Europacup 2021/22

Svar
kibby

Re: Europacup 2021/22

Legg inn av kibby »

frizz skrev: tir mai 10, 2022 7:00 pm Vipers møter Metz i final4, og møter enten Esbjerg eller Györ på søndagen. Uten å ha statistikk foran meg mener jeg å huske at Metz er ett av de lagene Vipers har slitt mot.
Drømmetrekning spør du meg.

Håper Røsberg J. rekker final 4.

frizz

Legg inn av frizz »

EHF Champions League Women 2021/22 All-star Team

Goalkeeper: Laura Glauser (Györi Audi ETO KC)
Left wing: Sanna Solberg-Isaksen (Team Esbjerg)
Left back: Cristina Neagu (CSM Bucuresti)
Centre back: Stine Oftedal (Györi Audi ETO KC)
Right back: Nora Mørk (Vipers Kristiansand)
Right wing: Angela Malestein (FTC-Rail Cargo Hungaria)
Line player: Linn Blohm (Györi Audi ETO KC)
Best defender: Kari Brattset Dale (Györi Audi ETO KC)
Young player: Pauletta Foppa (Brest Bretagne Handball)
Coach: Ambros Martin (Györi Audi ETO KC)

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

Györ - Vipers i CL-finale i morgen.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Stygg skade på Sagosen, trolig brekt foten!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Sodajr skrev: søn jun 05, 2022 4:22 pm Stygg skade på Sagosen, trolig brekt foten!
ankelbrudd
laglege dr. Frank Pries diagnostiserte et brudd i venstre ankel og en syndesmose ligamentrift i Sander Sagosen. "Med denne typen skade vil Sander være ute mellom seks og åtte måneder," sa Dr. pris. Foten ble plassert i gips for midlertidig immobilisering.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Tomålsledelse for Vipers til pause til tross for litt hjemmedømming mot slutten av omgangen. Dette kan absolutt gå.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Dette går Vipers vei :D

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Dette er stort av Vipers, fy flate for en jobb

janesaj

Legg inn av janesaj »

To år på rad!! For en bragd av Vipers :D

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

EUROPAMESTRE

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Györ hadde ikke noe godt målvaktsspill.

Men seriöst, måten OGG coachet og brukte spillerne var rimelig fantastiskt. Det + keeperspillet blir helt avgjörende.
Sist redigert av TrueTopRed den søn jun 05, 2022 7:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Er det lov å skrive at strekspilleren til Vipers er helt utrolig sexy! Om noen på Vipers har Nora vært i særklasse i mine øyne når slik skal beskues, men nå er hun slått innad i eget lag

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

For en bragd av Vipers.

Fikk ikke sett finalen pga jobb, og må si jeg ble bittelitt overrasket over seieren. Var sikker på at Gyør ville ta revansje fra sist.

Marketa Jerabkova har vært en viktig brikke for klubben, samme med Ana Deblic. Lunde er dronning!!

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Fvn.no: – «Det suger å tape. Vi sliter og får mange tekniske feil. Det er tungt, sa en tårevåt Györ-keeper Sanna Solberg etter kampen»

Finn en feil

frizz

Legg inn av frizz »

For en ENORM prestasjon av Vipers. Det er nesten utrolig at de vinner Champions League denne sesongen. Dette hadde jeg aldri trodd for et halvt år siden. Jeg må ærlig innrømme at jeg håpte på forhånd at de i hvert fall klarte å unngå den siste kvalifiseringsplassen fra gruppespillet. Det må ligge en enorm trenerprestasjon bak dette, fordi objektivt sett har ikke Vipers spillerne til å skulle kunne vinne denne turneringen. For en avskjed med legenden Bella Gulldén, og med Nora Mørk i Vipers-drakta. Lunde viser seg frem som verdens beste målvakt, og Jerabkova er også helt enorm. De spiller altså med Pena, Waade, Løke, Olsen, Jonassen og Yttereng ute STORE deler av sesongen. Tchaptchet kommer fra å være 2. valg i den 5. beste klubben i Spania til å være med å avgjøre CL-finalen i samme sesong. Helt eventyrlig. En prestasjon som burde skrives med gullskrift i norsk idrettshistorie.

En liten side-note vil jeg også bemerke at jeg tror Norge har verdens tre beste spillere i øyeblikket: Reistad, Oftedal og Mørk. Merker at mange mener Mørk ikke har sitt gamle nivå, men jeg er helt uenig. Hun scorer ikke 12 mål i hver kamp lenger, men hun er faktisk nest-mestscorende i CL (jaja, mange straffemål men man blir ikke toppscorer BARE av å skyte straffer) og må være helt i toppen på assists.

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: søn jun 05, 2022 10:21 pm Fvn.no: – «Det suger å tape. Vi sliter og får mange tekniske feil. Det er tungt, sa en tårevåt Györ-keeper Sanna Solberg etter kampen»

Finn en feil
Lol :lol: Bommet til og med på etternavnet :P (hvis de først skulle bruke feil søster mener jeg)

En annen feil jeg lurer på; er hvor lenge Høglund og Pettersen skal si JeRABkova når det uttales JESJABkova... Her var Bredeli og Svele raskt på ballen, faktisk!

kibby

Legg inn av kibby »

frizz skrev: søn jun 05, 2022 11:07 pm For en ENORM prestasjon av Vipers. Det er nesten utrolig at de vinner Champions League denne sesongen. Dette hadde jeg aldri trodd for et halvt år siden. Jeg må ærlig innrømme at jeg håpte på forhånd at de i hvert fall klarte å unngå den siste kvalifiseringsplassen fra gruppespillet. Det må ligge en enorm trenerprestasjon bak dette, fordi objektivt sett har ikke Vipers spillerne til å skulle kunne vinne denne turneringen. For en avskjed med legenden Bella Gulldén, og med Nora Mørk i Vipers-drakta. Lunde viser seg frem som verdens beste målvakt, og Jerabkova er også helt enorm. De spiller altså med Pena, Waade, Løke, Olsen, Jonassen og Yttereng ute STORE deler av sesongen. Tchaptchet kommer fra å være 2. valg i den 5. beste klubben i Spania til å være med å avgjøre CL-finalen i samme sesong. Helt eventyrlig. En prestasjon som burde skrives med gullskrift i norsk idrettshistorie.

En liten side-note vil jeg også bemerke at jeg tror Norge har verdens tre beste spillere i øyeblikket: Reistad, Oftedal og Mørk. Merker at mange mener Mørk ikke har sitt gamle nivå, men jeg er helt uenig. Hun scorer ikke 12 mål i hver kamp lenger, men hun er faktisk nest-mestscorende i CL (jaja, mange straffemål men man blir ikke toppscorer BARE av å skyte straffer) og må være helt i toppen på assists.
Kunne ikke vært mer enig. Dette hadde jeg aldri trodd, etter å ha sett laget tidligere i sesongen. De var virkelig underdogs, og jeg tenkte at de burde være fornøyd om de klarer en bronse i årets Final 4. Mistet mange spillere fra i fjor, og klarer likevel å vinne i år igjen! Det er bare å ta av seg hatten! Vipers er virkelig et lag for de store anledningene. Samtidig er det ikke overraskende; de har bunnsolide førstevalg på kantene (NÆS, ikke Næss, Andersen og Knedlikova), Valle Dahl og Jerabkova har byttet på å bøtte inn mål fra venstre back, Debelic og Tchapchet har vært bunnsolide bakover, samtidig som Debelic har tidvis bøttet inn mål fremover. Mørk har også hatt en god sesong på høyrebacken og tidvis bøttet inn mål, og Gulldén har vært trygg og god i midten. Forsvarssjefen over alle forsvarssjefer fra i fjor; Yttereng har knapt vært på banen etter skaden, men erstatteren Tomori har også vært en klar forsterkning i hennes fravær. Også har de verdens beste målvakt, Katrine Lunde. Skjønner godt er verken Eriksson eller Austmo Pedersen vil stå i hennes skygge lenger :lol:

Nå forsvinner altså både Eriksson, Austmo Pedersen, Mørk, trolig Løke og Gulldén. Særlig Gulldén blir merkbart, spilte en usynlig hovedrolle i dag ved å sitte inn straffekastene. Mørk leverer nok en finale under pari, men setter de viktige målene når det trengs. Hva har skjedd med Dahlum? Skadet? Blir spennende å se hvilket lag Vipers stiller med neste år, men en ting er sikkert - de blir å regne med. Uansett om spillerne heter Næs Andersen, Knedlikova og Gulldén eller Hesselberg, Høve og Kårigstad Andersen. Samtidig får de jo også inn Roberts og Sercien-Ugolin, når sant skal sies.

Og jeg blir bare sur dersom Næs Andersen ikke får EM-plassen til Herrem, som ikke rekker å bli klar.

kibby

Legg inn av kibby »

seriemester2013 skrev: søn jun 05, 2022 7:51 pm Er det lov å skrive at strekspilleren til Vipers er helt utrolig sexy! Om noen på Vipers har Nora vært i særklasse i mine øyne når slik skal beskues, men nå er hun slått innad i eget lag
Tchapchet, Debelic eller Yttereng?? :lol:

kibby

Legg inn av kibby »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: søn jun 05, 2022 7:34 pm EUROPAMESTRE
Lol.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

kibby skrev: man jun 06, 2022 2:41 am
seriemester2013 skrev: søn jun 05, 2022 7:51 pm Er det lov å skrive at strekspilleren til Vipers er helt utrolig sexy! Om noen på Vipers har Nora vært i særklasse i mine øyne når slik skal beskues, men nå er hun slått innad i eget lag
Tchapchet, Debelic eller Yttereng?? :lol:
Måtte google, Lysa Tchaptchet var henne jeg mente

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Norsk kvinnehandball er i vinden om dagen. Ikkje berre har vi dobbelt CL-meister, men to av dei tre andre laga i F4 er godt krydra av nordmenn. Dette er ein enorm prestasjon, og vanskeleg å reprodusere nok ein gang med så mange som dreg før neste sesong. Men det sa ein absolutt då Reistad gjekk òg, som på mange måtar var lagets viktigaste spelar saman med Lunde. No må dei ut og hente playmaker igjen. Eg hadde håpa at Vipers satsar meir norsk igjen, men det blir vel fort litt same strategi som før denne sesongen. Fauske hadde iallfall vore veldig spanande som Gullden-erstattar.

kibby

Legg inn av kibby »

Hatleking skrev: tir jun 07, 2022 9:56 am Norsk kvinnehandball er i vinden om dagen. Ikkje berre har vi dobbelt CL-meister, men to av dei tre andre laga i F4 er godt krydra av nordmenn. Dette er ein enorm prestasjon, og vanskeleg å reprodusere nok ein gang med så mange som dreg før neste sesong. Men det sa ein absolutt då Reistad gjekk òg, som på mange måtar var lagets viktigaste spelar saman med Lunde. No må dei ut og hente playmaker igjen. Eg hadde håpa at Vipers satsar meir norsk igjen, men det blir vel fort litt same strategi som før denne sesongen. Fauske hadde iallfall vore veldig spanande som Gullden-erstattar.
Tror det er for "tidlig" med Fauske hjem til Norge.

Personlig håper jeg de henter Mia Rej. Tror hun kunne vært en hit i Vipers. Men spørs om de tar sjansen med den skadehistorikken hennes.

Det bør i alle fall være en playmaker som er god til å spille inn til linja, og gjerne en habil straffeskytter (nå som de mister både Mørk og Gulldén).

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

kibby skrev: tir jun 07, 2022 10:47 am
Hatleking skrev: tir jun 07, 2022 9:56 am Norsk kvinnehandball er i vinden om dagen. Ikkje berre har vi dobbelt CL-meister, men to av dei tre andre laga i F4 er godt krydra av nordmenn. Dette er ein enorm prestasjon, og vanskeleg å reprodusere nok ein gang med så mange som dreg før neste sesong. Men det sa ein absolutt då Reistad gjekk òg, som på mange måtar var lagets viktigaste spelar saman med Lunde. No må dei ut og hente playmaker igjen. Eg hadde håpa at Vipers satsar meir norsk igjen, men det blir vel fort litt same strategi som før denne sesongen. Fauske hadde iallfall vore veldig spanande som Gullden-erstattar.
Tror det er for "tidlig" med Fauske hjem til Norge.

Personlig håper jeg de henter Mia Rej. Tror hun kunne vært en hit i Vipers. Men spørs om de tar sjansen med den skadehistorikken hennes.

Det bør i alle fall være en playmaker som er god til å spille inn til linja, og gjerne en habil straffeskytter (nå som de mister både Mørk og Gulldén).
Kan hende, men Fauske har iallfall begge dei kvalitetane.

Lolo

Legg inn av Lolo »

kibby skrev: man jun 06, 2022 2:41 am
frizz skrev: søn jun 05, 2022 11:07 pm For en ENORM prestasjon av Vipers. Det er nesten utrolig at de vinner Champions League denne sesongen. Dette hadde jeg aldri trodd for et halvt år siden. Jeg må ærlig innrømme at jeg håpte på forhånd at de i hvert fall klarte å unngå den siste kvalifiseringsplassen fra gruppespillet. Det må ligge en enorm trenerprestasjon bak dette, fordi objektivt sett har ikke Vipers spillerne til å skulle kunne vinne denne turneringen. For en avskjed med legenden Bella Gulldén, og med Nora Mørk i Vipers-drakta. Lunde viser seg frem som verdens beste målvakt, og Jerabkova er også helt enorm. De spiller altså med Pena, Waade, Løke, Olsen, Jonassen og Yttereng ute STORE deler av sesongen. Tchaptchet kommer fra å være 2. valg i den 5. beste klubben i Spania til å være med å avgjøre CL-finalen i samme sesong. Helt eventyrlig. En prestasjon som burde skrives med gullskrift i norsk idrettshistorie.

En liten side-note vil jeg også bemerke at jeg tror Norge har verdens tre beste spillere i øyeblikket: Reistad, Oftedal og Mørk. Merker at mange mener Mørk ikke har sitt gamle nivå, men jeg er helt uenig. Hun scorer ikke 12 mål i hver kamp lenger, men hun er faktisk nest-mestscorende i CL (jaja, mange straffemål men man blir ikke toppscorer BARE av å skyte straffer) og må være helt i toppen på assists.
Kunne ikke vært mer enig. Dette hadde jeg aldri trodd, etter å ha sett laget tidligere i sesongen. De var virkelig underdogs, og jeg tenkte at de burde være fornøyd om de klarer en bronse i årets Final 4. Mistet mange spillere fra i fjor, og klarer likevel å vinne i år igjen! Det er bare å ta av seg hatten! Vipers er virkelig et lag for de store anledningene. Samtidig er det ikke overraskende; de har bunnsolide førstevalg på kantene (NÆS, ikke Næss, Andersen og Knedlikova), Valle Dahl og Jerabkova har byttet på å bøtte inn mål fra venstre back, Debelic og Tchapchet har vært bunnsolide bakover, samtidig som Debelic har tidvis bøttet inn mål fremover. Mørk har også hatt en god sesong på høyrebacken og tidvis bøttet inn mål, og Gulldén har vært trygg og god i midten. Forsvarssjefen over alle forsvarssjefer fra i fjor; Yttereng har knapt vært på banen etter skaden, men erstatteren Tomori har også vært en klar forsterkning i hennes fravær. Også har de verdens beste målvakt, Katrine Lunde. Skjønner godt er verken Eriksson eller Austmo Pedersen vil stå i hennes skygge lenger :lol:

Nå forsvinner altså både Eriksson, Austmo Pedersen, Mørk, trolig Løke og Gulldén. Særlig Gulldén blir merkbart, spilte en usynlig hovedrolle i dag ved å sitte inn straffekastene. Mørk leverer nok en finale under pari, men setter de viktige målene når det trengs. Hva har skjedd med Dahlum? Skadet? Blir spennende å se hvilket lag Vipers stiller med neste år, men en ting er sikkert - de blir å regne med. Uansett om spillerne heter Næs Andersen, Knedlikova og Gulldén eller Hesselberg, Høve og Kårigstad Andersen. Samtidig får de jo også inn Roberts og Sercien-Ugolin, når sant skal sies.

Og jeg blir bare sur dersom Næs Andersen ikke får EM-plassen til Herrem, som ikke rekker å bli klar.
https://www.fvn.no/sport/vipers/i/y4wag ... elig-kjipt <--- sto i fvn 12.mai at Dahlum er ute med tretthetsbrudd i hofta

LHK-1990

Legg inn av LHK-1990 »

Hatleking skrev: tir jun 07, 2022 9:56 am Norsk kvinnehandball er i vinden om dagen. Ikkje berre har vi dobbelt CL-meister, men to av dei tre andre laga i F4 er godt krydra av nordmenn. Dette er ein enorm prestasjon, og vanskeleg å reprodusere nok ein gang med så mange som dreg før neste sesong. Men det sa ein absolutt då Reistad gjekk òg, som på mange måtar var lagets viktigaste spelar saman med Lunde. No må dei ut og hente playmaker igjen. Eg hadde håpa at Vipers satsar meir norsk igjen, men det blir vel fort litt same strategi som før denne sesongen. Fauske hadde iallfall vore veldig spanande som Gullden-erstattar.
Tror fort Storhamar kan bite godt ifra seg hvis de får en ekstra CL plass! Sola blir svekket med Herrem ute. Vipers ruster jo seg, men mister også to håndballhoder i Gullden og Mørk.

frizz

Legg inn av frizz »

Györ har laget for 2022/2023 klart. Stor forsterkning defensivt i Line Haugsted og offensivt i Ana Gros. Blir likevel spennende første halvdel av sesongen, hvor det ser ut til at både Haugsted og i hvert fall Brattset Dale er ute. Kanskje verdens to beste forsvarsspillere (sammen med Edwige). Spent på å se samarbeidet med Oftedal og Ana Gros. Synes likevel de mangler en soleklar stjernespiller på venstrebacken. Hafra har vært en fiasko de siste 2 sesongene, V. Kristiansen og AM Hansen er internasjonalt gode spillere som kan levere bra i enkeltkamper, men de er ikke stjernespillere. Despotovic er vel mest en forsvarsspiller, og det samme med Line Haugsted. Nze Minko er vel i utgangspunktet ment som avlaster som Bredal Oftedal, og synes hun også varierer veldig. Lite kjennskap til Ogonovszky og Farkas må jeg innrømme.

Sandra Toft
Silje Solberg
Viktoria Lukacs
Dorottya Faluvegi
Nadine Schatzl
Csenge Fodor
Jelena Despotovic
Ana Gros
Eun Hee Ryu
Linn Blohm
Yvette Broch
Kari Brattset Dale
Noemi Hafra
Veronica Kristiansen
Anne Mette Hansen
Line Haugsted
Eszter Ogonovszky
Stine Oftedal
Estelle Nze Minko
Julia Farkas

NOTE: Ser at denne sikkert burde vært i en annen (ny?) tråd:)

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Det var en enorm prestasjon av Vipers i Final4. Hvis jeg skal sette finger på noe tenker jeg litt på disponeringene man gjør i Gyør med målvaktene. Jeg skjønner ikke hvorfor man bytter ut målvakter som har gjort en god kamp. Gyør har tre fantastiske målvakter. Som målvakt så betyr det noe å få stå 60 minutter, eie målet og få ha det psykiske overtaket på motstanderen. Jeg har stått mye i mål selv og jeg vet med meg selv at det hadde ikke gjort meg godt å bli byttet ut om jeg står bra. Jeg lurer litt på om dette kan ha en faktor med at Gyør ikke nådde til topps i år.

Miroslava

Legg inn av Miroslava »

Jeg tror neppe tre - 3 - verdensklassemålvakter gidder spille i samme klubb om det ikke rulleres på spilletiden, og man ikke engang får noen minutter i høydepunktet av en kamp som CL-finalen.

kibby

Legg inn av kibby »

Tobias Grøndahl fullt fortjent kåret til årets unge spiller i Champions League ❤️

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»