Forslag til ny bil

Svar
Forfun

Forslag til ny bil

Legg inn av Forfun »

Tja, førsteinntrykket av elbil er kjedelig. Er litt i tenkeboksen for å bytte bil. Angrer delvis på at jeg solgte Audi A5, men litt mye feil og ikke helt fornøyd med Møller. Ville derfor ikke ha den etter at den ble 5 år. Men hva skal jeg gjøre nå?

Krav
Ikke el
250hk eller mer
Ønsker alltid å ta den lange veien hjem
Så det kjipe, mesteparten av kjøringen er for å komme meg til morsomme steder (stort sett i enden av en morsom vei). Altså
Hengerfeste til sykkelstativ
Takstativ til kajakker
Mulig å få 2 par pudderplanker på 1,90 meter inni bilen (hater takbokser).
Firehjulstrekk, skal jo opp i snøen
Maks 1 million
Maks 2 år (vil ha garanti).
BMW 5 serie for kjedelig.

Hva ville dere valgt?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Lagt på litt og kjør el, kjøp en BMW iX M60. Det er ingen annen bil som er i nærheten.

Forfun

Legg inn av Forfun »

B.O.B. skrev: ons jun 08, 2022 11:08 pm Lagt på litt og kjør el, kjøp en BMW iX M60. Det er ingen annen bil som er i nærheten.
Har ikke vurdert å prøvekjøre, men har sett hvor stor den er Helt overbevist om at den er mye kjipere på smale svingete veier enn i4 m50 som jeg har i dag. Den synes jeg er for kjedelig.

Men takk for tips!

Ribba

Legg inn av Ribba »

Siden Bob jukset om kravet om at det ikke skulle være elbil, så jukser jeg litt med kravet om ikke over en mil.

G81 er jo like rundt hjørnet.

https://www.bmw-m.com/en/topics/magazin ... uring.html

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ribba skrev: tor jun 09, 2022 2:01 am Siden Bob jukset om kravet om at det ikke skulle være elbil, så jukser jeg litt med kravet om ikke over en mil.

G81 er jo like rundt hjørnet.

https://www.bmw-m.com/en/topics/magazin ... uring.html
Slett ikke noe dårlig forlag. Er nok ikke hardcore nok til å betale mellomlegget mellom 340 og M3. Ser at alt av brukte biler er priset nær nypris, så lite å hente. Verden er ikke normal når nybiler ikke taper seg i verdi.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Jeg synes å huske at du prøvekjørte og likte BMW 440xi, hvis du liker bilstørrelsen og karosseriet, hvorfor ikke velge en bedre utgave av samme bil, med rekkesekser?

Til forslaget om iX60:
Har selv kjørt ganske hardt med en BMW iX50 på svingete landeveier for å teste. Veigrepet og akselerasjonen er meget imponerende, spesielt for størrelsen, men kjøreopplevelsen er ikke spesielt spennende utover det å være raskt og effektivt. Blir litt klinisk og iX er en tung bil. Taycan er da en bedre bil som gir mer sportslig elbilopplevelse. Har ikke kjørt i4.

Trenger du plassen? I ditt tilfelle ville jeg kjøpt enten en nyere brukt Panamera 4S/turbo eller en 911 om du ikke trenger plassen. Eller en 440xi om du liker bilen.

Mysil

Legg inn av Mysil »

Her er det ikke mye som passer til kriteriene. Selv ville jeg setter etter 540i med Adaptive Drive og BW, tror det vil gi beste total opplevelsen. Hvis 5-serie er for kjedelig er denne Giuliaen kanskje mer morsom?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=255402472

Er listet med hengerfeste i annonsen.

henlie

Legg inn av henlie »

Skal du ha noe litt morsomt ville jeg uansett gått ned en størrelse fra 5-serie etc. Jeg ville sett på MB C43 AMG, da kan du krysse av alle kravene med unntak av 2-års regelen, 2019 er det nyeste på finn.no. Evt. E53 AMG om du vil ha større bil.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Forfun skrev: ons jun 08, 2022 11:04 pm Hengerfeste til sykkelstativ
Takstativ til kajakker
Mulig å få 2 par pudderplanker på 1,90 meter inni bilen (hater takbokser).
Fete ski inni bilen vil jeg tro gjør det litt vanskelig, i hvert fall hvis det skal være flere enn bare deg som skal sitte komfortabelt. Samtidig stusser jeg litt over at du hater takbokser, men synes at takstativ til kajakker og hengerfeste til sykkelstativ er greit.

Vi har helt sammenfallende interesser, forøvrig, selv om mitt budsjett er vesentlig trangere. Jeg for min del hadde nok sett på store stasjonsvogner med 4wd før jeg hadde sett på XC, X, Q eller ML. Eller en litt mindre bil med takboks. :)

Ribba

Legg inn av Ribba »

Hardy-guttene skrev: tor jun 09, 2022 4:24 pm Fete ski inni bilen vil jeg tro gjør det litt vanskelig, i hvert fall hvis det skal være flere enn bare deg som skal sitte komfortabelt. Samtidig stusser jeg litt over at du hater takbokser, men synes at takstativ til kajakker og hengerfeste til sykkelstativ er greit.
Vel, det er jo noen praktiske årsaker til å hate takboks når man har en såpass aktiv livstil som han har. For takboksen må vel nokså ofte av og på for å tilfredsstille behovene avhengig av hvilken ekstremsport forfun planlegger å gjennomføre.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Tusen takk for gode tips!!! Har brukt kvelden på å kjøre Trollstigen og en liten skitur (1000 høydemeter). Selv om det var mye tyske, nederlandske og svenske bobiler fikk i4 en kjørt seg. Faktisk litt tailhappy selv med alle støttesystemer på. Fremdeles overbevist om at bensin er mye mer morro, selv med halvparten av hestekreftene. Har akkurat passe plass i en i4, ski går fint inn. Men baksetet er vel konstant lagt ned.

911 er for lite plass, ser ikke hvordan en får to sett dykkerutstyr inn i den bilen. Og fås den med hengerfeste? Panamera synes jeg er for dyr i forhold til nypris. Mulig markedspris er riktig, men nøler.

Alle petrolheads må en gang eie en alfa. Definitivt ett godt forslag. Leter jeg litt finner jeg ett pristilbud på en nær identisk bil. Morsomme kjøreegenskaper, elendig firehjulstrekk system. I tenkeboksen.

c43 amg, godt bruktkjøp høres spennende ut. Litt gammelt. Litt brutal lyd?

Finnes det SUVer utenom Macan og Urus som ikke er direkte kjipe på smale svingete veier?

Har ski med meg flere ganger i uken fra oktober til juli. Har ikke lyst til å kjøre med takboks hele denne perioden, derfor vil jeg ha stor nok bil til å få ski inn i bilen. Sykkelstativet står bare på når jeg skal sykle, 30 sekunder å montere. Men må innrømme at takstativer kan stå på uker av gangen. Men tas av hvis jeg skal kjøre over 10 mil uten kajakk, blir litt mye vindstøy.

Har søk på 340 og 440 på finn, ikke sett noen til salgs som er bedre enn å bestille helt ny.

Veldig sær og gjerrig. Håper noe spennende plutselig dukker opp.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Ribba skrev: tor jun 09, 2022 6:49 pm Vel, det er jo noen praktiske årsaker til å hate takboks når man har en såpass aktiv livstil som han har. For takboksen må vel nokså ofte av og på for å tilfredsstille behovene avhengig av hvilken ekstremsport forfun planlegger å gjennomføre.
Ser den. Det var bare det at når jeg leste sykkelstativ, takstativ og takboks, så så jeg for meg en HR-V med hengerfeste. :) Eller ikke en sportslig bil i det hele tatt. Men ikke for det, jeg har jo sett Olsson og noen av de andre brantåkarna kjøre 4wd Lamborghini med takboks.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Forfun skrev: fre jun 10, 2022 12:07 am Veldig sær og gjerrig. Håper noe spennende plutselig dukker opp.
2020-2022 + opptil 1.000.000 + bensin + firehjulsdrift + personbil = 250 biler på finn.no
Hvis du ikke vil montere hengerfestet selv, så er det bare 74 biler å velge mellom.
Bortsett fra grillen, synes jeg M440ix virker attraktiv. Men altfor dyr for mitt vedkommende.
Ellers har jo Range Rover vært hyppig nevnt i det siste. :)

Jeg har en pent brukt Mini JCW av litt eldre årgang og hvis jeg skulle bytte, så hadde jeg nok vurdert 306-hesteren med 4wd hvis det ikke var for at jeg ikke kan fordra stasjonsvognutgavene.

henlie

Legg inn av henlie »

Forfun skrev: fre jun 10, 2022 12:07 am c43 amg, godt bruktkjøp høres spennende ut. Litt gammelt. Litt brutal lyd?
Er det feil med for mye lyd og nå :lol: Du trenger ikke å ha klaffene i eksosen åpne (dersom det er performance eksos). Automatisk åpne i Sport+, men kan lukkes manuelt. Eller man kan velge individual der man kan sette opp selv. Facelift kom i 2019 og fikk partikkelfilter og noe lavere "EU-lyd", men etter hva jeg har hørt er lyden fortsatt bra.
"Gammelt", bilen kom jo i 2015 og er ikke like "fresh" lenger, men designmessig holder den seg godt mot den nye modellen, som ikke er revolusjonerende ift. design. Hvis det var det du tenkte på, eller er du låst til 2 år eller nyere? Jeg vil påstå den frembringer smilet oftere enn f.eks. S4, som er litt mer dressert. Men det spørs jo hva du liker. Det jeg liker er at det er stor forskjell mellom Comfort, Sport og Sport+, så man bestemmer selv hvordan den skal være. Hatt min snart i 5 år og klarer ikke å selge den, selv om jeg har en drøm om V8. Aldri hatt noen bil så lenge.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Forfun skrev: ons jun 08, 2022 11:04 pm Tja, førsteinntrykket av elbil er kjedelig. Er litt i tenkeboksen for å bytte bil. Angrer delvis på at jeg solgte Audi A5, men litt mye feil og ikke helt fornøyd med Møller. Ville derfor ikke ha den etter at den ble 5 år. Men hva skal jeg gjøre nå?

Hva ville dere valgt?
Alfa Stelvio Q, men denne bikker millionen når den er såpass fersk. Merk at disse har 7 års garanti… Så da er vi kanskje innenfor allikevel ;) Sjelden fugl, så vil være vanskelig å oppdrive. Mangler kanskje HF, men sykkelen kan vel også være på taket, eller baki.

BMW M340iX som backup.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

Forfun skrev: fre jun 10, 2022 12:07 am
elendig firehjulstrekk system.
Stusser litt på den, om det er Giulia det siktes til. Største problemet er vel at man ikke kan koble ut anti-spinn. Ellers vel like avansert som Audis ekte quattro-modeller, og med fordelen at den er RWD før behovet for AWD er der.

Eneste på listen jeg er usikker på er lengde på bagasjerom på Giulia, nok kortere enn i4, og sedan er jo ikke er like praktisk som en kombi.

Stelvio er trolig nærmest Macan når det kommer til velkjørende SUV-er. Kanskje ikke like presist/perfekt, men mange omtaler den som livligere/morsommere. Men fysikken setter jo begrensinger, så Stelvio er nok ikke på nivå med Giulia. Fordelen er at den er 100-200 kg lettere enn SUV-konkurrentene i samme størrelse.

Forøvrig hadde Alfa 7 års garanti fram til BOS tok over, så her kan man velge en eldre modell og fortsatt ha litt garanti å gå på.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Januar 2018 prøvekjørte jeg giulia, veldig lik bil som forslaget i tråden. Tilbud på 670k. Forhjulene brukte veldig mye tid før de tok tak. Prøvde en del fordi jeg var skuffet. Mye dårligere en bmw og audi. Ett sted kjørte jeg meg nesten fast, bakhjulene sto på blink is, forhjulene på asfalt. Kjørte veldig bra, mer sportslig men mindre komfortabelt enn bmw, dårligere miks. Men har veldig lyst på giulia.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Gikk ved siden av en c63 i går. Veldig fin og brutal lyd. Passe dempet. Helt til han møtte en Ferrari. Da stoppet han opp og lage veldig mye fantastisk lyd (rusing uten belastning). Ferrari svarte dessverre ikke. Men i byen er dette småharry.
Kjører mye fjelloverganger. Mye turister. Har litt lyst til å være anonym. Behøver ikke la alle høre at jeg kjører aktivt. Går en del i fjellet, en avantador kjørte opp, selv på noen kilometer avstand var det ikke tvil om aktiv kjøring. Vil ikke opplves som tullingen som kjører svin.

Er skeptisk til mye lyd utenfor bilen. Men vil gjerne ha det inne i bilen. Det jeg bor er det mange som har gromme biler med mye lyd.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Forfun skrev: søn jun 12, 2022 7:45 pm Har litt lyst til å være anonym. Behøver ikke la alle høre at jeg kjører aktivt. Går en del i fjellet, en avantador kjørte opp, selv på noen kilometer avstand var det ikke tvil om aktiv kjøring. Vil ikke opplves som tullingen som kjører svin.

Er skeptisk til mye lyd utenfor bilen. Men vil gjerne ha det inne i bilen. Det jeg bor er det mange som har gromme biler med mye lyd.
Hehe, Aventador lager nydelig og heftig høy lyd ja. Det samme gjør min V12 Aston Martin. Men den lager heftig lyd innenfor fartsgrensene. På Vestlandet er det jo mye 80 og svingete veier. Heftig med litt lydopplevelse der, men enig i at det kan bli for mye lyd også, jeg er mer på kvalitet fremfor kvantitet. Men akkurat Aston Martin sin V12 har jeg akseptert at brøler/hyler litt mer.
Men nyter det mest for min egen del med vinduene nede på landeveier. Selv om lyden er der hele tiden, så man blir ikke spesielt anonym i den bilen med mindre man lukker ventilene. På min bil kan man gjøre det manuelt, men man kan installere en fjernkontroll til eksosen som åpner og lukker «slusene».

Panamera GTS hadde også skikkelig lyd og 991.1 4S med sportseksos var nesten like høylydt som Aston Martinen, men der kunne man dempe med knapp inni bilen.

I din situasjon tror jeg at jeg ville kjøpt en Panamera 4S eller turbo.

Ribba

Legg inn av Ribba »

Forfun skrev: søn jun 12, 2022 7:45 pm Vil ikke opplves som tullingen som kjører svin.
Men tror du ikke at mange skjønner tegningen når, på veier der man er vant til å se dødsfrykten i ansiktet hos den jevne sjåfør, ser deg komme kjørende med et stort smil rundt munnen?

Uansett, jeg skjønner poenget ditt. Spesielt i dag der "alle" har dashcam og der alle skal dokumentere minst 110% av det som skjer i livet sitt i sosial medier, samtidig som man nå levere i en verden der folk ser alt som ikke er helt etter deres smak, som en personlig fornærmelse. Så man er i VG eller Dagbladet før man vet ordet av det.

henlie

Legg inn av henlie »

Jo, jeg kan forstå det med lyd. Det fine med mange av dagens biler er at man kan velge om det skal bråke eller ikke. Men ja, jeg har fått noen få hoderistinger selv innenfor fartsgrense på 60 km/t fordi man akselererer raskt opp til fartsgrensen. En elbil som hadde kjørt raskere ville de selvsagt ikke reagert. på.

Mysil

Legg inn av Mysil »

Har du vurdert nye RS3? Den skal dekke alle kravene, utenom hengerfeste (trooor den er stor nok inni). Har prøvekjørt og den er en vesentlig oppgradering fra den forrige modellen.

EDIT: CLA 45S SB er også nesten innenfor budsjett. Jeg var ikke veldig imponert når jeg prøvekjørte, men mange andre er fornøyd. Kan være verd å sjekke ut?

Forfun

Legg inn av Forfun »

Er ute å reiser, så har ikke hatt tid til å sjekke då mye. Mercedes gt43 hadde vært noe, men litt utenfor prisen.

Hengerfeste er dealbreaker. Kan erstattes av solid sykkelstativ som taycan stasjonsvogn. Så ikke ut som nye panameera har, så slipper å synes den er litt overpriset.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

Forfun skrev: søn jun 12, 2022 7:32 pm Januar 2018 prøvekjørte jeg giulia, veldig lik bil som forslaget i tråden. Tilbud på 670k. Forhjulene brukte veldig mye tid før de tok tak. Prøvde en del fordi jeg var skuffet. Mye dårligere en bmw og audi. Ett sted kjørte jeg meg nesten fast, bakhjulene sto på blink is, forhjulene på asfalt. Kjørte veldig bra, mer sportslig men mindre komfortabelt enn bmw, dårligere miks. Men har veldig lyst på giulia.
Mulig, men etter en del år i AWD Giulia har jeg ikke opplevd noe tilsvarende, men skal ikke påstå at jeg har utfordret systemet nevneverdig heller. Min erfaring er at det griper selv på det som er relativt glatt is, uten at jeg tenker over hvilke hjul den benytter til fremdrift.

Systemet er vel likest BMW (samme leverandør), og har vel ikke kommet vesentlig dårligere ut i tester jeg har sett, og der har vel Audi hatt like store problemer. Men man har trolig lagt vel så mye vekt på veiegenskaper som ren fremkommelighet, som naturlig er på en sportslig sedan.

En kort gjennomgang forskjellene på systemene her, selv om man kan lure på om det er spanjoler Alfa har betalt godt :-) ,men at den er 100% RWD i utgangspunktet virker ikke å være noen ulempe her.

https://www.youtube.com/watch?v=AHIytYD67PY

Ellers litt overrasket over du har en så klar konklusjon rundt i4, har endelig fått en kort prøvetur, og ble egentlig positivt overrasket. Noe med kraftlevering som gjorde at den føltes lettere og mer responsiv enn Taycan, og det skjer litt mer enn i Taycan i vanlig tempo, dog ikke like presis når den presses.

Det jeg var mest kritisk til var styring og faktisk også selve rattet, og forsto meg aldri på styringen i sport. Men om man vil ha elbil så er det nok av det beste man kan velge, selv om M50 betegnelsen kanskje er litt missvisende, da det nok er vel så mye komfort som sport.

Men om man ikke vil ha elbil, så finnes jo det bedre valg! :-) Det fine er jo at det ikke er noe tap å selge om man ikke trives med den, til drøye 600` er den et godt valg om man skal ha elbil og kan leve med plassen den tilbyr. Det samme kan knapt sies om bilene på Finn til 800`+.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Det jeg ikke liker med i4 er at den er for enkel. Den er ved siden av noen tesla en av få biler en ikke bil interresert bestemor enkelt klarer 0-100 på under 4 sekunder. På smale svingete veier hadde jeg mye mer morro i min audi a5 med 252 hk.
I4 er raskere enn taycan jeg kjørte, men begge er nøytrale. Sies at taycan er morsommere, men med over ett år i tid mellom prøvekjøringene kan jeg ikke si hvor stor forskjell det er på de.

Kanskje beholde i4 og kjøpe en Mazda mx5 med 120 hk? I så fall blir den valgt fremfor i4 når jeg skal kjøre, ikke bare bli transportert.

burkar

Legg inn av burkar »

Forfun skrev: ons jun 15, 2022 12:19 pm Det jeg ikke liker med i4 er at den er for enkel. Den er ved siden av noen tesla en av få biler en ikke bil interresert bestemor enkelt klarer 0-100 på under 4 sekunder. På smale svingete veier hadde jeg mye mer morro i min audi a5 med 252 hk.
I4 er raskere enn taycan jeg kjørte, men begge er nøytrale. Sies at taycan er morsommere, men med over ett år i tid mellom prøvekjøringene kan jeg ikke si hvor stor forskjell det er på de.

Kanskje beholde i4 og kjøpe en Mazda mx5 med 120 hk? I så fall blir den valgt fremfor i4 når jeg skal kjøre, ikke bare bli transportert.
Jeg tror det du savner da er karakteristikken til en bensinmotor. Har kjørt både Taycan og i4 på svingete morsomme veier, og kost meg mye mer enn snittet over biler jeg har kjørt. Men opplevelsen med elmotor er så klart annerledes.

A5 har jeg ikke kjørt, men den blir sjelden dratt fram som noe dynamisk mesterverk i pressen. Hva er det med den som gir så god klaff for deg? 😊

Ribba

Legg inn av Ribba »

Forfun skrev: ons jun 15, 2022 12:19 pm Det jeg ikke liker med i4 er at den er for enkel. Den er ved siden av noen tesla en av få biler en ikke bil interresert bestemor enkelt klarer 0-100 på under 4 sekunder. På smale svingete veier hadde jeg mye mer morro i min audi a5 med 252 hk.
I4 er raskere enn taycan jeg kjørte, men begge er nøytrale. Sies at taycan er morsommere, men med over ett år i tid mellom prøvekjøringene kan jeg ikke si hvor stor forskjell det er på de.

Kanskje beholde i4 og kjøpe en Mazda mx5 med 120 hk? I så fall blir den valgt fremfor i4 når jeg skal kjøre, ikke bare bli transportert.
MX-5 høres ut som en god ide. Hadde det ikke vært for at jeg hadde hatt Opel'n, så hadde jeg anskaffet meg en MX-5 ND for lenge siden.

Ribba

Legg inn av Ribba »

burkar skrev: ons jun 15, 2022 12:25 pm Jeg tror det du savner da er karakteristikken til en bensinmotor. Har kjørt både Taycan og i4 på svingete morsomme veier, og kost meg mye mer enn snittet over biler jeg har kjørt. Men opplevelsen med elmotor er så klart annerledes.

A5 har jeg ikke kjørt, men den blir sjelden dratt fram som noe dynamisk mesterverk i pressen. Hva er det med den som gir så god klaff for deg? 😊
Uten at jeg skal snakke alt for mye på Forfun sine vegner, så tviler jeg på at det er nok bare karakteristikken til en bensinmotor som er grunnen til at A5'ern savnes. Vekten er noe man aldri greier å skjule, uansett hvor mye bedre bilprodusentene har blitt når det kommer til kjøredynamikk. Så om man kjører en del på svingete og kuperte veier, så vil man lett merke forskjellen på en lubben bil og en svingtung en.

Jeg kjenner meg mye igjen i det Forfun sier med min egen bilpark. F-eks, selv om begge er bensinbiler, er Yarisen min en mye, mye, myyyye morsommere bil å kjøre enn M4'ern. For der Yarisen har en ok vekt på 1280 kg, så er G82'ern som en lubben mammut på veien med sine 1,7 tonn. Man kjenner vektforskjellen selv på en kjøretur til postkassen. Så å ta bilene ut på morsomme veier, og forskjellen er massiv. I tillegg til vekten, så er det jo også den delen med hvor skjermet man er fra selve kjøreopplevelsen. I Yarisen er man rett og slett bare mye mer involvert i det som skjer og man kjenner i større grad at bilen kjøres. Det gjør at man har det skøy i langt mer normale hastigheter enn man gjør i BMW'en.

Jeg har riktignok veldig vanskelig å selge det for folk flest at en liten Yaris er en morsommere bil enn det en BMW M4, spesielt til folk som tror at en BMW M4 er en gudommelig bil. Men sannheten er at M4 er en tung bil, med de ulempene det medfører. i4'ern til Forfun er enda et halvt tonn tyngre enn M4'ern min.

Nå høres det kanskje ut som jeg slakter M4'ern min, men det er faktisk ikke tilfellet. For alt jeg har disset M4'ern for, det samme gjelder for Yarisen når den settes opp mot Opel'n. Opel'n med sine 870 kg er en mye, mye, myyyye morsommere bil å kjøre enn det Yarisen er av de samme grunnen til at Yarisen er en morsommere bil kontra BMW'en. Så M4'ern er en morsom bil på sin måte, med gode kjøreegenskaper, gode ytelser og et langt finere lydbilde enn mine andre to biler. Så det er en bil jeg trives godt med. Og den har jo også fått veldig mye skryt i pressen og G8x er vel omtalt som den beste M3/M4 siden E46. Så det er en veldig bra bil. I tillegg er den jo også en langt mer voksen bil (jeg har jo angivelig blitt voksen) enn Opel'n og Yarisen, med de fordelene det gir. Så den har jo på alle mulige måter langt bedre komfort enn de to andre bilene mine, og det er jo en langt finere plass å oppholde seg i om man bare skal transporteres fra punkt A til punkt B. Så skal jeg på langtur uten noen spennende veier, eller bare skal ut å cruise på landeveien, så er det ikke noe tvil om hvilken bil jeg velger.

Men om en bil må byttes ut, så er det uten tvil M4'ern som trekker det korteste strået. For det får nå være måte på hvor voksen man skal være.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Veldig enig med Ribba. Hadde bilparken bestått av en eldre Mazda mx5 og en bmw i4 ville jeg valgt i4 på kjedelige veier og Mazda på inspirerende veier. Kan til og med ha det morro uten å bryte fartsgrenser.

Forfun

Legg inn av Forfun »

burkar skrev: ons jun 15, 2022 12:25 pm

A5 har jeg ikke kjørt, men den blir sjelden dratt fram som noe dynamisk mesterverk i pressen. Hva er det med den som gir så god klaff for deg? 😊
Litt mer sportslig og litt mindre comfort enn bmw 330i. C klasse opplevde jeg som enda mer komfort rettet. men har bare kjørt den med diesel motor, dermed er det jo hverken komfortabelt eller sportslig. Hadde vært gøy å teste c klasse med en ok motor.

Ut fra morro faktor skulle jeg gjerne gått ned en størrelse, men trenger plassen til 3 serie.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»