Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av MacanT »

Begynner å bli lei disse typiske sesongstartene der man så å si alltid havner på hæla i starten og må bruke resten av året på å jobbe seg tilbake mot toppen.

Kan heller ikke forstå hvorfor en så god spiller som Morley ikke fikk være med videre. Han og kona trivdes veldig bra i Stavanger og så frem til å fortsette her, gjerne helt til karriereslutt.

Kjenner at jeg savner tiden med Petter Thoresen som trener. Det var en helt annen glød på isen, og på tribunen også for den saks skyld.Oppgjørene mot f.eks. Vålerenga var alltid noe helt spesielt med full mobilisering over hele linja, nå er de kampene også blitt helt ordinære.

Hva skjedde forresten med gjengen på D-feltet? De hadde alltid noen morsomme ablegøyer som f.eks. den gangen de reiste seg opp og viste frem dommerkarakterer hver gang "The Diving Donatis" gikk over ende :lol:

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Er det misnøye med Bjorkstrand? Det gikk jo en del rykter om det for en stund siden?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: ons sep 29, 2021 6:35 pm Er det misnøye med Bjorkstrand? Det gikk jo en del rykter om det for en stund siden?
Ikke som jeg har fått med meg. Men det er utrolig mye kjedeligere å se Oilers nå enn under Thoresen

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Da er endelig forsterkningen vi har ventet på i boks :)

Rob Bordson ser ut å være en spiller med masse erfaring fra både AHL, ECHL, Tyskland, Sverige og Finland. Blir spennende å se han på isen, bare å håpe på at arbeidstillatelsen ordnes fortere enn svint :D

Vi har fremdeles en ledig plass på utenlandskvoten så det kan godt være at flere dukker opp etter hvert.

Vi er fornøyde med troppen vår slik den ser ut nå, men vi følger markedet nøye. Ser vi at en spennende spiller blir ledig, kan det godt være at vi slår til og henter ham, sier Pål Haukali Higson.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Jeg liker for øvrig ikke trenden med at TV2 sørger for at kampstart på lørdager ofte flyttes fra 16:00 til 18:00

I dag kom det melding at Lørdag 16.10.21 Oilers - Storhamar er endret fra kl 16.00 til kl 18.00 og Lørdag 30.10.21 Oilers - Sparta er endret fra kl 16.00 til kl 18.00

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: tir okt 05, 2021 12:52 pm Da er endelig forsterkningen vi har ventet på i boks :)

Rob Bordson ser ut å være en spiller med masse erfaring fra både AHL, ECHL, Tyskland, Sverige og Finland. Blir spennende å se han på isen, bare å håpe på at arbeidstillatelsen ordnes fortere enn svint :D

Vi har fremdeles en ledig plass på utenlandskvoten så det kan godt være at flere dukker opp etter hvert.

Vi er fornøyde med troppen vår slik den ser ut nå, men vi følger markedet nøye. Ser vi at en spennende spiller blir ledig, kan det godt være at vi slår til og henter ham, sier Pål Haukali Higson.
Nå har vi hatt endel skader og de unge kan fort ta litt mer plass og utvikle seg framover. Men jeg synes det ser tynt ut når en spiller som Whitney er ute. Er vi så sårbare når 1 kvalitetsspiller er ute? Nå kommer Bordson og han ser ut som en rutinert og god spiller. Likte veldig godt statistikken fra Allsvenskan. 38 kamper og 34 poeng og dette er året etter at han var ute 1 helt år med skade. Statistikkene hans er bedre enn Lagace sine. Dvs Lagace litt bedre i Allsvenskan og han spilte i SHL, det gjorde ikke Bordson. Men fra DEL er Bordson sine statistikker bedre. Tror vi kan håpe på Lagace nivå eller bedre her.

Men som jeg var inne på, det er tynt synes jeg. Whitney og Bordson tilbake så ser ting mye bedre ut og Oilers har tid å hente spiller. Men jeg liker at de har øynene åpne, for i år blir det tøft å vinne. Kvoten må fylles opp før eller siden

AllElite

Legg inn av AllElite »

MacanT skrev: ons sep 29, 2021 2:48 pm Begynner å bli lei disse typiske sesongstartene der man så å si alltid havner på hæla i starten og må bruke resten av året på å jobbe seg tilbake mot toppen.

Kan heller ikke forstå hvorfor en så god spiller som Morley ikke fikk være med videre. Han og kona trivdes veldig bra i Stavanger og så frem til å fortsette her, gjerne helt til karriereslutt.

Kjenner at jeg savner tiden med Petter Thoresen som trener. Det var en helt annen glød på isen, og på tribunen også for den saks skyld.Oppgjørene mot f.eks. Vålerenga var alltid noe helt spesielt med full mobilisering over hele linja, nå er de kampene også blitt helt ordinære.

Hva skjedde forresten med gjengen på D-feltet? De hadde alltid noen morsomme ablegøyer som f.eks. den gangen de reiste seg opp og viste frem dommerkarakterer hver gang "The Diving Donatis" gikk over ende :lol:

Kampene mot VIF var ekstra morsomme pga en del av karakterene de hadde. Som Brede Csiszar, Glenn og Follestad.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

MacanT skrev: ons sep 29, 2021 2:48 pm Begynner å bli lei disse typiske sesongstartene der man så å si alltid havner på hæla i starten og må bruke resten av året på å jobbe seg tilbake mot toppen.
Her var jeg litt for mye pessimistisk, var nok i likhet med spillerne frustrert over dårlig uttelling og alt for mye nesten.

Nå har vi etter flere gode kamper jobbet oss opp på annenplass i ligaen :D

Til tross for mye skadefravær syns jeg vi spilte en bra kamp mot Manglerud. Spesielt gledelig var det å se Steven Whitney tilbake på isen, noe han markerte med 4 poeng (2+2)

Er også veldig imponert over Christoffer Karlsen, han fremstår som den beste norske signeringen på lenge.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: søn okt 10, 2021 1:30 pm
MacanT skrev: ons sep 29, 2021 2:48 pm Begynner å bli lei disse typiske sesongstartene der man så å si alltid havner på hæla i starten og må bruke resten av året på å jobbe seg tilbake mot toppen.
Her var jeg litt for mye pessimistisk, var nok i likhet med spillerne frustrert over dårlig uttelling og alt for mye nesten.

Nå har vi etter flere gode kamper jobbet oss opp på annenplass i ligaen :D

Til tross for mye skadefravær syns jeg vi spilte en bra kamp mot Manglerud. Spesielt gledelig var det å se Steven Whitney tilbake på isen, noe han markerte med 4 poeng (2+2)

Er også veldig imponert over Christoffer Karlsen, han fremstår som den beste norske signeringen på lenge.
Vi skal nok være tålmodige. Hurrød produserer, Karlsen imponerer og vi har hatt mye skader. Det er lyspunkt og Bjorkstrand har vist før at når laget finner fasongen og formen så er det like solid som under Thoresen.

Også kjekt at flere unggutter viser seg fram. Whitney er gull å ha tilbake. Vi må nok gi dette laget litt mer tid ja

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lagace og Morley koser seg mot Oilers.
6-5 seier til Frisk det Oilers er overlegne i skuddstatistikken men Holm har en uvanlig dårlig dag på jobb. Partanen kommer inn i siste periode og Oilers holder på å hente inn Frisk men det holdt ikke.

Lagace har jeg utrolig sansen for. Akkurat den typen vi har savnet siden Forsberg reiste. At vi ikke hentet Lagace tilbake forstår jeg fortsatt ikke.

Nå får vi se hva utlendingene til Oilers viser framover, men det er ikke alltid gresset er grønnere på andre siden av gjerdet

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Good news, Rob Bordson er klar til bortekampen mot Grüner på torsdag :)

https://www.facebook.com/StavangerOilers

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: ons okt 20, 2021 1:16 pm Good news, Rob Bordson er klar til bortekampen mot Grüner på torsdag :)

https://www.facebook.com/StavangerOilers
Leste det tidligere idag. Helt nydelig. Spent på hva han kan tilføre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Pause mellom Oilers og Sparta. 2-0. Skudd 1. periode: 23-8

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg hadde håpet på en ny løper, men så hentet de i stedet en ny Beck.

Han virker svært bra. Ellers har det vært rolig i klubben, noe som er forståelig all den tid det meste av de norske spillerne er signert. Hoff-brødrene er nok de det er mest usikkerhet omkring. Magnus blir jeg overrasket om får ny kontrakt, basert på lite spilletid i sluttspillet. Ludvig på sin side spilte bra i VM, slik at det ikke kan utelukkes at han får tilbud fra bedre ligaer. Om så ikke skjer har han kontrakt med Oilers.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tor jun 09, 2022 6:00 pm Jeg hadde håpet på en ny løper, men så hentet de i stedet en ny Beck.

Han virker svært bra. Ellers har det vært rolig i klubben, noe som er forståelig all den tid det meste av de norske spillerne er signert. Hoff-brødrene er nok de det er mest usikkerhet omkring. Magnus blir jeg overrasket om får ny kontrakt, basert på lite spilletid i sluttspillet. Ludvig på sin side spilte bra i VM, slik at det ikke kan utelukkes at han får tilbud fra bedre ligaer. Om så ikke skjer har han kontrakt med Oilers.
Vil tro Ludvig er ønsket med videre ja, han er oppført på spillerstallen til Oilers for neste sesong. Magnus tror jeg og kan være ferdig. Kommer vel an på kabalen med andre nordmenn. For Oilers skal vel hente et par nye nordmenn?

Beck virker meget god. En av de bedre CV'ene. Mauldin er også klar for ny sesong. Søberg er klar for ny klubb i utlandet.

Bordson, Whitney, M.Hoff, Burton, Søberg, Lefebvre er de uten kontrakt etter hva jeg kan se.

Kommer garantert inn noen utlendinger. Men Søberg ute, kanskje også M.Hoff. Det må bety en ny norsk spiller eller to inn vil jeg tro.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tor jun 09, 2022 9:11 pm Vil tro Ludvig er ønsket med videre ja, han er oppført på spillerstallen til Oilers for neste sesong. Magnus tror jeg og kan være ferdig. Kommer vel an på kabalen med andre nordmenn. For Oilers skal vel hente et par nye nordmenn?
Ludvig er garantert ønsket videre, og har også kontrakt. Spørsmålet er likevel om større ligaer kan være aktuelle.

Ellers går vel Kissel utenom kvoten kommende sesong, slik at vi har en "nordmann" ekstra der. Om de skal hente norske spillere før sesongen vet jeg ikke. Er det noen som er tilgjengelig her som passer til profilen? Jeg har inntrykk av at de fleste som spiller i Fjordkraft-ligaen og har som noenlunde attraktivitet for lengst er signert av noen. Hvordan det stiller seg med de som er i utlandet har jeg ikke oversikt over, utover at Trettenes vel er klubbløs. Jeg vil vel tro at han ikke er innstilt på retur ennå.

Ellers har de også en yngre-avdeling. Hvordan ståa er her mht. spillere som er klar allerede neste år vet jeg ikke, men har ikke inntrykk av at noen er i vannskorpa akkurat (Strandborg og Aarthun er jo allerede A-spillere).

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Magnus Hoff legger opp.

Overraskende og skuffende. Mer enn god nok for Get ligaen. Om han er god nok for Oilers vet jeg ikke, men alt for tidlig å legge opp

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 2:49 pm Magnus Hoff legger opp.

Overraskende og skuffende. Mer enn god nok for Get ligaen. Om han er god nok for Oilers vet jeg ikke, men alt for tidlig å legge opp
Det var litt uventet men han har dessverre stagnert siste 2-3 sesongene. Hadde nok lett fått en grei rolle i MS elle Gruner eller dominert i 1.div. I sluttspillet klarer han ikke å bidra noe som 4.rekkespiller da han ikke kan spille fysisk.

Broren var jo kanskje den beste Norske spilleren på Oilers forrige sesong.

Ellers prøver Oilers å signere utlendingene fra forrige sesong eller hva skjer med dem? Whitney Bordson Burton og man har jo et slagkraftig lag?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: fre jun 24, 2022 8:45 pm
TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 2:49 pm Magnus Hoff legger opp.

Overraskende og skuffende. Mer enn god nok for Get ligaen. Om han er god nok for Oilers vet jeg ikke, men alt for tidlig å legge opp
Det var litt uventet men han har dessverre stagnert siste 2-3 sesongene. Hadde nok lett fått en grei rolle i MS elle Gruner eller dominert i 1.div. I sluttspillet klarer han ikke å bidra noe som 4.rekkespiller da han ikke kan spille fysisk.

Broren var jo kanskje den beste Norske spilleren på Oilers forrige sesong.

Ellers prøver Oilers å signere utlendingene fra forrige sesong eller hva skjer med dem? Whitney Bordson Burton og man har jo et slagkraftig lag?
Jeg synes egentlig ikke Magnus Hoff har vært god nok for Oilers noengang. Men ingen kan ta han på innsatsen. Han passer best i ei av de 2 beste rekkene og det får han ikke i Stavanger.

Uansett uventet.

Har ikke lest noenting om de 3 utlendingene. Lefebvre har vel heller ikke fått kontrakt ennå?

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 8:48 pm
TylerDurdenNorway skrev: fre jun 24, 2022 8:45 pm
TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 2:49 pm Magnus Hoff legger opp.

Overraskende og skuffende. Mer enn god nok for Get ligaen. Om han er god nok for Oilers vet jeg ikke, men alt for tidlig å legge opp
Det var litt uventet men han har dessverre stagnert siste 2-3 sesongene. Hadde nok lett fått en grei rolle i MS elle Gruner eller dominert i 1.div. I sluttspillet klarer han ikke å bidra noe som 4.rekkespiller da han ikke kan spille fysisk.

Broren var jo kanskje den beste Norske spilleren på Oilers forrige sesong.

Ellers prøver Oilers å signere utlendingene fra forrige sesong eller hva skjer med dem? Whitney Bordson Burton og man har jo et slagkraftig lag?
Jeg synes egentlig ikke Magnus Hoff har vært god nok for Oilers noengang. Men ingen kan ta han på innsatsen. Han passer best i ei av de 2 beste rekkene og det får han ikke i Stavanger.

Uansett uventet.

Har ikke lest noenting om de 3 utlendingene. Lefebvre har vel heller ikke fått kontrakt ennå?
Hoff var bra de 2 første sesongene. Veldig rask og smidig, fikk til mye men deretter ble det tammere. Han burde prøvd seg i en litt dårligere klubb hvor han får en større rolle.

Lefebvre var kanskje den dårligste utlendingen Oilers hadde? Helt OK men ikke akkurat blandt de bedre offensive D som har vært i Oilers.

Whitney var Oilers beste i sluttspillet og nr 2 Mauldin. Håper Whitney fortsetter

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: fre jun 24, 2022 8:54 pm
TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 8:48 pm
TylerDurdenNorway skrev: fre jun 24, 2022 8:45 pm

Det var litt uventet men han har dessverre stagnert siste 2-3 sesongene. Hadde nok lett fått en grei rolle i MS elle Gruner eller dominert i 1.div. I sluttspillet klarer han ikke å bidra noe som 4.rekkespiller da han ikke kan spille fysisk.

Broren var jo kanskje den beste Norske spilleren på Oilers forrige sesong.

Ellers prøver Oilers å signere utlendingene fra forrige sesong eller hva skjer med dem? Whitney Bordson Burton og man har jo et slagkraftig lag?
Jeg synes egentlig ikke Magnus Hoff har vært god nok for Oilers noengang. Men ingen kan ta han på innsatsen. Han passer best i ei av de 2 beste rekkene og det får han ikke i Stavanger.

Uansett uventet.

Har ikke lest noenting om de 3 utlendingene. Lefebvre har vel heller ikke fått kontrakt ennå?
Hoff var bra de 2 første sesongene. Veldig rask og smidig, fikk til mye men deretter ble det tammere. Han burde prøvd seg i en litt dårligere klubb hvor han får en større rolle.

Lefebvre var kanskje den dårligste utlendingen Oilers hadde? Helt OK men ikke akkurat blandt de bedre offensive D som har vært i Oilers.

Whitney var Oilers beste i sluttspillet og nr 2 Mauldin. Håper Whitney fortsetter
Mauldin er med videre, det samme med Kissel, Beck ny mann inn

Når vi ser hvordan andre klubber styrker seg så må alle utlendingene virkelig være gode. Kan godt ta Whitney videre men jeg tviler vel egentlig men ingenting er umulig.

Når det gjelder Magnus Hoff så har jeg aldri likt han noe særlig. Spisskompetanse men dessverre har han ikke fysikken til å bruke spisskompetansen på høyt nok nivå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kommet det noen nye norske ungdommer opp?

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 9:11 pm Kommet det noen nye norske ungdommer opp?
Så en Higson var tatt ut på u18 landslaget nylig. Tror det var u18

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: fre jun 24, 2022 9:16 pm
TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 9:11 pm Kommet det noen nye norske ungdommer opp?
Så en Higson var tatt ut på u18 landslaget nylig. Tror det var u18
Ja jeg registrerte det jeg og. Lurer på om ikke han er back. Regner med at det er sønn av en viss kjent herremann i Oilers

Med flere norske ut nå så må noen nye komme inn?
Søberg og Hoff ut

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

På keeperplass er det bra
På backplass er det bra med unntak av at det må inn en offensiv veldig god utlending.

Offensivt teller troppen kun 10 spillere sålangt. Skal nok inn noen utlendinger men noen norske må nok også hentes. Er vel CHL i august så troppen bør snart bli klar

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 9:18 pm
TylerDurdenNorway skrev: fre jun 24, 2022 9:16 pm
TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 9:11 pm Kommet det noen nye norske ungdommer opp?
Så en Higson var tatt ut på u18 landslaget nylig. Tror det var u18
Ja jeg registrerte det jeg og. Lurer på om ikke han er back. Regner med at det er sønn av en viss kjent herremann i Oilers

Med flere norske ut nå så må noen nye komme inn?
Søberg og Hoff ut
Har ikke kjennskap av Mikael Mikalsen på stjernen før playoff men det jeg så av han mot Lillehammer så hadde han passet perfekt for Oilers. En Power Forward som er målfarlig og skaper mye. Energispiller.
Høyrefattet 185 cm 90kg og kan spille i alle rekkene
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... g-mikalsen

Rønnild hadde vært noe å fått men spørs om han vil til Oilers. Han kunne sikkert fått prøvd seg i de fleste utenlandske ligaene utenom kanskje SHL, DEL, Sveits.

Søberg var rask men han slo aldri til helt 100%. Ludvig Hoff har allerede overgått Søberg og har flere strenger å spille på. Håper Hoff blir 2 år til men han forsvinner fort til SHL eller DEL.

Ellers hva med Vikingstad og ingen skriverier? Hvorfor skriver ingen om han. Spilte jo i DEL men er glemt av media?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 9:11 pm Kommet det noen nye norske ungdommer opp?
Det gjør det sikkert, men sannsynligvis ingen som kan markere seg allerede kommende sesong. I såfall burde de ha vist prov på dette allerede. Det er dog å forvente at Strandborg, Paulsen og Hurrød tar ytterligere steg.

Ellers er det vel ikke så mye mer som skal til enn at vi får inn tre gode utlendinger offensivt. Av norske spillere er det vel ikke så mange tilgjengelig lenger, og jeg regner med at klubben hadde vært mer på banen om dette hadde vært ønskelig. Trettenes fortsetter sannsynligvis i utlandet, men døra er nok åpen for ham når som helst. Vikingstad har vel forlenget sin kontrakt i Tyskland. En "glemt" spiller er jo Rødne. Er han klar for retur snart? Han hadde gode tall på aldersbestemt nivå før han reiste, og har han utviklet seg ytterligere kunne dette vært bra.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: lør jun 25, 2022 10:59 am
TAdams6 skrev: fre jun 24, 2022 9:11 pm Kommet det noen nye norske ungdommer opp?
Det gjør det sikkert, men sannsynligvis ingen som kan markere seg allerede kommende sesong. I såfall burde de ha vist prov på dette allerede. Det er dog å forvente at Strandborg, Paulsen og Hurrød tar ytterligere steg.

Ellers er det vel ikke så mye mer som skal til enn at vi får inn tre gode utlendinger offensivt. Av norske spillere er det vel ikke så mange tilgjengelig lenger, og jeg regner med at klubben hadde vært mer på banen om dette hadde vært ønskelig. Trettenes fortsetter sannsynligvis i utlandet, men døra er nok åpen for ham når som helst. Vikingstad har vel forlenget sin kontrakt i Tyskland. En "glemt" spiller er jo Rødne. Er han klar for retur snart? Han hadde gode tall på aldersbestemt nivå før han reiste, og har han utviklet seg ytterligere kunne dette vært bra.
På Eliteprosprospects.com står Vikingstad uten kontrakt foreløpig men mulig de ikke har fått det les seg. JJ er vel også uaktuell

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingstad fortsetter i Tyskland


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»