Er VG og DB døende mediehus?

Svar
Ka9nen

Re: Er VG og DB døende mediehus?

Legg inn av Ka9nen »

Jeg pleide å like dyreklipp som dagbladet/vg og andre la ut, dyreriket fascinerer meg. Men når de på død og liv må legge på tidenes mest tragiske "kommentatorstemme" som sier en masse duste ting og "morsomheter" så ødelegger de bare klippene fullstendig!! Kan vi ikke bare få nyte klippene i stillhet og ro istedet som før??? Dyreriket er interessant nok i seg selv!

Hvilken IDIOT i vg/dagbladet var det som kom på at dette var en god ide??

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Pernille skrev: fre mai 27, 2022 9:13 am VG, som nå også har blitt eksperter på islam, kan fortelle at Taliban har et forskrudd syn på islam. Kanskje de burde tatt en tur ned til Afghanistan og fortalt Taliban at islam egentlig betyr fred, likestilling og mangfold?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/0G ... XO9ul_IrBk
Sier de det på norsk er det ingen fare, De tyrannene kan ikke norsk.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hva koster en avis i dag, 40 kr? Meningsløst.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

kytec skrev: søn jun 05, 2022 12:54 am Hva koster en avis i dag, 40 kr? Meningsløst.
Jeg betaler 499,-kr i året for Sagbladet. Riktignok den digitale utgaven.
Sist redigert av Korgutt den søn jun 05, 2022 12:56 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Pernille skrev: fre mai 27, 2022 9:13 am Kanskje de burde tatt en tur ned til Afghanistan og fortalt Taliban at islam egentlig betyr fred, likestilling og mangfold?
He, he, he, kyss meg i terrorist-skjegg-ræva.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Big George skrev: søn jun 05, 2022 12:32 am Sier de det på norsk er det ingen fare, De tyrannene kan ikke norsk.
VG burde klare å tromme sammen et dream-team med islam-eksperter som kan stotre frem et eller annet kumbaya og peace & love-budskap på afghansk. Det er nok det som skal til for å få Taliban på bedre tanker.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

kytec skrev: søn jun 05, 2022 12:54 am Hva koster en avis i dag, 40 kr? Meningsløst.
Jeg har et VG fra 2007 liggende. Det kostet kr 10,-
4 ganger så mye koster VG i dag sammenlignet med 15 år siden. I samme tidsrommet har lønningene økt med ca. 50%. Helt sykt.

Hvem er det som kjøper papiraviser i dag?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hvorfor skriver mediene side opp og side ned om at Vanessa Rudjord gifter seg? Var også et lenger innslag på TV om bryllupet.

Hørt navnet hennes før, men måtte google for å finne ut hva hun drev med. Mannen helt ukjent for meg, men journalist leser jeg. Er det sånn at når journalister gifter seg, tror andre journalister (bekjente) at resten av norge bryr seg?

Skulle tro det var kongelig bryllup.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Om de ikke klarer å få mer betalt reklame og mer sann info om det som skjer rundt oss. Dagbladet er et komisk blad uten troverdighet. VG er rimelig bra media.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Kan de ikke selge en 16 siders avis til ca 12-15 kr i stedet for den blekka for 40-50 kr som de færreste kjøper.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Sulfat skrev: man jun 06, 2022 8:31 pm Hvorfor skriver mediene side opp og side ned om at Vanessa Rudjord gifter seg? Var også et lenger innslag på TV om bryllupet.
En uke etter at d-kjendisen giftet seg, og Dagbladet slår til med kjempeoppslag med rullende tekst:
AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ

Stornyheten er at gjestene ble bedt om å ikke fotografere under bryllupet. Hva er greia?!
Bilde

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

VG mister vel Tone Sofie Aglen nå, synes hun har kommet seg veldig i løpet av de siste par årene. Lurer på hvor mye NRK skal betale for å få henne til å holde kjeft.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Sulfat skrev: tor jun 09, 2022 5:41 pm
Sulfat skrev: man jun 06, 2022 8:31 pm Hvorfor skriver mediene side opp og side ned om at Vanessa Rudjord gifter seg? Var også et lenger innslag på TV om bryllupet.
En uke etter at d-kjendisen giftet seg, og Dagbladet slår til med kjempeoppslag med rullende tekst:
AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ

Stornyheten er at gjestene ble bedt om å ikke fotografere under bryllupet. Hva er greia?!
Bilde
Avisen legger ut sånt fordi folk klikker seg inn og leser

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Neptun skrev: man jun 06, 2022 1:14 pm
kytec skrev: søn jun 05, 2022 12:54 am Hva koster en avis i dag, 40 kr? Meningsløst.
Jeg har et VG fra 2007 liggende. Det kostet kr 10,-
4 ganger så mye koster VG i dag sammenlignet med 15 år siden. I samme tidsrommet har lønningene økt med ca. 50%. Helt sykt.

Hvem er det som kjøper papiraviser i dag?
Jeg kjøpte papiravisen da det var lov å røyke på kafeen. Det var tider

Corvus

Legg inn av Corvus »

vadefugl skrev: lør jun 11, 2022 1:48 pm
Sulfat skrev: tor jun 09, 2022 5:41 pm
Sulfat skrev: man jun 06, 2022 8:31 pm Hvorfor skriver mediene side opp og side ned om at Vanessa Rudjord gifter seg? Var også et lenger innslag på TV om bryllupet.
En uke etter at d-kjendisen giftet seg, og Dagbladet slår til med kjempeoppslag med rullende tekst:
AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ

Stornyheten er at gjestene ble bedt om å ikke fotografere under bryllupet. Hva er greia?!
Bilde
Avisen legger ut sånt fordi folk klikker seg inn og leser
Det sier seg vel selv.
Spørsmålet er vel heller hvorfor en gammel seriøs storavis som Dagbladet velger å la seg selv synke så dypt at forsiden er pepret med slikt søppel som dette?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det gir klikk på kort sikt, men man mister troverdighet på lang sikt.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Ka9nen skrev: man jun 20, 2022 11:02 pm Det gir klikk på kort sikt, men man mister troverdighet på lang sikt.
Går sikkert an å finne gull i papirutgaven

Strider

Legg inn av Strider »

Er det andre enn meg som av prinsipp aldri går inn på Dagbladet sin hjemmeside. Har ikke vært der på flere år.
På VG klikker jeg sjeldnere of sjeldnere inn på artikler, holder med å lese tittelen i 90% av tilfellet.
Er nok ikke inne på VG.no mer enn 5 min i snitt om dagen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

TylerDurdenNorway skrev: tor jun 23, 2022 4:30 am Er det andre enn meg som av prinsipp aldri går inn på Dagbladet sin hjemmeside. Har ikke vært der på flere år.
På VG klikker jeg sjeldnere of sjeldnere inn på artikler, holder med å lese tittelen i 90% av tilfellet.
Er nok ikke inne på VG.no mer enn 5 min i snitt om dagen.
Jeg holdt unna en god stund. Det er dog svært sjelden jeg klikker på saker. Helt bevisst. Det er dog et problem at andre nettkilder, spesielt TV2.no, har begynt på samme viset med halvkveda overskrifter og bare to-tre ord som skal øke klikklysten.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

MadBum skrev: man jan 24, 2022 11:14 pm
InternalExile skrev: søn jan 09, 2022 3:58 pm Det er trist å se hva Dagbladet har gjort med dinside.no, nå dinside.dagbladet.no.

Før en ok side, men nå er det gedigne overskrifter, med AKKURAT NÅ og blinkende ADVARER og SJOKKFUNN.

Trist synes jeg :(
Man kan lure på hvordan det gikk så galt med Dagbladet. Det har blitt selve bunnslammet.
Det er helt og holdent basert på klikkøkonomien innenfor journalistikk. Skjønt journalistiskk og journalistikk; det begrepet har endret en god del mening opp gjennom årene. En gang la journalister sin ære i å avsløre maktmisbruk og korrupsjon i samfunnet, nå er de mest opptatt av å klippe og lime inn ting som den enkle almuen klikker seg inn på. Og sykdommer - det selger. Coronatiden har jo vært en gullalder med AKKURAT NÅ AKKURAT NÅ. Og lignende ræl.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Nå har de visst fokka opp tv guiden også. Ser ingenting igjen av hvor du kan velge kanaler osv.
Det var jo ganske brukende.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Interessert skrev: ons jun 29, 2022 7:43 pm Nå har de visst fokka opp tv guiden også. Ser ingenting igjen av hvor du kan velge kanaler osv.
Det var jo ganske brukende.
Ja dette var en skikkelig dårlig forbedring. Nesten ubrukelig!

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Oslogg123 skrev: tor jun 30, 2022 12:01 pm
Interessert skrev: ons jun 29, 2022 7:43 pm Nå har de visst fokka opp tv guiden også. Ser ingenting igjen av hvor du kan velge kanaler osv.
Det var jo ganske brukende.
Ja dette var en skikkelig dårlig forbedring. Nesten ubrukelig!
Tok et kjapt søk etter en ny tv guide i går, og fikk opp ABC startsiden sin. Link

Ser ganske bra ut. Men det som er så merkelig, at når jeg klikket instillinger (tannhjulet til høyre), så er kanalene under "mine kanaler" nøyaktig de samme jeg hadde valgt i VG sin guide. Hva i huleste tenkte jeg ??
Har bare såvidt vært borti ABC startsiden for årevis siden. Har de samme innlogging som VG, eller koblet til en annen felles tjeneste på noe vis? Men kan ikke se noe sted å logge hverken inn eller ut på den. Ser det ikke i andre nettlesere heller. Skjønner ingenting jeg. Men eh..har nå forløpig satt den inn som ny tv guide

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Takk for tipset! Prøvde å finne ut hvrdan velge egne kanaler som vises på VG men ga opp. Også er det forferdelig irriterende at man må gå inn på hver eneklt kanal for å få programoversikten for hele dagen. Når jeg skal finne ut om det er noe interessant å se på i kveld så gidder jeg ikke å gå inn på hver enkelt kanal!!

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Interessert skrev: ons jun 29, 2022 7:43 pm Nå har de visst fokka opp tv guiden også. Ser ingenting igjen av hvor du kan velge kanaler osv.
Det var jo ganske brukende.
Dette var jo en ca like bra oppgradering som VGD i fjor.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Anne-Sophie Amalie Rex Dorgelo (journalistens navn) bringer her en kopi-sak fra Indre Akershus Blad. Jeg har lest saken to ganger, uten å forstå hva som er budskapet i saken. At man ikke skal klø på myggstikk?

https://www.dagbladet.no/nyheter/frykte ... k/76498353

Hudinfeksjoner kan jo komme av det ene og det andre...

Corvus

Legg inn av Corvus »

Interessert skrev: ons jun 29, 2022 7:43 pm Nå har de visst fokka opp tv guiden også. Ser ingenting igjen av hvor du kan velge kanaler osv.
Det var jo ganske brukende.
La også merke til dette. Et søk etter f.eks alle filmer som går på alle kanaler er ikke lenger mulig. Er blitt helt ubrukelig. Samme som VGD. Kan lure på hva som er vitsen med å gjøre det så brukerfientlig, fjernet nesten alt av nyttige funksjoner.
Noen som har noen gode alternativer?

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Er det Øystein som har laget den nye tv-guiden??

Jeg var nettopp inne på TV2 sin guide og den var faktisk veldig bra. Ett klikk for å se resten av dagen, uten å åpne ny side som på VG. Vil man lese mer om programmet så klikker man bare på tittel og det kommer opp et pop-up vindu men informasjon om programmet, hvilken sesong etc. på VG får man bare opp en generell omtale av programmet, hva faen er det for noe liksom! Så for min del blir det TV2 sin guide fra nå av.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Over 100 millioner i overskudd for VG, så de har litt å gå på. Om papiravisen fremdeles er her om 10 år er en annen sak.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

VivaLV skrev: søn jul 03, 2022 12:43 pm Over 100 millioner i overskudd både for VG og Dagbladet, så de har litt å gå på. Om papiravisen fremdeles er her om 10 år er en annen sak.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»