Newcastle og Manchester City

Svar
Yesil

Re: Newcastle og Manchester City

Legg inn av Yesil »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 4:37 pm
KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 2:11 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 3:02 am Det er jo sånne snyltere som deg som driver prisene til nye høyder.
Dette er jo fette virkelighetsfjernt. Da TV2 første gang hadde PL-rettigheter nå i siste omgang, betalte jeg 199 kr/måned. Det tror jeg var i 2010/11-sesongen. Fra høsten 2020 var prisen skrudd opp til over 600 kr/måned, altså over en tripling. Det er helt spinnvilt for produktet er ikke blitt så mye bedre. Jeg var med inntil rundt 400-450 kr/måned, men ikke over det. Dersom ikke nok kunder sier opp abonnementene, vil de bare fortsette og skru prisene til himmels. Den eneste måten dette kan endre seg på er om nok kunder sier opp slik at tv-selskapene får en massiv økonomisk smell.

Nå kjenner jeg flere som jobber med dette produktet, og det de sier er at de skal ta inn en ganske eksakt sum fra forbrukerne. Jo færre kjøpere, jo dyrere abonnement. Så får du gjerne kalle det "fette virkelighetsfjernt" så mye du vil.
Det høres lurt ut. "Faen, det er så få som vil kjøpe produktet for 400kr, da skrur vi opp til 600kr".

Jeg vil ikke være den som breaker dette for deg, men: Jeg tror ikke det er slik markedet fungerer.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Yesil skrev: tor jun 23, 2022 5:03 pm
Det høres lurt ut. "Faen, det er så få som vil kjøpe produktet for 400kr, da skrur vi opp til 600kr".

Jeg vil ikke være den som breaker dette for deg, men: Jeg tror ikke det er slik markedet fungerer.
En setning som bare underbygger "begrepet" fette virkelighetsfjernt, som han fikk kastet i trynet tidligere

Champis

Legg inn av Champis »

KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 4:41 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 4:37 pm Nå kjenner jeg flere som jobber med dette produktet, og det de sier er at de skal ta inn en ganske eksakt sum fra forbrukerne. Jo færre kjøpere, jo dyrere abonnement. Så får du gjerne kalle det "fette virkelighetsfjernt" så mye du vil.
De satte opp prisene ganske kraftig de siste par årene. Du får meg ikke til å tro at det var så fordømt mange sa opp abonnementet før 2020/21-sesongen at dette alene kunne rettferdiggjøre den kraftige prisøkningen.

Dessuten setter de jo selv premissene ved den summen de betaler for rettighetene. Dersom de får store økonomiske problemer fordi for mange sier abonnementet, så vil de være villige til å betale mindre for rettigheter ved neste korsvei, og dermed blir det billigere for forbrukerne. Slik som det er nå, blir det jo bare en spiral som øker inn i evigheten så lenge folk ALLTID er villige til å betale.

Nettopp, det er jo summen de betaler for rettighetene som styrer dette.

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tor jun 23, 2022 4:55 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 4:33 pm
Yesil skrev: tor jun 23, 2022 8:00 am
Som ventet, kun pissprat og løgner for å forsvare og bagatellisere Citys eierskap.

Du må gjerne kalle det løgn, men da setter jeg deg også i bås med alle de andre uvitende og naive supporterne.
Det er interessant å se hvor langt du er villig til å gå for å forsvare eierne av favorittklubben City, når man har i bakhodet hvor forsøksvis forståelsesfull for kritikken og oppgitt over fotballen du liksom var på VGD.

Har jeg diskutert dette temaet på VGD?

Du kan jo umulig synes det er så interessant å se, du som allerede har konkludert med at jeg både heier på sportsvasking, disse regimene og City...

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: tor jun 23, 2022 5:03 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 4:37 pm
KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 2:11 pm
Dette er jo fette virkelighetsfjernt. Da TV2 første gang hadde PL-rettigheter nå i siste omgang, betalte jeg 199 kr/måned. Det tror jeg var i 2010/11-sesongen. Fra høsten 2020 var prisen skrudd opp til over 600 kr/måned, altså over en tripling. Det er helt spinnvilt for produktet er ikke blitt så mye bedre. Jeg var med inntil rundt 400-450 kr/måned, men ikke over det. Dersom ikke nok kunder sier opp abonnementene, vil de bare fortsette og skru prisene til himmels. Den eneste måten dette kan endre seg på er om nok kunder sier opp slik at tv-selskapene får en massiv økonomisk smell.

Nå kjenner jeg flere som jobber med dette produktet, og det de sier er at de skal ta inn en ganske eksakt sum fra forbrukerne. Jo færre kjøpere, jo dyrere abonnement. Så får du gjerne kalle det "fette virkelighetsfjernt" så mye du vil.
Det høres lurt ut. "Faen, det er så få som vil kjøpe produktet for 400kr, da skrur vi opp til 600kr".

Jeg vil ikke være den som breaker dette for deg, men: Jeg tror ikke det er slik markedet fungerer.

Hehe, du får fortelle det til Tv2 :D

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 6:51 pm
KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 4:41 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 4:37 pm Nå kjenner jeg flere som jobber med dette produktet, og det de sier er at de skal ta inn en ganske eksakt sum fra forbrukerne. Jo færre kjøpere, jo dyrere abonnement. Så får du gjerne kalle det "fette virkelighetsfjernt" så mye du vil.
De satte opp prisene ganske kraftig de siste par årene. Du får meg ikke til å tro at det var så fordømt mange sa opp abonnementet før 2020/21-sesongen at dette alene kunne rettferdiggjøre den kraftige prisøkningen.

Dessuten setter de jo selv premissene ved den summen de betaler for rettighetene. Dersom de får store økonomiske problemer fordi for mange sier abonnementet, så vil de være villige til å betale mindre for rettigheter ved neste korsvei, og dermed blir det billigere for forbrukerne. Slik som det er nå, blir det jo bare en spiral som øker inn i evigheten så lenge folk ALLTID er villige til å betale.

Nettopp, det er jo summen de betaler for rettighetene som styrer dette.
Så hvordan forklarer du at de setter opp prisene mange ganger mellom hvert "rettighetskjøp"?

Yesil

Legg inn av Yesil »

DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 6:54 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 6:51 pm
KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 4:41 pm
De satte opp prisene ganske kraftig de siste par årene. Du får meg ikke til å tro at det var så fordømt mange sa opp abonnementet før 2020/21-sesongen at dette alene kunne rettferdiggjøre den kraftige prisøkningen.

Dessuten setter de jo selv premissene ved den summen de betaler for rettighetene. Dersom de får store økonomiske problemer fordi for mange sier abonnementet, så vil de være villige til å betale mindre for rettigheter ved neste korsvei, og dermed blir det billigere for forbrukerne. Slik som det er nå, blir det jo bare en spiral som øker inn i evigheten så lenge folk ALLTID er villige til å betale.

Nettopp, det er jo summen de betaler for rettighetene som styrer dette.
Så hvordan forklarer du at de setter opp prisene mange ganger mellom hvert "rettighetskjøp"?
Enkelt. Det er så mange som sier opp pga. høy pris, så da setter de opp prisen ytterligere for resten for å dekke inn tapet😂

For det har i alle fall ingenting å gjøre med at Tv2 ser at betalingsviljen er der, selv om de setter opp prisen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 6:53 pm
markantovertak skrev: tor jun 23, 2022 4:55 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 4:33 pm


Du må gjerne kalle det løgn, men da setter jeg deg også i bås med alle de andre uvitende og naive supporterne.
Det er interessant å se hvor langt du er villig til å gå for å forsvare eierne av favorittklubben City, når man har i bakhodet hvor forsøksvis forståelsesfull for kritikken og oppgitt over fotballen du liksom var på VGD.

Har jeg diskutert dette temaet på VGD?

Du kan jo umulig synes det er så interessant å se, du som allerede har konkludert med at jeg både heier på sportsvasking, disse regimene og City...
Dette er vel litt pinlig er det ikke?

Champis

Legg inn av Champis »

DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 6:54 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 6:51 pm
KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 4:41 pm
De satte opp prisene ganske kraftig de siste par årene. Du får meg ikke til å tro at det var så fordømt mange sa opp abonnementet før 2020/21-sesongen at dette alene kunne rettferdiggjøre den kraftige prisøkningen.

Dessuten setter de jo selv premissene ved den summen de betaler for rettighetene. Dersom de får store økonomiske problemer fordi for mange sier abonnementet, så vil de være villige til å betale mindre for rettigheter ved neste korsvei, og dermed blir det billigere for forbrukerne. Slik som det er nå, blir det jo bare en spiral som øker inn i evigheten så lenge folk ALLTID er villige til å betale.

Nettopp, det er jo summen de betaler for rettighetene som styrer dette.
Så hvordan forklarer du at de setter opp prisene mange ganger mellom hvert "rettighetskjøp"?

Fordi de selv legger mer i potten for produktet.

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tor jun 23, 2022 7:00 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 6:53 pm
markantovertak skrev: tor jun 23, 2022 4:55 pm

Det er interessant å se hvor langt du er villig til å gå for å forsvare eierne av favorittklubben City, når man har i bakhodet hvor forsøksvis forståelsesfull for kritikken og oppgitt over fotballen du liksom var på VGD.

Har jeg diskutert dette temaet på VGD?

Du kan jo umulig synes det er så interessant å se, du som allerede har konkludert med at jeg både heier på sportsvasking, disse regimene og City...
Dette er vel litt pinlig er det ikke?

Åja, stemmer det ikke?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 6:51 pm Nettopp, det er jo summen de betaler for rettighetene som styrer dette.
Og da blir det heller ikke noen endring før tilstrekkelig med folk sier opp abonnementene sine slik at tv-selskapet får en skikkelig økonomisk smell.

Champis

Legg inn av Champis »

KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 7:04 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 6:51 pm Nettopp, det er jo summen de betaler for rettighetene som styrer dette.
Og da blir det heller ikke noen endring før tilstrekkelig med folk sier opp abonnementene sine slik at tv-selskapet får en skikkelig økonomisk smell.

Det er selvsagt også en måte å se det på - selv om det er en helt urealistisk tilnærming.

Det er uansett et faktum at sånne som Yesil snylter på resten.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 7:06 pm Det er selvsagt også en måte å se det på - selv om det er en helt urealistisk tilnærming.

Det er uansett et faktum at sånne som Yesil snylter på resten.
Ja, la oss alle bare betale bare mer og mer akkurat slik som tv-selskapene ønsker.

Yesil sin "snylting" er å foretrekke fremfor tv-selskapenes grådighet og den gemene hops vilje til å belønne dette. Som sagt blir det ingen endring før nok folk sier opp. De vil bare øke prisen inn i evigheten.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 7:04 pm
DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 6:54 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 6:51 pm


Nettopp, det er jo summen de betaler for rettighetene som styrer dette.
Så hvordan forklarer du at de setter opp prisene mange ganger mellom hvert "rettighetskjøp"?

Fordi de selv legger mer i potten for produktet.
Dette er jo reint pisspreik. Produktet er stort sett uendret de siste 10 årene, mens prisen har tredoblet seg. Men du mener produktet nå er minst 3 ganger bedre?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 7:15 pm
Dette er jo reint pisspreik. Produktet er stort sett uendret de siste 10 årene, mens prisen har tredoblet seg. Men du mener produktet nå er minst 3 ganger bedre?
TV2/Nent betaler jo utvilsomt mye mer nå enn for 10 år siden, men det er jo fordi ser at det er mulig å øke prisen til himmels slik de har gjort. Og nok kunder blir med på det til at de bare kan fortsette økningen.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 7:18 pm
DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 7:15 pm
Dette er jo reint pisspreik. Produktet er stort sett uendret de siste 10 årene, mens prisen har tredoblet seg. Men du mener produktet nå er minst 3 ganger bedre?
TV2/Nent betaler jo utvilsomt mye mer nå enn for 10 år siden, men det er jo fordi ser at det er mulig å øke prisen til himmels slik de har gjort. Og nok kunder blir med på det til at de bare kan fortsette økningen.
...men betaler TV2/Nent over 3 ganger mer, slik vi gjør? ;)

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 7:20 pm ...men betaler TV2/Nent over 3 ganger mer, slik vi gjør? ;)
Vet ikke. Men Nent betalte iallfall 20 mrd for 6 sesonger med PL for hele Norden.

https://e24.no/naeringsliv/i/4qJjvV/nen ... g-bransjen

For avtalen fra 2016 til 2019 betale TV2 rundt 550 mill per sesong for kun Norge. Og det skal ha vært over det dobbelte av den tidligere avtalen fra 2013-16.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/rQ0v8 ... e-sesonger

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 7:24 pm
Vet ikke. Men Nent betalte iallfall 20 mrd for 6 sesonger med PL for hele Norden.
-Og regningen fordeles sånn at dumme nordmenn må betale 200,- mer i måneden enn våre naboer i Sverige og Danmark...

Champis

Legg inn av Champis »

KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 7:11 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 7:06 pm Det er selvsagt også en måte å se det på - selv om det er en helt urealistisk tilnærming.

Det er uansett et faktum at sånne som Yesil snylter på resten.
Ja, la oss alle bare betale bare mer og mer akkurat slik som tv-selskapene ønsker.

Yesil sin "snylting" er å foretrekke fremfor tv-selskapenes grådighet og den gemene hops vilje til å belønne dette. Som sagt blir det ingen endring før nok folk sier opp. De vil bare øke prisen inn i evigheten.

Men det er en helt urealistisk løsning, som aldri kommer til å skje.

Champis

Legg inn av Champis »

DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 7:15 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 7:04 pm
DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 6:54 pm

Så hvordan forklarer du at de setter opp prisene mange ganger mellom hvert "rettighetskjøp"?

Fordi de selv legger mer i potten for produktet.
Dette er jo reint pisspreik. Produktet er stort sett uendret de siste 10 årene, mens prisen har tredoblet seg. Men du mener produktet nå er minst 3 ganger bedre?

Produktet koster mye mer enn for 10 år siden, ja.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 9:12 pm Men det er en helt urealistisk løsning, som aldri kommer til å skje.
Ikke om folk er tanketomme og prinsippløse og alltid betaler det tv-selskapene krever i prisøkning.

Mehell

Legg inn av Mehell »

KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 9:19 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 9:12 pm Men det er en helt urealistisk løsning, som aldri kommer til å skje.
Ikke om folk er tanketomme og prinsippløse og alltid betaler det tv-selskapene krever i prisøkning.
Jeg er enig. Det kommer en smertegrense, og nå når alt man betaler for i livet blir mye dyrere, så som mat, strøm, drivstoff osv, så må man kanskje begynne å prioritere litt og.
Når det finnes billigere løsninger for å kunne se engelsk fotball så er det kanskje også naturlig at det er en av tingene som kommer høyt på prioriteringslister rundt om.

Champis

Legg inn av Champis »

KongOlav2 skrev: tor jun 23, 2022 9:19 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 9:12 pm Men det er en helt urealistisk løsning, som aldri kommer til å skje.
Ikke om folk er tanketomme og prinsippløse og alltid betaler det tv-selskapene krever i prisøkning.
Uansett om folk er tanketomme eller ikke, så vil det alltid være veldig mange som betaler det det koster å se dette - og det kommer aldri til å endres på. De som er gale etter PL-fotball hadde garantert betalt mye mer hvis de absolutt måtte. Det tror jeg ikke du får gjort noe med. Men at det kan hyles og skrikes litt om hver gang de fronter et nytt tilbud, det er fullt mulig. Og det har vel blitt gjort en del ganger også. Satt ikke Tv2 ned prisen litt etter en sånn runde i mediene, eller husker jeg feil?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 9:12 pm
DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 7:15 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 7:04 pm
Fordi de selv legger mer i potten for produktet.
Dette er jo reint pisspreik. Produktet er stort sett uendret de siste 10 årene, mens prisen har tredoblet seg. Men du mener produktet nå er minst 3 ganger bedre?
Produktet koster mye mer enn for 10 år siden, ja.
Leser du i det hele tatt det som skrives, før du svarer? La oss prøve igjen: synes du produktet (som TV2 presenterer) er minst 3 ganger bedre enn det var for 10 år siden?

Champis

Legg inn av Champis »

DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 11:12 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 9:12 pm
DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 7:15 pm

Dette er jo reint pisspreik. Produktet er stort sett uendret de siste 10 årene, mens prisen har tredoblet seg. Men du mener produktet nå er minst 3 ganger bedre?
Produktet koster mye mer enn for 10 år siden, ja.
Leser du i det hele tatt det som skrives, før du svarer? La oss prøve igjen: synes du produktet (som TV2 presenterer) er minst 3 ganger bedre enn det var for 10 år siden?

Hva har det å si hvis det er det det koster å vise det? Om jeg synes produktet er like bra, dårligere eller 5 ganger bedre har da absolutt null å si!

startelver

Legg inn av startelver »

Det ryktes at England skal protestere mot Qatar-VM , det skal visst markeres med noe. Men de burde kanskje først ta avstand fra disse to sjeik-klubbene.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Champis skrev: fre jun 24, 2022 2:50 am
DuncanE skrev: tor jun 23, 2022 11:12 pm
Champis skrev: tor jun 23, 2022 9:12 pm

Produktet koster mye mer enn for 10 år siden, ja.
Leser du i det hele tatt det som skrives, før du svarer? La oss prøve igjen: synes du produktet (som TV2 presenterer) er minst 3 ganger bedre enn det var for 10 år siden?

Hva har det å si hvis det er det det koster å vise det? Om jeg synes produktet er like bra, dårligere eller 5 ganger bedre har da absolutt null å si!
Nei, dette gikk nok for høyt for deg. Det har definitivt betydning dersom prisen ikke gjenspeiler kostnadene. Det har alt å si dersom prisen, og prisøkningene, ikke kan forsvares gitt kvaliteten på produktet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

startelver skrev: fre jun 24, 2022 2:31 pm Det ryktes at England skal protestere mot Qatar-VM , det skal visst markeres med noe. Men de burde kanskje først ta avstand fra disse to sjeik-klubbene.
Skal se de kliner til skikkelig der, med Stones, Walker, Sterling og Foden i tet!

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: fre jun 24, 2022 2:31 pm Det ryktes at England skal protestere mot Qatar-VM , det skal visst markeres med noe. Men de burde kanskje først ta avstand fra disse to sjeik-klubbene.
Vel.. Det ville jo vært en start, i så tilfelle.
Men hva vil spillerne fra Man City (Regner ikke med at Newcastle har noe spillere i Englandtroppen nå..?..) gjøre hvis det kommer en slik protest? Stille seg bak den, eller kanskje forholde seg rolige?

Klarer ikke helt å se hvordan England kunne hatt en protest mot VM i Qatar uten å måtte ta et oppgjør med PL samtidig, og det er vel noe som de ikke er klare for.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: fre jun 24, 2022 4:13 pm
startelver skrev: fre jun 24, 2022 2:31 pm Det ryktes at England skal protestere mot Qatar-VM , det skal visst markeres med noe. Men de burde kanskje først ta avstand fra disse to sjeik-klubbene.
Vel.. Det ville jo vært en start, i så tilfelle.
Men hva vil spillerne fra Man City (Regner ikke med at Newcastle har noe spillere i Englandtroppen nå..?..) gjøre hvis det kommer en slik protest? Stille seg bak den, eller kanskje forholde seg rolige?

Klarer ikke helt å se hvordan England kunne hatt en protest mot VM i Qatar uten å måtte ta et oppgjør med PL samtidig, og det er vel noe som de ikke er klare for.
De trenger vel ikke er oppgjør med PL? Det holder med et par klubber, og det er jo ingen tvil om at myndighetene føler de to eierskapene er utfordrende.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»