Resett overgår seg selv

Svar
Everenga

Re: Resett overgår seg selv

Legg inn av Everenga »

Resett har etter hvert blitt den digitale utgaven av SøndagSøndag for de som husker den fenomenale publikasjonen fra 80 og tidlig 90 tall. De drev også stort sett med klipp og lim fra britiske tabloider. SøndagSøndag endte vel også med en skikkelig krangel mellom redaktør og eier og kreditorer der noen endte med å låse seg inne på et kontor om jeg ikke husker feil.


fazz

Legg inn av fazz »

Anbefaler dages artikkel i VG om historien Resett. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... r-og-trygd

Det er vel ett perfekt eksempel på hva som ALLTID skjer når slike høyrepopulistiske organisasjoner skal prøve å få til noe, til slutt så imploderer det i interne stridigheter og "back-stabbing"

For øvrig litt gøy å se at tidligere journalister for Resett uttaler seg og sier at målgruppen rett og slett har vært sinte gamle hvite menn. Og hvordan flere av journalistene og bidragsyterne til artiklene er bosatt i Thailand og Filipinene og må betales på tvilsomme måter så de ikke mister trygden.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ms_8 skrev: tor jun 16, 2022 9:17 am
kytec skrev: man jun 13, 2022 5:15 pm
Knaberaps skrev: man jun 13, 2022 5:10 pm

Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.
Nøyaktig det samme her. Har aldri oppsøkt magasinet på egenhånd.

Følger dog kjæresten til redaktøren på FB, hun har gode holdninger når det kommer til islam.

'Hadde alle tenkt som hun så hadde vi ikke hatt noen problem.
Er det lov å spørre kven det er? Er det Shurika Hansen du tenker på?
Må vel være det siden det er Lurås' såkalt bedre halvdel. Hun har vært aktiv journalist i Resett selv de siste årene og har vel blitt et slags "alibi" for høyrepopulister.

Nå er hun forøvrig sykmeldt sammen med Lurås. "Stand by your man".

trønderen

Legg inn av trønderen »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:26 am Anbefaler dages artikkel i VG om historien Resett. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... r-og-trygd
Enig. En god artikkel som på en god måte får frem alt rotet i Resett. Jeg tipper dette ender med at alt legges ned.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:26 am Anbefaler dages artikkel i VG om historien Resett. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... r-og-trygd

Det er vel ett perfekt eksempel på hva som ALLTID skjer når slike høyrepopulistiske organisasjoner skal prøve å få til noe, til slutt så imploderer det i interne stridigheter og "back-stabbing"

For øvrig litt gøy å se at tidligere journalister for Resett uttaler seg og sier at målgruppen rett og slett har vært sinte gamle hvite menn. Og hvordan flere av journalistene og bidragsyterne til artiklene er bosatt i Thailand og Filipinene og må betales på tvilsomme måter så de ikke mister trygden.
Tror ikke jeg skal begi meg inn i en avis (VG) som er politisk farget og som tilslører det som ikke passer.
Av MSM får vi kun deres mening om saken, ikke nyheter og fakta formidlet slik de faktisk er.

Det som er synd er at vi trenger alternative medier til MSM, men jeg vet ikke om Resett kan sies å ha vært det noensinne.
Av det lille jeg har lest der inne, så er det i allefall ikke noe høyre-orientert nettsted. Innleggene her inne lyver ikke, det er omtrent likelig fordelt med lesere fra venstresiden og fra partiene SP og Kleppepartiet (Demokratene). Høyre som FrP er meget upopulære og omtales i foraktelige former av dem som kommenterer i kommentarfeltene.
Eneste tilnærmingen til FrP er skepsis til innvandringspolitikken og motstand mot en totalitær og undertrykkende ideologi som islam. Det er i det minste positivt, men det er også alt jeg kan se er positivt med Resett.

Verken SP eller Demokratene har ett eneste borgerlig fiber i seg. Alle deres løsninger er basert på sosialdemokrati, i tillegg kommer altså innvandringsskepsis og en dæsj bonderomatikk og nasjonalisme.
Fikk bekreftet Resetts ståsted, da jeg under valgkampen i fjor forsøkte å poste noen kommentarer som var kritiske til Vedum og Kleppe. Ingen av dem kom gjennom sensuren, så jeg ga fort opp hele Resett.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:22 pm Det som er synd er at vi trenger alternative medier til MSM, men jeg vet ikke om Resett kan sies å ha vært det noensinne.
Av det lille jeg har lest der inne, så er det i allefall ikke noe høyre-orientert nettsted. Innleggene her inne lyver ikke, det er omtrent likelig fordelt med lesere fra venstresiden og fra partiene SP og Kleppepartiet (Demokratene). Høyre som FrP er meget upopulære og omtales i foraktelige former av dem som kommenterer i kommentarfeltene.
Eneste tilnærmingen til FrP er skepsis til innvandringspolitikken og motstand mot en totalitær og undertrykkende ideologi som islam. Det er i det minste positivt, men det er også alt jeg kan se er positivt med Resett.

Verken SP eller Demokratene har ett eneste borgerlig fiber i seg. Alle deres løsninger er basert på sosialdemokrati, i tillegg kommer altså innvandringsskepsis og en dæsj bonderomatikk og nasjonalisme.
Fikk bekreftet Resetts ståsted, da jeg under valgkampen i fjor forsøkte å poste noen kommentarer som var kritiske til Vedum og Kleppe. Ingen av dem kom gjennom sensuren, så jeg ga fort opp hele Resett.
Og hvilken høyreorientert politisk tilnærming ønsker du utover innvandringsmotstand? Snakker du om noe lignende Liberalistene med sterkt ønske om massive kutt i velferdsstaten og privatisering av offentlige tjenester, eller noe annet?

Reddington

Legg inn av Reddington »

Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm
Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:22 pm Det som er synd er at vi trenger alternative medier til MSM, men jeg vet ikke om Resett kan sies å ha vært det noensinne.
Av det lille jeg har lest der inne, så er det i allefall ikke noe høyre-orientert nettsted. Innleggene her inne lyver ikke, det er omtrent likelig fordelt med lesere fra venstresiden og fra partiene SP og Kleppepartiet (Demokratene). Høyre som FrP er meget upopulære og omtales i foraktelige former av dem som kommenterer i kommentarfeltene.
Eneste tilnærmingen til FrP er skepsis til innvandringspolitikken og motstand mot en totalitær og undertrykkende ideologi som islam. Det er i det minste positivt, men det er også alt jeg kan se er positivt med Resett.

Verken SP eller Demokratene har ett eneste borgerlig fiber i seg. Alle deres løsninger er basert på sosialdemokrati, i tillegg kommer altså innvandringsskepsis og en dæsj bonderomatikk og nasjonalisme.
Fikk bekreftet Resetts ståsted, da jeg under valgkampen i fjor forsøkte å poste noen kommentarer som var kritiske til Vedum og Kleppe. Ingen av dem kom gjennom sensuren, så jeg ga fort opp hele Resett.
Og hvilken høyreorientert politisk tilnærming ønsker du utover innvandringsmotstand? Snakker du om noe lignende Liberalistene med sterkt ønske om massive kutt i velferdsstaten og privatisering av offentlige tjenester, eller noe annet?
Det var da en merkelig kommentar som ikke har noe med saken å gjøre.
For å si noe så synes jeg Høyre/FrP regjeringen 2012-17 er den best fungerende vi har hatt i Norge. Alle piler pekte i riktig retning.
Dessverre var visst ikke Erna enig - og ødela alt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaberaps skrev: man jun 13, 2022 5:10 pm
kytec skrev: man jun 13, 2022 4:53 pm Det interessante er at det er de som liker magasinet minst som leser det mest.
Ja, merkelig nok. Det er de såkalte "antirasistene" som frekventerer resett mest virker det som. For min del går jeg kun inn dit når de linker til en sak de hisser seg opp over. Litt morosamt egentlig.
Hørt sånt piss. Som regel er det de helt ytterst til høyre som linker til resett her inne (og på VGD) når de skal undestreke poenget sitt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:37 pm Det var da en merkelig kommentar som ikke har noe med saken å gjøre.
For å si noe så synes jeg Høyre/FrP regjeringen 2012-17 er den best fungerende vi har hatt i Norge. Alle piler pekte i riktig retning.
Dessverre var visst ikke Erna enig - og ødela alt.
Jeg tenkte på du skriver om Resett. Hvilken alternativ tilnærming ønsker du fra et virkelig høyreorientert nettsted?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: lør jun 18, 2022 12:26 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 10:26 am Anbefaler dages artikkel i VG om historien Resett. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... r-og-trygd
Enig. En god artikkel som på en god måte får frem alt rotet i Resett. Jeg tipper dette ender med at alt legges ned.
Fascinerende innsyn, ja. God lesning til frokosten i dag tidlig.

Alltid like gøy når de mer «realistiske» må holde igjen konspiskruene, ender alltid opp med bråk.

fazz

Legg inn av fazz »

Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:37 pm
KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm
Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:22 pm Det som er synd er at vi trenger alternative medier til MSM, men jeg vet ikke om Resett kan sies å ha vært det noensinne.
Av det lille jeg har lest der inne, så er det i allefall ikke noe høyre-orientert nettsted. Innleggene her inne lyver ikke, det er omtrent likelig fordelt med lesere fra venstresiden og fra partiene SP og Kleppepartiet (Demokratene). Høyre som FrP er meget upopulære og omtales i foraktelige former av dem som kommenterer i kommentarfeltene.
Eneste tilnærmingen til FrP er skepsis til innvandringspolitikken og motstand mot en totalitær og undertrykkende ideologi som islam. Det er i det minste positivt, men det er også alt jeg kan se er positivt med Resett.

Verken SP eller Demokratene har ett eneste borgerlig fiber i seg. Alle deres løsninger er basert på sosialdemokrati, i tillegg kommer altså innvandringsskepsis og en dæsj bonderomatikk og nasjonalisme.
Fikk bekreftet Resetts ståsted, da jeg under valgkampen i fjor forsøkte å poste noen kommentarer som var kritiske til Vedum og Kleppe. Ingen av dem kom gjennom sensuren, så jeg ga fort opp hele Resett.
Og hvilken høyreorientert politisk tilnærming ønsker du utover innvandringsmotstand? Snakker du om noe lignende Liberalistene med sterkt ønske om massive kutt i velferdsstaten og privatisering av offentlige tjenester, eller noe annet?
Det var da en merkelig kommentar som ikke har noe med saken å gjøre.
For å si noe så synes jeg Høyre/FrP regjeringen 2012-17 er den best fungerende vi har hatt i Norge. Alle piler pekte i riktig retning.
Dessverre var visst ikke Erna enig - og ødela alt.
Nå var det vel ikke noe H/FrP regjering i 2012, selv om de "vant" valget i 2013 så ble vel regjeringen innført på slutten av 2013, frem til da hadde det vært en endeløs oppgang i Nordmenns reallønn og levekår i 8 år under de RG. Under den forrige regjeringen så ble vel stort sett alt sammen litt verre enn det var før.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 1:40 pm
Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:37 pm Det var da en merkelig kommentar som ikke har noe med saken å gjøre.
For å si noe så synes jeg Høyre/FrP regjeringen 2012-17 er den best fungerende vi har hatt i Norge. Alle piler pekte i riktig retning.
Dessverre var visst ikke Erna enig - og ødela alt.
Jeg tenkte på du skriver om Resett. Hvilken alternativ tilnærming ønsker du fra et virkelig høyreorientert nettsted?
Jeg har ikke skrevet at jeg ønsker det.
Det jeg ønsker og som burde vært en selvfølge i såkalt demokratisk land med ytringsfrihet er objektive og etterrettelige medier uten filter som formidler nyheter uten politisk brodd.
Dvs alt det som NrK, TV2, VG, Dagbladet osv ikke er.

fazz

Legg inn av fazz »

Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:46 pm Jeg har ikke skrevet at jeg ønsker det.
Det jeg ønsker og som burde vært en selvfølge i såkalt demokratisk land med ytringsfrihet er objektive og etterrettelige medier uten filter som formidler nyheter uten politisk brodd.
Dvs alt det som NrK, TV2, VG, Dagbladet osv ikke er.
Burde de rapportert at valget i USA ble stjålet av Biden?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:46 pm
KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 1:40 pm
Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:37 pm Det var da en merkelig kommentar som ikke har noe med saken å gjøre.
For å si noe så synes jeg Høyre/FrP regjeringen 2012-17 er den best fungerende vi har hatt i Norge. Alle piler pekte i riktig retning.
Dessverre var visst ikke Erna enig - og ødela alt.
Jeg tenkte på du skriver om Resett. Hvilken alternativ tilnærming ønsker du fra et virkelig høyreorientert nettsted?
Jeg har ikke skrevet at jeg ønsker det.
Det jeg ønsker og som burde vært en selvfølge i såkalt demokratisk land med ytringsfrihet er objektive og etterrettelige medier uten filter som formidler nyheter uten politisk brodd.
Dvs alt det som NrK, TV2, VG, Dagbladet osv ikke er.
Nå er vel ikke resett eller andre alternative media akkurat noe man kan kalle etterrettelig heller, de har sin tydelige vinkling og agenda de også.
Objektive media hadde vært et stort ønske ja. Alle har vel en vinkling på sakene sine i større eller mindre grad.
Man må nesten bare prøve å lese om samme sak i flest mulig ulike medier og prøve å bare ta til seg det som faktisk har med sakens fakta å gjøre og på den måten prøve å danne seg et bilde av hva som er sakens kjerne

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Festlig at flere av skribentene/moderatorene for Resett har vært trygdede menn bosatt i Thailand/på Filippinene som er for feige til å skrive kommentarer under eget navn........

Hvis de virkelig vil ha en mer troverdig borgerlig avis/nettsted, bør de sannelig få med seg bedre skribenter og mer troverdige folk på laget enn Lurås, Lars Akerhaug, Kent Andersen og noen trygdede stakkarer som sitter i Asia. Navn som Kjetil Rolness, Are Søberg, Jon Hustad og Asle Toje ville gitt langt mer troverdighet enn når en tidligere tekstforfatter i reklamebransjen skal forsøke å fremstå som en autoritet på klimaområdet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Resett er Norgest viktigste avis ved siden av Document og Rights, i en tid hvor den politisk vedtatte befolkningsutskiftingen skjer raskere og mer målrettet enn noen gang tidligere.

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:10 pm Resett er Norgest viktigste avis ved siden av Document og Rights, i en tid hvor den politisk vedtatte befolkningsutskiftingen skjer raskere og mer målrettet enn noen gang tidligere.
Etter styremøtet som er planlagt førstkommende mandag så er nok Resett en saga blott. De skjønner nok at det ikke er nok sinte gamle hvite menn til å kunne drifte en seriøs nyhetskilde.
Sist redigert av fazz den lør jun 18, 2022 2:13 pm, redigert 1 gang totalt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Reddington skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:12 pm
Reddington skrev: lør jun 18, 2022 1:28 pm Er faktisk så vanvittig komisk at en innvandrerfiendtlig nordmann som mottar trygd sitter i Thailand og skriver for en innvandrerfiendtlig avis. Lønna? Trygdesvindel, naturligvis.


Folk eier ikke skam.
Er det? Er hvite selvforsørgede menn et samfunnsproblem i Thailand, er de i ferd med å bli flertall i Bangkok?
Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: lør jun 18, 2022 2:11 pm Når ble Rights en avis ?
Den dagen de begynte å publisere artikler med dagsaktuelle saker og temaer. Eksakt dato har jeg ikke.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn, men dersom han bor i Thailand er han er ikke et problem for feks Thailandske innbyggere da han fra deres perspektiv er selvforsørget.

Forstår du forskjellen?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:21 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn
Er det?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:46 pm
KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 1:40 pm
Neptun skrev: lør jun 18, 2022 1:37 pm Det var da en merkelig kommentar som ikke har noe med saken å gjøre.
For å si noe så synes jeg Høyre/FrP regjeringen 2012-17 er den best fungerende vi har hatt i Norge. Alle piler pekte i riktig retning.
Dessverre var visst ikke Erna enig - og ødela alt.
Jeg tenkte på du skriver om Resett. Hvilken alternativ tilnærming ønsker du fra et virkelig høyreorientert nettsted?
Jeg har ikke skrevet at jeg ønsker det.
Det jeg ønsker og som burde vært en selvfølge i såkalt demokratisk land med ytringsfrihet er objektive og etterrettelige medier uten filter som formidler nyheter uten politisk brodd.
Dvs alt det som NrK, TV2, VG, Dagbladet osv ikke er.
Klart som blekk.

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:21 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn, men dersom han bor i Thailand er han er ikke et problem for feks Thailandske innbyggere da han fra deres perspektiv er selvforsørget.

Forstår du forskjellen?
Så en hvit norsk NAV klient er mer verdt enn en brun norsk NAV klient, i alle fall fra ett Thailandsk perspektiv da? I det minste så vil NAV klienter som befinner seg i Norge tilføre endel av trygda tilbake i den norske økonomien, i motsetning til de som befinner seg i Thailand.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: lør jun 18, 2022 2:07 pm Festlig at flere av skribentene/moderatorene for Resett har vært trygdede menn bosatt i Thailand/på Filippinene som er for feige til å skrive kommentarer under eget navn........

Hvis de virkelig vil ha en mer troverdig borgerlig avis/nettsted, bør de sannelig få med seg bedre skribenter og mer troverdige folk på laget enn Lurås, Lars Akerhaug, Kent Andersen og noen trygdede stakkarer som sitter i Asia. Navn som Kjetil Rolness, Are Søberg, Jon Hustad og Asle Toje ville gitt langt mer troverdighet enn når en tidligere tekstforfatter i reklamebransjen skal forsøke å fremstå som en autoritet på klimaområdet.
Centrist skrev: man feb 28, 2022 8:59 am
Funkhouser skrev: man feb 28, 2022 7:59 am

Asle Toje 🤢

https://asletoje.no/palitelige-putin/

Bilde
Asle Tonje fremstår som en tulling. Flink til å pakke inn utsagn i "smarte" ord og begreper, men that's it. Akkurat som Jon Hustad på Wolfgang Wee Uncut er det kun klaging, uten noen form for alternativ løsning. Det verste av alt er at han ikke har noen problemer med å dikte opp fortellinger for å skulle argumentere bedre for hans syn.

Wolfgang Wee Uncut er en fantastisk podcast med gode gjester, men det blir for mye av det gode når Tonje, Hustad og Steigan kan ukritisk spre tullball. Så ikke forvent kritisk spørsmål. Men jeg tar WWU for hva det er og koser meg med en rekke enkeltepisoder.
oddvar_kjempebra skrev: man feb 28, 2022 8:55 am Når man tar så feil som Toje gjorde her så kan det være en ide og ikke mene så mye og så bombastisk i en periode.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hetfield skrev: lør jun 18, 2022 2:45 pm Asle Toje fremstår som en tulling. Flink til å pakke inn utsagn i "smarte" ord og begreper, men that's it. Akkurat som Jon Hustad på Wolfgang Wee Uncut er det kun klaging, uten noen form for alternativ løsning. Det verste av alt er at han ikke har noen problemer med å dikte opp fortellinger for å skulle argumentere bedre for hans syn.
Nja, Toje fremstår som en grei debattant i mine øyne. Samme med Hustad. De klarer iallfall å holde seg relativt saklige og moderate i motsetning til tullingene på Resett, Document og Rights.

Jeg klarer ikke å se at det er så veldig mye som er direkte kritikkverdig blant Toje sine kommentarer her:

https://asletoje.no/articles/

Hva er det for øvrig Jon Hustad klager på?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: lør jun 18, 2022 2:21 pm
fazz skrev: lør jun 18, 2022 2:16 pm Er det bare hvite NAV klienter som skal regnes som "selvforsørgende" eller gjelder det også andre NAV klienter?
En uføretrygdet norsk person er et økonomisk problem for andre nordmenn, men dersom han bor i Thailand er han er ikke et problem for feks Thailandske innbyggere da han fra deres perspektiv er selvforsørget.

Forstår du forskjellen?
Tja, stemmer det..?
En trygdet i Norge vil bidra med handel i lokalt næringsliv, og betale avgifter og moms på det han handler her. Sånn sett så er det vel langt bedre at de er innenlands.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: lør jun 18, 2022 2:26 pm Er det?
Er det den thailandske befolkningen som bekoster norske uføretrygder?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»