Egg på flaske

Svar
keizersoze
Innlegg: 1716

Re: Egg på flaske

Legg inn av keizersoze »

Alpha skrev: søn apr 03, 2022 1:53 am
keizersoze skrev: søn apr 03, 2022 1:31 am
Alpha skrev: søn apr 03, 2022 1:19 am

Klart at man kan ta med seg hele egg, men av og til er det greit å ha det mest mulig lettvint? Er jo en grunn til at det selges frossenpizza, revet ost, grønnsaker i poser, ferdige salater. Mange har travle dager...
Joda...jeg lager jo ikke min egen såpe feks.
Eneste er jo at jo mer prosessert maten er, så blir den mer usunn.
Det er ikke alltid rare tiden å spare uansett, men tidsklemme gjelder jo.
Folk må spise det de vil...men kan ikke si at egg på flaske er noe som frister meg.
Har jo ikke smakt det. Så kanskje det er godt.
Jo, men hvor skal man sette grensen? Industribakt brød som kjøpes på dagligvare regnes for å være ultra-prosessert etter NOVA-klassifisering. En hører ikke stor ståhei rundt brødskiven fra "brød-nasjonen" Norge. Egg på flaske er langt mindre prosessert enn et brød fra Rema-1000.

Jeg synes det er best å rive osten selv, men av og til passer det bedre å kjøpe ferdig revet ost. Da er det fint å ha et alternativ. Det samme gjelder egg, spør du meg.
Grensen må en vel sitte selv.
Er ikke flink selv, og kjøper mye ferdigmat, så bryr meg ikke mye om folk er lavkalori, veganere eller kun biff og poteter.

Jeg tenker mest på at det tar meg 1 minutt å raspe osten.
Blir ikke noe sunnere, men hva det ene minuttet koster.
1 kilo ost, så har jeg mye igjen...
Så har en det med matsvinn da..ikke enkelt dette.

Someone

Legg inn av Someone »

Gårdsdattra skrev: søn apr 03, 2022 12:18 am Jeg er helt med når det gjelder funksjonshemmede, men når det gjelder næringsmiddelindustrien så tror jeg alle egg uansett størrelse blir tatt godt imot.
Ja, og dette er nettopp av typen "egg til næringsmiddelindustrien" som av ymse årsaker ikke selges i butikken av mer eller mindre kosmetiske årsaker, som jo havner i dette produktet

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Someone skrev: fre apr 22, 2022 1:25 pm
Gårdsdattra skrev: søn apr 03, 2022 12:18 am Jeg er helt med når det gjelder funksjonshemmede, men når det gjelder næringsmiddelindustrien så tror jeg alle egg uansett størrelse blir tatt godt imot.
Ja, og dette er nettopp av typen "egg til næringsmiddelindustrien" som av ymse årsaker ikke selges i butikken av mer eller mindre kosmetiske årsaker, som jo havner i dette produktet


Nå bruker vel næringsmiddelindustrien egg til mer enn til dette produktet vil jeg tro.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Noen som har prøvd dette produktet? Er det bra?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»