 24, 2022 4:12 pm
TAdams6 skrev: tor jun 23, 2022 9:48 am Så kommer tilbakeslaget. Dubois vil bort om 2 år. Han vil teste free agency.
Det gjør han vel mer uaktuell som kaptein. Litt rart å annonsere det nå, men man hadde nok skjønt det hvis/når han nå signerer en kort kontrakt. Lest noe om lønn/lengde det har blitt spekulert i? Hvis han ikke vil skrive for mer enn 2 år bør kanskje ikke Jets strekke seg altfor langt. 2 år/$6,5M kanskje?
Han ønsker å bli UFA i 2024. Jets har rettigheter i 2 år til. Så ja, blir 2 år. Ingen spekulasjoner om lønn. Men 6,5 høres fornuftig ut.

Blir en ny Trouba sak dette. Jets lærte nok litt dengang. Vil nesten tro de ønsker en trade nå. Men kanskje de ønsker å gjøre Jets konkurransedyktig slik at han ønsker å bli

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ingen Trotz til Jets



The Jets went hard at trying to secure Trotz's services. Money, I'm told, was never a factor. On the other side, it appears Trotz apparently wasn't sure of the grind of another season behind the bench.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Maurice til Florida og motsatt vei med Brunette?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»