England 🦁🦁🦁

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: England 🦁🦁🦁

Legg inn av tbb »

k9b skrev: man jun 06, 2022 8:50 am
KongOlav2 skrev: søn jun 05, 2022 12:32 pm
k9b skrev: søn jun 05, 2022 10:47 am England er en reell mesterskapskandidat for første gang på veldig, veldig mange år. Mye takket være Southgate
Så skal det bli veldig interessant å se hva han gjør i årene fremover om han blir sittende. Jeg har i løpet av de snart 30 årene jeg har fulgt fotball aldri holdt med England i et mesterskap. Mye pga spillerstil og spillertyper som jeg synes har vært underlegne andre nasjoner. Men nå har de en unik generasjon med unge og spennende offensive spillere på vei opp. Hvor mange av disse vil få sjansen av Southgate om han fortsetter i managerstolen i flere år fremover?

Etter kommende VM, kunne jeg godt tenkt meg at han først la om til 433 og deretter faset inn flere av de store talentene. På sikt hadde det vært jævlig moro om han fant plass til minst 3 og kanskje 4 av kvintetten Mount, Foden, Sancho, Saka og Bellingham som faste brikker. Men det kommer aldri til å skje med dagens formasjon og spillestil. Den er altfor forsiktig til at han vil satse på særlig mange av disse samtidig. I 343 ser jeg at maks to av disse vil få mye spilletid; Mount på den ene kanten og kanskje Saka eller Foden på den andre.
I landslagsfotball er det stort sett solide og kjedelige lag som vinner turneringene, ikke de lagene som klarer å få inn flest mulig spennende spillere. 4 fra den kvintetten blir for mye, og England vinner stort sett kamper med Kane og Sterling der framme, så jeg tviler på at Southgate vil endre på det.

Når Southgate (og andre landslagstrenere) skal plukke lag, så teller tidligere prestasjoner for England tyngre enn spill for klubblaget. Derfor er det nær umulig for han å vrake Maguire, Shaw, Sterling og Pickford f.eks. Fordi de alltid har levert for England under Southgate. Mount og Foden har ikke.
Jeg har alltid vært litt mer fan av Southgate enn gjennomsnittet. Han har vært metodisk og «progressiv». Åpenbart tatt landslaget i riktig retning. Men den siste tiden synes jeg han har famlet litt.

Jeg ser for meg at han sliter litt med balansen mellom det dere diskuterer her. Behovet for en stamme, men samtidig ikke gå seg fast. Jeg synes han har vært bra på begge deler, men nå kan det bli en utfordring for han. Delvis pga veldig god tilvekst og delvis pga noen nøkkelspillere ut av form (Maguire/Shaw feks).

Også synes jeg heller ikke England har vært særlig traust den siste tiden under han. Hvertfall ikke i tilnærming, men kanskje i form av spillervalg? Og det har jeg stusset litt på. Dersom man ønsker å spille en mer proaktiv fotball, noe jeg synes EM bar preg av, synes jeg det er snodig at feks Coady prioriteres.

Jeg har også stusset litt på hvor lenge Rashford fikk være en viktig brikke. Ikke fordi han ikke har vært god eller har potensial, men fordi det er så mange gode alternativ som er drillet i en proaktiv fotball (Rashford derimot har virket helt lost uten ball). Litt samme med Lingard.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

k9b skrev: man jun 06, 2022 8:50 am I landslagsfotball er det stort sett solide og kjedelige lag som vinner turneringene, ikke de lagene som klarer å få inn flest mulig spennende spillere. 4 fra den kvintetten blir for mye, og England vinner stort sett kamper med Kane og Sterling der framme, så jeg tviler på at Southgate vil endre på det.

Når Southgate (og andre landslagstrenere) skal plukke lag, så teller tidligere prestasjoner for England tyngre enn spill for klubblaget. Derfor er det nær umulig for han å vrake Maguire, Shaw, Sterling og Pickford f.eks. Fordi de alltid har levert for England under Southgate. Mount og Foden har ikke.
Mount er jo dønn fast. Han spiller jo nesten alt for England.

Jeg håper at det etter hvert blir en ny trener som satser mer offensivt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

k9b skrev: man jun 06, 2022 8:46 am Dette er naturligvis bare vrøvl.
Southgate evner ikke å endre en døyt under kamp. Nekter å tilpasse seg motstanders styrker før kamp. Tok til og med kun en spiss til EM troppen sin i fjor.

Hva er styrken hans?

10 minutter før slutt ligger de under 1-0 mot Ungarn. Hva gjør han? Bytter inn Phillips for Coady. Både Gallagher og Abraham sitter på benk.

EM-finalen: Det tok han 99 minutter å bytte ut Mount for Grealish (spillere som ble byttet inn mot Tyskland og reddet livet hans i åttendelsfinalen) mot en Di Lorenzo som slet verre hele kampen. Det byttet burde skjedd etter 60. Så velger han å la Sancho og Saka ta straffe framfor Grealish og Sterling...

Gud bedre, de taktiske kunnskapene og valgene til Southgate er helt på jordet. Han har gode resultater fordi England har ekstremt gode spillere nå, ikke pga han gjør noe som helst fornuftig. Ikke velger

Mount kommentaren din skjønner jeg ikke, har vel spilt hver eneste kamp under Southgate.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Ale skrev: lør jun 04, 2022 1:18 pm Trent burde være tredjevalg på høyrebackplassen, helt klart.
Dette er sjokkerende lesning. TAA har kanskje vært Liverpools beste spiller denne sesongen. Et Liverpool-lag som har vært i 3 finaler og hadde svært gode muligheter til å vinne ligaen med 15 minutter igjen av sesongen.

Rimelig hipster å mene at James eller Walker er bedre. Da ønsker man bare å skille seg ut.

Men, mulig at særlig Walker passer bedre inn i denne ganske kjipe fotballen som England bedriver.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Her spares det ikke på noe.




chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Tyskland klart best på Allienz Arena, men Kane har misbrukt noen gigasjanser.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Bellingham hadde så vondt at han kastet opp. Lol

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Blir sikkert litt oppstyr rundt dette. Det påvirker heldigvis ikke Manchester United og Erik ten Hag sitt nye prosjekt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Rematch på EM-finalen kl. 20.45 i kveld.


best.england.xI.jpg

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »




chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det vil seg ikke for Jack Grealish.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Altså. Jeg slo akkurat på kampen. Nesten ikke publikum. Hva skjer?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Nevi skrev: lør jun 11, 2022 9:46 pm Altså. Jeg slo akkurat på kampen. Nesten ikke publikum. Hva skjer?
Straff pga det som skjedde i em for England

Nevi

Legg inn av Nevi »

MentalM skrev: lør jun 11, 2022 9:50 pm
Nevi skrev: lør jun 11, 2022 9:46 pm Altså. Jeg slo akkurat på kampen. Nesten ikke publikum. Hva skjer?
Straff pga det som skjedde i em for England
Rasisme blant engelske fans formoder jeg? Korttidshukommelsen slo til hos meg; så jeg klarer ikke ta den igjen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Nevi skrev: lør jun 11, 2022 9:55 pm
MentalM skrev: lør jun 11, 2022 9:50 pm
Nevi skrev: lør jun 11, 2022 9:46 pm Altså. Jeg slo akkurat på kampen. Nesten ikke publikum. Hva skjer?
Straff pga det som skjedde i em for England
Rasisme blant engelske fans formoder jeg? Korttidshukommelsen slo til hos meg; så jeg klarer ikke ta den igjen.
Slåsskamper og alt såvidt jeg husker 🤷🏼‍♂️

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Bør ikke all diskusjon i denne tråden foregå på morsmålet, Engelsk?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Reece James snytt for et par assister i går.



Står opp for lagkompis TAA:


Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

MentalM skrev: søn jun 05, 2022 9:58 am Southgate er type.

Tenk dere å heie på et lag hvor treneren velger å bytte inn Phillips i det 79nde minutt når man ligger under 1-0. Istedet for Sterling, Abraham, eller Gallagher...

England hadde vært en reell mesterslapskandidat med en god trener, Southgate ødelegger alt ved den ultradefensive tilnærmingen sin. Tenk å ha de spillerne han har tilgjengelig og starte med det laget han gjorde igår. Herrejesus
Noe spesielt å slakte den omtrent eneste treneren som har fått noe ut av landslaget siden 1966. Mulig det går dårlig nå, men det er nå Southgate som ledet de under EM ifjor. VM 2018 var heller ikke så verst.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Rensenbrink82 skrev: søn jun 12, 2022 7:38 am
Noe spesielt å slakte den omtrent eneste treneren som har fått noe ut av landslaget siden 1966. Mulig det går dårlig nå, men det er nå Southgate som ledet de under EM ifjor. VM 2018 var heller ikke så verst.
Svarte på det tidligere.

Han er også første engelske treneren som har et godt nok spillerutvalg. det er også en grunn til hvorfor de fleste engelskmenn synes han bør gå av.

England har kommet til en semifinale og en finale til tross av southgate sine taktiske valg. les mine tidligere svar for eksemplee

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

MentalM skrev: søn jun 12, 2022 9:27 am
Rensenbrink82 skrev: søn jun 12, 2022 7:38 am
Noe spesielt å slakte den omtrent eneste treneren som har fått noe ut av landslaget siden 1966. Mulig det går dårlig nå, men det er nå Southgate som ledet de under EM ifjor. VM 2018 var heller ikke så verst.
Svarte på det tidligere.

Han er også første engelske treneren som har et godt nok spillerutvalg. det er også en grunn til hvorfor de fleste engelskmenn synes han bør gå av.

England har kommet til en semifinale og en finale til tross av southgate sine taktiske valg. les mine tidligere svar for eksemplee
Svennis sin gjeng i 06 feks var også sterk så dette med første treneren er jeg ikke enig i. Og ang kvalitet på trenere så hadde man Capello etter det, hvor man virket sterke, før det klikka fullstendig for italieneren under selve mesterskapet.
Det kan godt være at man kan bytte ut Southgate, men å påstå at han ikke har noe av æren og framgangen er feil.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Rensenbrink82 skrev: søn jun 12, 2022 7:38 am Noe spesielt å slakte den omtrent eneste treneren som har fått noe ut av landslaget siden 1966. Mulig det går dårlig nå, men det er nå Southgate som ledet de under EM ifjor. VM 2018 var heller ikke så verst.
Det blir veldig på stedet hvil holdning å se på det sånn. Jeg tror ikke at det er oppskriften videre for å vinne noe. Da blir det semier og kvartfinaler for et potensielt mesterlag.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ale skrev: søn jun 12, 2022 9:28 am Southgate har virkelig gjort dette England-laget grått og trist.
"Gjort". England har da i veldig stor grad vært grå og triste i de snart 30 år jeg har fulgt fotball.

Det man imidlertid kan stille spørsmål om er om Southgate er riktig mann til å få maks ut av den særskilt spennende generasjonen med offensive spillere som er på vei opp i England. Mount får jo mye tillit, men i tillegg har de Bellingham, Sancho, Foden og Saka. Og flere svært gode unge backer, spesielt på høyresiden. Jeg tviler sterkt på at Southgate er riktig mann for å ta denne gjengen til titler med artig offensiv fotball.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Hvile for noen av nøkkelspillerne.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Dårlig start for England.

startelver

Legg inn av startelver »

England taper mot Ungarn igjen, denne gangen hjemme! Nå må da Southgate snart få fyken.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Nå tørr ikke Southgate å tulle mer.




Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

0-2. Klabblag.

startelver

Legg inn av startelver »

Hahahahaha England taper hjemme mot ungarsk gulasj!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Norge blir altså (sannsynligvis) en A-nasjon mens England rykker ned til B-nivået. Nå begynner Nations League å bli stor underholdning :)

Og hei! Der kom et sannelig meg en til!
Sist redigert av Folk_flesk den tir jun 14, 2022 10:25 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

HAHAHAHAHHAHAHAH 3-0 UNGARN!!! Da har jeg sett det også!!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»