Hvilken film så du sist?

Svar
Glycinello

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av Glycinello »

Frank.N.Steen skrev: man jun 06, 2022 5:38 pm
Glycinello skrev: søn jun 05, 2022 1:13 am Scarface. 8/10

Er og blir en kul film.
Originalen eller 80-talls utgaven? Må selv se å få gitt 1983 versjonen en ny runde, men ble meget positivt overraska over hvor gjennomført god og spennende 30-talls filmen virkelig var, og der dialog, karakterer og stemning var fullt på høyde med de beste gangsterfilmene en har vært borti. Klart, 80-talls versjonen har jo Pacino, Moroder og en god del ekstra, så burde jo være utmerket film på sene sommerkvelder.
Det var den med Pacino fra 83. Ble nysgjerrig på originalen nå, så den må på lista.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

The unbearable weight of being Nicholas Cage - 8 av 10

Jævla artig, men du må elske Nic motherfuckin Cage

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Red rocket 8/10

Ikke så morsom, men et kunstverk

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

MatsEn89 skrev: tir jun 07, 2022 7:35 am The unbearable weight of being Nicholas Cage - 8 av 10

Jævla artig, men du må elske Nic motherfuckin Cage
Hvem gjør da ikke det :lol: Han er fantastisk

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Jepp, her har en regissør utnyttet alle hans beste sider gjennom 100 minutter! Vil ikke røpe mer, men en god del krydder fra filmhistorien her.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

For alle som liker Bo Burnham og Inside som ble sluppet for et år siden, så slapp han en time med ubrukt materiale forrige onsdag. Utrolig at enkelte sekvenser/sanger ikke kom med, men det sier vel kanskje mer om kvaliteten på Inside.


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

New Alcatraz (2002) av Phillip J. Roth

Et toppmoderne høysikkerhetsfengsel, satt langt uti det kalde Antarktis, blir omtalt som det nye Alacatraz grunnet ryet som nærmest umulig å rømme vekk fra. Vel, ting forandres rimelig kjapt, i det beboerne finner ut at en gedigen monsterslange har ankommet bygningen, da vekket til live grunnet en naiv avgjørelse, og er plutselig veldig klar for å meske seg i flest mulig mennesker som mulig.

Nok ei b-film med monsterslange og avdanka film og tv-stjerne fra 80 og 90-tallet, ledet da, av tidligere Louis and Clark stjerna Dean Cain, som en har blitt vant med å se i slik "kvalitetsfilm". Noe mer skuffende var det å se igjen Craig Wasson, som på 80-tallet medvirket i en rekke solide og underholdende skrekk-thrillere, deriblant Ghost Story (1981), Body Double (1984) og Nightmare on Elm Street 3 (1987). Men her sitter han mest i en "gamingstol" og lager grimaser, mens han ser på utallige tv-skjermer og banner og er frustrert over denne kjipe slangen, som farer rundt i mørke og gassfylte korridorer og fyller seg opp med kropper og lik.

Nei, definitivt en svakere og mer kjedelig affære, enn Python (2000), og mest sannsynlig også en mye mer lavbudsjetts produksjon, så nei, dette var ei døll nattfilm, og ender med en:

3/10

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Young Frankenstein (1974)

Like bra som første gang jeg så den.

Bilde


Terningkast: 6

10/10

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Unbearable Weight of Massive Talent (2022)

Artig denne, og Nicholas Cage koser seg, hvilket gjenspeiles i tilstedeværelsen hans gjennom filmens samtlige 107 min.

7.2/10

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

James Bond: No time to Die.

Gøy til å begynne med, men følte at historien dro ut litt. Grei skurk, grei action, men langt fra en virkelig god Bond-film. 6,5/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

No Time To Die var meget skuffende, ja.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Us (2019) og Crimson Peak (2015), huff, 4 timer (til og fra) man aldri vil få tilbake. Første av de to skrekkfilm nedturene, åpnet vel noenlunde "lovende", men så begynte tiden å stå bomstille, og nei, sjeldent en må ty til fast forward knappen, og såpass ofte. Men uten dens "hjelp", ville nok ratingen falt desto lenger nedover, og Crimson Peak bedret ikke humøret så altfor mye, men takk og lov for at man brynte seg på den mesterlige og barske Souther Comfort (1981) av Walter Hill, for ja, en trengte virkelig litt "trøst" etter to så lite "imponerende" skrekkfilmer.

Us (2019) - 3/10
Crimson Peak (2015) - 4/10
Southern Comfort (1981) - 9/10

MadBum

Legg inn av MadBum »

Jeg, frøkna og to andre (i hele salen) hadde gleden av å se Westernfilmen Old Henry på Drammen kino fredag kveld.

Den var utrolig bra. En soleklar 9er fra min side.

https://www.imdb.com/title/tt12731980/

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ser Law Abiding Citizen nå. Har sett den en gang før, når den kom ut i 2009. Meget god film så vidt jeg husker, og det positive nå er at jeg ikke husker noe av handlingen i filmen selv om jeg husker plottet, så dette blir nesten som å se den for første gang.

Bilde

Mehell

Legg inn av Mehell »

Law Abiding Citizen var meget bra, og anbefales på det varmeste. Spennende historie, gode skuespillere, men muligens burde de gjort mer ut av slutten da jeg føler ting kom litt brått på der.
8/10.

Siden jeg ikke gidder å sove nå, og likevel skal stå opp om noen timer så prøver jeg meg på en film til.
Bilde

Ser at den har en brukbar karakter på IMDB, men jeg har likevel veldig lave forventninger til denne filmen. Ikke minst så kommer jeg nok til å ha problemer med hvem som spiller Batman i denne filmen, og jeg er fryktelig redd at denne filmen ikke kan leve opp til trilogien den etterfølger.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hustle netflix

Alltid svak for en sportsfilm.

En solid film dette her, og Adam Sandler fortsetter å vise at han er god i disse mer seriøse rollene når han gidder å ta dem. Er ikke en film som prøver å gjøre noe revuolusjuerende, men treffer bra på det de ønsker å gjøre.

Chip 'n Dale: Rescue Rangers disney+

Overrasket over hvor bra det visuelt funker med å bruke denne "Roger Rabbit"-stilen med å blande inn animasjonsfigurer og live action samtidig.

En film med mye sjarm, og synes de får brukt de ulike Disney IP-ene på en veldig morsom måte. Koste meg overraskende mye med denne, og anbefaler egentlig å ikke se noen trailer for den (som alltid) og bare hoppe i det.

trønderen

Legg inn av trønderen »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 10:35 pm Jeg har et prosjekt gående der jeg ser alle Resident Evil-filmene. Spillene har jeg aldri hatt lyst eller turt å spille, men filmene har jeg tenkt kunne være noe for meg. Ikke fordi jeg trodde det var gode filmer, men fordi jeg liker Zombie-filmer. Jeg har så langt sett 3 av 6 filmer og har fått akkurat det jeg forventet. Dødscheesy action med en dose dårlig skrekk, skuespillerprestasjoner som til tider er komisk dårlige og et manus som må være skrevet i ruset tilstand. Og vet dere hva? Jeg blir underholdt. Og det er nok for meg. Samlet sett er de første 3 filmene 4/10. Maks. Men dæven det er de beste 4/10 filmene jeg har sett.
Da er jeg ferdig med dette prosjektet. Jeg må si kvaliteten falt veldig, spesielt i de to siste filmene. Mulig det var jeg som begynte å bli lei, men det var bare ikke like underholdene lenger og om mulig syntes jeg historien ble enda dårligere. Jeg prøver meg på en liten rangering fra best til verst: 3-1-2-4-6-5. Jeg er føler meg sikker på at film 5 var den dårligste. De 3 første filmene var de beste, men jeg er litt usikker på rangeringen mellom film 1 og 2.

Jeg er glad for å ha sett disse filmene, men noe gjensyn tviler jeg på at det blir.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

The Northman

Synes dette definitivt er Eggers beste film. Miksingen mellom vikingtid og norrøn mytologi er egentlig helt perfekt utført. Var litt redd i starten av det skulle bli litt over the top som jeg føler de to forrige filmene er, men her synes jeg det fungerte mye bedre. Filmen har den artistiske biten, men uten at det går utover plotet eller at du sitter der og tenker WTF. Musikken var også knallbra. Hadde egentlig håpet at all dialog ville foregå på norrøn siden de to forrige filmene er rimelig autentiske når det kommer til tidsperiode og dialog, men måten de løste det på var det nest beste de kunne gjort. Filmen er litt treg i starten, og det tar litt tid før jeg ble engasjert i plotet, men det er det eneste negative jeg har å si.

For de som kan litt om norrøn mytologi så vil det dukke opp masse kule detaljer gjennom filmen.

8/10

Mehell

Legg inn av Mehell »

Trehjulssykkel skrev: søn jun 19, 2022 2:51 am The Northman

Synes dette definitivt er Eggers beste film. Miksingen mellom vikingtid og norrøn mytologi er egentlig helt perfekt utført. Var litt redd i starten av det skulle bli litt over the top som jeg føler de to forrige filmene er, men her synes jeg det fungerte mye bedre. Filmen har den artistiske biten, men uten at det går utover plotet eller at du sitter der og tenker WTF. Musikken var også knallbra. Hadde egentlig håpet at all dialog ville foregå på norrøn siden de to forrige filmene er rimelig autentiske når det kommer til tidsperiode og dialog, men måten de løste det på var det nest beste de kunne gjort. Filmen er litt treg i starten, og det tar litt tid før jeg ble engasjert i plotet, men det er det eneste negative jeg har å si.

For de som kan litt om norrøn mytologi så vil det dukke opp masse kule detaljer gjennom filmen.

8/10
Jeg har begynt på den. Sliter med å bli engasjert i starten, og selv om det er veldig gode skuespillere så føler jeg at det er dårlige skuespillerprestasjoner hele veien. Tror kanskje regissøren kan klandres her..
Men hvis den tar seg opp så må jeg kanskje fortsette på den?

The Batman var forresten litt bedre enn forventet, men absolutt ingen høydare. Også en film som jeg slet med å bli engasjert i fra start, men litt etter litt kom noe engasjement krypende så jeg fikk i det minste sett gjennom filmen. Kan vel si at det var et greit tidsfordriv, men ikke noe jeg noensinne kommer til å se om igjen.

3.5/10. Muligens den kan komme opp i 4 på en solskinnsdag..

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Mehell skrev: søn jun 19, 2022 3:28 am
The Batman var forresten litt bedre enn forventet, men absolutt ingen høydare. Også en film som jeg slet med å bli engasjert i fra start, men litt etter litt kom noe engasjement krypende så jeg fikk i det minste sett gjennom filmen. Kan vel si at det var et greit tidsfordriv, men ikke noe jeg noensinne kommer til å se om igjen.

3.5/10. Muligens den kan komme opp i 4 på en solskinnsdag..
Jeg klarte ikke å se den ferdig

mashadar

Legg inn av mashadar »

Top Secret!

Fornøyelig gjensyn med denne filmen fra 1984. I grunnen ikke så mye mer enn en endeløs rekke av gags og absurditeter, som man kan forvente når Zucker/Abrahams/Zucker står bak. For øvrig Val Kilmers filmdebut.

8/10

PS. "Skeet Surfin'" er den beste låta Beach Boys aldri lagde :)


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Sett mye ræl for tiden, syntes det er så lite interessant mye av filmene som er på de ulike strømmetjenestene.
Går mest i serier for tiden.

Return to Epippo - 5/10.
Mothers Day - 4/10.
Moderne Slaveri - 6/10.
Advantegous - 6/10.
Defiance - 6/10.
Penguin Bloom - 6/10.
Ocean Waves - 6/10.
Et helt halvt år - 3/10
Trees of peace - 10/10.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

mashadar skrev: søn jun 19, 2022 11:19 am Top Secret!

Fornøyelig gjensyn med denne filmen fra 1984. I grunnen ikke så mye mer enn en endeløs rekke av gags og absurditeter, som man kan forvente når Zucker/Abrahams/Zucker står bak. For øvrig Val Kilmers filmdebut.

8/10
Kunne tenkt meg et gjensyn med flere av filmene til Zucker/Abrahams, spesielt 80 og tidlig 90-talls komedie perlene.
Val Kilmer og filmen Real Genius, er også en jeg burde vel få snart sett å bryne meg på. Har liksom aldri helt kommet meg dit, men kan banne på at man så den, for evigheter siden, og virket lovende, hvert fall det lille man eventuelt fikk med seg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Raska frem ei gammel DVD boks (fra norske SME), der inneholdt flere filmer basert på Agatha Christie og hennes kjente karakter Hercule Poirot og Miss Marple, der Death on the Nile (1978) og The Mirror Crack’d (1980) var sånn halvveis godkjent kveldskrim, men hvor selv ikke all verdens tidligere filmstjerner (Liz Taylor, Kim Novak, Tony Curtis, Rock Hudson, Angela Lansbury, Bette Davis, Peter Ustinov, Mia Farrow osv) kan gjøre opp for en god porsjon med småkjedelige og irriterende ting, men husker vel at heller ikke Mord på Orientekspressen (1974), der kanskje var enda mer stjernespekka for sin tid, imponerte for mye. Mulig den trenger et nytt besøk, men ja, ratet de to nevnte slik:

Death on the Nile (1974) - 6/10
The Mirror Crack’d (1980) - 5/10

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Evangelion: 3.0 + 1.01 Thrice Upon a Time

Bilde


Og slik ender det altså...

Den originale Evangelion serien + konklusjonssegmentet End of Evangelion føkka opp livet mitt for 18 år siden. Det er fremdeles det beste som har hendt innen anime, og konklusjonsfilmen er en av de 2-3 beste filmene i historien, uansett sjanger. Evangelion er jo blitt nærmest legendarisk siden regissør Hideaki Anno stadig slet med egne demoner, noe som ble reflektert så til de grader i filmene. Da han lagde EoE må han virkelig ha vært langt nede. Husker fortsatt at jeg måtte plukke opp biter av hjernen min fra gulvet etterpå.

For X antall år siden fikk man ideen om å reboote serien og fortelle historien via spillefilmer - Rebuild of Evangelion. Dette er altså fjerde og siste film, og for første gang er jeg forholdsvis lunken i møte med et Evangelion produkt.

Mon tro om jeg hadde vært mer entusiastisk om denne kom for 10 år siden? Jeg vet egentlig at jeg ville vært det. Evangelion har alltid vært en dekonstuksjon av mecha-anime, men jeg var ukjent med dette for 18 siden da jeg stod helt uforberedt på anime og de hjernespinn som Anno presterte. I dag har jeg sett mye av det meste. Det skal svært mye til for å imponere, og enda mer for å overraske siden fanbasen har viet seg selv til å spekulere i alt som kan skje og tenkt ut alle mulige scenarier, og alle mulige traumer som Shinji Ikari kan utsettes for.

Det er masse gode detaljer her, og en destruktivitet som Michael Bay bare kan drømme om, men håndteringen apokalypsen føles nærmest som en pliktjobb, der den ene plot-triggeren avløser den andre. Der Evangelion-serien føltes som om ting hendte i en stadig nedadgående spiral mot undergangen, føles dette som en remix der alt går optimalt - som om man forsøker å "reparere" EoE, hvilket kanskje ikke er så langt ifra sannehten. I tillegg sjonglerer man altfor mange karakterer vi aldri har fått tid til å bli kjent med i foregående filmer. Her er det en TV-serie er å foretrekke.

Jeg ser forresten at noen betrakter filmen som en metakommentar på hvordan Evangelion-fansen forholder seg til serien, og hvordan det kan være bra å gi slipp på fortiden, hvilket vil si; ikke mer Evangelion. Nok nå. Let's move forward. En interessant tolkning dersom man tar slutten i betraktning.

Det bør kanskje også sies at filmen kan sees som en indikator på at det går bedre med Annos psyke for tiden, hvilket jo er bra.

7/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Next Gen (netflix) - 3/10.
Hadde sett Ron i Ustand (Ron's gone wrong) først og denne animasjonsfilmen ble for lik i formatet, ganske så kjedelig, gadd ikke en gang se ferdig de siste 5-6 minuttene pga forutsigbarheten/likhetene.

My Octopus Teacher (netflix) - 9/10.
Fantastisk doku om en mann og hans "forhold" til en blekksprut i havet.

In search ...(netflix) - 8/10.
Dokumentar om en afrikansk kvinne som retter opp i omskjærelsen hun fikk som ung jente.

The Nightingale (leid på Viaplay) - 8/10
Hevndrama fra en kvinne og en aboriginal stifinner på 1800 tallet i Tasmania.
En film jeg har hatt lyst å se siden jeg så traileren, ganske mørkt.


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Dr Strange in the Multiverse of Madness - 5/10.
Triste greier. Forventet bedre enn dette.
Etter Endgame så har det vært lite å rope hurra for.
Virker som veien videre i fase 4 ikke er min smak...det blir å glane et halvt øye på det som kommer, men interessen over hva Marvel har i sikte fremover nå etter filmene som har vært, er ganske så dalende.
I tillegg er filmen en eneste wokefest og hvis dette skal være greien i filmene fremover så blir det bare for dumt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Prøver MCU å butt fucke franchisen? Driten de har servert etter Endgame er faen brenne meg søppel.
Ja, jeg så Dr. Strange i aften. At Sam Raimi fortsatt får tillit er langt over min fatteevne.

3/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
’Gator Bait (1974) av Beverly Sebastian og Ferd Sebastian

Når to kåte bondetamper, langt uti de dype Cajunsumpene, bestemmer seg for å "sjekke" ut den lokale rødhåra villkatten Desiree (Claudia Jennings), ender det i total fiasko, spesielt for en av gutta, som blir ved et "uhell", skutt i hodet og hvem får så skylden? Jo, Desiree og snart er hun fritt vilt, for både ei innavla gjeng med skyteglade hillbillies samt noe udugelige politifolk.

Vel, gikk inn med lite håp om en lovende rape and revenge kult-perle, ala Thriller: A Cruel Picture (1973), og den første halvtimen åpnet lovende og fartsfylt, men så ble det en meget lang og seig siste time, der føltes ut som en mindre evighet av gjentagende og umorsomme forsøk på sleazy sex-humor, eviglange båtjakter, og masse unødig pjatt samt en halvveis gjennomført fight, som også varer altfor lenge.

Likevel, overraskende flott (visuelt) filmet, der sumpen virkelig gir det en ekstra stemning, og hvor deilige Claudia Jennings fremstår som en sjarmerende, sexy men også litt uskyldig "sumphulder", som skal forsøkes å "temmes" for noen kåte svin, og vel, det blir ikke så lett nei, men kunne fint vært foruten scenene der hennes yngre (så mistenkelig ung ut) søster blir forsøkt voldtatt og overfalt, og helst hatt litt mer Cajun-action, for fokuset på humor og slapstick klisjeer ble for tyngende, og etter hvert repeterende.

Alt i alt, tar man bort flotte Jennings, sitter man ikke igjen med stort mye til underholdning, men musikken, stemningen og hovedrolleinnehaveren bidrar til at den unngår lavere rating, og blir så med en skuffende:

4/10

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Godzilla vs Kong(2021). Dårlig film, bra CGI. Kort oppsummert. 5,5/10.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»