Tråden for dyrebilder som rører eller ikke trenger forklaring

Svar
LANISTA

Tråden for dyrebilder som rører eller ikke trenger forklaring

Legg inn av LANISTA »

Denne kjenner jeg treffer som et slag.
Bilde

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Varm dag i India. Alle tre sier med blikket; la oss aldri snakke om dette til andre.
Bilde

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Disse ble med vikingene til Grønland
Bilde
og videre på ferden til Nord-Amerika
Bilde
den norske skogkatten gikk i land, ble amorøs og fant lokale katter (her ser den etter make)
Bilde
den fant en lokal variant
Bilde
noen generasjoner gikk og vips, så fikk amerikanerne sin Maine Coon
Bilde
The End

Queenie

Legg inn av Queenie »

Jeg har en norsk skogskatt, råeste pusen som finnes. Ser han riktignok sjelden på denne tiden av året 🤣

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Queenie skrev: søn mai 29, 2022 11:22 am Jeg har en norsk skogskatt, råeste pusen som finnes. Ser han riktignok sjelden på denne tiden av året 🤣
Er vel ute og deltar i den årlige fuglemassakren, vil jeg tro....

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

fargeblind skrev: søn mai 29, 2022 11:25 am Er vel ute og deltar i den årlige fuglemassakren, vil jeg tro....
Katter kan ikke fly. Derimot massakrerer menneskeskapte drapsmaskiner som vindturbiner og slåmaskiner svært mye fugl.

Gunder

Legg inn av Gunder »

fargeblind skrev: søn mai 29, 2022 11:25 am
Queenie skrev: søn mai 29, 2022 11:22 am Jeg har en norsk skogskatt, råeste pusen som finnes. Ser han riktignok sjelden på denne tiden av å ret 🤣
Er vel ute og deltar i den årlige fuglemassakren, vil jeg tro....
Har lest at katter tar 5 millioner fugler i året bare i Norge. Mest fugleunger som nylig har forlatt reiret sitt.
Her jeg bor er det havørna som forsyner seg av gåsunger. Vill gåsa er ikke dum. Den har kommet tett på husene de siste årene. Trolig for å komme seg unna ørna. Rundt husveggene mine holder 3 gås familier til med sine unger. Har lært så langt at unger som blander seg sammen med andre familiers unger blir jaget bort og noen gås legger flere enn 6 egg.
En dag kom det ruslende en familie med unger som var dobbelt så store som de som holder til på min eiendom. De ser ut til å holde seg nære rognetrær, som det er mange av i dette området.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Gunder skrev: søn jun 12, 2022 11:43 pm Har lest at katter tar 5 millioner fugler i året bare i Norge. Mest fugleunger som nylig har forlatt reiret sitt.
Merkelig da jeg er oppvokst med katter rundt meg hele livet. Veldig sjelden kattene har tatt fugl. Fuglene ser kattene og flyr vekk lenge før kattene ser fuglene.

De to kattene vi har hatt nå i rundt ti år, har jeg kun sett fange mus som har forsøkt å trenge seg inn i huset. De er veldig gode til å holde unna dyr som gnager i stykker alt de kommer over. Og mat får kattene også, så jakte har de ikke behov for.



Det er mennesker som dreper og utrydder omtrent alt av fugl. Og det er ikke for maten engang - men fordi fuglene er i veien ;)

Gunder

Legg inn av Gunder »

B.E. skrev: man jun 13, 2022 12:15 am
Gunder skrev: søn jun 12, 2022 11:43 pm Har lest at katter tar 5 millioner fugler i året bare i Norge. Mest fugleunger som nylig har forlatt reiret sitt.
Merkelig da jeg er oppvokst med katter rundt meg hele livet. Veldig sjelden kattene har tatt fugl. Fuglene ser kattene og flyr vekk lenge før kattene ser fuglene.

De to kattene vi har hatt nå i rundt ti år, har jeg kun sett fange mus som har forsøkt å trenge seg inn i huset. De er veldig gode til å holde unna dyr som gnager i stykker alt de kommer over. Og mat får kattene også, så jakte har de ikke behov for.



Det er mennesker som dreper og utrydder omtrent alt av fugl. Og det er ikke for maten engang - men fordi fuglene er i veien ;)
Skrivefeil fra min side. Ikke 5 millioner, men 7 millioner. Du kan lese: https://www.birdlife.no/prosjekter/nyheter/?id=2288.

Vi og de som bor på nabogården har ikke katt lenger. Resultatet er at vi har fått flere og nye arter av fugler nær oss - enkelte veldig nær. Gåsa driter på terrassen. De som ikke liker lyden av fugler synger. Har her ingenting å gjøre. Jeg liker alle lyder fra fugler bortsett fra den ensidige lyden koko fra gjøken.

De som dreper flest fugler er måsen/måken, katter og ørna, som tar de større fuglene og deres unger. Deretter kommer mennesket.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Gunder skrev: tor jun 16, 2022 3:20 pm
B.E. skrev: man jun 13, 2022 12:15 am
Gunder skrev: søn jun 12, 2022 11:43 pm Har lest at katter tar 5 millioner fugler i året bare i Norge. Mest fugleunger som nylig har forlatt reiret sitt.
Merkelig da jeg er oppvokst med katter rundt meg hele livet. Veldig sjelden kattene har tatt fugl. Fuglene ser kattene og flyr vekk lenge før kattene ser fuglene.

De to kattene vi har hatt nå i rundt ti år, har jeg kun sett fange mus som har forsøkt å trenge seg inn i huset. De er veldig gode til å holde unna dyr som gnager i stykker alt de kommer over. Og mat får kattene også, så jakte har de ikke behov for.



Det er mennesker som dreper og utrydder omtrent alt av fugl. Og det er ikke for maten engang - men fordi fuglene er i veien ;)
Skrivefeil fra min side. Ikke 5 millioner, men 7 millioner. Du kan lese: https://www.birdlife.no/prosjekter/nyheter/?id=2288.

Vi og de som bor på nabogården har ikke katt lenger. Resultatet er at vi har fått flere og nye arter av fugler nær oss - enkelte veldig nær. Gåsa driter på terrassen. De som ikke liker lyden av fugler synger. Har her ingenting å gjøre. Jeg liker alle lyder fra fugler bortsett fra den ensidige lyden koko fra gjøken.

De som dreper flest fugler er måsen/måken, katter og ørna, som tar de større fuglene og deres unger. Deretter kommer mennesket.
Fuglene holder avstand til kattene. Derfor er der flere fugler nå uten katt.

Setter du opp fugleskremsel så trekker de seg sikkert tilbake igjen. :D

Bilde

Gunder

Legg inn av Gunder »

B.E. skrev: fre jun 17, 2022 7:07 pm
Gunder skrev: tor jun 16, 2022 3:20 pm
B.E. skrev: man jun 13, 2022 12:15 am
Merkelig da jeg er oppvokst med katter rundt meg hele livet. Veldig sjelden kattene har tatt fugl. Fuglene ser kattene og flyr vekk lenge før kattene ser fuglene.

De to kattene vi har hatt nå i rundt ti år, har jeg kun sett fange mus som har forsøkt å trenge seg inn i huset. De er veldig gode til å holde unna dyr som gnager i stykker alt de kommer over. Og mat får kattene også, så jakte har de ikke behov for.



Det er mennesker som dreper og utrydder omtrent alt av fugl. Og det er ikke for maten engang - men fordi fuglene er i veien ;)
Skrivefeil fra min side. Ikke 5 millioner, men 7 millioner. Du kan lese: https://www.birdlife.no/prosjekter/nyheter/?id=2288.

Vi og de som bor på nabogården har ikke katt lenger. Resultatet er at vi har fått flere og nye arter av fugler nær oss - enkelte veldig nær. Gåsa driter på terrassen. De som ikke liker lyden av fugler synger. Har her ingenting å gjøre. Jeg liker alle lyder fra fugler bortsett fra den ensidige lyden koko fra gjøken.

De som dreper flest fugler er måsen/måken, katter og ørna, som tar de større fuglene og deres unger. Deretter kommer mennesket.
Fuglene holder avstand til kattene. Derfor er der flere fugler nå uten katt.

Setter du opp fugleskremsel så trekker de seg sikkert tilbake igjen. :D

Bilde
Du undervurderer katten. De angrepene jeg har sett katter gjort mot fugler har vært på kort avstand. Kattene har trengt et langt sprang. Typisk er at katten ligger under et kjøretøy, tett voksende tre eller busk som går ned til bakken. Eller er andre siden av en hekk som ikke er så høy.
Mest spesielle jeg har sett. Var av en katt som het Simon. Simon lå og sov under en bil. En fugl kom for å sette seg på taket på bilen. Jeg fikk ikke helt med meg hva som skjedde. Der satt Simon på taket av bilen med fugl i munnen som sprellet med vingene.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Apropos katter. Hvis det var en missekåring blant mindre katteraser, tror jeg caracal-katten hadde fått pallplass.
Bilde

Gunder

Legg inn av Gunder »

Gunder skrev: lør jun 18, 2022 11:18 am
B.E. skrev: fre jun 17, 2022 7:07 pm
Gunder skrev: tor jun 16, 2022 3:20 pm

Skrivefeil fra min side. Ikke 5 millioner, men 7 millioner. Du kan lese: https://www.birdlife.no/prosjekter/nyheter/?id=2288.

Vi og de som bor på nabogården har ikke katt lenger. Resultatet er at vi har fått flere og nye arter av fugler nær oss - enkelte veldig nær. Gåsa driter på terrassen. De som ikke liker lyden av fugler synger. Har her ingenting å gjøre. Jeg liker alle lyder fra fugler bortsett fra den ensidige lyden koko fra gjøken.

De som dreper flest fugler er måsen/måken, katter og ørna, som tar de større fuglene og deres unger. Deretter kommer mennesket.
Fuglene holder avstand til kattene. Derfor er der flere fugler nå uten katt.

Setter du opp fugleskremsel så trekker de seg sikkert tilbake igjen. :D

Bilde
Du undervurderer katten. De angrepene jeg har sett katter gjort mot fugler har vært på kort avstand. Kattene har trengt et langt sprang. Typisk er at katten ligger under et kjøretøy, tett voksende tre eller busk som går ned til bakken. Eller er andre siden av en hekk som ikke er så høy.
Mest spesielle jeg har sett. Var av en katt som het Simon. Simon lå og sov under en bil. En fugl kom for å sette seg på taket på bilen. Jeg fikk ikke helt med meg hva som skjedde. Der satt Simon på taket av bilen med fugl i munnen som sprellet med vingene.

Fugleskremsel? Fugler er ikke dumme. Småfugler er ikke redd for noe som aldri rører på seg.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Hvis jeg hadde hatt anledning skulle jeg ha hatt en lignende.
Bilde

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

LANISTA skrev: lør jun 18, 2022 11:28 am Hvis jeg hadde hatt anledning skulle jeg ha hatt en lignende.
Bilde
Herlige hunder, bare så synd at de blir avlet til problemer.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

missChance skrev: lør jun 18, 2022 4:06 pm
LANISTA skrev: lør jun 18, 2022 11:28 am Hvis jeg hadde hatt anledning skulle jeg ha hatt en lignende.
Bilde
Herlige hunder, bare så synd at de blir avlet til problemer.
Ja. Dessverre er hunder i ganske stor grad menneskeskapt. Rar setning, men det er på en måte sant.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Dyr»